2‏/11‏/2013

حـــــيـــــاة بنت .. الحلقه الــ 16



"ماهر بيحاول يستوعب كلام الاء بيبصلها وعينه حمرا جداااا ووش كله ذهول"
انتى بتقولى ايه انا مش مصدقك
"الاء بضيق لثقه اوى فى ولاء"
طيب متصدقنيش تابعها بس وانت هشوف النظرات بتاعته ليها وانا حتى مش هقولك هو مين انت لما تشوفه هتعرف بس ركز معاها " وبتفتكر عمرو ونظراته وبتكمل بثقه" لما تتأكد بقى تنسحب فى هدوء دى نصيحتى ليك
"ماهر يبيصلها بخوف وبيسيبها وبيمشى وهو بيردد"
ولاء مستحيل تعمل كده , ولاء بتحبنى انا
"الاء واقفه تبص عليه وهو بيتجه لاتجاه بأتجاه طريق مدرجاتهم , وبتبتسم بأنتصار"
                  *********************
"ولاء قاعده على المدرج عينيها مليانه دموع مش متخيل ازاى بقت وحشه كده .. ندى واقفه اقدامه بتحاول تخليها تسامحها ويبقوا اصحاب"
"انا اسفه يا ولاء والله انا ندمانه اوى لولا انتى بجد كانت زمان الكل صدق حتى اصحابى كانوا شمتانين فيا"
"ولاء بحزن"
انا خلاص مش عايزه ابقى صاحبة حد انا عايزه ابقى لوحدى لوحدى وبس
للدرجادى !
"دمعه بتجرى من عينيها غصب عنها وبترد عليه وهى بتمسحها بسرعه"
سيبونى فى حالى انا عايزه اعيش لوحدى بس
"بتسيبها ندى وهى حزينه وبتمشى"
 "بتكمل بكاء وهى لوحده هى و3 بنات قاعدين فى الاخر من المدرج "
"عمرو بيدخل بيشوفها قاعده وبيقرب منها"
انسه ولاء مالك انتى زعلتى ليه
"ولاء بتبصله من فوق لتحت وبعصبيه"
هو مش انا قولتلك , متتكلمش معايا ابداً ..؟!
"بس انا كنت عايز بس . ..
"بتشيل كتبها بكل عصبيه وعنف "
اووووف هسيبهالك انا وامشى
 ..........................................................................
"ماهر ماشى بيدور بعينيه على ولاء "
"بيتصل بموبايله سمع رنة موبايلها شافها جايه من بعيد قفل وقرب منها"
"ولاء بتبصله بحب"
انت احلى حاجه وانقى انسان فى حياتى يا ماهر
"ماهر بيقرب منها جواه متلخبط خايف على قلقان على مش مصدق وبيقرب بوش متساءل"
اذيك يا ولاء
"ولاء بحب"
اذيك يا حبيبى ماهر تعالى نمشى من هنا
"ماهر بأستغراب وحب لصوتها ورقتها وحزنها"
مالك يا ولاء
"ولاء عينيها بتبكى مع كلمته غصب عنها"
مفيش
"بخوف وهو شايف دموعها"
لاء حصل حاجه وكبيره كمان مالك .. !
"بحب وخوف عليها , مالك يا حبيبتى مين مزعلك اوى كده"
"بترد بخوف وهى مش عارفه تقول ايه ماهى مينفعش تحكى كل اللى حصل , فكرت بسرعه وردت"
اتخانقت مع الاء واتخاصمنا يا ماهر وانت عارف ان بحبها .. او كنت ..!
"ماهر بيفكر بسرعه ,,, ايوه علشان كده جايه توقعنى فيكى دى بنت مش كويسه خالص , انا من اول ما شوفتها سبحان الله مرتحتلهاش , حب يحكلها على اللى هى قلتهولك , بس عارف اد ايه ولاء رقيقه ,, التزم الصمت وهو بيردد"
معلش يا ولاء ربنا يهديها ..
"ولاء بترجى وهى بتبص فى عينيه بأمل وحب وامان"
عايزه امشى يا ماهر
"بحب"
يلا يا حبيبتى وهو بيدور علشان يمشوا شافه واقف عينه عليها نظرته بتحفظها , رجع بعينيه ليها يشوفها كانت بتكلمه وبتبص على غيره ولا ايه , ويا ترى الدموع دى علشان الاء بس .. !
"ولاء بحزن وهى بتبص فى مرمى عمرو بس مش شيفاه"
يلا يا حبيبى .. ؟
"ماهر بيبص عليها وبدأ الخوف والشك والقلق يتسلل جواه"
انتى بتبصى على مين يا ولاء  
"ولاء بعدم استيعاب"
ببص على مين يعنى ايه مش فهما ؟
"بيبص عليه لقاه لسه بيبص عليها مسك ايدها بكل عفويه ونظر لعمرو بكل شر"
يلا يا ولاء
"ولاء مشيت جمبه حركت مسكت ايدها ضايقتها بس هى كانت محتاجه تحس بالامان دا استسلمت ليه ومشيت ايدها فى ايده"

                  **********************
"نور واقف فى وسط اصحابه بيهزر وبيضحك بس واضح ان فكره مشغول ,, وعين من بعيد عليه بتحتقره "
"يعنى انت بجد هتسيبك من البت بتاعت النت دى "
"نور وهو بيفتكر ولاء واعجابه بيها وبشخصيتها اللى عمره ما قابل زيها "
اه خلاص انا زهقت ايه مامتها عماله تقولى عندك ايه وهتجيب شبكه بكام دى حتى مفكرتش تشوفنى بلا ميرا بلا بتاع بقى
"مروه من بعيد عينيها على نور مش طيقاه نفسها تروح وتضايقه بس فكرت , وقررت تستنى لما يبقى معاها هاله , علشان ممكن هو واصحابه يعملولها مشكله هى فى غنى عنها "
                **************************
"ولاء وماهر رجعوا البيت ,, ماهر بيودعها وواضح عليها الانشغال والعصبيه "
"ولاء بتبصله بصه كلها حب وتردد"
هتوحشنى يا ماهر
"ماهر بيبصلها قلبه رق قرب منها وهو بيفكر .. اكيد الولد دا هو اللى بيضايقها مستحيل ولاء تبقى كده .. مش ممكن تبقى معايا ومع غيرى ,, لاء لاء" ولاء "مش كده "
"ولاء واقفه اقدامه وبحب"
ماهر انت معايا
"ماهر بحنيه"
اه يا حبيبتى وانتى يا ولاء هتوحشينى اوى متتأخريش بكره علشان خاطرى وخلى بالك من نفسك يا حبيبتى
"ولاء قلبها بيدق وبتتناس اليوم كله وهى مركزه فى عينين ماهر"
انت اجمل انسان فى الدنيا
"ماهر بفرحه واطمئنان"
وانتى اجمل انسانه فى الدنيا انا بحبك اوى
"ولاء بتسيبه وبتطلع على بيتهم وقلبها طاير من الفرحه"
"ماهر عينه عليها وبيبصلها وهى بتمشى وبيردد فى سره "انا بحبك اوى يا ولاء محدش هياخدك منى وثقتى فيكى ملهاش حدود "
..........................................................................
"تانى يوم هاله وماهر وولاء فى العربيه بيقرب منهم ماهر بهدوء وبيوجه كلامه لولاء "
"ولاء لو حد ضايقك عرفينى "
"هاله بتدخل فى الكلام"
ولاء هتيجى معايا النهارده جامعتى يا ماهر مش كده يا ولاء
"ولاء مش قادره تفهم هاله فا بتهز دماغها ليه"
"هاله بتخبط رجل ولاء علشان تسكت , وبتتكلم"
انتى نسيتى انك واركى محاضره مش مهمه وقولتيلى هاجى معاكى
"ولاء بتهز راسها وهى مش فهما وبترد"
اه اه
"ماهر بأستغراب"
طيب لما هى مش مهمه مكنتيش جيتى كنتى ريحتى النهارده
"ولاء بضيق"
والله فكرت بس رجعت قولت اجى معاك وبأحراج ومع هاله يعنى
"هاله بتمنى"
الحمد لله انك جيتى
"ماهر مستغرب تغير هاله المفاجئ بس فرحان انها بتحاول تبقى كويسه مع ولاء وبقوا بيحبوا بعض"
"ولاء قاعده مش فهما هاله عايزه ايه لحد ما وصلوا"

..........................................................................
"ولاء هى وهاله واقفوا فتره لحد ما مروه جيت وماهر سابهم ومشى "
"ولاء" افهم بقى فى ايه
"هاله" انتى نسيتى موضوعى يا ولاء هعمل ايه لو حد عرف
"مروه" لازم نروح ونمسك نور دا ونبهدله هو واصحابه
"ولاء بخوف" بس مين نور دا وبعدين احنا بنات عايزين راجل معانا
"هاله بدموع"
وحياة ربنا يا ولاء ما تقولى لماهر اى حاجه
"ولاء بخوف"
بســـ
"مروه بخوف ملحوظ ولجلجه"
تعالى بس معانا ونشوف هنقدر نعمل ايه
"هاله بعين بتدور على حد"
"ما تشوفى الاء صحبتك شكلها جرئ كده تيجى معانا"
"لاء , خلاص انا هاجى معاكو انا"
"ماشى يلا بينا"
          *******************************
"ماهر قاعد فى المحاضره بيتكلم مع سمير"
"سمير بحب"
انا عايز اخطب اختك يا ماهر بجد من يوم ما شوفتها وهى مركزه معايا اوى
"ماهر بأستغراب"
اختى هاله بس انت عمرك ما شوفتها
"لاء انا اقصد ولاء مش انت قولتلى اختى .. ولا بنت عمى والله ما فاكر , المهم نبقى نسايب .. !             
       
                  **************************
"ولاء بتدخل مع هاله ومروه ورجليها بترتجف "
"مروه واقفه بتدور بعينيها"
شكلهم لسه مشفرش
"هاله بدموع"
انا خايفه اوى
"ولاء بخوف اكتر ومش عارفه تتماسك"
ربنا يستر احنا لازم يبقى معانا راجل ..
"لحظات بسيطه وبتيجى شلة نور بما فيهم نور"
"هاله بخوف اقوى"
اهم اهم وبتشاور عليهم 

.....................................يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق