5‏/11‏/2013

حـــــيــــاة بنت ... الحلقه الــ 18




"ولاء بتدور بعصبيه وخوف "
ابعد بقى من هنا انت عايز منى ايه انت ممكن تتسببلى فى مشاكل
"نور بحزم"
قولى انا عملت فيكى ايه وانا اسيبك وامشى واوعدك مش هضايقك تانى
"ولاء بتبص حواليها خايفه ماهر يشوفها وققرت تقوله وتخلص منه قبل ما حد يجى "
"فى وسط ذهول هاله ومروه بدأت ولاء تتكلم"
انا البنت اللى لبسها وحش اللى مش استايل اللى دى منظر بنت تعاكسوها اللى تانى يوم كان اسود يوم فى حياتى اللى بسببك كرهت الجامعه عرفت عينات عمرى ما كنت اتخيل ان فى زيهم فى حياتى انت سبب معاناتى فى الجامعه كلها وبنظره كلها تحدى .. بس والله انا مش زعلانه بالعكس انا عرفت ايه اللى بيحصل فى الدنيا دى عرفت اد ايه فى ناس قلوبها ميته ومعندهمش ضمير , ها افتكرت ولا افكرك كمان ..  ؟
"نور بحزن واحراج"
ايوه ايوه انتى اللى .... وبحزن اقوى ..انا اسف والله اسف
"ولاء بحزم "
اعتقد تمشى بقى ومتورنيش وشك تانى ابدااااا
"هاله ومروه واقفين مش مصدقين اللى بيسمعوه "
"نور واقف مصدوم مكسوف مش مصدق اللى بيحصل "
"ماهر جاى من بعيد ماشى يتكلم مع سمير وبيهزر وصوته بيضحك "
"تصوير المشهد"
"نور واقف عينه على ولاء ولاء بتسمع صوت ماهر الرؤيه اقدامها مبقتش واضحه , نظرات ما بين نور اللى واقف اقدامها وبين ماهر اللى سامعه ضحكته وشيفاه , بس هو لسه مش شايفها .. بيقرب ماهر مع لحظه بعد نور عنهم , بيدخل يتكلم مبتسم , ولاء بتبص عليه بخوف ,, ولاء وبتبص حواليها مش لاقيه نور فجأه"
"هاله ومروه واقفين يبصوا على ولاء اللى شكلها تايه"
"ماهر بحب"
ولاء , مالك يا ولاء
"ولاء بتقع بتبص حواليها نظره مشتته والدنيا بتلف بيها وتقع فى حضن ماهر"
"الكل بخضه"
ولاااااااااااااااااااااااااء
                      
                   **********************

"نور ماشى حزين الرؤيه اقدامه معدومه مش عارف هو ازاى بقى كده وايه وصله للمرحله دى هو عمره ما كان حد بيفرق معاه , مشى بثقه وقرر يفضل كده محدش يفرق معاه , منظرها بتيجى اقدامه وهى بتعيط وهو واقف يجرح فيها هو واصحابه بيفتكر كل كلمه وكل حرف نظرة عينيها دموعها اللى مش بتتوقف , حزن مالى عينيه بس قرر يتحداه .. انا مش هتغير وانا مش وحش انا زيى زى اى شاب غيرى انا عمرى ما اذيت بنت فى شرفها فيها  ايه لما اقول رأيى بصراحه يعنى اووووف انا راجع جامعتى وهعيش حياتى شاف  بنت زى القمر ماشيه اقدامه قرر يمشى وراها ويعاكسها"
....................................................................
"ماهر واقف خايف وهو بيحاول هو وهاله ومروه وسمير يفوقوا ولاء "
"ولاء بدأت تفوق بدموع نازله من عينيها وهى بتمتم "
انا عايزه امشى
"ماهر بخوف"
حاضر يلا بينا
"سمير بأستعجال"
انا هوصلكوا مش هتقدر تروحوا مواصلات
"الاء شايفه من بعيد الكل متجمع حوالين ولاء بتقرب بخوف قلبها وجعها عليها نسيت كرهها لـ ولاء وبتهجم عليهم"
ولاء يا حبيبتى مالك
"ولاء بدموع اقوى"
انا عايزه امشى
"الاء بحزن لماهر"
مالها يا ماهر ولاء كويسه
"ماهر بيرد بسرعه"
اه كويسه ابعدى انتى دلوقتى يلا يا هاله تعالى اسنديها وبيمشوا ومروه واقفه هى والاء يبصوا عليهم
                      
                **********************
نور بعد ما مشى وراها كتير لحد تجاره تقريباً
بتقف البنت وهى بتردد
انت عايز ايه منى .. ؟!
"بيبصلها بحزن ورجع سابها ومشى مش عارف هو عمل كده ليه بس محسش برغبه بالكلام رغم نظرة البنت كانت بتوحى بالتعارف"
"نور ماشى حزين"
هو ايه اللى بيحصلى ليه انا بتغير كده انا عايز ايه ,, !
ايه اللى البنت دى عملته فيا غيرنى كده .. !
ايه
..........................................................................
اتنين واقفين من بعيد وعينيهم على نور اللى ماشى قريب منهم"
اهو جه
اهو ما بلاش اللى انت ناوى عليه
لاء والله حق الضرب والاهانه وعمايله راجل اقدام البنات لاشوهله وشه ده اخليه يفرح بجماله
بس بلا ش فى الجامعه خلينا لما نخرج
ماشى خلاص لما نخرج  بلاش قلق هنا وحد يشوفنا
 .......................................................................
"هاله قاعده ورا هى وولاء "
"سمير قاعد اقدام عينه على فى المرايه اللى اقدامه يبص شويه على ولاء ويرجع بنظره على هاله  ركز معاها شويه وابتسم "
"ماهر بيبص كل شويه لورا على ولاء يطمن عليها"
بقيتى احسن
"ولاء بهدوء"
الحمد لله احسن
ايه اللى حصل خلاكى دوختى كده
ممكن يكون ضغطى وطى او علشان مفطرتش
اه ممكن طيب مش تقوليلى
"هاله بأرتياح"
والله احنا خلصنا محاضرات وملحقناش نعمل اى حاجه
"ماهر بحزن"
خير خير
"بيوصلوا كلهم وبينزلوا من  العربيه"
ماهر بأبتسامه
متشكرين يا سمير تعبالك معانا
سمير وعينه على هاله
تعبك راحه يا ماهر والف سلامه
               *************************
"نور بيخرج من الجامعه بيمشى فى شارع من الشوارع الهاديه اللى جمب الجامعه"
"بيقرب منه اتنين وهما ماسكين فى ايديهم احزمه"
نور بعصبيه
فى ايه انت وهو عايزين منى ايه
هنقولك عايزين من ايه يا قمووور ياللى كل البنات هتموت عليك
فى ايه انتوا هتتجننوا ولا ايه
الاتنين بدأو ضرب فيه لحد ما وقع على الارض وهو بيصرخ من الالم
الاول
انا هرمى مية النار وانت اجرى يلاااااااااااا

                  **************************
"ماهر واقف هو وولاء وهاله اللى بعدت عنهم وسبقت ولاء على بابهم على ما تخلص كلام مع ماهر"
ولاء بحب
ماهر انا بحبك اوى دايما عيزاك واثق من كده اسفه لو فى يوم كذبت عليك او خبيت عليك حاجه غصب عنى بس انا والله بحبك اوى , وعمرى ما كنت هلاقى حد يحبنى ادك
"ماهر بقلق وبيجى على طول فى دماغه كلام الاء"
مخبيه ايه انا مش فاهم وليه ..؟!
"انا مش هقدر اقولك انا بس بترجاك انت مش عارف انت عندى ايه انا والله مقدرش اعيش وانت مش فى حياتى "
ماهر بضيق
انتى قلقتينى يا ولاء ولازم اعرف فى ايه
"هاله بتيجى بسرعه وهى سامعه ماهر بيقول قلقتينى "
يلا يا ولاء اتأخرنا على فوق علشان اطلعك واروح ارتاح
"ولاء بحب"
باى با ماهر هكلمك بليل
"ماهر بخوف وشك دخل لقلبه خلاص"
هستناكى لازم تكلمينى ضرورى يا ولاء لازم

............................يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق