21‏/5‏/2013

الحياه بدون غلاف ... الحلقه ال 21

"جومانا واقفه فى اوضة النوم بتحاول تبعد عن مؤمن بكل قوتها"

"مؤمن اقوى منها مسكها واداها الحقنه بأقصى قوه ليه "

"جومانا بتبعد وهى ماسكه دراعها وبتبكى" عملت ايه يا مجنون عملت ايه

"لازم تضيعى زى ماضيعتينى فاكره انك هتضحكى عليه "

"جومانا بتمسك ايديها وبتحس الدنيا بتبف بيها"انا ضيعتك انا

"مؤمن بيطلع ورقه من جيبه وبيفتحها وبيشم منها"اااااه

"جومانا بتعيط وهى بتبص على مؤمن " انا خايفه منك مستحيل تكون انت مؤمن

"مؤمن بيشعر بنشوة البودره بتتغلغل لحواسه ومبيردش عليها"

"جومانا بتقعد على طرف السرير وهى بتبكى مش قادره لا انها تسيب مؤمن وتمشى ولا قادره تكرهه مهما يعمل لانها فعلا بتحبه"

"مؤمن بينام على السرير وهو مش حاسس بالدنا"

"جومانا بتقرب من مؤمن بهدوء وبتقلعه الشوذ وبتعدله على السرير"

"قعدت تبص على وهى جمبه وبتفكير" ياترى مين فينا اللى غلطان يا مؤمن انا ولا انت ..انا بحبى ليك ولا انت بتجاهلك ليا وغدرك بيا بعد كل التنازلات اللى تنازلتها علشانك

......................................................................................

"فى مكان مهجور قاعد محمود وظابط الجيش والعساكر كلهم متكتفين ومتغمى عينيهم"

"صوت مجهول بيسمعه محمود ولهجه غريبه"

"شو صويت "

"خلاص يا بوى بعتنا ليهم مرسال يجيبوا هالشيخ وياخدوا هالظباط والعساكر مقابله"

"وشو كان ردهم"

"ما بعرف راح نعرف بعد شوى "

"ماشى يلا اسقيهم بوء ماء وتعال بدى وريك اشى "

"ماشى يا بوى هاتلاقينى جاى وراك هالحين "

"محمود بيشرب مايه هو وكل العساكر والظابط"

"محمود"

"نعم "

"تفتكر هنرجع تانى "

"بصراحه انا اشك ان الحكومه بتاعتنا هاتتهز اصلا"

"يبقى هنحصل اللى قبلنا خلاص"

"لاء متقلقش احنا هنرجع انا واثق لازم ارجع علشان وافتكر لمياء وهى واقفه معاه على السلم وقلبه انقبض" انا واثق

"بخوف" يارب يا محمود يارب"

..........................................................................

"عيسى بيركب طياره هو وعماد"

"عماد بيقعد جمبه"

"عيسى قاعد وخايف بيمسك فى الكرسى"

"متخافش يا عيسى طلوع الطياره ممتع انا حاسس بيك لان دا اول احساس حسيته بردوا "

"انا خايف من كل حاجه خايف اوى "

"متخافش يا عيسى ربنا عالم انا حبيتك اد ايه مستحيل اخلى اى حد يأذيك"

"عيسى بحزن "ربنا يخليك يا عماد

............................................................................

"احمد قاعد اقدام مكتبه مخنوق "

"تفكيره كله فى محمود جرس تليفون مكتبه رن "

"رد بلهفه كأنه مستنى الاتصال دا ..الو ..ايوه يا فندم..دقايق واكون اقدام حضرتك"

"احمد بيجرى مش عارف ازاى رجليه وخداه لمكان مكتب المأمور دخل بخوف" تمام يا فندم"

"المأمور "اقعد يا احمد

"احمد بيقعد وبلهفه" طمنى يا فندم فى اخبار

"بص فى خبر حلو وخبر وحش تحب ابدأ بأيه"

"الاتنين بس اتكلم بعد اذنك"

"الحلو ان محمود وظابط الجيش وكل العساكر والمجندين لسه بخير "

"الحمد لله والخبر الوحش" فديه صح

"ياريت"

"طيب ايه"

"اننا نطلعلهم الشيخ بتاعهم من السجن وطبعا احنا دى مش مسئوليتنا"

"يعنى كده محمود والعساكر راحو"

"احنا هانستنى ونشوف المهم احنا عرفنا انهم بخير"

"ياريتنا ماعرفنا يا فندم"

"اتفضل يا احمد روح النهارده ريح انت بقالك فتره كبيره اعصابك تعبانه"

"ماشى يا فندم بعد اذنك"

"اتفضل "

.............................................................................

"لمياء قاعده كل تفكيرها فى محمود ياترى فين وليه اختفاءه دا وليه قافل تليفونه"

"لحظات وفكرت فى احمد بس مش عارفه تجيب رقمه منين "

"ازاى قلقى على محمود نسانى افكر تماما فى عيسى كده معقول اللى بينا مكنش حب "

"اكيد لو كنت بحبك يا عيسى مكنتش فكرت فى غيرك"

"كلام امانى فى ودانها" قومى صلى يا لمياء واستغفرى

"دموعها نزلت وبصت حواليها" امانى انا سمعت صوتها والله سمعتها بتقولى صلى الله يرحمك يا امانى هقوم اصلى

"لمياء بتمسح دموعها وبتقوم وهى بتردد" انا اصلى والبس وانزل اسأل على محمود فى القسم

"انا حتى مفكرتش اخد رقم اخته او اى حد من قرايبه"

"بس انتى مكنتيش بتحبيه يا لمياء"

"وهو انا دلوقتى بحبه"

"مش عارفه بس انا خايفه عليه وقلقانه يكون حصله حاجه وبصراحه محمود مشوفتش منه غير كل حاجه حلوه وكمان شوفت فى عينه نظرة خوف مشوفتهاش فى عين حد  قبل كده"

"وبدموع " الله يرحمك يا امانى انا هنسى عيسى والله هنساه علشان انا هكون زيك كل اللى يهمنى ارضى ربنا ومعملش اى حاجه غلط حتى لو كانت مجرد مشاعر هستغفر عنها وحشتينى اوى وبدموووع اقوى وحشتينى الله يرحمك يا حبيبتى يا اغلى قلب يارب تكونى فى الجنه وانا هكون كويسه والله هبقى كويسه علشان اجيلك الجنه واشوفك واحضنك "

......................................................................

"جهاد قاعده عند الدكتوره"

"جهاد نايمه والدكتوره قاعده اقدامها وبعدين"

"مش عارفه بس كنت متخيله انه هيتصل بيا بعد كلامه كان اصلا كلامه ونظراته كلها بتقول انه يقصد انه بيحبنى "

"طيب وانتى ليه شاكه فى كده"

"لانه فين من يوم ما شوفنا بعض واخدنا ارقام بعض ومتصلش بيا خالص"

"طيب ما تكلميه انتى"

"فكرت فعلا اعمل كده بس اخلاقى مسمحتليش اعمل كده "

"شاطره يا جهاد انتى عارفه انك كل يوم بتثبتيلى انك كنتى اقوى من الظروف اللى اتحطيتى فيها"

"ربنا يخليكى بس انا فعلا حبيته يا دكتوره"

"يعنى على استعداد تعيشى معاه حياه زوج وزوجه"

"مش عارفه بس انا محتجاله ووحشنى "

"يبقى هاتعيشى انتى فعلا حبتيه"

"طيب اعمل ايه "

"متعمليش حاجه انتى هتروحى وتستنى انه يتصل بيكى وخلاص يا جهاد انتى مبقتيش محتاجه تجيلى خلاص"

"خلاص ايه"

"خلاص انتى مستعده تواجهى الدنيا كلها دراستك وبتكمليها بقيتى بتمشى بثقه اكبر انتى من جواكى حاسه انك زى الاول ولا اضعف"

"لا حاسه ان اقوى"

"يبقى انتى خلاص مش محتجالى "

"بس انتى هتوحشينى برتاح اوى لما بتكلم معاكى"

"ما انتى هتسألى عليه لانك انتى كمان هتوحشينى"

.................................................................................

"فات اسبوع تانى على خطف محمود ومعرفة لمياء بخطفه خلاها خايفه عليه وبتدعيله اكتر بخوف ولهفه"

"احمد رجع لحياته مع متابعته لقضية خطف محمود وقرر يخطب جهاد "

"عيسى وعماد خلصوا شغلهم فى لبنان ومعاد رجوعهم اليوم"

"جهاد قاعده نفسها احمد يكلمها "

..................................................................................

"احمد قاعد فى اوضته وبيتصل بجهاد"

"جهاد بترد بفرحه"

"احمد" اذيك يا جهاد

"جهاد بفرحه"الحمد لله اذيك انت

"جهاد ايه رأيك فيا "

"بأستغراب ممزوج بفرحه" حضرتك انسان كويس جدا

"يعنى تقبلى تتجوزينى "

"جهاد بفرحه " ايه

"بقولك تتجوزينى "

"طبعا موافقه"

"احمد بفرحه" طيب ممكن نيجى نزوركوا بكره ان شاء الله

"ان شاء الله "

"يعنى ايه"

"بكسوف" يعنى ماشى

"طيب ان شاء الله هنكون على الساعه 8 عندكوا بأمر الله"

"ان شاء الله"

.............................................................................

"عيسى وعماد بينزلوا من الطياره"

"الحمد لله الموضوع سهل اهو يا عيسى مش كده"

"انا كنت فاكر اننا هنيجى ببضاعه وكده"

"لاء احنا بنتفق هناك والاستلام بيكون فى البحر "

"ومين بيستلم "

"احنا بردوا يلا بينا بس من هنا روح اطمن على اختك ومامتك وارتاح واشوفك بليل"

"ماشى "

................................................................................

"عيسى بيدخل البيت وهو فى ايده شنطه كبيره "

"نشوى وجهاد بيجروا عليه يحضنوه ويسلموا عليه"

"جهاد بفرحه انا مبسوطه اوى يا عيسى انك رجعت بالسلامه"

"انا حاسس انك فعلا مبسوطه اوى بس من رجوعى بس"

"نشوى بفرحه لاء" اصل الظابط احمد طلب يتجوزها

"طلب يتجوزك ازاى "

"طلبنى على التليفون وقالى"

"واخد تليفونك منين "

جهاد بحزن" ايه يا عيسى انت زعلت ولا ايه "

"لاء مزعلتش بس فى اصول وغير كده عماد اللى بيحبك دا دا ممكن يموت فيها"

"جهاد بحزن عماد مين دا اللى بيحبنى وبحزن ودموع" طيب عرفه ان مبخلفش وابقى قولى رأيه ايه

"مبتخلفيش ازاى مش فاهم"

"نشوى بحزن" جهاد شالت الرحم

"عيسى بيقعد على الكنبه بصدمه" شالت الرحم ليه

"جهاد بتجرى على اوضتها وهى بتبكى بحرقه ومخنوقه"

"نشوى " علشان كانت بتنزف وكانت هتموت لولا شالوه

"احمد بصدمه" يا حبيبتى يا جهاد اتاريها كانت بتقول مستحيل اكون ام وانا مفهمتهاش

"علشان كده هى فرحانه بأحمد"

"ويعنى احمد مش هايحب يكون اب"

"لاء هو مراته ميته وعنده بنت "

"اه طيب يا ماما ووطى فتح الشنطه اخد منها هديه "

"انا هدخل لجهاد اراضيها"

"ماشى يا حبيبى ربنا يحنن قلوبكوا على بعض"

"يارب"

..................................................................

"عيسى بيدخل لجهاد اوضتها بحزن"

"انا اسف يا جهاد وبيمسح دموعها"

"جهاد" انا اللى اسفه ان بجد هاخسرك صاحبك هو اهم منى

"يا مجنونه انتى بتقولى ايه انتى اغلى عندى من كل الناس "

"وانت كمان يا حبيبى بس مش عوزاك تزعل منى "

"حاضر بس انا زعلان من حاجهه كمان "

"ايه"

"انك تدى رقمك لاحمد احنا اتربينا على كده"

"انا اسفه يا عيسى عارفه انه غلط بس هو طلبه وانا اتكسفت اقوله لاء"

"خلاص مش مهم المهم اشوف الفرحه اللى كانت على وشك من شويه "

"جهاد بأبتسامه مصطنعه " حاضر

"ودا بقى اشيك طقم لاجمل جهاد تلبسه بكره وهى بتقابل عريسها"

"جهاد بفرحه" الله يا عيسى دا حلو اوى وبتحضنه" ربنا يخليك ليا

"ويخليكى ليا يارب"

...............................................................................

"عماد بيتصل بعيسى "

"عيسى بيصحى على تليفون عماد بيبص فى المنبه جمبه الساعه 4 الفجر"

"الو خير يا عماد فى ايه"

"انزل يلا معاد استلام الشحنه"

"ايه دا بالسرعه دى "

"ايوه يلا انزل"

"حاضر "

"يلا انا مستنيك تحت البيت"

..............................................................................

"مع طلوع النهار كان واقف عيسى وعماد فى مركب ومعاهم رجاله كتير فى عرض البحر"

"عيسى واقف بردان" مين دا

"دا الراجل الكبير"

"بس انا حاسس ان انا شوفته قبل كده"

"بجد"

"اه دا يبقى ابو نائل صاحبى"

"نائل مين"

"هبقى افهمك بعدين"

"طيب يلا بينا "

"لحظات واثناء تبادل الشحنات حصل ضرب نار"

"عماد بيجرى على محمود يحميه اخد رصاصه فى صدره"

"عيسى بيتصاب وبيقعوا الاتنين جمب بعض"

"انا اسف يا عيسى "

"عيسى بيحاول يقومله وبيسنده" انا اللى اسف يا عماد انت كنت ليا اكتر من اخ

.....................................

.....................................

انتظروا الحلقه الاخيره غدااااا ان شاء الرحمن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق