1‏/5‏/2013

الحياه بدون غلاف .. الحلقه الخامسه

" جهاد قاعده فى اوضتها وسامعه جرس الباب بيضرب"

"فكرت تفتح ورجعت خافت تخرج من اوضتها ...ماما دلوقتى تفتح"

"رشدى واقف ايده على الجرس مستنى تخرج من اوضتها وعينه على الاوكره مبتتحركش"

"لحظات والاوكره اتحركت قفل الباب بسرعه وجرى استخبى فى الاوضه "

"جهاد بتخرج بتتلفت شمال ويمين وبتقول مين"

"رشدى بيهجم عليها من وراها وبيكتم صوتها بأيده"

"لحظات بين مقاومة من جهاد وعنف رشدى كانت "

"رشدى بيمسك فاظه جمبه وبيخبط بيها دماغ جهاد"

"جهاد مقاومتها ضعفت "

"رشدى بيشيلها وبيدخل ينيمها على السرير "

"لحظات والجرس بيضرب"

"نشوى واقفه على الباب كل ده مش سامعين الجرس معقول لحظات وعيسى طالع على السلم"

"ايه اللى موقفك بره يا ماما"

"كنت بجيب علبة سجاير لباباك ومحدش بيفتح"

"عيسى بيفتح بسرعه" وفين مفتاحك

"نسيته "

"بيدخولوا عيسى بيدخل وهو سامع صوت لبكاء جهاد"

"بيدخل يجرى.. رشدى بيبعد عن جهاد ... جهاد بتعيط اقوى ...نشوى بتصرخ صرخه بتكتمها بأيديها "

"عيسى بيبص حواليه والدموع ماليه عينيه بيجرى على المطبخ وبيشد سكينه"

"نشوى هاجمه على رشدى وبتضرب فيه" عملت ايه يا مفترى منك لله عملت ايه ربنا ينتقم منك

"رشدى بيضربها " انتى اتجننتى بتمدى ايدك عليه يا بنت *****علشان تفكروا تهربوا كويس

"عيسى ماسك السكينه وبيجرى عليه"

"رشدى بيرجع لورا بيدخل البلكونه وهو بيعلى صوته" هاتعمل ايه بتعمل ايه يا مجنون

"عيسى بيجرى عليه وبيضربه بالسكينه فى بطنه موووت يا اخى بقى موت "

"نشوى واقفه بتصرخ" لاء يا عيسى لاء متضيعوش كلكوا لاء

"رشدى بيمسك بطنه وبيختل توازنه ولان سور البلكونه قصير بيقع "

"العيله اللى اقدامهم واقفين فى البلكونه وبرعب "

"عملت ايه يا عيسى موت ابوك موته"

"عيسى برد فعل مفاجئ" ايوه موته ومش ندمان ونفسى اموته كمان

"نشوى بتعيط" يا لهوووى الحقونى عملت ايه ايه يا عيسى ضيعت نفسك يابنى

"عيسى بيدخل وبيقفل البلكونه وراه وبيجرى على جهاد" قومى يا جهاد غيرى هدومك بسرعه متخليش حد يعرف اللى حصلك

"جهاد فى عالم تانى مصدومه داخيه دموعها مبتقفش"

"عيسى" بيسندها قومى يا جهاد روحى الاوضه التانيه قومى معايا

"نشوى بتندب وبتصوت" يا لهوووى اعمل ايه انا السبب ياريتنى مانزلت وسبتهم سوا ياريتنى

"عيسى نيم جهاد على السرير وراح بسرعه الاوضه التانيه ومسك مامته بأيديه" اهدى يا ماما واسمعينى اهدى

"الام بدموع" اهدى اهدى ايه يارب كنت مت قبل ما اشوف اليوم دا ياريتنى

"يا ماما اسمعينى انتى لازم تروحى دلوقتى لجهاد حفظيها يا ماما متقولش ابدا اللى حصل مهما حصل اختى مش لازم حد يعرف اللى حصلها "

"انت بتقول ايه دول هايعدموك لازم يعرفوا انك كنت بتدافع عن اختك"

عيسى بيشيل ملاية السرير وبيقلب المرتبه على الناحيه التانيه " لاء يا ماما مش لازم حد يعرف ابدا اختى ..لا يا ماما ابدا "

"اه يانى يا نارى اللى جوايا اعمل ايه اعمل ايه"

"يلا يا ماما زمان الناس بلغت والبوليس زمانه جاى "

"البوليس خلاص اهرب وغلاوتى عندك يا عيسى اهرب"

"لاء يا ماما مستحيل اهرب انا دلوقتى فى نظر الناس والقانون ابن عاق بلاش كمان اختى تضيع سمعتها"

"نشوى بدموع مبتقفش وبتروح لجهاد"

.............................................................................

"فى بيت جمال"

"حاتم واقف امام والام وامانى ولمياء وراه"

"بعد ما سلموا "

"لمياء بتعيط بهستيريا "

"امانى" مالك بس يا لمياء الله

"قلبى مقبوض اوى فى حاجه بتحصل انا مش فهماها انا خايفه اوى"

"حاتم" انتى خايفه على امانى بس انا متأكد ان ربنا هايخليهالى ويكون مرضها مش صعب

"امانى" ايه يا جماعه هو الموت وحش انا اللى ربنا مقدره ليا انا راضيه بيه محدش بيهرب من قدره وبعدين ممكن كنت ابقى كويسه جدا وتدخلوا فى يوم تصحونى تلاقونى مت او حادثه فا الحمد لله ان ربنا اعطانى الفرصه اقرب ليه اكتر واترجاه واستغفره اكتر واكتر

"سميره" اه كلامك بيكوينى يا امانى انا هاروح انام

"امانى بتروح على مامتها وبتترمى فى حضنها" يا ماما انا بحبك اوى

"سميره بدموع" حرام عليكى يا امانى يا بنتى انا بحاول امسك نفسى علشانك انا هاموت من القهر اللى فيا

"لمياء بتجرى على اوضتها" حرام عليكوا بقى حرام

"حاتم بيدخل اوضته وهو مقهور بياخد المصحف جمبه وبيقرأ فيه"

..........................................................................

"لمياء بتترمى على سريرها بتعيط بأنهيار وهيا بتتخيل ان امانى فعلا ممكن تموت فعلا وتسيبها"

..........................................................................

"امانى بتدخل اوضتها على رنة تليفونها"

"بترد" الو ازيك ياريم

"ريم" اذيك انتى يا مونى ها طمنينى عملتى ايه

"الحمد لله "

"طمنك يعنى الحمد لله"

"ايوه طمنى خالص "

"صوتك ماله "

"عادى يا ريم وبصوت مخنوق" الدكتور قالى ان عندى ورم فى المخ متشعب لعينى ومنخارى

"ريم بصرخه" ايه

"الحمد لله"

"انا هاموت واجيلك بس مستحيل هايخرجونى الساعه 10"

"يا ريم انا كويسه بس انا من ساعتها بحاول اتماسك علشان ماما واخواتى بس بجد خلاص "

"يا حبيبتى يا امانى متخافيش اكيد ليه علاج وهاتبقى كويسه"

"ان شاء الله انا دخلت على النت عرفت ان مافيش منه علاج بس ممكن اعيش مده طويله مع المرض بس فى حاله واحده بس "

"ايه هيا"

"ان المرض يقبل الاشعاع والكيماوى وطول ما هوا بيقبل بيفضل نايم وخامل لكن لو مقبلش هاينتشر بسهوله وخلاص"

"لا يا امانى متقوليش كده اكيد هايقبل وهاتبقى كويسه "

"ان شاء الله

"دا يوسف جه النهارده يدور عليكى يطمن "

"يوسف اهو يوسف دا كان حلمى الوحيد فى الحياه"

"تفائلى يا امانى هاتعيشى وهاتتجوزوا وهاتبقوا اسعد زوجين "

"اسعد زوجين هه من غير لا شعر ولا حواجب ولا رموش وغير صحتى اللى هاتكون هزيله جدا "

"خلاص يا امانى ابوس ايدك خلاص "

"انا اسفه ياريم بس انا مقدرتش افتح قلبى ولا اتكلم مع حد غيرك "

"خلاص يا امانى انا سمعاكى انا اسفه بس الموضوع صعب عليه بجد"

"انا بس عاوزه منك وعد"

"ايه يا امانى اتفضلى "

"يوسف ميعرفش ابدا بمرضى دا علشان خاطرى وحياة صداقتنا"

"حاضر يا امانى حاضر اوعدك"

.................................................................

"عيسى فى اوضه واقدامه ظابط بيستجوبه"

"الظابط" اكتب يابنى بعد اعتراف المتهم بالتهمه المنسوبه اليه قررنا نحن الرائد اول احمد بركات حبس على زمة التحقيق و يراعى التجديد فى الميعاد مش حتى عرضه على المحكمه

"اقفل المحضر"

"الظابط بيبص لعيسى من فوق لتحت" شباب عاق ياما لسه هاشوف وضرب الجرس اللى جمبه

"العسكرى بيدخل خده و"

"دخلى امه من بره يابنى"

"الام بتدخل وهيا بترتجف وعينيها حمرا جدا من كتر البكاء"

"الظابط بحزن على حال الام" اتفضلى يا ست اقعدى

"نشوى بدموع" ابنى مظلوم ابنى معملش حاجه انا اللى موت رشدى

"الظابط" خلاص مينفعش كلامك دا ابنك اعترف والجيران كمان ومستنين بس بنتك تهدى ونعرف نتكلم معاها

"نشوى بدموع" بنتى وابنى ولادى منه لله منه لله

"الظابط" مش فاهم تقصدى ايه

"نشوى بدموع"

................................................................

"جهاد فى اوضه بتعيط وبتصرخ والجيران حواليها"

"الجاره الاولى" يا حول ولا قوه الا بالله البنت شكلها اتجننت من المنظر اللى شافته

"الجاره التانيه" اه يا حبة عينى دا الظابط مرضاش ياخدها لما شاف حالتها صعبت عليه

"جهاد" اطلعوا بره اطلعوا بره مش عاوزه اشوف حد اقدامى امشوا

"الجيران بيجروا" ياعينى البنت اتجننت لازم نطلبلها مستشفى المجانين اصل تعمل فى نفسها حاجه

"اه لازم يا لهوى"

....................................................................

" فى المشرحه "

"الممرض" اكشف وشه يا فندم

"النقيب محمود" ايوه بعد ما شاف منظر رشدى ومن اثر الوقعه دماغه مفتوحه والمنظر بشع خلاص خلاص اقفل شوف انت اى متعلقات معاه

"بيتصل بتليفونه" ايوه يا سيادة الرائد
..................................................................

"احمد بيكمل تحقيقه مع نشوى ها قولى متخافيش"

"التليفون بيرن " بعد اذنك وبيرفع تليفونه" الو

"ايوه يا محمود"

.................................

"محمود من اقدام جثه رشدى"

"ايوه يا سيادة الرائد"

"احمد" ها عملت ايه

"محمود" بصراحه المنظر بشع ولسه هايتم الكشف عليه واجبلك التصريح

"احمد" ماشى يا سيادة النقيب بس سرع الاجراءات علشان الراجل يدفن

"محمود" بس انا لاحظة حاجه يا سيادة الرائد

"احمد" ها

"واضح ان المجنى عليه كان مدمن "

"والله طيب خلاص خليهم يخلصوا التقرير بسرعه سلام"

"احمد بيوجه كلامه لنشوى" قوليلى يا ست جوزك الله يرحمه كان بيتعاطى حاجه

"لاء قول ايه اللى مكانش بيتعاطاه منه لله ربنا يحرقه فى نار جهنم ربنا يجحمه وبتعيط اقوى يا نارى ربنا يحرقه اه اه

"احمد بيطلبلها مايه" اهدى بس واحكيلى

"احكيلك ايه ولا ايه "

"اللى تحبى تبدأى بيه انا سامعك"

"نشوى بتشر المايه وبتبلع ريقها"
................................
................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق