25‏/10‏/2013

الحياه بدون غلاف الجزء الثانى .. الحلقه الـ 13

"حاتم واقف شايف جمال قاعد ع المكتب والرصاصه بتضرب فيه"
"السكرتيره بتقرب منه" استاذ حاتم انت كويس
"حاتم بيحاول يفتح عينه بخوف"
"وبرعشه واضحه ف صوته" انا كويس انا كويس
"السكرتيره بخوف"كده مش هنعرف نجيب الملفات
"بصوت من وراهم شخص قاعد ع مكتب" انا هدخل اجيب اللى انتوا عاوزينه
"السكرتيره بأستغراب" مش مكنتش راضى
"لاء علشان خاطر حاتم بيه انا هدخل"
"حاتم بيرد بحزن" شكرا يا منجى
"بيدخل منجى بصلابه وبصوت واضح من جوه الاوضه" اجيب اى ملفات ف دول"
"السكرتيره" كله هات كله
"حاتم بيمشى وهو شارد وبتمر من اقدامه صورة تسنيم وجمال وقاعدهم ع العشا وانه كان بيسيبهم سوا وبيدخل يعمل شاى لباباه

***********************************************************************************

"مؤمن طول الليل بيحاول ينام معرفش لحد ما نام وش الصبح"
"نايم ودماغه تقيله وسمع صوت التليفون بيرن"
"التليفون رن كتير وهو مش قادر يقوم يرد سابه يرن وكمل نوووم"
"عدى اكتر من ساعه وبعدين صوت جرس الباب بيرن"
"بيحاول يوم وهو مستغرب يا ترى مين اللى جايله دلوقتى"
"بيفتح الباب وعين مفتوحه وعين مقفوله مش قادر من شدة ارهاقه والنوم اللى غالب عليه"
"جومانا بتدخل بعصبيه" انت مبتردش على اتصالاتى ليه ها اكيد ف حد معاك وداخله تدور ف اوضة النوم..مين اللى معاك قول مين اللى معاك
"مؤمن بيحاول يفوق وبيقفل باب الشقه وبيدخل وراها" انتى اتجننتى ولا ايه ايه اللى جابك هنا عاوزه منى ايه"
"جومانا بعصبيه" مؤمن انت بتاعى متحلمش انك هتبقى لحد غيرى مين اللى معاك وبتدور ف بقيت الاوض والحمام بعصبيه" انت بتاعى
"مؤمن بيشدها من دراعها" انتى ايه يا مجنونه انتى انتى اتهبلتى ولا ايه
"بتتوجع من دراعها وضغطه عليه بعصبيه" اه سيب دراعى ايدك بتوجعنى
"بعصبيه اكتر" بقولك بحبك ياغبى وحشتنى انا مش وحشتك وبتقرب منه بسرعه تحاول تبوسه
"مؤمن بعد تمكنها منه بيبعدها عنه" وانا بقرف منك بقرف منك انتى غبيه انسينى بقى واطلعى من حياتى انتى مبتفهميش
"انا يا مؤمن بتقرف منى حرام عليك دا انا بعشقك انا بتمنى التراب اللى بتمشى عليه انت متعرفش انا مدمنه ليك ولحبك "
"وانا مقبلش تكونى جمبى انتى حقيره عارفه يعنى ايه حقيره وبيشدها من دراعها بأتجاه الباب وبيفتح وبيزقها" اطلعى بره
"بتخرج جومانا وبتخبط ف الحيطه" اى ربنا ينتقم منك
"بيقفل مؤمن الباب بعصبيه" غوووورى جتك القرف

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

"جهاد بتدخل اوضتها وبتتصل بأحمد بخوف وكل تفكيرها يا ترى عماد دا عاوز منها ايه"
"احمد بيرد بلهفه" ايوه يا جهاد مالك انتى كويسه
"جهاد بأستغراب" ايه يا حبيبى خوفت كده ليه انا كويسه
"ماما زعلتك ف حاجه"
"بكذب"لاء يا حبيبى ماما كويسه بس انا اللى عاوزه اخرج اشترى شويه حاجات ومش هتأخر
"لاء يا جهاد بلاش لما ارجع نخرج سوا"
"علشان خاطرى يا احمد مش هتـأخر وهشترى حاجات يعنى مينفعش اجيبها معاك من المول اللى ع اول الشارع"
"خلاص يا حبيبتى بس متتأخريش هتاخدى امل معاكى"
"بسرعه وتوتر"لاء هخليها مع ماما انا مش هتأخر يعنى"
"خلاص يا حبيبتى لما ترجعى طمنينى عليكى"
"حاضر يا حبيبى لا اله الا اله"
"سيدنا محمد رسول الله مع السلامه"
"بتقفل جهاد وبتتصل بسرعه بعماد"
"عماد نايم والموبايل جمبه بيسمع صوت الرنه بيرد بسرعه"الو
"جهاد برعشه واضحه ف صوتها" الو لو سمحت ممكن تقابلنى ف مول ووصفتله المكان
"حاضر مسافة السكه هكون عندك"
"ماشى ويارب الموضوع اللى انت عاوزنى فيه يكون يستاهل"
"بتقفل جهاد وهى كل جسمها بيرتعش وبتتنفض"انا خايفه اوى وقلبى مقبوض ربنا يستر
"عماد بيقفل التليفون مع جهاد بفرحه اخيرا يا حبيبتى "
"بيبعت رساله محتواها"
"انا ومراتك هنكون سوا يا مغفل الساعه ... ف ...سلام "
"بس كده لازم تسيبها وانا هقدر اخليها تثق فيا واعوضها غبائك ليها لما تشوف معاملتك وشاكك فيها"
"كويس ان اخدت رقمك من عيسى كنت هجيبك منين دلوقتى " وبيبتسم ابتسامت نصر

**********************************************************************************

"احمد قاعد مع محمود ف المكتب"
"يعنى انت شايف ان انا كده صح ولا غلط"
"والله يا محمود انا شايف انك استحملت منها كتير وبصراحه طالما بتجيب سيرت عيسى يبقى بتحبه ياريت تبعد عنها انت طيب حرام تعيش تعيس كده وبكره ربنا يعوضك احسن منها"
"بس انا بحبها هى طيب معلش يا احمد ممكن تسأل جهاد اذا كان بين لمياء وعيسى حاجه زمان "
"حاضر يا محمود هسألها عينيا"
"تليفون احمد بيدى رساله"
"ياترى مين"
"هتلاقى الشركه ولا حاجه يا احمد انت عارف شركات التليفون دى ماورهاش غير رسايل وخلاص"
"لاء دا رقم غريب استنى"
"بيقرأ احمد الرساله ووشه بيتقلب"
"محمود بأستغراب" ف ايه يا احمد ايه قلب وشك كده
"دى دى وبسرعه وتهور انا ماشى"
"رايح فين"
"مشوار سلام"
"طيب الرساله دى فيها ايه ستنى طيب اجى معاك"
"احمد طلع يجرى ومستناش يسمع حاجه من محمود"

...................................................................................

"مؤمن قاعد ف الليفنج بيهدى وبيمسك التليفون وبيتصل بياسمينا"
"الو"
"ياسمينا بتفوق من نومها"الو اذيك يا مؤمن
"انتى نايمه اسف ان ازعجتك"
"لاء مافيش حاجه بس مالك صوتك شكله متضايق اوى ليه"
"هحكيلك ..جومانا جت هنا ودخلت الشقه وفضلت تدور فيها وتقولى مين معاك وانت بتاعى وكلام عبط كده وطردتها بس من وقتها وانا بجد متضايق"
"ياسمينا بتقوم من نومها وبتقعد ع السرير ومعالم وشها بتتغير" ايه المجنونه دى
"والله يا ياسمينا كنت عاوز اضربها بس مردتش"
"لاء متضربهاش دلوقتى لما نتخطب تعرف ان مبقاش ف امل منك"
"بفرحه" بجد يا ياسمينا هنتخطب اخيراً
"اه ان شاء الله"
"طيب وعمو ما اتكلمش ع ان انا دخلت مصحه وكده"
"لاء بابا ميعرفش ماما بس اللى كانت تعرف ان بجيلك وبس وانا حلفتها ما تقول لبابا"
"طيب وطنط مش معترضه"
"لاء كانت بس قالتلى اللى يريحك وانتى الى هتجوزى وتعيشى معاه"
"اه وانا اوعدك يا حبيبتى ان اخليكى اسعد انسانه ف الدنيا"
"ان شاء الله يا حبيبى "
"اخيرا سمعت منك حبيبى"
"بأستعجال وتوتر ملحوظ" معلش يا مؤمن انا هقفل واقوم اقول لبابا يكلمكالنهارده لشان تكلم عمو وطنط يجوا لينا وكده مش عاوز حاجه"
"عاوز اقولك ان اسعد انسان ف الدنيا وان انتى اجمل انسانه"
"ربنا يخليك وربنا يسعدك كده  ع طول مع السلامه"
"مع السلامه"
"بتقوم جومانا وبتخرج لباباها اللى قاعد ف البلكون وماسك الجورنال وجمبه ع تربيزه صغيره فنجان قهوه"
"صباح الخير يا بابا"
"صباح النور يا حبيبتى"
"بابا ملعش انا ممكن انزل شويه هروح للمياء صاحبتى اشوفها اصلها تعبانه اوى"
"ماشى يا حبيبتى انزلى وسلامتها"
"الله يسلمك يا بابا بس ممكن حضرتك تكلم مؤمن تقوله اننا موافقين ويتصل باهله يقولهم وكده"
"الف مبروك يابنتى وسيبيلى رقمه وانا اكلمه"
"ماشى يا بابا وبتقوم تبوسه ربنا يخليك ليا يا اجمل اب ف الدنيا"
"وبتدخل ياسمينا اوضتها وهى بتمتم"ماشى يا جومانا ماشى"
"بتتصل ياسمينا بتليفونها" الو ..ايوه يا جومانا ..عاوزه اشوفك دلوقتى..انتى فين .. الشركه..طيب عنوانها ايه .. بتكتب ياسمينا ف ورقه العنوان..طيب انا جيالك وبتقفل معاها من غير سلام"

***********************************************************************************

"عيسى واقف اقدام باب شقه حاتم وبيضرب الجرس"
"تسنيم بتفتح"شو عيسى نورت اكتير
"الله يخليكى يا تسنيم وبيدخل وهو محرج"
"اذيك عامله ايه وازى حاتم ف ايه بقى يا ستى"
"ادخل دخلك ع شو مستعجل هيك انا بدى ضيفك شئ الاول"
"لاء معلش يا تسنيم انا مستعجل وعاوز امشى ع طول وخصوصا ان حاتم مش هنا وميعرفش ان جاى"
"نحنا من قبل حاتم كنا رفقه يا عيسى ما تخف حاتم حتى لو شافك هو عارف انت شو"
"معلش يا تسنيم بس انا فعلا مستعجل"
"ايه متل ما بدك طيب اقعد اذا بتريد وبتشاور ع الانتريه وبتروح تقفل الباب"
"عيسى بيقعد"وبصوت ترجى معلش سيبى الباب مفتوح
"تسنيم بتدخل" متل ما بدك
"ها قوليلى بقى ف ايه"
"حاتم يا عيسى راح بلش احكى من يوم ما اتعرفنا ع بعض وروحت لابوه بس وحياة الله ما حدا يعرف بهيدا الكلام يضل جواتك ليوم ما تقابل ربك"
"حاضر والله بس قلقتينى"
"معلش راح كفى هلئ"

***********************************************************************************

"بيدخل منجى لحاتم مكتبه"
"ايه يا حاتم بيه مالك شكلك كده فيك حاجه"
"حاتم بيصغر لمنجى وشايف فيه جمال" انت انت
"منجى بأبتسامه" انا ايه مالك حضرتك

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"احمد بيسوق العربيه بمنتهى التهور"
"بتخونينى يا جهاد علشان كده كنتى مصممه تنزلى حرام عليكى انا قولت انك ملاك اتغشيت فيكى"

**********************************************************************************
"عماد بيقرب من جهاد اللى واقفه ف المول "
"جهاد"
"جهاد بتسمع اسمها بتترعش" ايوه حضرتك ها خير
"عماد" طيب ما تيجى نروح مكان تانى غير دا
"لاء مش هينفع لازم امشى"
"ماهو مش هينفع نتكلم هنا وانتى عماله تبصى حواليكى وخايفه كده"
"مش انت قولت كلمتين وبس خير اتفضل بسرعه"
"طيب بصى انا خايف ع عيسى علشان"

...................................................................................

"ياسمينا بتدخل الشركه وبتسأل ع جومانا"
"بيشوفها مروان وبيبصلها نظرة اعجاب" مين البنت القموره دى
"بيقرب منها" ايوه حضرتك عاوزه مين
"ياسمينا بتبص ليه شافت ف عينيه عمق ونظرة تجذب وشها احمر اوى واتلجلجت ف الكلام" انا عاوزه جومانا
"جومانا انتى مين"
"انا صاحبتها"
"اه طيب اتفضلى وانا اوصلك ليها"

.....................................يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق