25‏/10‏/2013

حياة بنت .. الحلقه الثانيه

"الحلقه الثانيه"
.........

"هاله ماشيه متوسطه بين ولاء وماهر وداخلين من بوابة الجامعه"

"هاله واقفه برهبه"ايه دا دى كبيره اوى انا خايفه لتوه

"ولاء واقفه بتبص حواليها ف صمت ودهشه"

"ماهر" متخافيش يا هاله انا هوديكى جامعتك واجبلك الجدول واخدك معانا اوريكى جامعتنا متقلقيش بس كليتنا احنا ف الاول اهيه تعالى اجيب لولاء الجدول ولو وراها محاضرات علشان مافيش حاجه تروح عليها وبعدين اوديكى"

"هاله بتضرر" وافرض انا بقى اللى ورايا محضره واتأخرت مش كفايه اتأخرنا ع ما جينا

"ولاء" روح معاها لو سمحت وانا هشوف كليتى واللى يسأل ميتوهش وبتشاور ع مبنى تربيه مش دا المبنى بتاعنا صح

"ماهر" ايوه هو بس احنا جايين معاكى مش هسيبك لوحدك وبنظرة لوم لهاله..بطلى لعب عيال يلا مش هنتأخر

"هاله بتضرر" ماشى يا ماهر براحتك

"ولاء ماشيه بضيق مش عاوزه تسيبهم وتمشى لان ماهر قمه ف الذوق ومش حابه تحرجه وف نفس الوقت راهبه المكان"

...................................................................................

"نور نايم تليفونه بيرن تجاهله دقايق ورن المنبه بصوت مزعج بيشيل الخداديه وبيحطها ع دماغه وبأزعاج وعصبيه" اووووووووووف

"قام وشاف الموبايل لقى عمرو"

"رد بتضرر" نعم

"صوت جامد بيصدر من التليفون بيخلى نور يبعد التليفون عن ودانه"

"نور بيرجع التليفون ع ودانه" ايه يا عم انت فى ايه .. خلاص يا عمرو متزعقش .. اه نايم.. ماشى جاى اهو يلا سلام

"بيقوم نور متضرر وبدأ يستعد للنزول واول يوم جامعه وكل تفكيره انه هيبقى الدونجوان النهارده"

***********************************************************************************

"بدات ولاء تدخل الجامعه وكل الانظار بدأت تتلفت ليها ودا اظهر الغيره ع وش ماهر جدا"

"هاله بضيق" مش خلاص خلصنا مع ولاء اهيه مش يلا بينا بقى

"ولاء بحزن وكسوف" خلاص خلاص روحوا انتوا انا هفضل هنا وبتشاور ع مكان وهقعد هنا استناكو

"ماهر" لاء يلا معانا ايه يقعدك هنا لوحدك وانت محاضرتك لسه اقدامها ساعه يعنى وخلاص خدنا الجدول

"يعنى علشان تبقوا براحتكوا وكمان انا عاوزه اقعد مش قادره امشى يعنى "

"ماهر بضيق هى تجاره ف النص مش جوه اوى يعنى"

"هاله" ما خلاص بقى يا ماهر هتأخر براحتها بقى وبتشده من دراعه..يلا يا ماهر سلام يا هاله لو مش ورايا محاضره مش هنتأخر اقعدى انتى بقى

"ماشى بيمشى ماهر مع هاله وهو متضايق"

"بعد ما بعدوا خالص عنه ولاء" انتى سخيفه جدا

"وانت شكلك وحش اوى يا ماهر مش اوى كده يعنى"

"انتى مش حاسه انتى ازاى كنتى سخيفه معاها ومكنتيش عاوزاها معانا"

"لاء انا مستعجله يا ماهر اشوف جامعتى بتبص حواليها" الناس كتير اوى الله انا مبسوطه اوى

"ماهر ماشى متضايق وبيفكر ف ولاء يا ترى بتعمل ايه دلوقتى "

"هاله" اه رجلى وجعتنى ايوه هناك اهو مكتوب مبنى تجاره

"يلا ياختى ادخلى يارب تتبسطى بقى"

"ايه دا ايه كل الناس دى انا خايفه اوى"

"لاء متخافيش هتلاقى ناس كتير وهيبقى ليكى اصحاب وممكن تلاقى معاكى حد تعرفيه من البلد متقلقيش"

"يارب يا ماهر اصل انا قلبى انقبض اوى"

"يلا يلا نشوف الجدول علشان  ارجع لولاء"

"ولاء ولاء اووف"

"ماهر بضيق" استغفر الله العظيم

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"بيدخل النور من الجامعه لابس النضاره الشمس ومتشيك وماشى شاف عمرو مقابله"

"ايه يا دحيح بتعمل ايه هنا"

"ما اللى انت متعرفوش ان دخلت تربيه يا خربيت ارك بس انا منفعش اخرى تربيه يا كنت هبقى تجاره زى حالاتك وانا طبعاً مينفعش ادخل علوم ابدا"

"اه ماشى بس ايه مش هتدخل معايا"

"لاء مش هدخل"

"ماشى براحتك بس انسى ان اجى معاك تجاره وبيخبطه ف كتفه ..تصدق ان غلطان ان فضلت اصحى فيك ماشى "

"خلاص خلاص بس هتيجى معايا تجاره ماشى "

"اه والله"

"ماشى يلا ادخل"

"هجيب الجدول بس واشوف الجو ايه"

"طيب انجز يلا"

"بيدخل عمرو وبدأ ينقل ف الجدول وبيمشى بأتجاه نور اللى واقف يبص حواليه ع الكل بتعالى"

"نور" ايه خلاص

"اه خلاص يلا بينا اقدامى نصايه بس وارجع علشان المحاضره الاولى"

"ماشى يلا"

"بيمشى الاتنين" عمرو بيمسك ايد نور شايف البنت اللى قاعده لوحدها دى قموره اوى

"نور بيبص للبسها قبل وشها" ممكن بس مش استايل

"اه هى لبسها عادى بس قموره اوى"

"انت ايه من اولها كده"

"يا عم بقولك حلوه شوفتنى روحت كلمتها"

"خلاص خلاص يلا يا عم روميو من اولها كده خلينى انا بقى اروح اشوف المزز اللى عندى"

"ماشى يلا يا سيدى تعالى "

...................................................................................

"ماهر لهاله واقف معاها"

"دا المدرج بتاعك تقعدى هنا لحد المحاضره ما تبدأ وانا يادوب الحق ولاء"

"طيب خليك شويه بس"

"يادوب ع ما اروح علشان اعرفها مدرجها واشوف انا كمان محاضرتى مفيش وقت"

"ماشى يا ماهر"

"متتحركيش من هنا ومتكلميش ولاد خالص"

"حاضر"

"اى حد يتراخم عليكى متعبريهوش ومتديش مجال لحد انه يكلمك"

"حاضر والله خلاص بقى انت يعنى مش عارفنى "

"لاء خلاص بس خلى بالك من نفسك ولما اخلص هاجى اخدك واحنا بينا موبايل ماشى لما تخلصى ولقتينى مش برد اعرف ان ف محاضره وعامله صامت"

"ماشى اجيلكوا انا بقى"

"لاء متجيش هاجى انا اخدك"

"طيب"

"يلا سلام بيخرج ماهر وبيخبط ف كتف نور"

"نور بعصبيه" مش تفتح يا متخلف انت

"ماهر بعد ما هشى بيرجع تانى" انت بتشتم مين

"عمرو بيقف بينهم" معلش معلش ميقصدش

"نور بيبعد عينه عن ماهر" اه دراعى

"ماهر بعصبيه روح اكشف عليه معلش يمكن اتكسر وبيسيبه وبيمشى"

"بيدخل نور وهو بينفخ" من اولها هنقابل عاهات شكلنا

"لاء يا نور اهدى بقى كده" مش من اولها

"انت مش شايف طريقته واسلوبه القذر والله شكله ما بيعرف حتى يتكلم"

"عمرو" معلش يا نور يلا اسيبك انا بقى يادوب الحق محاضرتى وخلى بالك من نفسك ومش عاوزين مشاكل من اولها بقى"

"يعنى انا بخترعها ما انت شايف انسان غبى صحيح"

"هاله قاعده منكمشه ف نفسها ومتضايقه من طريقة كلام نور عن اخوها ومتغاظه من نور وبتبصله بعصبيه"

"عمرو بيمشى ونور بيدخل وهو بيبص ع المدرجات" ايه القرف دا هقعد ع المدرجات البيئه دى ازاى كده اوف سنه باينه من اولها"

"بتكتم هاله غيظها بس مش قادره بتقوم بعصبيه"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"ولاء قاعده مع بنتين"

"ولاء" اه انا من بلد قريبه من هنا

"الاء" يعنى انتى ساكنه بقى ف شقه لوحدك هنا وكده زينا

"لاء انا بروح واجى اصلا كلها 15 دقيقة"

"يا خساره ياريتك كنتى بعيده "

"ليه يعنى"

"احنا دى تانى سنه لينا اجمل عيشه عشناها السنه اللى فاتت بنعمل كل اللى احنا عاوزينه ومحدش يعرف حاجه"

"حاجه حاجه ايه"

"لاء مخك ميروحش بعيد بس بنخرج وبنتفسح وعايشين حياتنا عكس بقى ما قاعده مع اهلك البسى ومتلبسيش اخرجى لا متخرجيش كده يعنى "

"اه بس المفروض انتوا تبقوا بتعملوا الصح من غير ما حد يقولكوا اصلا دا شئ راجع ليكوا يعنى وبعدين اهلكوا واثقين فيكوا انتوا المفروض تبقوا اد الثقه دى حتى وانتوا بعيد"

"بترد ندى بعصبيه" واحنا يعنى بنخرج مع ولاد وبنقابلهم انتى شكلك معقده باين

"الاء بضحكه" لاء لاء استنى يا ندى هى بس لسه جديده انتى ناسيه اول شهر لينا هنا كنا بنقول اكتر من كده

"ندى وشها بيتحول من غضب لابتسامه" صح صح كنا احسن كمان

"بيجى ماهر وبيقرب منهم"

"ولاء يلا"

"بتقوم ولاء" اه يلا

"بتمشى ولاء مع ماهر من غير ما تسلم ع ندى والاء "

"ماهر بخوف" ها يا ولاء حد ضايقك وانا مش هنا

"لاء خالص"

"طيب كويس وشكلك بقى ليكى اصحاب بسرعه"

"لاء لاء مش اصحابى بس جم اتكلموا معايا عادى هما اصلا ف ثانيه تانيه"

"اه طيب"

"بيدخل ماهر ومعاه ولاء" يلا اقعدى انتى يا ولاء هنا وانا هروح وخلى بالك من نفسك ومتكلميش حد و ورجع خاف هى مش هاله علشان يقولها متكلميش ولاد

"وايه يا ماهر"

"لاء يعنى خلى بالك من نفسك بس"

"حاضر"

"بحب" حضرلك الخير يا ولاء ربنا معاكى

"ولاء بكسوف من نظرة ماهر اللى كلها حب وشغف بتنزل وشها الاحمر ف الارض" شكرا

"بيدخل عمرو بسرعه بيشوف ماهر واقف مع ولاء"

"بسخريه بيدخل" بدأنا من اول سنه كده شغل المراهقين دا تعالى شوف يا سى نور اللى مش عاجبك واتخانق معاك واقف مع القمر يا خساره

.............................يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق