25‏/10‏/2013

حياة بنت .. الحلقه التاسعه

"مروه واقفه مرعوبه واصحاب نور واقفين ليها بيقفلوا عليها الطريق"

"مروه بخوف وبتحاول تمشى" عدينى

"لاء انتى مش هتمشى يا بطه غير لما نعرف انتى حلوه كده ازاى وتجيبى رقم تليفونك"

"بخوف اشد" ابعدوا عنى حرام عليكو ابعدوا

"نور من بعيد بيعدل قمصه , بس كده استوت .. هه يلا استعنا على الشقا بالله"

"بيقرب نور منهم وهو شايف مروه مرعوبه وواقفه منكمشه"

"وبصوت مرتفع" ايه ف ايه انت وهو

"بأسلوب مبتذل" ايه يا قمرو انت  مالك انت يلا امشى خليك ف حالك

"مروه بتوسل" الحقنى لو سمحت

...................................................................................

"هاله وولاء قاعدين جمب بعض العربيه بتطلع العربيه مطبات طالعه نازله كل شويه يخبطوا ف بعض وهاله ف وادى تانى بتتمايل شمال ويمين امام وللخلف وهى مبتديش اى رد فعل"

"ولاء بنظرات استغراب , لهاله اللى دايماً متعصبه , ومتأففه , ساكته مبتتكلمش , مش متضرره من سواقة السواق ولا بتذم فيه كالمعتاد , الفضول اشتد جواها"

"ولاء وهى بتخبط ف هاله تانى وبتحاول تتماسك ف مكانها" هاله انتى كويسه

"هاله بأستغراب" كويسه ازاى يعنى

"يعنى مش ف حاجه مضيقاكى"

"لاء مفيش حاجه"

"طيب يا هاله انا بس عايزه اقولك انك اختى وبجد لو ف اى حاجه مضيقاكى انا احب اسمعك ولو اقدر اساعدك فيها هساعدك ونفكر سوا"

"انتى بتكلمى كده ليه , انا مفيش حاجه وزى الفل , ومش بحتاج مساعده من حد"

"ماهر عينه على ولاء اللى وشها احمر بس قاعد بعيد عنهم مش عارف يسألها مالها"

...................................................................................

"نور بيقرب من مروه وببطوله وهميه بيحاول يدافع عنها"

"ابعدوا عنها انت وهو امشوا من هنا"

"انت بتعمل ايه انت فاكر انك هتاخدها مننا"

"نور بيقرب منهم طيب ورونى هتعملوا ايه"

"بيقرب منه الولد الاول وبيضربوا ف وشه , الخبطه كانت قويه نزل من بوءه دم"

"نور" ااااا وبيقع ف الارض

"الاتنين بيبصوا لبعض ونور بوءه بيجيب دم وبخوف بيسيبوه وبيمشوا"

"نور بعصبيه" اه يا حيوان انت بتضرب جامد ليه كده

"مروه بخوف بتقرب منه" انت كويس , وبتدقق اكتر فيه , مش انت اللى اتكلمت معاك قبل كده"

"نور بيتألم وبيبصلها بقرف وبيفكر ,, يعنى انتى تستاهلى اتضرب واتجرح علشانك كده"

"مروه بلهفه" انا اسفه اوى اسفه

"نور بغيظ" مفيش حاجه هاتى منديل بس

"مروه بطلع من شنطتها منديل "

"بياخده وبيمسح بيه بوءه"

"مروه بخوف" انت كويس

"نور بدأ يتقمص دوره وبرقه " اه كويس انتى كويسه

"مروه بأعجاب برجولته" اه كويسه بجد ميرسى ليك اوى انت طيب جدا

"بتسبيل وحنيه" انا تحت امرك انا اتمنى اكون صديق ليكى ممكن رقمك

"مروه الموقف مسيطر عليها مش عارفه تقوله ايه ,, صراع ما بين تربيتها والحدود اللى حطاها لنفسها وبين امتنانها ليه ورجولته معاها"

"نور بخباثه" بلاش رقمك لو هيضايقك انا كنت بس هطمن عليكى لما توصلى

"مروه بتحاول تقنع نفسها وبترد" رقمى 00000000 علشان ابقى اطمن عليك علشان الجرح دا

"نور بفرحه وبيسيف الرقم" ميرسى اوى ليكى

...................................................................................

"بعد رجوعهم للبيت هاله كل تفكيرها ف نور وريحته المسيطره على حواسها ونظراته اللى كل ما تفتكرها قبلها بيدق بسرعه بتحسه هيطلع من مكانه"

"نور قاعد اقدام اللاب وهو بيحاول يكلم ميرا وهى مبتردش عليه"

"ماهر بيلبس لبس جديد وبيبص لنفسه ف المرايه وهو ف ايده الجواب "

...................................................................................

"ولاء بتلبس ايسدال على البيجامه اللى لبساها وبتطلع لماهر وهى حاسه نفسها خايفه من الخلوه دى خوف مسيطر عليها مش عارفه ايه سببه"

"ماهر قاعد شيك برفن ريحته هاديه وحلوه , بتدخل نظراتهم بتتقابل"

"الاب بيقف" تعالى يا ولاء , وهسيبكوا انا تخلصوا وتانى يا ماهر يابنى كتر الف خيرك

"ماهر بكسوف ومركز عينه ف عين ولاء اللى اتكسف وبعدت عينيها عنه" انا تحت امرها يا عمى

"ربنا يخليك يا حبيبى وبيخرج وهو بيفتح الباب على مصراعيه"

"ماهر بحب لولاء" تعالى يا ولاء جبتى اللى عايزه تفهميه

"ايوه وشكرا تانى يا ماهر بجد"

"ماهر بضيق " بردوا يا ولاء هتقولى شكراً

"لاء خلاص"

"ولاء خدى الورقه دى عايزك تقرأيها كويس , واى رد منك على اللى فيها انا عمرى ما هبعد عنك وهفضل جمبك"

"ولاء بخوف , عرفت ان اللحظه اللى دايما خايفه منها خلاص مبقاش فيها مفر" فيها ايه الورقه دى "

"ماهر بنظره عميقه كلها حب" فيها اللى نفسى اقوله من واحنا صغيرين بس مش قادر ولو اللى فيها مش حستيه صدقينى احرقى الورقه ولا كأنك قرأتيه , يلا نبدأ بقى الشرح"

"ولاء بخوف وبتهز دماغها بالايجاب"
...................................................................................

"نور رايح جاى ف اوضته وماسك الموبايل وبيتكلم"

"اذيك ياااا"

"صحيح انا معرفتش اسمك ايه"

"مروه بصوت بيرتعش " مروه

"اسمك جميل وانا اسمى نور"

"اهلا وسهلا يا نور"

" انا سعيد ان اتعرفت عليكى جدا"

"ربنا يخليك وانا ممتنه ليك جدا"

"ربنا يخليكى يا مروه اى حد مكانى كان هيعمل اكتر من كده وبيمسك وشه بتألم .. ابوشكلك"

"ايه"

"بخبث" انتى شكلك طيبه اوى

"انت اللى محترم اوى"

"بفرحه وبيضحك وهو بيردد ف سره,, الله انتى خلاص هه اول واحده"

"مروه بخوف" طيب انا هقفل بقى والحمد لله انك كويس

"بقولك الاول يا مروه انا لما هشوفك ف الجامعه مش هكلمك خالص بس هبقى اطمن عليكى موبايل"

"مروه بأستغراب" ليه

"بتفكير سريع ولؤم" ممم علشان شكلك وكده انا خايف عليكى لدرجة مش هسمح لمخلوق يأذيكى

"بفرحه" بجد بجد انت محترم اوى, بجد ممتنه ان لسه ف حد كويس اوى زيك كده

"نور" انتى بس علشان طيبه يا مروه

"ربنا يخليك بعد اذنك سلام"

"بيقفل نور وبيقرب نور من المرايه وهو بيلمس شفايفه المجروحه" بقى كده يا هشام يا حيوان انت لازم تتقمص الدور اوى كده بس لما اشوفك بس"

"وبيقرب من الاب ياخد من عليه رقم والدة ميرا وهو مقرر يتصل , لازم يكلمها حتى لو عن طريق مامتها "

"وبيردد بصوت مسموع" مش نور اللى اتكسف بسبب واحده بتمثل الاحترام

...................................................................................

"ولاء قاعده ف اوضتها كل تفكيرها ف ماهر والورقه اللى اخدتها منه لدرجة حسسته انها فهمت وهو بيشرحلها علشان بس يمشى بسرعه"

"بتبص للورقه بخوف خايفه تقرأها"

"بدأت تفتحها بخوف وضربات قلبها بتتسارع "

.................................يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق