25‏/10‏/2013

حياة بنت .. الحلقه الرابعه


"نور بيكمل بعصبيه" هو انت اتجننت ولا حاجه انت مش عارف نور

"لاء عارفك !! بس عارف ان البنت دى ملهاش ف الصحوبيه والحوارات دى

"خلاص يا عم وانا قبلت الرهان يلا سلام"

"ماشى هنشوف :D salam"

"salam"نور بيقفل بعصبيه وهو بيقلب ف الاكوونت بتاع البنت بعصبيه ادخلها ازاى دى اااااه

"اكونت بنت"

"كل شويه يفتح اكونت من اللى عنده يقفله تانى لاء مش هينفع "

"انا لازم اعمل اكونت جديد خالص"

"بدأ ف عمل اكونت جديد وبدأ يضيف فيه بنات كله بنات وبس وبعتلها من ضمنهم وقفل اللاب وهو بيقوم بس كده بس هى تقبل قال بنت تقف ع نور بتهرجوا "

...................................................................................

"بينتهى اول يوم وبيبدأ يوم جديد ف حياة ابطالها"

"قامت ولاء تأنقت وهاله وماهر واقفين مستنيها "

"هاله هو كل يوم احنا اللى لازم نستنى ولا ايه"

"ماهر لسه هيرد شاف ولاء نازله لابسه بنطلون اسود وعليه فست احمر وطارحه سودا وع الطرحه نضاره شمس مرفوعه"

"بيبصلها بأعجاب وغيره ف نفس الوقت"

"هاله بفرحه" هنروح بدرى النهارده ان شاء الله

"ولاء بأبتسامه" انا فرحانه علشان انتى مبسوطه

"الحمد لله"

"ماهر بغيره" انتى هتروحى كده يا ولاء

"ولاء بأستغراب" مالى

"الاحمر دا يعنى محـ .. ظاهرك اوى يعنى وانا مش هكون دايما معاكو مش حابب حد يضايقك"

"لاء متقلقش يا ماهر انا اللى اخلى حد يضايقنى ولا اللى مش هسمح لحد "

"انتى لسه مش عارفه اللى ف الجامعه يا ولاء "

"متقلقش يا ماهر انا مش عرفاهم هما بس عارفه نفسى"

"ماشى"

"هاله بأستعجال" ايه مش يلا بقى

"بتبص ولاء ع لبس هاله وهى زى القمر واستغربت كلام ماهر وهو عادى مع اخته لابسه زيها بالظبط ومشيت وهى مرتاحه للرد اللى ردته عليه"

"ماهر ماشى متضايق خايف تكون ولاء اتضايقت منه"

...................................................................................

"ع الساعه 11 كانت هاله وولاء ماهر ف محضراتهم "

"ونور لسه داخل متشيك ريحه البرفيوم بتاعته حلوه جدا وكل ما يدخل مكان يسيب ريحته معلقه ف المكان"

"هاله قاعده بتسجل ورا الدكتور"

"نور بيستأذن يدخل"

"الدكتور لاء مش هتدخل ومافيش اى حد بعد دخولى "

"بيخرج نور وهو متضرر ومتضايق"

"هاله قاعده مبسوووطه ان نور اطرد من المحاضره"

"بتكمل محاضرتها وبتخرج"

"نور واقف مع اصحابه وبيضحك بتخرج هاله وبدأت رهبتها من الكليه تخف واتصاحبت ع بنت ماشيه معاها"

"نور بصوت عالى" هو حابب يتراهن وانتوا عارفنى لازم دايما اكسب الرهان

"هاله بضيق" شخصيه قذره

"مروه ماشيه جمبها" بتقولى ايه يا هاله

"بقول ع الشخصيه اللى شايفه نفسها هناك دى شيفاه"

"اه دا اموور وشيك اوى دا انا زعلت لما الدكتور احرجه"

"احرجه هى الاشكال دى بتتحرج مش شيفاه واقف يضحك ازاى"

"انتى مالك مش طيقاه كده ليه هو حصل بينكوا حاجه"

"لاء محصلش هو كده انسان سخيف وخلاص"

"من تانى يوم كده"

"تانى يوم ايه "

"يعنى انتى تعرفيه من قبل الجامعه ولا من امبارح بس"

"من امبارح بس وبعدين انا معرفوش وميشرفنيش اعرف انسان متعجرف زيه"

"ماشى يا هاله تعالى بقى نقعد نشرب حاجه ع ما تيجى ميعاد المحاضره التانيه"

"ماشى يلا"

...................................................................................

"ولاء بتخرج من محاضرتها وهى بتدور بعينيها ع مكان تقعد فيه"

"سمعت حد بينادى عليها ولاء"

"بتبص بأستغراب مين يعرفها"

"شافت الاء وندى مبتسمين وبيقربوا منها"

"بتحاول تبستم" اهلا اذيكوا

"ندى بتقرب منها" اذيك يا قمر عامله ايه ايه القمر دا وايه اللبس الشيك دا"

"ولاء بدون رد فعل" ميرسى

"الاء" ها امبارح كان يوم حلو

"ولاء" اه كان حلو الحمد لله

"طيب تمام ربنا معاكى ها هتيجى تقعدى معانا ولا رايحه فين"

"انا هقعد هناك ف وبتشاور ع المكان ,,,"

"الاء " يا بنتى تعالى معانا اتمشى معانا هنوريكى الجامعه ع اصولها الجامعه مش كلها محاضرات ومذاكره وبس استمتعى بالايام دى مش هترجع تانى

"لاء معلش انا هقعد اراجع المحاضره اللى اخدتها علشان تثبت ف دماغى "

"ندى بتشد الاء" خلاص بقى يا الاء سيبيها براحتها هى حره بكره تندم

"ولاء " بعد اذنكوا وبتسيبهم وبتمشى تقعد

"الاء بغيظ" ايه البت دى

"ندى" سيبيها يا الاء هتيجى تتمحك فينا سيبيها بس

"ماشى"

...................................................................................

"عمرو واقف ف الكليه مع اتنين اتعرف عليهم وبيكلم"

"والله ما كتبت اى حاجه مش لاحق اعمل ايه يعنى "

"ياعم متشغلش بالك دلوقتى نشوف حد ناخد منه محضرات امبارح والنهارده"

"عمرو عينه بتيجى ع ولاء بأستغراب بيبصلها من فوق لتحت" ماهى حلوه وشيك اهيه بس لبسها مبهوق شويه بس لو نور شافها نور اه انا نسيته"

"بيستأذن عمرو" هروح انا تجاره يا جماعه مش عايزين حاجه

"رايح فين والمحاضره اللى بعد دى"

"هاجى هاجى لسه بدرى يلاسلام"

"سلام"

...................................................................................

"ماهر ماشى هو وسمير بيقربوا من ولاء"

"سمير باعجاب" ع فكره يا ماهر احنا احتمال كبير نبقى نسايب

"ماهر بلا مبالاه" ليه مين عندنا ومين عندكوا

"انا ان شاء الله"

"ماهر بيبص لولاء بعصبيه" انت عاوز مين

"لما يجى وقتها انت عارف انا وحيد بابا وماما وعندى شقتى يعنى لا جيش ولا يحزنون بس لما يجى وقتها وتمر السنه دى ع الاقل وانا نفسى تكون علاقتنا اقوى من الصداقه بس"

"بينهى ماهر الكلام معاه بضيق وبقرب  من ولاء "

"ولاء من غير اى معالم ع وشها" اذيك يا ماهر

"سمير بيبصلها اوى"

"ماهر بيتجه لسمير" طيب يا سمير روح انت علشان مش اعطلك وانا هقعد شويه مع بنت عمى

"سمير بأحراج" ماشى يا ماهر

"ماهر بيقعد جمب ولاء بغيره" ايه حد ضايقك النهارده ولا حاجه

"ولاء بحزم" لاء يا ماهر محدش ضايقنى

"ماهر بحب" انا بخاف عليكى يا ولاء مش عاوزك تضايقى

"ولاء "انا عارفه يا ماهر ان انت بتخاف عليا زى هاله بس انا عوزاك تعرف ان البنت هى اللى بتعمل الحدود وهى اللى بتبقى عارفه هى بتعمل ايه وانا عارفه ايه هدفى وايه اللى انا عوزاه متقلقش عليا"

"ماهر بحزن من انها بتعتبر نفسها اخته" انا واثق فيكى والله بس غصب عنى بخاف عليكى

"ولاء بتحاول تبعد عينيها عن ماهر هى حاسه احساسه بس مش عاوزه اى تجاوزات حاليا علشان ميحصلش بينهم حساسيات"

"ماهر ملاحظ وشها الاحمر بحب" انتى مش عارفه انتى عندى ايه يا ولاء من واحنا صغيرين ولاء دى

"ولاء بتقاطعه وبتقف" يادوب يا ماهر الحق ادخل المدرج علشان اقعد ف المدرج الامامى علشان مقعدش ورا بعد اذنك

"ماهر" طيب رنى عليا لما تخلصى

"حاضر"

...................................................................................

"نور واقف ف وسط اصحابه الكتير وعمال يعاكس اللى رايحه واللى جايه"

"هاله متبعاه بغيظ"

"مروه" ايه يا بنتى مش هندخل المحاضره ولا ايه

"هاله" يلا نروح

"مروه بضعف" انا فرحانه اوى ان اتعرفت عليكى يا هاله ياريت نبقى كلم بعض ع طول واللى تيجى تحجز للتانيه جمبها علشان انا معرفش حد خالص هنا ومصدقت اتعرفت عليكى

"هاله" وانا كمان والله خلاص اتفقنا

"ماشى بيمشوا هما الاتنين "

"عمرو بيسلم عليهم بأيده من بعيد" يلا يا جماعه يدوب الحق محاضرتى سلام

"سلام"

"نور بضحك"روح ياعم كليتك انت يا معقد وخلينا هنا ف المزز دول

"عمرو بضيق" صوتك عالى ياعم

"نور" يعنى بكدب دول قمرااات يا عم لكن انت عندك شويه ولا بلاش بقى والله انت صعبان عليا

"بيفتكر عمرو ولاء" ع فكره بقى انا عندى اجمل بنت ف الكليه بس انت اللى مش بتشوف انا مشوفتش ف كل اللى ماشيين دول ف جمالها انت باصص ع الجسم مش فارق معاك البراءه النابعه من الوش"

"الكل" ياااه للدرجادى طيب ما توريهالنا يا عم

"نور" يا جماعه متصدقيهوش دى بنت مش استايل خالص وعاديه جدا عمرو الى ذوقه معفن

"عمرو بعصبيه" انا ذوقى معفن طيب والله لتيجوا معايا تشوفوها

"نور" اه روحوا احضروا وانا جاى معاكو علشان اثبتلكوا ان ذوقه معفن

"يلا بينا "

....................................................يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق