2‏/9‏/2013

حياه لم تكن بأختيارى .. الحلقه الـ 22

"هيثم " عرفت يا تيمور ايه اللى عمل فيها كده

"مش عاوز اعرف زهقتنى يا شيخ حرام عليك "

"عمرك ما هتتغير ابدا والله "

"انا حر وانا كده وعاجبنى نفسى كده"

"ماشى عموما انا هقول ودا علشان هى بس صعبت عليه "

"بيبعد عنه لا مبالى "

"هى كانت مخطوفه من قبل 3 شباب وكانوا هيعتدوا عليها وانت ولولا هى صوتت خوفاً على شرفها فا ضربوها بالمطواه يعنى مخافتش من الموت بس خافت على شرفها شوفت ان لسه فى ناس محترمه "

"والله !"

"اه والله ياريت تحس بـتأنيب ضمير بقى "

"يعنى احنا كنا هنسيبها تموت وهى اتظلمت "

"اه يارب تحس بقى "

"بيقعد حزين" والله انا زعلت اوى مكنتش اعرف

"ما انا قولتلك كتير بلاش تتهم الناس وتظن فيهم السوء كده "

"انا من اللى شوفته يا هيثم انت عارف انا مريت بأيه فى حياتى "

"عارف بس بردوا مينفعش علشان حد وحش او من وجهة نظرك انت شايفه وحش يبقى كل الناس كده فى ناس كتير كويسه ومحترمه لسه غبار الدنيا ملوسهمش "

"عندك حق يا هيثم انا بجد ندمان اوى "

"عارف ايه اللى مزعلنى عليها بجد"

"ايه "

"ان خلاص بقت انسانه مريضه ونادر لما حد هيعرف ظروفها ويقبل بيها "

"ظروف ايه اللى نادر يقبل بيها دى واحده شريفه ضحت بنفسها علشان تموت بشرفها "

"محدش بقيسها كده يا تيمور بتتقاس ان دى عيانه وصاحبة مرض هتتجوزها ازاى وهتبقى دايما تعبانه واى ام مبتقبلش بزوجه غير سليمه لابنها والعكس والله "

"اه بس انا فعلا اتمنى اتجوز واحده زيها "

"يبقى مامتها داعيه عليها ههههههه"

"انت بتهزر فعلا هتبقى مامتها جاعيه عليها انا متعاشرش "

"بتدخل عليهم العمه" اتفضل يا هيثم

"ميرسى يا طنط "

"تيمور بفضول" عمتى عاوز اخد رأيك فى موضوع

"بتقعد على كرسى الانتريه " هه وادى قاعده ايه

............................................................................................................................................

"ايمان بدموع فى عينيها ونظرة كره "

"هما التلاته دول هما دول "

"بيقعدها الضابط "

"وبيشاورلهم اطلعوا انتوا التلاته اقدام والباقى يخرج خدهم يا عسكرى "

"ايمان بتبكى "

"خلاص اهدى يا انسه ايمان واتفضلى على البيت واحنا هنخلص ونكلمك تيجى "

"ماشى شكراً بتخرج ايمان من الاوضه وهى بتتسند "

"بتقابلها سعاد على الباب وعينيها بتنطق" شوفتيهم ؟

"اه يا ماما شوفتهم"

"انا عاوزه اشوفهم اكولهم بسنانى وبتفتح الباب وبتهجم عليهم "

"الضابط ايه يا ست انتى فى ايه "

"يا ولاد **** كنت عاوزين من بنتى ايه ها وبتقلع شوذها وبتضربهم ها كنتوا عاوزين منها ايه "

"الضابط بيشدها " انتى يا ست انتى بتعملى ايه

"سيبنى بنتى بقت بكليه واحده والله اعلم لولا كده كان زمانهم ضيعوها يعنى كده ضاعت وكده ضاعت يا ولاد *** اتفو عليكو يا حيوانات  "

"طلعها بره يا عسكرى طلعها بره"

.............................................................................................................................................

"تيمور وهيثم قاعدين وبيسمعوا للعمه بأهتمام"

"ايوه فعلا يا تيمور وقت ما اى حد بيجى يتقدم لواحده وعرف بأنها مريضه بيسيبها ولو مش هو اللى سابها مامته او اهله عموما بيجبروه"

"ايه الظلم دا"

"ايوه للاسف ظلم بس فى ناس اصيله "

"هيثم " ايوه ودول بقوا نادرين اوى

"تيمور" يا عينى

"العمه" وليه انتوا مهتمين اوى بالموضوع دا كده

"هيثم " اصل فى

"بيقاطعه تيمور" واحد صاحبنا خطب وعرف ان خطيبته مريضه ومحتار يسيبها ولا لاء

"اهو دا علشان احتار ياريت يسيبها لانه مش هيكون عادل معاها "

"تيمور بتفكير" اه ما انا بقول كده

"هيثم بنظرة استغراب لتيمور المستغرق بالتفكير "

"شكرا يا طنط عطلناكى "

"لاء انا اتبسط ان اتكلمنا انا طول النهار فاضيه مبعملش حاجه "

"ربنا يخليكى يا طنط "

"هيثم لتيمور" هــــــــــــــاي ايه روحت فين

"ما تيجى ننزل "

"هنروح فين "

"هروح ازور منال بنت خالتى "

........................................................................................
"على واقف ساند ايمان بره "

"وليد بيدخل "فى ايه يا ماما تعالى معايا

"الضابط" حقها احنا هنرجعوا بس مينفعش اللى هى بتعمله دا

"ام يا حضرة الضابط وقلبها محروق على بنتها كانت هتضيع منها "

"انا مقدر بس القانون هيجبلها حقها خلاص"

"ماشى يا فندم وبياخد سعاد من ايد الظابط لو سمحت سيبها وبيخرج بره وهو بيبص شذراً للمجرمين " 

..............................................................................................................................

"على بيدخل هو وايمان ووليد ووراهم سعاد"

"بتقابلهم منال وجميله وناديه"

"ناديه بتجرى عليها" حبيبتى يا ايمان البيت كان وحش من غيرك خالص

"سعاد" ابعدى دلوقتى لما تدخل تنام فى اوضتها وترتاح

"منال وجميله" حمدلله على سلامتك

"بنظره حزينه" الله يسلمكوا "

"منهم لله اللى كانوا السبب "
 
.............................................................................................................................

"نيفين واقفه اقدام المرايه بتتجمل"

"الداده بتدخل" ايه يا بنتى بتلبسى ورايحه فين

"خارجه يا داده هاروح اشوف ابراهيم "

"يا بنتى ابراهيم مات "

"بصراخ" ابراهيم مماتش ابراهيم رجعلى تانى وبيضحك عليه وبيقولى ان اسمه على وانا بعمل نفسى مصدقاه علشان افضل جمبه مش مهم يبقى اسمه ايه المهم انه رجعلى

"بس ابراهيم مات اكيد دا واحد تانى طيب انتى هتروحيله فين "

"انتى مالك يا ست يا حشريه انتى يا مجنونه غووورى من وشى بدل ما ارمى الفرشه وبتمسكها فى وشك "

"يا نيفين انتى زى بنتى وخايفه عليكى انتى ليه بطلتى تروحى المستشفى "

"المستشفى المجانين دى انتى تروحيها انا لاء ابعدى عنى يا خرفانه "

"الله يسامحك"

"امشـــــــــــــــى"

.....................................................................................................................................................

"ايمان نايمه على سريرها ومعاها ناديه وسعاد"

"نورتى بيتك يا حبيبتى "

"ربنا يخليكى ليا "

"ويخليكى ليا يا حبيبتى تليفون البيت بيرن "

"هروح ارد انا "

"ناديه" لاء خليكى يا ماما هرد انا

"بترد ايمان " الو

"الو معلش ممكن متسمعيش حد يا ناديه انا مين بس انا نفسى اطمن على ايمان هى فين وليه مختفيه كده"

"ناديه بخوف وصوت هامس" هى كويسه

"طيب ليه مبتردش على التليفون "

"تعبانه شويه وانا لازم اقفل ماما هتسمعنى وتقولى كنت بكلم مين "

"طيب طمنينى بالله عليكى هى كويسه ولا فيها ايه "

"والله كويسه وان شاء الله لما تقدر هخليها تكلمك "

"بجد هتساعدينى "

"اه والله حاضر"

"مين يا ناديه"

"ناديه " سلام مافيش حد يا ماما اتصال غلط

"طيب تعالى هاتى لاختك مايه "

"حاضر" سلام سلام

...............................................................................................................................

"على بيغير هدومه "

"ايه انت نازل تانى "

"اه هنزل اقعد مع ايمان شويه واشوف محتاجه حاجه ولا ايه "

"انت مش ملاحظ اننا مبقيناش بنتكلم خالص يا على هو انا زعلتك فى حاجه"

"بحب" حبيبتى انا عمرى ما بقدر ازعل منك حتى لو زعلتينى انتى روحى

"حبيبى يا على واحشنى كلامك اوى "

"بيقرب عليها يحضنها" انتى اللى وحشتينى ووحشنك حضنك اوى

.........................................................................

"وليد قاعد على كنبة الانتريه وواضح عليه الحزن "

"مالك يا حبيبى حاجه مزعلاك "

"انا مش عارف ازاى قدرت امسك اعصابى يا جميله والحيوانات اللى اذوا اختى دول اقدامى انا كل ما اتخيل كانوا عاوزين منها ايه ابقى هتجنن"

"جميله بطبطب عليه بحنيه على كتفه" معلش يا حبيبى قدر الله وما شاء فعل

"انا زعلان اوى من نفسى مش قادر احمى اخواتى ولا قادر احمى حد ولا عارف اعمل اى حاجه لحد ولا قادر حتى ان اسعدك"

"انت ليه دايما بتقول مش قادر تسعدنى "

"بنظرة حزن " انا

بتقاطعه جميله "انا والله ما كنت متخيله اننا نعيش  مع بعض كده انت متعرفش انا كل يوم قبل ما انام بفضل اشكر وادعى ربنا يخليك ليا واحمده عليك انت مش عارف انت ايه عندى انا من غيرك ولا اى حاجه يا وليد انت فرحتى ودنيتى وقت ما بتبتسم بحس الدنيا كلها سعيده وقت حزنك اللى بيظهر على وشك بحس الدنيا اسودت فى عينيه "

"ياااه للدرجادى "

"واكتر يا حبيبى انت مش مقدر بجد انت عندى ايه "

"حبيبتى ربنا يخليكى ليا "

"جميله بفرحه" انا حبيبتك

"وليد بيقوم" انا هدخل اغير هدومى وانزل زمان وائل ومامته على وصول

"ماشى وانا هاجى معاك رغم احساس داخلى جواها كان بيتمنى اللحظه دى متنتهيش"

"ماشى يلا علشان اختارلك انا اللبس "

"ايه دا بجد هتختارلى انت "

"ايوه يلا "

"بمنتهى السعاده " ربنا يخليك ليا

...................................................................................................

"وائل لبس وبيخرج "

"خلصتى يا ماما "

"اه وبصوت عالى " خلصتى يا سالى يا بنتى

"بأستغراب" هى سالى جايه معانا

"اه انا قولتلها تيجى معانا تغير جو "

"ليه يا ماما بس هنروح زفه للناس "

"بس بقى وطى صوتك اختك تسمعك تزعل "

"بتخرج سالى وهى متألقه " خلاص انا خلصت

"وائل بأضطرار" يلا بينا وقولى لاخواتك يقفلوا على نفسهم كويس وميفتحوش لاى حد

"الام" انا منبهه عليهم يلا بينا "

....................................................................................................

"نيفين بتركن عربيتها اقدام بيت على وبتضرب الجرس"

"بتخرج ناديه "ايوه مين

"لو سمحتى استاذ على موجود"

"ايوه حضرتك ايوه افتكرتك حضرتك مديرة على صح "

"بأبتسامه" صح وانتى ناديه

"ايوه اتفضلى "

..................................

"هيثم وتيمور اقدام بيت وليد"

"هيثم اهو البيت نفسى اعرف هتدخل تعمل ايه "

"هتعرف لما اخرج "

"انت ناوى على ايه "

.......................................يتبع

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

الحلقه الـ 22
...............

"ناديه بتقعد نيفين فى الصالون " اتفضلى

"ميرسى يا حبيبتى "

"هقول لماما وعلى ان حضرتك هنا بعد اذنك "

"اتفضلى "

"بتخرج ناديه "

"بتقف نيفين وبتبص لصور لـ على ووليد والاب متعلقين على الحيطه بتقف اقدام صوره على وبتبتسم "

*********************************

"ناديه بتدخل لسعاد "

"سعاد" مين يا ناديه اللى جه

"دى مديرة على يا ماما "

" والله طيب هقوم اروحلها وانتى قولى لاخوكى يلا ينزل"

"حاضر وسمعوا الجرس بيضرب تانى "

"سعاد" يا ترى مين تانى

"ناديه بفرحه واضحه" صحيح ممكن يكون وائل

"وائل؟"

"بخوف" اه وائل صاحب وليد كان متصل قايل انه جاى هو واخواته

"اه طيب روحى افتحى "

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"تيمور واقف اقدام الباب"

"السلام عليكم "

"وعليكم السلام مين حضرتك "

"انا ابن خالة منال مش هى موجوده بردوا "

"ايوه حضرتك اتفضل "

"بتدخل ناديه ووراها تيمور" ماما

"سعاد بعد ما كانت رايحه لـ نيفين ايوه يا حبيبتى "

"استاذ تيمور ابن خالة منال يا ماما"

"تيمور بيسيب من ايده علبه كبيره فيها تورتايه " اذيك يا طنط

"اهلا وسهلا يا حبيبى انا شوفتك فى الفرح صحيح نورت طيب اتفضل هما نازلين دلوقتى علشان مديرة على هنا اتفضل "

"ميرسى يا طنط "

"اتفضل يا حبيبى "

"بيدخل تيمور وسعاد اوضة الصالون لنيفين " بتقوم تقف اهلا وسهلا يا طنط معلش جيت كده

"لاء يا حبيبتى دا بيتك تيجى فى اى وقت نورتى والله "

"الله يخليكى والله دا احساسى "

"تيمور بيقعد وهو محروج "

......................................................................................................................

"ناديه بتطلع تخبط على على "

"على بيقوم بسرعه من جمب منال"

"ايوه ايوه مين"

"ناديه" فى ناس تحت عوزاكو

"على من ورا الباب" ناس مين

"ابن خالة منال اسمه تيمور والمديره بتاعتك "

"بأستغراب" طيب يا ناديه هننزل وراكى اهو

"ماشى "

"على بياخد هدوم نضيفه من الدولاب" هادخل اخد حمام سريع وانزل وانتى حصلينى يا منال"

"ليه مين تحت"

"ابن خالتك تيمور و انسه نيفين المديره بتاعتى تحت "

"تيمور ايه جابه غريبه دى .. ومين "

"المديره بتاعتى يا منال وبيدخل الحمام"

................................................................................................................

"وليد بيفتح باب الشقه وبينزل"

"جميله يلا "

"جميله لابسه لبس بسيط اوى بس جميل عليها مختلفه فيه"

"انا جيت "

"يلا اخرجى علشان اقفل"

"حاضر بتنزل جميله على السلم ووراها وليد بيتقابلوا بـ على اللى لبس ونازل يجرى "

"ايه يا بنى بتجرى كده ليه "

"ناس مستنيانى تحت "

"اه طيب خلى بالك تكعبل وانت نازل تجرى كده "

.................................................................................................................

"ناديه بتقدم لنيفين ولـ تيمور بيبسى "

"سعاد" يادى النور والله انتوا نورتونا النهارده

"بيدخل على" اهلا وسهلا

"نيفين بتقف بأبتسامه" اذيك يا على حمدلله على سلامة ايمان

"الله يسلمك حضرتك نورتى والله ومتشكر اوى على تعبك دا "

"لاء مافيش تعب ولا حاجه "

"بيروح على على تيمور"اهلا وسهلا يا تيمور نورت يا حبيبى ايه المفاجئه الحلوه دى

"ربنا يخليك بس شكلى جيت فى وقت غير مناسب"

"سعاد" لاء يا حبيبى انت تيجى فى اى وقت اختك ايمان بس عملة عمليه كده بس

"اه الف سلامه عليها يا طنط "

"على بضيق من مامته اللى بتحكى قصة حياتهم"ايه يا ماما هى كرم الضيافه اتلغى من بيتنا ولا ايه

"لاء يا حبيبى ازاى ثانيه واحده "

................................................................................

"جرس الباب بيخبط تالت "

"بتجرى ناديه علشان تفتح" استنى يا ناديه هفتح انا

"ناديه بتقف وهو متضايقه " حاضر يا وليد"

"وليد بيروح يفتح الباب مع لحظه دخول منال"

"منال " السلام عليكم

"سعاد تعالى يا منال انتى وجميله ندخل نحضر حاجه للناس اللى جم دوول "

"منال" طيب هدخل اسلم على تيمور ابن خالتى واحصلكم بعد اذنك يا ماما

"ماشى يا حبيبتى "

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"وليد بيفتح لوائل "

"اهلا وسهلا يا وائل يادى النور "

"الام بتبتسم"

"وليد" نورتى يا طنط وبتظهر من وراها سالى

"سالى نظرتها كلها حب"

"بيتفاجئ وليد لما العيون اتقابلت "

"وائل بيدخل هو والام وبيقفوا "

"وليد واقف يبص لسالى وانتبه لهم " اتفضلوا اتفضلوا انتوا نورتونا "

"سالى بفرحه" دا نورك

...............................................................................

"الكل مجتمع فى الصالون ومكملين بكراسى السفره "

"منال بتبص على نيفين اللى عينيها على على طول ما هما قاعدين ومتغاظه منها "

"جميله بتبص لسالى اللى كل شويه تبص لـ وليد ووشها يحمر ممكا اثار الشك جوه جميله "

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"سعاد للكل وبفرحه" والله انتوا منورنا يارب منجلكوش فى حاجه وحشه ابداً يارب

"الكل " دا نورك

"سعاد وجمبها مامة وائل" هى فين ايمان عاوزه ادخل اطمن عليها "

"اتفضلى يا حبيبتى نايمه فى اوضتها "

"عينين تيمور وودانه معاهم "

"تيمور لمنال اللى مركزه نظرها على على ونيفين " عامله ايه يا منال مش محتاجه حاجه

"منال بضحكه مصطنعه" ربنا يخليك يا تيمور انا اتبسط اوى انك جيت بجد ومعلش مرحبتش بيك فى شقتى انت شايف الظروف

"اه ومقدر معلش بس متزعليش انا هابقى اجى كتير ان شاء الله "

"ان شاء الله انت تنور وتشرف فى اى وقت وبجد فرحت اوى "

"جميله قاعده نفسها تتكلم مع اى حد وتلفت الانتباه ليها بس هى مش عارفه حد ففضلت تسكت "

"ناديه بتقدم الشاى لسعاد ومامة وائل وعلى "

"وائل بيبص لناديه بأبتسامه واضحه اوى على وشه اخد باله منها وليد "

"وانت عامل ايه يا وائل "

"وائل بخضه" تمام الحمد لله حمدلله على سلامة ايمان

"الله يسلمك والله انت منور "

"جميله بتقوم تقف "

الكل بيلاحظها "

"جميله " انا هقوم احضر العشا بقى لازم تتعشوا معانا

"بترجع سعاد ومامة وائل على جملة جميله "

"سعاد بتبصلها جامد على القرار المفاجئ وبدون مقدمات وتجاهلت انها صاحبة البيت " اه يا جميله يلا روحى وروحى معاها يلا يا منال انتى وناديه

"الكل " لاء والله مش هنقدر

"بتقوم تقف نيفين" طيب استأذن انا

"بيقوم على معاها " لاء والله لتقعدى شويه معانا لسه بجرى

"معلش علشان تتعشوا انتوا بقى "

"وليد بيبص لجميله بضيق"

"سعاد" لاء يا حبيبتى انا مبنتعشاش دلوقتى هى جميله حابه بس ترحب بيكوا وتضايفكوا

"ميرسى يا طنط ليكى ولجميله بس انا فعلا اتأخر"

"ماشى يا حبيبتى نورتى "

"منال بتنتبه لنظرات نيفين لـ على اللى كلها حب الغيره تكلكت قلبها غصب عنها "

"على بيخرج ونيفين وراه "

"نيفين بتقف عند الباب وبتقرب من منال" فرصه سعيده اوى يا منال مبسوطه اوى ان اتعرفت عليكى

"جميله بتحاول تكون اهدى" ميرسى لحضرتك انتى نورتينا

"ميرسى واتمنى نبقى اصحاب"

"ان شاء الله "

"بتخرج نيفين ومعاها على اللى محاولش يقول لمنال انه هيوصل نيفين حتى للباب زى ما هو متعود يقولها كل تفصيله اتضايقت اكتر"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"بيقف تيمور" بعد اذنكوا انا كمان بستأذن

"منال بتحاول تكون احسن"ليه بس يا تيمور خليك معانا شويه "

"معلش يا منال هبقى اجى تانى والله وبيوجه كلامه لسعاد" الف حمدلله على سلامة بنت حضرتك يا طنط

"الله يسلمك يا حبيبى والله انت ذوق وانا حبيتك اوى ابقى تعالى يا تيمور تنورنا فى اى وقت والله "

"ميرسى يا طنط دا من ذوقك بجد"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"وائل قاعد هو وناديه عينيهم بتكلم "

"ناديه بتبتسم "

"وائل فرحان انه شايفها كل الفتره دى اقدامه كده "

"سالى كل شويه تخطف نظرة لوليد وترجع تبص لجميله تشوف نظرتها متضايقه ترجع تبص فى الارض "

"وليد نظراته كلها لسالى اللى فضوله واخده يعرف ايه حكايتها "

"رجع تانى بنظره لوائل اللى منزلش عينه من على ناديه واتضايق منه"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"بيخرج تيمور ومنال استغلت الفرصه وخرجت معاه علشان تشوف على ونيفين"

"هى اخت جوزك دى اسمها ايه "

"ناديه "

"ربنا يشفيها "

"لاء انت تقصد ايمان "

"اه اللى كانت تعبانه "

"ايوه "

"منال بترد بدون تركيز كل تركيزها على على بتمشى بسرعه لدرجة سبقت تيمور"

"هى مخطوبه"

"لاء "

"هى بتدرس ايه "

"هى سنه  3 حقوق "

"اه طيب بتخرج منال بمنتهى الفضول شافت نيفين ايديه فى ايد على بتسلم عليه بس ضاغطه اوى على ايده "

"نيفين بتشيل ايديها بمنتهى العفويه" سلامو عليكو

"منال بتبص شذرا لعلى "

"تيمور " مش عاوز حاجه يا على

"شكرا يا تيمور بس لازم تيجى مره تانيه معرفناش نعمل الواجب معاك "

"واجب ايه بس دا بيت اخواتى "

"طبعا والله "

"بعد اذنكوا "

"على بيودعهم وبيقرب من منال وبيحط ايده على كتفها "

"منال نزلت ايده من عليها ودخلت لوحدها "

"على بيبص عليها وهو مستغرب تصرفها"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"وليد بيقوم تعالى يا ناديه عاوزك "

"ناديه بتقوم ووائل عينه عليها "

"ناديه ووليد واقفين بره"

"وليد" انتى قاعده معانا وسايبه اختك لوحدها ليه

"ها اه انا قولت علشان لو عاوزين حاجه "

"لاء مش عاوزين روحى اقعدى مع اختك يلا "

"ناديه ملاحظه طريقة وليد التهجميه" انسحبت بهدوء حاضر

"وليد دخل الاوضه وهو متضايق من وائل جدا وبعد بنظرة عن سالى "

"وائل ملاحظ اسلوب وليد قام وقف" يلا يا ماما

"اه يلا يا بنى احنا اتأخرنا اوى "

"سعاد" لاء والله لتقعدوا تتعشوا معانا

"لاء معلش يوم تانى والله يا حبيبتى علشان سايبين البنات لوحدهم فى البيت "

"وليد" خلاص يا ماما سيبيهم براحتهم

"ماشى يا جماعه شرفتوا ونورتوا "

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"بعد انتهاء اليوم "

"على ومنال فى شقتهم "

"مالك يا منال ايه غيرك كده وايه المعامله الجافه دى ؟"

"على ياريت منتكلمش دلوقتى خالص لحد ما اهدى علشان مقولش كلام يزعلك منى "

"ايه انتى اتجننتى كلام ايه اللى تقوليه فى واحده تكلم جوزها كده "

"وفى واحد يعاكس واحده عينى عينك اقدام مراته ايه التهريج دا "

"انتى بتتكلمى على ايه انا مش فاهم "

"نيفين اللى عينيكوا كانت بتتكلم ...طيباحترمونا وكمان مقدرتش على بعدك يوم واحد جيتلك لحد البيت وصحيح لمسة ايدها حلوه "

"لاء انتى اتجننتى بجد انتى لو عرفتى حكايه نيفين دى هتصعب عليكى جدا مش متخيله هى مرت بأيه "

"وانت عارف اه ما هى العلاقه بينكوا تسمح تعرف تفاصيل حياتها بقى "

"عيب يا منال عيب مش احنا اللى نتكلم كده "

"لاء يا على انا اللى هتكلم كده وانا مش هبقى ابدا عقبه فى حياتك انا كنت بحب حبك ليا يوم ما يروح انا مش عاوزاك يا على"

"انتى اللى بتقولى كده يا منال اول مره اعرف انك متسرعه يا خساره عموما انا هقولك حكايتها دى واحده غلبانه جدا خسرت اهلها كلهم مره واحده وهى مانت سبب فى موت اخوها واللى هو اظاهر شبهى علشان كده اتعلقت بيا بس اخ يا منال اخ"

"وانا مش موافقه ان جوزى واحده تكون قريبه منه يا على ودا اخر كلام عندى "

"يعنى مزعلتيش عليها "

"لاء مزعلتش يا على انا ليا النظرات اللى شيفاها وانا مش قابله اى واحده تبقى فى حياة جوزى لا اخت ولا اى صفه تانيه "

"والحل ؟"

"يا انا يا هى وانت ليك تختار "

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"جميله بتبكى فى اوضتها"

"يعنى ايه ببصلها عيب يا جميله "

"يعنى انت مبصتلهاش يا وليد انا بتجنى عليك"

"بصى يا جميله انا اصلا متضايق منك بسبب هعمل عشا دى اصلا ايه لزمتها "

"كنت برحب بالضيوف"

"لاء مترحبيش تانى انا لو حبيتهم يتعشوا كنت قولتلك "

"انا اسفه بس بردوا ايه حكاية سالى دى كنت بتحبها يا وليد علشان كده مكنتش عاوزنى صح "

"لاء هو حتة ان كنت عاوز فا انا كنت عاوز بس مش دى واحده اى حد يتمناها بس معترضتش وانتى عارفه ان كويس معاكى وبحاول اتعامل بما يرضى الله "

"وانا مضايقتش بس انا مش هبله انا شوفت نظراتكوا لبعض "

"انتى عاوزه دلوقتى ايه يا جميله انا متضايق طبيعى "

"وايه اللى مضايقك "

"جميله ياريت تسيبينى لوحدى دلوقتى "

"لاء يا وليد لازم اعرف مالك"

"اقولك مالى " انا قرفت من البلد دى كلها ومسافر من بكره ليبيا تانى

"لاء وتسافر ليه انا اللى هروح لاهلى من بكره وريح نفسك من كل العذاب دا وطلقنى وروح للى قلبت كيانك كده"

"وانا مش هرد عليكى "

"ماشى يا وليد وانا هريحك واصلا الغلط مش عليك  "

.......................................يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق