2‏/9‏/2013

الحياه بدون غلاف الجزء الثانى .. الحلقه السابعه

"بيخرج عيسى من المحكمه وهو لحد ما مبسوط"
"بيقابله احمد"عيسى اذيك
"الله يسلمك يا احمد"
"معلش يا عيسى معرفتش اكلمك جوه"
"ولا يهمك انت كنت مشغول شكرا يا احمد"
"دا واجبى وقمت بيه يا عيسى"
"لاء بس انت كنت ممكن متقولش ان ساعدنى وكنت تقول الحقيقه"
"لاء يا عيسى مش واحد ضحى بحياته علشان غيره يبقى بشع لدرجه انتقم منه كده انا عملت اللى يريح ضميرى"
"ربنا يخليك بس سنه حلوين يخلصهم ويخرج ان شاء الله يرجع بلده ويشوف ولاده ومراته"
"ان شاء الله"
"ماشى يا عيسى يلا تعالى معايا اتغدى جهاد عامله شويه اكل زى الفل"
"ربنا يخليك هجيب ماما واجى بس انا دلوقتى ورايا الشغل انا مستأذن من الحاج شويه وراجع تانى"
"ماشى يا عيسى ربنا يوفقك انت راجل وبجد فخر لاى حد يعرفك ياريت لو احتجت اى حاجه تعرف ان اخوك مش جوز اختك"
"اكيد يا احمد والله ربنا عالم معزتك عندى ايه"
.............................................................
"رمضان قاعد ومعاه ابنه عمر"
"ليه يا بابا مش هتاخدى المره دى مش المره اللى فاتت عدى من الدوريات من غير حتى ما يتفتش"
"اه وفتشونا احنا سبحان الله"
"ما علشان كده بقولك خده شكله مش محفوظ زينا"
"لاء بلاش سيبه للنقلات الكبيره بس وعلشان هو كمان مياخدوش باله اصلا هو كان متضايق ان بقوله اركب انت مع البضاعه"
"يضايق ايه هو بيشتغل عندنا ميضايق"
"خلاص اسكت بقى اسكت يلا روح انت اتغدى وانا جاى وراك لحد ما عيسى يجى"
.............................................................
كل الاصدقاء مجتمعين وشغال اغنيه
http://www.youtube.com/watch?v=812qP5_rZKw
"لمياء قاعده والكل متجمع حواليهم وعينيها مدمعه"
"محمود بيبص عل لمياء بفرحه شاف الدموع محبوسه ف عينيها" استغربها
"جهاد بتخلص التليفون بحماتها تطمن ع امل وبترجع بعينيها على لمياء وهى مبتسمه شافت دموعها استغربت جريت عليها قبل ما الكل يلاحظها"
"جهاد بتقرب ع لمياء" قومى معايا
"ياسمينا بتروحلهم" ف ايه
"مؤمن واقف مع عيسى وحاتم اللى واضح عليه القلق"
"مؤمن" هو انت كويس يا حاتم
"بتوتر" بابا اتأخر اوى مش كده
"عيسى بحزن وبيبص ع لمياء" اه المأذون ع وصول وهو لسه مجاش مينفعش كده
"احمد بيقرب من محمود" مالك يا محمود وشك قلب ليه كده"
"مش عارف يا احمد بس لمياء مش مريحانى خالص بصراحه مش عارف هى فعلا زعلانه ع لمياء ولا انها هتجوزنى اصلا"
"ايه اللى انت بتقوله دا كلنا عارفين هى كانت هتموت عليك ازاى لما اتخطفت سيبك من الكلام دا دا توتر كتب الكتاب بس"
"تسنيم بتقرب من البنات وهما داخلين الاوض" شو فى
"جهاد" ادخلوا ادخلوا
"حاتم واقف عمال يتصل بجمال مافيش اى رد"
"مامت حاتم بتقرب منه" ايه برده مبيردش
"لاء يا ماما انا قلقت اوى"
"يمكن ناسى الموبايل بس ف البيت وبيشترى حاجه او ف الطريق"
.............................................................
"لمياء مع جهاد ف الاوضه ومعاهم تسنيم وجومانا"
"ياسمينا تليفونها بيرن" ييييه مش وقتك خالص وبتكتم صوت الموبايل
"تسنيم"شو مين بدو اياكى يا سمسما"
"بضيق" دى جومانا مش عاوزه اكلمها خالص
"معلش يا سمسم ردى عليها والله اشتقتلها"
"حاضر يا تسنيم بس هديهالك انتى تكملى كلام معاها"
"تسنيم بترد بخنقه"
"الو...اذيك يا تسنيم ..ايه فين .. لاء انا عند لمياء النهارده كتب كتابها .. اه ف بيتها..طيب وبتقفل ياسمينا"
"تسنيم بأستغراب" شو اللى صار ما عطيتينى اياها ليش
"جومانا جايه هنا دلوقتى"
"جايه فين"
"جايه الفرح"
"لمياء" تيجى يا بنات والله وحشتنا
"جهاد" انتى فيكى ايه يا لمياء وايه دموعك اللى جوه عينيكى وحزنك دا
"مافيش انا كويسه"
"لاء مش كويسه ومتقوليش اامانى كان نفسى تبقى معايا لان حزنك ع اختك ميخلكيش تنسى كل فرحتك كده هيبقى حزن وقتى وهيمر لكن كده كتير اوى يعنى"
"بدموع خلاص بقى يا جهاد ارحمينى"
.............................................................
"مؤمن واقف حاسس بتضرر احمد ليه وتجنبه"
"بيقرب منه" اذيك يا استاذ احمد
"احمد بدون اى رد فعل" اهلا بيك
"انت متضايق منى"
"لاء ليه بتقول كده"
"بتجنبنى كل ما يجمعنا اى مكان دا احساس وجالى"
"احمد بضيق ان مؤمن جرئ وجه يكلمه كده" انا اسف بس مش عارف احساسك دا جالك ازاى
"يعنى احساسك غلط"
"بضيق لجرأته" لاء معلش بعد اذنك هشوف محمود
"مؤمن بحزن" اتفضل
.............................................................
"محمود قاعد بضيق" مالك
"شوفت دخلت الاوضه واصحابها معاها ف حاجه انا متأكد"
"بطل هبل بقى ومتنكدش ع نفسك ف يوم زى دا لو مكنتش عايزاك ايه اللى كان يخليها ترتبط بيك"
.............................................................
"اميره بتخرج بتجهز العشا وعامله سفره ف منتهى الجمال"
"بيدخل يوسف من بره" واو ايه الاكل الحلو دا
"حبيبى تعالى اقعد"
"بيدخل يوسف بفرحه لفرحة اميره اللى منوره وشها" حبيبتى ايه اللى بسطك كده
"وانت كمان هتتبسط اوى بالخبر اللى عندى"
"خبر ايه"
"انا حامل يا يوسف انا حامل"
"يوسف بفرحه" يا حبيبتى الف مبروك عرفتى ازاى
"جبت اختبار الحمل وعرفت ها قولى لو جبنا ولد هتمسه ايه ولو بنت انا اللى هسميها"
"ربنا بس يقومك بالسلامه بس ليه هتسمى انتى البنت هنسميها سوا"
"ما انا عارفه الاسم اللى اخترته هيفرحك مش هتزعل بسببه"
"بفرحه" امانى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق