2‏/9‏/2013

حياه لم تكن بأختيارى ,, الحلقه الـ 30

"وليد قاعد فى المصنع وبيسمع كلام الشيخ فى الاوضه"

"وليد بيبعد بأبتسامه" نهايتك قربت وعلى ايدى

"الشيخ بيكمل كلامه"

"خلاص اتفقنا على معادنا ان شاء الله"

"طيب همشى انا وبياخد شنطه فى ايده وهعرفه ان بقيت البلغ بعد الاستلام ماشى "

"الشيخ" ماشى يلا مع السلامه

"وليد بيستخبى علشان محدش يشوفه "

************************

"على بخوف يعنى ايه مش لاقياها هتكون راحت فين هى بتمشى حتى "

"منال بدموع" والله يا على اتدورت بس اطلعلها منديل من الشنطه ببص ملقتهاش بنتى جميله راحت فين يا على "

"على بيجرى وبيدور "

"منال واقفه تدور حواليها وبتبص في عيون كل الاطفال وبتشوف كل الامهات وجريت على الحمامات "

"على بيخرج بره الجنينه وبيدور مش لاقيها "

"بيوقف ناس خارجه وشايلين بنوته صغيره" استنوا استنوا

"الناس بفزع" ايه يا راجل يا مجنون انت

"بنتى"

"فهموا ان بنته ضايعه" معلش ربنا معاك وتلاقيها

"على بخوف بيسأل الناس اللى واقفه بره" محدش شاف بنتى جميله عيله صغيره ولابسه فستان لسه مبتعرفش تمشى ولا حتى تحبى محدش شافها وخوف اقوى وحياة ربنا حد يقولى انه شافها "

"منال بتخرج وهى بتبكى" على جميله فين يا على

"على بخوف وبيطبطب عليها يهديها" مش لقيها يا منال

"منال بدموع اقوى" لحقت تختفى مين اخد بنتى مين عاوز يقهرنى عليها كده

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"بيرجع على وجميله وبيحبسوا نفسهم فى شقتهم بعد ما داخو انهم يلاقوها "

"سعاد قاعده بتعيط" يا عينى عليكى يا ضنايا يا بنتى روحتى فين

"ناديه بدموع" يعنى كده يا ماما جميله راحت

"ايمان" لاء ان شاء الله البوليس يلاقيها

"سعاد" بوليس حسبى الله ونعم الوكيل دوول على ما يتحركوا تكون البت ضاعت خلاص

"ناديه بدموع اكتر وماسكه منديل بتمسح وشها" يعنى ممكن يحصلها ايه

"بتسمعوش على العيال اللى بيتسرقوا علشان ياخدوا اعضاءهم "

"ايمان" بعد الشر يا ماما ان شاء الله يلاقوها وترجع

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"منال قاعده فى الانتريه بتبكى فى صمت"

"على " قومى نامى هترجع يا منال هترجع انا عارف ربنا مش هيضرنا فيها علشان احنا طيبين

"منال بدموع" هترجع ازاى يا على خلاص بنتنا راحت مين ممكن يفكر يأذينا كده

"مش عارف يا منال مش عارف"

"منال بدموع اقوى " انا همووت يا على همووت حاسه ان انا فى كابوس معقول خلاص جميله اتخطفت

"ربنا كريم يا منال ربنا كريم وبيقرب منها وبياخدها فى حضنه "

"منال بدموع" والله يا على انا مأهملتش فيها ولا بعدت عنها انا اتلفت دقيقه بس اطلعلها منديل مين لحق ياخدها من جمبى وازاى محستش ازاى

"انا مش عارف بس اكيد دا حد كان مراقبنا مش عارف يا منال بس انتى اهدى يلا وانا هنزل اروح القسم تانى يمكن "

"اجى معاك يا على "

"لاء خليكى انا عارف لو كان فى حاجه كانوا اتصلوا او جم بس انا مش قادر اقعد يا منال هنزل ادور تانى معلش "

"بدموووع " يااااااااااااااااااارب

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"تانى يوم جميله بتنزل الجامعه هى ووفاء"

"استنى يا وفاء هتصل بالبيت بس من الكابينه دى "

"طيب بس بسرعه يدوب المحاضره"

"حاضر هطمن عليهم بس "

"واقفه جميله وبتتصل "

"الو اذيك يا ماما وحشتينى "

"اذيك يا جميله واحنا كمان اتوحشناكى اوى ايه يا بت مش ناويه تنزلى "

"ايه يا ماما انا لسه مسافره بس هنزل قريب ان شاء الله "

"ماشى علشان عندى ليكى خبر حلو "

"حلو خير""

"ابراهيم كانوا هنا هما واهله بيطلبوكى عاوز يتجوزك"

"وانتوا قولتوا ايه"

"جدك قاله لما تنزلى "

"ماشى يا ماما "

"يعنى موافجه"

"هاجى على اخر الاسبوع يا ماما ونتكلم"

"ماشى يا حبيبتى تيجى بالسلامه"

"جدى عامل ايه عاوزه اسمع صوته واحشنى"

"فى الغيط هو وابوكى "

"يا خساره طيب يا ماما ابقى سلمي عليهم كتير "

"طيب وانتى متتأخريش"

"واقفه وفاء" يلا بقى هنتأخر

"جميله" طيب ماشى يا ماما سلامو عليكو

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"وليد نايم فى اوضته "

"مروه بتخبط على الباب"

"وليد بيقوم وبيفتحلها" اتفضلى

"انا بصحيك يا وليد انت اتأخرت "

"طيب يا مروه هى الساعه كام"

"3 "

"طيب كويس انك صحتينى شكراً"

"انت ليه ها تنزل دلوقتى"

"ها اصل ورايا مشوار مهم"

"طيب"

"مش عاوزه حاجه من تحت"

"لاء عاوزه سلامتك " بس ممكن استأذنك اكلم يعنى ومش قادره تكمل من الخجل

"كلميه يا مروه انتى عارف اصلا ان انا وانتى جوازنا دا باطل لان لا انتى راضيه ولا انا رضيت بس النخوه تحتم ان امنعك وانا مش همنعك لان انا بجد نفسى تبقى سعيده"

"يارب يخليك يا وليد وانت كمان ترجع لجميله وتبقى سعيد"

"الكلمه وقعها كان على مسامع وليد غريبه " ارجعلها

"بتمشى مروه وهى فرحانه "

"وليد واقف شارد اتدور ودخل اقفل عليه باب اوضته "

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"جميله ماشيه بجانب اوض المحاضرات "

"وفاء بتشد ايد جميله"الحقى دكتور مصطفى يا خربيت جماله

"والله يا وفاء عيب كده هيسمعك"

"ما يسمع طيب والله بيبص علينا اهو "

"جميله بتبص العيون تقابلت" ابتسمت ..ابتسم

"قرب منهم" انسه جميله عاوزك فى مكتبى

"جميله بثبات " حاضر ممكن بعد المحاضره دى حضرتك

"لاء دلوقتى وانا مش هعطلك "

"وفاء واقفه "اذيك يا دكتور

"اهلا اذيك يا وفاء"

"بتمشى جميله ورا الدكتور وهو رايح اوضته ووفاء بتغمزها هزت كتافها بأنها مش فاهمه حاجه"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"وليد بيمشى ورا الشيخ من غير ما يحس بيه من اول ما خرج من الشغل لحد وصوله لمكان صحرا "

"بيفرمل الشيخ والعربيتين اللى معاه عند مكان مهجوور تماماً "

"بيقف وليد بعيد عنهم بكتير بس شايفهم "

"شاف شنط بتتبادل "

"ايه دا دوول هيمشوا انا لازم اتصرف طيب اعمل ايه"

"بيفتح وليد تابلوه العربيه وبياخد مسدس وهو ايده بترتعش "

"كل واحد بيرجع العربيه "

"وليد بيقرب منهم وبصوت عالى " يا شيخــــــــــــــــــــــــــــنا

"كله البودى جارد بيجرى يحمى رئيسه"

"الشيخ " دا وليد بترفع المسدس على مين يا وليد وكنت بتراقبنى !"

"مش انا قولتلك سيبنى فى حالى يمكن كنت فضلت زى ما انت بس خلاص النهايه على ايدى "

"بيثبت وليد من وراه واحد بمسدس" ارمى مسدسك

"وليد" بيثبت المسدس على الشيخ

"لاء مش هثبته وبيضرب بالنار"

...............................................................................................................

"منال قاعده عينيها حمرا جدااا "

"اعمل ايه بس يارب هتجنن وحاضنه هدوم لـ جميله فى "

"بتبوس الهدوم" يا ترى انتى فين يا حبيبتى فين يا جميله وحشتنى اوى يا حبيبتى وحشتينى

"الباب بيتفتح بتجرى منال" ها يا على طمنى

"على بحسره" مافيش جديد يا منال مافيش جديد

"بنتى ضاعت انا عارفه بنتى اتسرقت"

"على بدموع وانهيار" يااارب انت كريم يارب متحرمناش منها يارب

"بتجرى عليه منال وبتاخده فى حضنها"

"يا حبيبى يا على ربنا حنين ومش هيوجعنا اكتر من كده عليها وهيرجعهلنا "

"يارب يا منال يااارب وبيبكى اوقى يااارب "

.................................................................................................

"جميله قاعده اقدام الدكتور"

""مصطفى "انسه جميله ممكن اعرف انتى مرتبطه او فى حد فى حياتك

"بأستغراب " نعم

"انا بصراحه من سنه اولى وانا بشوفك وبشوف ادبك وعارف كل حاجه عنك وبجد اتمنى انك توافقى اننا نرتبط"

"بس حضرتك متعرفش كل حاجه بدليل انسه جميله "

"مش فاهم"

"انا مطلقه يا دكتور"

"بأستغراب "بجد

"دى فيها هزار "

"طيب هو انا كمان مطلق بس انا متخيلش انك فى سنك وتبقى مطلقه ممكن اعرف الاسباب"

"متفقناش"

"بتحصل طيب انا بردوا شاريكى فكرى يا جميله ووقت ما تقبلى انا موجود"

"بعد اذنك وبتقوم جميله تمشى "

"اتفضلى "

"بتمشى جميله فى الطرقه وهى سرحانه" الله يسامحك يا على المفروض دلوقتى اكون اسعد انسانه دكتور وكل البنات هتتجنن عليه وعاوزنى بس انا جوايا حاجه اتكسرت "

"بتجرى عليها وفاء" ايه كان عاوزك ليه

"انتى لسه هنا مدخلتيش المحاضره"

"اه مدخلتش الفضووول يا اختى يخربيته قولى بقى كان عاوزك ليه"

"عاوز يتجوزنى "

"بفرحه" يا بختك

"يا بختى !"

"جميله اوعى تكونى بتفكرى ترفضى "

"وايه يخلينى اقبل لو فعلا موافقه اتجوز يبقى ابراهيم"

"المهندس"

"ايوه يا وفاء شارينى وبيحبنى من صغرى وعارفه انه هيحافظ عليه"

"يعنى هترفضى مصطفى الدكتور وعيشة المدينه وتوافقى تعيشوا فى بلدكوا"

"انا جربت عيشة المدينه خلاص ومحبتهاش صدقينى مش بالمكان ولا بالزمان المهم الانسان يكون حاسس بالامان"

"نصيحه يا جميله فكرى كويس"

"حاضر يا وفاء اوعدك هفكر دا لو عندى مبدأ ان اقل اتجوز اصلا"

"ليه هتعيشى طول عمرك وحيده"

"مش عارفه"

"نصيحه يا جميله اتجوزى وعيشى واثبتى للكل انك سعيده "

"حاضر يا وفاء هفكر واستخير ربنا"

"صح كده واستخيرى على المهندس دا ومصطفى القمر وشوفى ربنا هيختارلك ايه"

"حاضر يلا بقى نلحق المحاضره"

"اه يلا "

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"نيفين قاعده ومعاها جميله"

"جميله بتبوس فيها " بنت اخويا حبيبتى نورتى البيت يا حبيبتى نفسى كنت احضنك كده من زمان

"بتدخل الداده" مش هترجعى البنت لاصحابها يا بنتى

"دى بنت اخويا ومحدش يقدر ياخدهامنى "

"بس اهلها ميعرفوش انها معاكى زمانهم هيموتوا عليها دلوقتى "

"مش مهم يموتوا بقى انا هربيها واكبرها وتكون بنتى "

"لاء انتى زودتيها اوى "

"بتخبطها نيفين بلعبة شاريها لجميله"

"امشى يا ست يا غبيه انتى "

"الله يسامحك وبتخرج وبتقفل على نيفين الباب"

"بتروح تقف اقدام صوره فى الصالون " سامحينى يا ستى وعدتك مسيبهاش بس كده حرام حرام مينفعش اسكت اكتر

"فلاش باك"

"والدة نيفين نايمه على السرير"

"قومى يا ستى وشدى حيلك علشان خاطر نيفين "

"انتى معاها بس انا خلاص قلبى معدش مستحمل انا هروح لابراهيم هو واقف اهو بيشاورلى "

"بدموع" يا ستى متقوليش كده

"بتمسك ايد الداده وبترجى" اوعدينى متسيبيش نيفين ابدا اوعدينى

"اوعدك والله مش هاسيبها"

"ربنا يريح قلبك يارب زى ما ريحتينى "

"بترجع للواقع "

سامحينى يا ستى بس دا جنان انا مقدرش استحمل اللى هى بتعمله دا سامحينى "


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"وليد بيقع فى الارض ودم كتير بينزل من دماغه "

"الشيخ بيمسك قلبه"

"بتموتنى يا وليد بتموتنى " وليد بياخد نفس وبيحاول يتكلم بهدوء سامحينى يا جميله
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"وليد بيقع فى الارض ودم كتير بينزل من دماغه "

"الشيخ بيمسك قلبه"

"بتموتنى يا وليد بتموتنى " وليد بياخد نفس وبيحاول يتكلم بهدوء سامحينى يا جميله

............................................................................................................

"جميله قاعده فى المحاضره"

"بتمسك قلبها" اه

"وفاء بصوت واطى" مالك

"قلبى وجعنى شكلى اخدت برد"

"اه اكيد لو تعبانه قومى استأذنى وانا هكمل المحاضره واجبهالك"

"لاء انا هقعد وانا هبقى كويسه"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, يتبع 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق