2‏/9‏/2013

حياه بدون غلاف الجزء الثانى .. الحلقه الثانيه

"احمد بيغير هدومه وجهاد قاعده ومدياه ضهرها"
"احمد بيقرب من جهاد وهى قاعده خايفه وبترتجف"
"انا عاوز اتكلم معاكى يا جهاد"
"جهاد بضربات قلب متضاربه"اتفضل
"معلش يا جهاد انا عاوز اصحابك القدام تنسيهم مش عاوز علاقه بالماضى ولا حد يضايقك ولا يضايقنى "
"اصحابى ليه يا احمد ما انت عارفهم كلهم كويسين"
"لاء انا اقصد اللى زى مؤمن انا محبش مراتى اللى حامله اسمى تبقى على علاقه بواحد بيتعاطى مخدرات"
"حاضر يا احمد اللى انت عاوزه انا تحت امرك"
"ربنا يريحك قلبك انا كنت متأكد من ردك عارف شخصيتك المتزنه والصامده دى وعجبانى جدا"
"بأبتسامه ربنا يخليك"
"بيقعد احمد جمب جهاد وبيقرب منها بحب"
"بتقوم جهاد بسرعه وجسمها بيرتعش"انا هدخل اغير هدومى
"اتفضلى"
"بتاخد جهاد القميص والروب اللى على الشماعه وبتدخل على الاوضه"
...........................................................
"عيسى ماشى وجمبه ياسمينا"
"ياسمينا بأحراج" اسفه اوى يا عيسى عذبتك معايا
"ليه بتقزلى كده يا ياسمينا هو انتى مش زى جهاد يعنى لما اوصلك دا حقى "
"زى جهاد!"
"طبعا"
"ربنا يخليك بس مكنتش حابه اتعبك ياريتنى كنت مشيت مع تسنيم وحاتم يعنى اريحهم من اللف بالعربيه واتعبك انت مشى "
"انا كده هزعل منك بجد وبعدين انتى صديقه جامده جدا وبجد من اجمل الشخصيات اللى الواحد يفتخر انه يعرفها دايما واقفه جمبنا وكنتى ونعمه الصديقه"
"ربنا يخليك يا عيسى اشكرك"
"بتروحى لمؤمن"
"اه كنت عنده النهارده هو كويس"
"الحمد لله متعرفيش هيطلع امتى اصل انا كنت مشغول شويه زى ما انتى عارفه شغل وفرح جهاد وعماد "
"اه عارفه ربنا معاك هو لسه مش عارف ربنا معاه ويقدره يبعد عن الادمان دا تانى لان اسمع لو العزيمه ضعيفه ممكن ينتكس ويرجع تانى "
"ايوه فعلا بس انا واثق طول ما انتى جمبه هيبقى كويس"
"بحزن" ان شاء الله
.............................................................
"بسمه قاعده فى اوضتها ماسكه كراسه وبتكتب فيها"
"بتدخل الام" يلا يا بنتى العشا جاهز قومى كلى معايا لقمه
"بابا فين"
"فى اوضته اتعشى وقالى اندهاهيلها تاكل معاكى "
"هو بابا مش هايسيبنى ارجع الجامعه تانى ابدا يا ماما"
"لاء وانا مقدرش افتح معاه الموضوع دا ابدا"
"حرام عليكوا لما تضيعوا مستقبلى على اخر سنه يعنى انا اتحبس فى البيت ويضيع مستقبلى وكمان المعامله السيئه دى والجربوعه اللى تحت دى تتجوز احمد وتعيش معاه فى سعاده"
"هى اتظلمت غصب عنها انما انتى اللى ظلمتى نفسك وظلمتينى معاكى"
"ليه يعنى انا كنت عملت ايه ما بنات كتير اتجوزت عرفى وعايشين ميه ميه اصلا احمد هو اللى دمرنى عند بابا وانتى لو اتكلمتى معاه تانى يا ماما انا هموت نفسى انا بقولك اهو "
"ارتاحى بعامله وحش جدا بس علشان تبقى عارفه محدش عمل فيكى حاجه انتى اللى اذيتى نفسك"
"خلاص يا ماما سيبينى لوحدى"
"يعنى مش هتتعشى"
"لاء هتعشى طبعا هاجى وراكى"
"ماشى ياختى بتخرج الام وبتكمل بسمه كتابه"
"يا انا يا انتى "
.............................................................
"عيسى وياسمينا بيوصلوا لبيت ياسمينا"
"عيسى" حمدلله على السلامه
"الله يسلمك اتفضل اقعد شويه "
"لاء ربنا يخليكى مره تانيه"
"ان شاء الله شكرا بجد على التوصيله بعد اذنك"
"اتفضلى"
"بيمشى عيشى وبيقرب من سور بيطل على النيل وبيقف وبيبص للميه"
"اول ما بص فى الميه شاف صورة لمياء وهى لابسه وبتبص لمحمود بسعاده"
"قلبه وجعه غمض عينه وفتحها تانى"
"شاف محمود وهو بيمسك ايديها وعينيهم بتتقابل وهو بيحاول يدارى عينيه عنها"
"انت زعلان ليه مش انت اللى عاملتها وحش وطلبت منها تبعد عنك مش انت اللى قسيت عليها مش من حقها تعيش وتفرح لمياء تستاهل كل خير"
.............................................................
"تسنيم نايمه على السرير وجمبها حاتم"
"تسنيم نايمه بتحلم"
"انت عاوز منى ايه ابعد عنى"
"جمال بيحاول يتهجم على تسنيم"انتى حلوه اوى انا مش هسيبك
"انا مراة ابنك دى الصفحه الجديده اللى هنفتحها سوا دى الثقه اللى المفروض هتبقى بينا هى دى الثقه اللى خلتنى افتحلك بيتى بمنتهى الثقه وكأنك والدى انا"
"وانا هكلك يعنى دا انا هبسطك"
"انا مراة ابنك انت غبى انا مراة ابنك"
"ما انتى هطلبى منه الطلاق خلاص اتجوزك وداق طعمك خلاص سيبك منه دا انا هعيشك انتى واهلك عيشه متحلموش بيها"
"ابعد عنى انت حيوان منك لله"
"وانا مش هسيبك"
"تسنيم بتقوم من النوم مفزوعه"اه قلبى
"حاتم بخضه" تانى يا تسنيم مالك بس وايه حكايه كوابيسك دى
"تسنيم بدموع" انا مخنوقه مخنوقه اوى
.............................................................
"جهاد بتخرج من الحمام وهى فى قمة احراجها"
"احمد بيقرب منها بحب" ايه القمر دا
"برعشه وخوف واضح" ربنا يخليك
"احمد ملاحظ خوفها" جهاد متخافيش منى مافيش اى حاجه هتحصل انتى مش حباها
"جهاد بخوف" انا مش خايفه
"بيقرب منها وبيمسك ايديها" تعالى يا جهاد وبياخدها فى حضنه كفايه
"جهاد بتحس بالامان وبتهدى وخوفها بيبدأ يتلاشى"
"احمد لاحظ الرعشه اختفت"قرب من خدها باسها
"جهاد سلمت لاحساسها بيه"
"احمد بيحضن جهاد اقوى اوعدك يا جهاد عمرى ما هغصبك على حاجه"
"جهاد سلمت لاحساسها بيه والامان اللى حساه فى حضنه والمشاعر اللى كانت فاكره انها ماتت جواها"
.............................................................
"جومانا قاعده على سريرها وبتتصل بياسمينا"
"ياسمينا شافت رقم جومانا بترد بتضرر" الو
"اذيك يا سمسم"
"بضيق" الله يسلمك يا جومانا كويسه
"نمتى"
"لاء لسه راجعه من فرح جهاد"
"لا والله اتجوزت فعلا "
"اه الحمد لله ربنا يسعدها"
"طيب طمنينى على مؤمن"
"مؤمن كويس يا ياسمينا وبخير انتى عامله ايه عندك"
"كويسه جدا هموت بس وانزل اشوف مؤمن وحشنى اوى "
"اه واكيد انتى كمان وحشاه "
"هو مبيجبش سيرتى يا سمسم"
"ايه لاء اصل مش بلحق اتكلم معاه كتير يعنى"
"اه طيب عموما قريب واحاول اقنع بابا انزل مصر "
"ان شاء الله ربنا معاكى معلش يا جومانا مضطره اقفل اصل عاوزه اغير هدومى"
"ماشى يا سمسم براحتك وابقى باركى لجهاد يلا ربنا يسعدها شافت كتير فى حياتها"
"يارب سلام"
"مع السلامه يا قمر"
"بتقفل ياسمينا السكه" اوووف دا انتى مستفزه
.............................................................
"عماد قاعد فى الزنزانه ونايم على الارض وعينه للسقف"
"كل اللى اقدامه منظر جهاد"
"انا حبيبتك اوى يا جهاد ولو بجد الظابط دا مخلكيش سعيده محدش هيقفله غيرى مش هتزعلى تانى اوعدك ان طول ما فيا نفس انتى مش هتزعلى تانى"
.............................................................
"جهاد نايمه فى حضن احمد"
"احمد بحب وهو ايده على جهاد" انتى سعيده يا جهاد
"الحمد لله يا احمد كنت فاكره ان بجد مش هقدر امارس حياتى طبيعى بس انت بجد حنين اوى"
"انا هحاول اعوضك عن كل اللى شوفتيه مش هخليكى تفتكريه تانى"
"انا طول ما انت حنين عليا كده وجمبى انا فعلا هكون سعيده"
"بيخدها فى حضنه اقوى وبيبوسها"
.............................................................
"لمياء بتكلم محمود فى التليفون"
"والله بحبك ونفسى انا كمان نتجوز بسرعه بس "
"بس ايه يا لمياء حرام عليكى بقى نفسى نتجوز انتى مش عارفه انا بحبك اد ايه"
"وانا كمان يا محمود بحبك بس انا مش قادره اتجوز وافرح وامانى مش معايا"
"يعنى انتى هتوقفى حياتك كلها علشان امانى ماتت طيب امانى راحت لربها وزى ما حكيتيلى كانت راضيه اوى واحنا كمان هنروح ليه تعذبينا بس "
"انا اسفه يا حبيبى خلاص والله هتكلم مع ماما"
"يعنى هنحدد معاد لكتب الكتاب"
"ان شاء الله يا محمود هتكلم مع ماما واقولك"
"ماشى يا حبيبتى ربنا يخليكى ليا يا لمياء من حبى فيكى نفسى نفضل سوا طول العمر ونلحق اكبر قدر نعيشه سوا"
............................................................
"يوسف قاعد بيتفرج على التليفزيون"
"بتيجى اميره"حبيبى محتاجه اتكلم معاك
"بيوطى يوسف صوت التليفزيون"اتفضلى يا اميره
"اميره بحزن" وبعدين يا يوسف
............................................................
"عيسى بيطلع بيتهم بيسمع صوت من وراه بينادى"
"بيلتفت الصوت عارفه"
....................يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق