9‏/2‏/2013

نادينى .. ال 12

الحلقه ال 12
............
سوزى بتفوق من نومها معتز معتز التليفون

حاضر حاضر

الو

ايوه يابابا الحقنى

مصطفى مالك

انا فى المستشفى يا بابا تعالى ..الحقنى

مستشفى ايه فى ايه مالك انت كويس

ايوه انا كويس بس نادين يا بابا الحقنى

اهدى بس يا مصطفى فهمنى

اهدى ايه... دى غرقانه دم وبين الحياه والموت الدكتور بيقول حالتها صعبه

طيب انتوا فى مستشفى ايه

..........

طيب خلاص اهدا ..جايلك حالا

معتز بيقفل وبيرد على سوزى اللى عماله تشد من ايده الموبايل وعينيها مش قادره تبطل دموع ابنى ماله يا معتز

ابنك كويس يا سوزى متخافيش

بدموع اقوى انت بتكذب ابنى فيه حاجه انا قلبى حاسس بيه

انتى قلبك حاسس بأيه بس اى كلام ابنك كويس والله العظيم بس نادين هيا اللى بين الحياه والموت

ايه

البنت معرفش فيها ايه بس مصطفى بيقول انها بين الحياه والموت

يا حبيبتى يا نادين ملحقتيش تفرحى ياترى حصلها ايه

انا هاروح اشوف مالها

طيب استنى هاجى معاك

لاء  ابقى تعالى براحتك مش لسه هاستنى الولد حالته صعبه جدا وبيجرى وهوا بيلبس الجاكت

طيب قولى مستشفى ايه

...........................................................................................................................................
دعتزز بيجرى على مصطفى اللى واقف اقدام اوضة العمليات وشكله صعب جدا

بأنهيار شفت يا بابا موتوا نادين مستنوش افرح بيها شويه صغيرين بس

هيا ماتت

لاء بعد الشر ليه بتقول كدا

مش انت لسه بتقول .. عموما اهدى بس واحكيلى بهدوء اللى حصل

والله معرفش ايه اللى حصل انا بس غبت عنها دقايق لا والله ثوانى رجعت على صرختها

يعنى حصلها ايه

واخده رصاصه فى كتفها ولا قلبها والله ما عارف حاجه

طيب اهدى بس انا كنت متأكد ان لازم حاجه زى دى هاتحصل

متأكد .. ليه متأكد ..انت عارف حاجه يا بابا قولى مين عمل كدا

اهدى بس متعملش فى نفسك كدا

اهدى ازاى والنبى يا بابا قولى تعرف  ايه

انت نسيت الناس بتوع القضيه انا مش قولتلك مش هاتعدى على خير

مصطفى بدموع ..يعنى انا السبب فى اللى حصلك يا نادين انا اللى موتها بأيديا

لاء مش هاتموت ولا حاجه متخافش بس انا قولتلك انا كنت مستنى فى اى لحظه يجينى خبر انك جرالك حاجه بعد الشر

ولما هما كانوا ناوين ينتقموا ليه استنوا الفتره دى كلها

يمكن علشان كانوا محبوسين او بيخططوا ينتقموا ازاى

ايوه انتقموا منى بس اختاروا يحرقوا قلبى على نادين فعلا اشد انتقام ...بس هما لحقوا يخرجوا معتقدش ممكن حد كان عاوز يسرق

حد عاوز يسرق هايدخل اوتيل ازاى يا مصطفى

ويعنى دخل يقتل ازاى

مش عارف يا مصطفى دخلوا ازاى بصراحه بس اكيد هما خططوا للموضوع كويس اوى

منهم لله يعنى انا  بنصر الخير يترد عليه شر ..استغفر الله العظيم سامحنى يارب اكيد ربنا ليه حكمه فى اللى حصل

ايوه كدا يا حبيبى خلى املك فى ربنا كبير وربنا اكيد هايكون جنبك

يارب ..يارب قومهالى بالسلامه لسه فى احلام كتير نفسى احققها معاها يارب متحرمنيش منها يارب ودموع بتزيد

شكل مصطفى ودموعه اثرت فى معتز لدرجه دموعه تنزل معاه"رغم معروف عن معتز قوة شخصيته بعكس مصطفى جداً"

الممرضه بتخرج مصطفى بيجرى عليها طمنينى لو سمحتى

الدكتور هايخرج لحضرتك حالا
.............................................................................................................................

عزه بتصحى هشام اللى نايم جنبها

قوم يلا يا حبيبى اتأخرت على ليلى اوى مينفعش تنام هنا وتسيبها لوحدها فى البيت كدا

بيقوم بفزع اه ليلى انا نسيتها يا ترى حالتها عامله ايه دلوقتى

متقلقش كدا يا هشام اكيد تقبلت الموضوع مش اقدامها تعمل حاجه تانيه

بس انا نفسى تتقبله بصدر رحب مش مضطره

ان شاء الله يا حبيبى واكيد انا هاقرب منها ولما تشوف اسر هاتنسى كل زعلها وهاتفرح بأخوها

يارب سا عزه نفسى ارتاح بقى

ان شاء الله يا حبيبى

طيب هاقوم البس وانزل اروح عليها على طول

ماشى يا حبيبى هاتروح لنادين على الساعه كام كدا

مش هانروحلهم غير لما يرجعوا الفيلا بس بتسألى ليه

خلاص مش مهم

قولى يا عزه عاوزه ايه خلصى

كنت حابه انا واسر نيجى معاكوا اوى

لاء مش ها ينفع يا عزه اعكنن على بنتى فى يومفرحها

تعكنن عليها !!

ايوه طبعا وانتى فهمانى يا عزه ياريت بلاش زعل وخلاص انا عملتلك اللى انتى عاوزاه وعرفت ليلى واكيد هيا هاتعرف نادين بس بطريقتها

ماشى يا هشام اللى تشوفه بس متنساش تاخد لنادين احلى هدايا وانت رايح لازم تشرفها ومتنساش انك مجبتلهاش عفش ولا حاجه

مش هاتوصينى على نادين يا عزه انا خلاص وضعت المبلغ اللى كنت هاجهزها بيه بأسمها فى البنك

ربنا يخليك ليهم ولينا يارب بس متنساش تقول اقدام اهل جوزها علشان تشرفها

ماهيا اكيد لما تيجى تجهز شقتها هيا ومصطفى هايحتاجوا المبلغ دا وبردوا حاضر هاقولها اقدامهم وانا رايح اباركلها

ماشى يا حبيبى عقبال ليلى واسر فى حياتك يارب وتجبلهم احلى حاجه

يارب يا عزه يارب

..........................................................................................................................................
صابر قاعد فى مكان زيارة المساجين وبيتكلم مع شاب

ها عملت ايه

المووع تم زى ما حضرتك طلبت

بسرعه كدا

اه ماهو كان فرحه امبارح

بس برافو عليك انك عرفت تعمل كدا مكنتش متخيل انك هاتقدر تضغط على الزناد بصراحه كنت فاكرك عيل خرج

ليه بس يا استاذ صابر دا مكانش حد ها يقدر يخدمك ولا يعرفك مكان الفرح ولا ها يقضوا الفرح فين غيرى

ايوه فعلا برافو عليك يا ..........

تحت امرك

مش خساره فيك النص الربع ارنب والله نفسى اشوف شكله وهيا دمها سايح بين ايديه بس انت متأكد انها ماتت

اه هوا لسه مافيش اخبار نزلت عنهم لان لسه الموضوع بقاله ساعات بس

بس اكيد يعنى ماتت انا ضربتها بالمسدس فى قلبها

برافو عليك والله طلعت اسد رغم يبان عليك واد سيس

بردوا

لاء خلاص انا كدا اتعدم وانا نرتاح كدا جبت حقى وحرقت قلبه زى ما حرق قلبى

مش انت مقدم استئناف

لاء ماهم بيقولوه باين ملقيوش حاجه جديده ولا ادله زى ما بيقولوا فا رفضوه وخلاص انا كدا مش زعلان اموت بقى
بس كان نفسى اموت الفاجره اللى باعتنى وراحت للكلب اللى موته

انت لسه بتفكر فيها

ولا عمرى انساها دى بت زى البدر المنور

معلش

ما تموتهالى

لاء انا مش قاتل

نعم ياروح امك وبتاعت النهارده الفجر كانت ايه

دى علشان انا محتاج فلوس بس لولا كدا مكنتش عمرى فكرت اقتل

بس عرفتها ازاى انت كنت بتشوفها

اه شوفتها مره

ماشى خلاص بس فكر فى الوضوع اللى قلتلك عليه ورد بسرعه معدش وقت

لاء خلاص

ولو قولتلك انك هاتاخد نص ارنب يعنى ضعف البت بتاعت المحامى

نص مليون معقول

اه بس تخلصنى منها قبل ما اتعدم علشان نكون رفقه كدا فى جهنم ان شاء الله

العسكرى ...يلا الزياره انتهت

صابر وهوا ماشى فكر ولو وافقت روح لاخواتى وهما يعرفوك ارارها
........................................................................................................................

ليلى طول الليل مش عارفه تنام ودموعها على خدها

بتجيب صور مامتها وتفتكر وهما صغيرين واد ايه كانت حنينه وبتحبهم

شوفتى يا ماما بابا نساكى ونسانا وطلع متجوز وعنده ولد وعايش حياته وانا كنت فاكره ان بابا احسن راجل فى الدنيا فضل عايش على ذكراكى

وبتاخد الصوره فى حضنها وبدموع يا حبيبتى يا ماما الله يرحمك وحشتينى اوى

انا هاعيش ازاى مع بابا انا زعلانه اوى منه نادين اترحمت واتجوزت وبقى ليها حياه تانيه لكن  انا هاعمل ايه

مش ممكن اقبل بواحده تانيه تاخد مكانك ابداً يا ماما مش ممكن ابداً

الاب بيخبط على ليلى وبيدخل

شافها وهيا بتعيط وحواليها صور كتير عرف انها منامتش خالص من الصور اللى على السرير كله

ليلى يا حبيبتى متعمليش كدا انا مأجرمتش ومخنتش ولدتك افهمينى

افهم ايه يابابا انك نسيت ماما وعيشت حياتك واتجوزت غيرها احسب كدا يا بابا ابنك عنده 6 سنين وماما ماتت من 8 يبقى ايه دا

انا يعتبر مامتك ماتت من زمان اوى يا ليلى كانت دايما تعبانه انا عارف انك مش هاتقدرى تفهمى او تحسى اللى كنت بعانيه غير لما تجوزى

لاء يابابا انا عمرى ما هاتجوز اتجوز علشان اول ما اتعب واموت جوزى يتجوز بعد جوازى بسنه وممكن يتجوز على طول

ليلى انا مش هاقدر احاكمك على كلامك دا دلوقتى بس انتى بكره تندمى على الكلام اللى بتقوليهولى دا

خلاص يابابا سبنى لوحدى لو سمحت

مش قادر اسيبك زعلانه كدا

متخافش عليه انا هابقى كويسه ولو عاوز ترجع لمراتك وابنك ارجع انا خلاص هاتعود اعيش لوحدى

اسمه اخوكى وكمان انا عمرى ما اسيبك ابداً

طيب معلش يا بابا سبنى لوحدى تعبانه معاوزه انام

هشام بيخرج مكسور الخاطر انا اسف يا بنتى سامحينى

ليلى بتترمى على سريرها وبتنام على صور مامتها يا حبيبتى يا ماما وبتكمل بكاء

............................................................................................................................
الدكتور بيخرج من العمليات مصطفى ومعتز بيجروا عليه

طمنا يا دكتور

العمليه نجحت الحمد لله

الحمد لله يا مصطفى مش قولتلك ها تيبقى كويسه

مصطفى بعدم تصديق بجد يا دكتور هاتبقى كويسه

هيا الرصاصه كانت قريبه اوى من القلب للاسف وطلعناها بصعوبه جدا

وبعدين يعنى ايه

يعنى لو24 ساعه اللى جايين لو عدوا على خير ها تبقى كويسه ان شاء الله

يارب يعدوا يارب

متخافش يا مصطفى انت بس يلا علشان نصلى ليها تقوم بالسلامه

اشوفها بس مش هيا هاتخرج دلوقتى يا دكتور على اوضتها

ايوه هانخرجها على العنايه المركزه وادعولها يا جماعه هيا محتاجه دعوتكوا بجد

مصطفى بدموع حليتها خطيره اوى يا دكتور صح نادين هاتموت مش هاتكمل 24 ساعه

حرام عليك يا بنى متقولش كدا خلى عندك ايمان

استغفر الله العظيم يارب تبقى كويسه يا نادين سامحنى يارب يارب خليهالى يارب واشفيها

...........................................................................................................................
تليفون بيت ليلى بيرن خرجت ترد هشام بيسبقها وبيرد

الو

ليلى بترجع تانى لاوضتها وهيا مش قادره تشوف باباها بتسمع مستشفى ايه

بتقف وتدور تانى لباباها

نادين بنتى مالها ومستشفى ايه

ليلى بتجرى على هشام مالها نادين اختى مالها

هشام بيقفل الخط دا معتز بيقول نادين اتضريت بالرصاص

ليلى بيغمى عليها

هشام بينزل جنبها على الرض وبياخدها فى حضنه وبيحاول يفوقها ليلى بنتى حرام عليكى فوقى

ليلى دموعها بتنزل وهيا مغمى عليها

هشام بيقوم يجرى يجيب برفن وبيحاول يفيقها

ليلى بتفوق وبتمتم نــ ا دـ 

هشام بيحاول يستجمع قوته قومى يا بنتى اكيد هاتكون كويسه قوومى نروح نشوفها ونطمن

ليلى بتحاول تقوم انا قلبى حاسس انها ماتت وبيخبوا علينا

هشام بعصبيه حرام عليكى ارحمينى متقوليش كدا

ليلى بحزن بتدخل تلبس بسرعه وبتنزل هيا وهشام
......................................................................................................
مصطفى وليلى ومعتز وهشام وسوزى على باب العنايه الساعات بتمر ببطء

كل شويه ممرضه تطلع وواحده تخرج يتفزعوا ويجروا عليها حصل ايه

اطمنوا يا جماعه والله هيا بخير

مرت ال 24 ساعه على خير

بيدخل الدكتور والكل بينتظر بره

الدكتور بيحاول يفتح عينيها بالكشاف الصغير ويشوف اى رد فعل

الكل متابع لكل حركات الدكتور من ورا الزجاج للغرفه

الدكتور بيخرج بيأس

الكل بيجرى عليه طمنا يا دكتور

..........................................................................................
...........................................................................................

هناك تعليق واحد:

  1. :)bgad to7faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ردحذف