26‏/2‏/2013

نادينى...23

مصطفى وصل عزه لشقتها واطمن انها فى امان و طول الطريق وهو راجع بيفكر فى ليلى وبيفتكر نادين

"انا اسف يا نادين انا فعلا حبيتك اوى وانتى حلم عمرى بس انا فعلا

مشدود اوى لليلى وبجد خلاص مش قادر امنع نفسى عن حبها

مصطفى بيقطع تفكيره بأتصال للمره الرابعه من ليلى ء والله

ايوه يا ليلى

ايه يا مصطفى اتأخرت ليه حصل حاجه

لاء ..خلاص انا قربت من الفيلا فى حد عندك

ايوه بابا هنا وفى ناس معارف ليه هنا معاه فى اوضة المكتب اكيد جايين يعزوه

ماشى يا ليلى انا خلاص فى الشارع العمومى للبيت

ماشى يا مصطفى
..........................................................................................................
عزه بتدخل شقتها مقفوله بقالها اكتر من سنه كلها تراب

بتدخل تنضف الكمبيوتر والكرسى وبتقربه من الكمبيوتر وبتفتح لاسر الالعاب العب

العب انت يا اسر على ما انضف الشقه

ماشى يا ماما

عزه بتدخل اوضتها وبتقعد على السرير وبتمسك برواز صغير

بتمسحه وبتبص لصورة هشام ودموعها بتنزل

كدا يا هشام تسبنى لوحدى شوفت اخوك بيعمل فيا ايه

مش حرام اعيش هنا فى منفى وحياتى تتلخبط ومعايا اسر

بس والله لو هاموت ولا ان اخوك دا يلمس فيا شعره

وحشتنى اوى يا هشام الله يرحمك وسامحنى مش هاقدر اجى ازورك

لان اخوك بجد ممكن يقطرنى

بحبك يا حبيبى وهاعيش عمرى كله على ذكراك

واربى ابننا التربيه اللى كنت بتتمناها
.....................................................
نادين واسامه فى عربيته معلش ممكن تقف هنا خلاص وصلنا

الفيلا دى بتاعت مين

نادين بدموع المفروض ان دا بيتى انا ومصطفى

اسامه بحزن تحبى تدخلى ايوه هادخل

عربيه بتدخل من باب الفيلا مش دى عربية مصطفى ايوه دا مصطفى  

اهدى بس يا نادين

انا لازم انزل وبتفتح باب العربيه وبتقرب من سور الحديد الخارجى لجنينة الفيلا

اسمه جنبها مش اللى واقفه دى اختك

ايوه ليلى هيا بتعمل ايه نا

طيب تعالى ندخل

شافت نادين مصطفى بينزل من العربيه
....................................................................

ليلى اول مصطفى ما بلغها انه فى الشارع جريت تستناه فى الجنينه وتطمن عليه

مصطفى بيدخل من باب الجنينه وبيركن العربيه

وبينزل

ليلى بتقرب منه حمدلله على سلامتك يا مصطفى

مصطفى بحركه عفويه قربها منه واخدها فى حضنه الله يسلمك يا حبيبتى

حبيبتك

ايوه حبيبتى يا ليلى مهما حاولت انكر

وانا كمان يا مصطفى بحبك بس نادين كانت دايما بينا

خلاص يا ليلى نادين عند ربنا ويمكن انا بحبك علشان انتى جزء منها

جزء منها

لاء متفهمينيش غلط انا اقصد ان عمرى ما كنت اتخيل ان ممكن
اتخيل واحده غير نادين بس انتى بطيبتك وحنيتك عليا بجد مينفعش غير احبك

بس دا مش حب يا مصطفى دا مجرد حرمانك من شئ ونفسك تعوضه

لاء يا ليلى دا حب بدليل قدرت اتشدلك

مصطفى لو سمحت سيبنى هادخل جوه

هاندخل سوا ولاول مره زوجين بجد مش اخوات

بس احنا لسه متكلمناش

ايدك يا ليلى ونبدأ حياتنا من جديد

ليلى بتردد بتدى مصطفى ايديها وتتشابك الايدى بس دا مش موافقه على كلامك لسه هانتكلم

نتكلم يا ليلى وكل اللى تحبى تسمعيه هاقوله

....................................................................................
نادين واقفه مذهوله مش قادره تصدق اللى شافته

اسامه بيسندها قبل ما تقع مالك

اختى وجوزى يا اسامه فى حضن بعض دا معناه ايه

اسامه بيحاول يهديها وبيسندها طيب ما تدخلى تسأليهم

لاء مش عاوزه اشوف حد فيهم وعاوزه امشى قبل ما حد يشوفنى معلش

طيب اسألك انا

تسألى ايه كل حاجه واضحه

استنى بس تعالى اقعدك فى العربيه وانا هاسأل

اسامه قعد نادين فى العربيه وراح على امام البواب

لو سمحت يا عم هوا استاذ مصطفى سكن هنا

اه يابنى

اه دا شاب محترم اوى ان كان هوا ولا كل العيله احسن من بعض

انت متعرفش

معرفش ايه

مش امه الست سوزى ماتت امبارح

لا حول ولا قووة الا بالله ربنا يصبره اكيد علشان كدا زعلان وناس عندهم

ناس مين

اللى كانت واقفه معاه دلوقتى

الست ليلى قصدك

اه

دى مراته متجوزين بقالهم سنه ولسه ربنا مكرمهمش بعيل ولا عيله

ربنا يكرمهم ان شاء الله معلش يا حاج شغلتك انت راجل طيب اوى

الله يكرم اصلك يا بيه

عن اذنك

استنى يا استاذ انت كنت بتسأل ليه

انا بتفكير لحظات اه علشان اسلم عليهم والله بس انت زعلتنى على موت مدام سوزى

اه والله كلنا زعلنا

الله يرحمها ان شاء الله هاروح وارجع بليل اعزيهم

ماشى يا استاذ ربنا معاك

ربنا يخليك

اسامه بيرجع العربيه وبيركب جمب نادين وبيدور العربيه وبيطلعوا
............................................................................
شاهى فى التواليت وماسكه شريط فى ايديها بتبصله وهيا متوتره

ايه دا مش مقول انا واخده كل احتياطاتى ازاى دا يحصل

انا لازم اكلم محمود

لاء مستحيل مش بعد كل كلامنا اللى جرحنا دا

وعدين هاتصرف ازاى لوحدى دى لى لى لسه مكملتش شهور

بس انا مستحيل اكلمه مستحيل

بتخرج من التواليت وبتتوجه لتليفون البيت

الو مامى اذيك

اذيك يا شاهى يا حبيبتى عامله ايه

مش كويسه يا مامى

ليه حبيبتى محمود كويس

شاهى بتردد ايوه يامامى كويس بس انا حامل

ايه حامل اتأكدتى

ايوه يا مامى شوفتى الحظ كنت بقول هافصل فتره علشان شغلى بس رنا ليه اراده تانيه

انا مش بتكلم على حاجه بس ارهاق عليكى بس خير يا حبيبتى

الحمد لله يا مامى بس اتضايقت ربنا يسامحنى

معلش يا حبيبتى اكيد ربنا ليه حكمه فى كدا

وبتسرح شاهى فى محمود وبتفتكر كلامه انا نفيى اجيب منك ولاد كتير يا شاهى
انا وحيد وانتى وحيده عاوزين ولادنا يكونوا عليتنا وميحسوش بالوحده اللى حسينا بيها

ايوه يامامى الحمد لله ربنا يسامحنى علشان اتضايقت

يعنى خلاص مش متضايقه

لاء الحمد لله

طيب يا حبيتى ربنا يسعدك وابقى هاتى لى لى تقعد معانا تسلينا

لاء يا مامى هيا معايا ومعاها الداده متخافيش مش هاتتعبنى

ربنا يخليهالك يا حبيبتى

يارب يا مامى ماشى يا مامى هاروح اشوفها

ماشى حبيبتى بوسيهالى وسلميلى على محمود احتمال اعدى عليكى بليل

لاء يا مامى خليكى انا جايه

ماشى حبيبتى ومحمود جاى معاكى

مش عارفه هاسأله يا مامى فاضى يجى ولا لاء

ماشى هاستناكوا نتعشى سوا

ماشى يا مامى باى

................................................................................................
مصطفى بيطلع اوضته وفى ايده ليلى

بيقعدوا الاتنين على كرسيين فى ركن فى الاوضه بتفصل بينهم طقطوقه صغيره

ها يا ليلى قولى كل اللى جواكى عاوز اعيش معاكى حياه مافيهاش حاجه نخبيها

اولا يا مصطفى انا بحبك 

وانا بـ

لو سمحت يا مصطفى متعارضنيش اسمع كلامى الاول

اتفضلى

انا عملت حاجات كتير فى حياتى بجد مش راضيه عنها وبابا ونادين فعلا ياما حاولو معايا
بس انا مكنتش بشوف انا بعمل ايه كنت دايما عاوز اخرج واشيت واتبسط وبس
فعلا موت بابا ونادين هما اللى غيرونى وغيروا كتير منى فوقونى وعرفونى ان الدنيا وحشه اوى
انا كمان كنت بكلم محمود وحصل بينا موقف

مصطفى بأيده على بؤ ليلى خلاص ياليلى انا مش عاوز اعرف حاجه

بس وايده على بؤها

مبسش انا كل اللى اعرفه ليلى دلوقتى وانا متأكد انها هاتشيل اسمى وتحافظ عليه
وميهمنيش كنتى ايه المهم بقيتى ايه ..انا ليا ليلى اللى بقالى سنه عيش معاها
الحنينه الطيبه اللى كانت بتعامل امى كأنها امها مهما حصل منها وكنت بشوف
بعينى الله يرحمها امى وبجد رضاها من رضا ربنا وكمان ازاى بتعاملى بابا
واد ايه كويسه مع كل اللى فى الفيلا عمرى ما شوفتك تعاليتى خوفك
على حق اخوكى ودايما بتحملى همه واخيرا خوفك عليا يا ليلى وانجذابى
ليكى اللى مشقادر بجد اوقفه مهما حاولت

ليلى بفرحه انا كل دا

واكتر يا ليلى ليه مستكتره عليه ان احبك واحب اعيش حياتى وانتى مراتى فعلا

وانا كمان يا مصطفى نفسى اعيش معاك ومش بشوف حد غيرك اقدامى بجد بحبك اوى

مصطفى بيقوم يقف وبيمسك ايد ليلى بيقرب منها انا بحبك

وانا كمان

.............................................................................................
نادين طول الطريق نفسها تسأل اسامه قالك ايه عم امام
بس مش قادره

اسامه طول الطريق بيتجنب نظراتها

بيقربوا من عماره وبيركن اسامه اقدامها

نادين بتنزل واسامه معاها وبيقفل العربيه يلا نطلع

نطلع فين

الشقه

وانت ذنبك ايه

ذنبى ان فعلا حبيتك يلا يا نادين نتكلم فوق مش هاينفع نكمل كلامنا هنا

ماشى بس ..

متخافيش يا نادين منى

 نادين بأحراج مش خايفه منك

اسامه بيفتح وبيدخل نادين وبيقف على الباب

عندك لبس فى الدولاب انا جبته ليكى يارب يعجبك

وعندك اكل فى التلاجه مش عاوزه حاجه تانى

انت رايح فين

هامشى مينفعش ادخل وانتى لوحدك قولتلك متخافيش يا نادين

ماشى بس انا عاوزه اعرف عم امام قالك ايه

قالى ان ليلى تكون مراته

نادين بتقعد على اقرب كرسى ودموعها اللى كانت بتحاول تحبسها انفجرت فى النزول

اسامه بيدخل لها انا اسف

هههههههههههه ليه انت ااسف ليه وانت ذنبك ايه

انا

انت اللى قلت للاخت تخون اختها وتبعها وانت اللى قلت لحب عمر
وقلوب اتفتحت علشان بس تحب بعضها تنسى وتبيع وانت اللى قلت
لزوج يموت مراته بالحياه علشان بس ينسى ويعيش حياته مع غيرها
وتكون مين اختها هههههههههههه يا سلام على دى حياه

يا نادين

انا اد ايه كنت غبيه انا مكنتش بشوف غيره اقدامى
محلمتش غير بيه كان كل حياتى مكنتش عاوزه اعيش
من صغرى غير عشانه وعلشان اكون جمبه ازاى
ازاى الحياه بالقسوه دى ازاى مافيش اخلاص كدا
والله حرام

اسامه بينزل لنادين على ركبه علشان خاطر ربنا متزعليش

خلاص يا دكتور اسامه مش فارقه ربنا يسامحهم وياخدنى بقى

حرام تقولى كدا

انا مش عارفه ليه ربنا صحانى يارتنى كنت موت ومفوقتش وشوفت اليوم دا

حرام كلامك دا حرام والله

هههههههههههههههه انا انا

نادين

..................................
..................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق