26‏/2‏/2013

نادينى ..22

نادين وعينيها على اسامه هما فين اهلى

اسامه بيتجنب سؤالها شوفتى انا كنت بقرألك كل دول

انت فعلا صوتك فى ودنى اكتر صوت صحيت عليه بس معلش فين اهلى وانا اد ايه بقالى على حالتى دى

بقالك سنه

سنه ..طيب فين مصطفى

اسامه بضيق مصطفى جوزك

ايوه وليلى وبابا

هما

نادين بخوف حصلهم ايه

بصى يا نادين بصراحه انا مش هاتكلم فى حاجه غير لما تقومى وتكونى كويسه

.....................................................................................................................
ليلى بتفوق من النوم وهيا فى حضن مصطفى

فرحانه بأحساسها انه حضنها اوى كدا بتقوم وشها قريب اوى من مصطفى

مصطفى بيفتح عينيه عينيهم بتتقابل قريب اوى ربنا يخليكى يا ليلى

ليلى بتبعد متشكرنيش يا مصطفى يارب بس تقدر تنسى

حد بينسى امه يا ليلى

لاء يا مصطفى الام مش بتتنسى ولا الاب والله بس غصب عنك
بتحاول تعيش وتدريجى الحزن اللى جواك بيهدى

انا اسف يا ليلى

انا اللى اسفه احنا نروح لطنط النهارده ونعدى على نادين

مصطفى بحزن نادين الله يرحمك يا نادين يارب

ليلى بحزن الله يرحمها يارب ويجعل مسواها الجنه

ليلى بتخرج من الاوضه قبل ما حزنها يبان اكتر

مصطفى عينيه على درج الكوميدينو وبيفتحه وبيطلع صوره لنادين

دموعه بتنزل سمح لدموعه تكمل فى النزول تعب من كتر ما ظهر فى دور القوى

.................................................................................................
معتز بيقوم وبيلبس وواضح عليه الحزن بيشوف كل ركن فى الاوضه وعينيه بتجى على صورة فرحه هوا وسوزى

وقف اقدامها وهوا بيلبس الجاكت الله يرحمك يا سوزى ربنا رحكط من العذاب اللى كنتى فيه

فلاش باك

سوزى نايمه على السرير

يارب اموت بقى يارب ارحمنى من العذاب اللى انا فيه

يا سوزى حرام تقولى كدا يا حبيبتى بدل ما تدعى قولى الحمد لله

انا عارفه ربنا بينتقم منى علشان اللى عملته

هوا ايه دا

فى حد فى الاوضه غيرنا يا معتز

معتز بعينيه على كل ركن فى الاوضه لاء يا سوزى ما فيش حد

اه

معلش قولتلك قولى الحمد لله

الحمد لله نادين يا معتز

مالها نادين يا سوزى الله يرحمها

الله اعلم ماتت ولا لسه عايشه

الله اعلم ..انتى بتقولى ايه

انا يا معتز انا دبرت انها تتنقل مستشفى تانيه ويطلع جثه مكانها علشان مصطفى يعرف انها ماتت
وميستنهاش

انتى يا سوزى تعملى كدا ازاى ....دا ابنك كان هايموت فيها مش حرام عليكى

ابنى كان هايموت فعلا واحنا كمان كنا هانموت من حزننا عليه لو كنا سيبناه عايش على وهم ممكن تفوق وممكن لاء

حرام عليكى والله انا مش مصدق انك عملتى كدا فى ابنك ربنا يسامحك

يا معتز انا خايفه اقابل ربنا ونادين تكون لسه عايشه وحصلها حاجه

ربنا اكيد عايشه  مش عايشه انتى عملتى ذنب لازم تتحملى نتيجته

بس انا تعبانه تعب تفكيرى وخوفى من رب العالمين اشد يا معتز من وجع جسمى والله اشد

ولسه ربنا يسامحك يا شيخه ياريتك ما قولتيلى وشيلتينى الذنب دا معاكى ربنا يسامحك

رايح فين وسايبنى

رايح من اقدامك اصل ممكن اقولك كلام يزعلك وانتى كفايه اللى فيكى

يا معتز

بيخرج معتز وكأنه مش سامعها وبيضرب كف على كف

سوزى بتفضل تنازع وتبقى من شده المها يارب ارحمنى يارب ياارب

بيفوق معتز من شروده على خبطة ليلى

مين اتفضل

انا يا عمو صباح الخير

اذيك يا حبيبتى صباح النور عامله ايه النهارده

ليلى بأستغراب انا كويسه يا عمو حضرتك عامل ايه كنت قلقانه عليك

الحمد لله متقلقيش يا حبيبتى انا مويس وكلنا هانموت

بتدخل البنت ومعاها موبايل ليلى ..تليفونك يا مدام ليلى من الصبح بيرن

................................................................................................................
عزه بتقفل بابها عليها بعد ما عصام خرج

اسر بيجرى على مامته مالك يا ماما بتعيطى ليه

عزه بتاخد اسر فى حضنها مافيش يا حبيبى متخافش

هوا الراجل الوحش دا كان عاوز ايه

متخافش يا حبيبى مش هايجى تانى خلاص

عزه بتهدى اعصابها وبتتصل بليلى

...........................................................................................................
شاهى بتطلع الدور التانى للشقه علشان تجهز شنطتها وتاخد لى لى

شاهى بتلبس لى لى بيقرب محمود بتعملى ايه يا شاهى

هامشى يا محمود

علشان خاطرى متمشيش انا اسف والله مكنتش اقصد اجرحك كدا

خلاص يا محمود احنا الاتنين جرحنا بعض

يعنى مافيش فايده ايوه

خلاص يا شاهى استنى انتى جا بيتك وبيت لى لى انا اللى هاخد حاجتى وامشى

شاهى واقفه وبتديله ضهرها ودموعها بتتسارع فى النزول

محمود بأنكسار بيخرج من اوضة لى لى وبيروح على اوضته وبيجهز شنطه صغيره

بياخد شنطته فى ايده وبيقرب من اوضة لى لى على فكره يا شاهى انا مش هامشى او هاسيبك
على طول انا بس عارف انك وقت عصبيتك بتكونى حاده ومش عاوز يحصل بينا حاجه نندم عليها
بعد كدا بحبك اوى وهاتوحشينى اليومين دول يارب اقدر على بعدك

شاهى مبتردش عليه بس دموعها بتنطق

محمود بيقرب من لى لى وبيبوسها هاتوحشينى اوى ياروح بابى

........................................................................................................
ليلى بتكمل مكالمتها ومعتز جنبها

الو ايوه يا طنط اذيك وازى اسر

الحمد لله يا حبيبتى انتى عامله ايه

انا الحمد لله كويسه

انا هالبس وجايه يا ليلى ينفع ولا هاسببلك احراج

لاء يا طنط طبعا تشرفنى ها ستنى حضرتك

ماشى يا حبيبتى هوا الاستاذ معتز ومصطفى هايكونوا موجودين

ايوه يا طنط اكيد ان شاء الله فى حاجه

ايوه لما اجى هاتعرفى

ماشى يا طنط مستنيه حضرتك

مع السلامه

.....................................................................................................
    نادين بعينيها على اسامه علشان خاطر ربنا قولى يا دكتور فى ايه وليه هما بعيد عنى

    وليه انت الوحيد اللى صوتك فى ودانى

    انا مش عارف اقولك ايه بس فعلا هما مش بيسألو عنك يا نادين ونسيوكى خالص

    مصطفى ينسانى انا مستحيل

    انا اسف يا نادين خلاص نتكلم لما تبقى احسن غلط عليكى الانفعال

    نادين بتحاول تقوم من على السرير لو سمحت قولى حرام عليك

    اسامه بيمسكها وبيرجعها تانى للمخده طيب هاحكيلك بس اهدى

    احكى

    ..............................................................................................
    عزه بتدخل الفيلا وبتنحنى لاسر حبيبى العب هنا فى الجنينه وانا هادخل لاختك ليلى وارجع

    ماشى يا ماما

    عزه لعم امام البواب معلش ياعم امام خلى بالك منه

    حاضر يا مدام متخافيش

    عزه بتدخل وفى عينيها دموع بتلاقى ليلى فى وشها لابسه الاسود وجاهزه اى حد يجى للعزا

    ليلى بتلاحظ حزنها "ليلى وعزه بقوا اصحاب اوى"مالك يا طنط

    عزه بدموع عمك يا ليلى

    عمو مين عصام ماله

    جالى النهارده البيت عاوز يتجوزنى وكان كلامه كله تهديد

    نعم هوا اتجنن دا ولا ايه

    والله ما عارفه انا بجد خايفه اوى

    لاء متخافيش هوا هايتجنن وياخد فلوس بابا الله يرحمه مقدرش عليه قال يدخلك انتى

    انا خايفه بجد منه يا ليلى

    لاء يا طنط متخافيش انا هاطلع انادى عمو ومصطفى وهما هايتصرفوا

    ...........................................................................................
    نادين نايمه على السرير واسامه بيتكلم بحذر

    انا كل اللى ااعرفه يا ليلى ان اهلك جابوكى هنا ومن يوم ماجيتى هنا محدش بيسأل عليكى

    مش معقول ولا مصطفى

    اسامه بضيق لاء يا نادين ولا مصطفى اصلا مامة مصطفى هيا اللى اتفقت انك تتنقلى مستشفى تانيه
    واكيد ابنها يعرف

    انا مش مصدقاك انت كذاب

    انا اسف بس دى الحقيقه

    طيب ومين كان بيدفعلى الفلوس هنا اكيد مصطفى واكيد عرف ان صحيت وهايجى اعرف
    منه ازاى عمل فيا كدا انا هاستناه ومش هاصدق غيره

    اسامه بحزن انا اسف بجد يا نادين مكنتش اتمنى كدا

    خلاص بجد كفايه انا مش هاسمع كلام تانى

    ..........................................................................................
    مصطفى ومعتز بينزلوا لعزه وبيطمنوها انه ميقدرش يعملها حاجه

    بس انا خايفه انتوا مشوفتهوش وهوا بيتكلم كان عامل ازاى

    "معتز" بصى يا مدام عزه انا عندى حل كويس انتى تسيبى البيت وتيجى تقعدى معانا

    مصطفى ياريت والله يا طنط

    ليلى بفرحه يا طنط هاتسلينى جدا

    لاء انا متشكره جدا لاحساسكو بس فعلا ميفعش انا هاروح شقتى التانيه وهوا ميعرفش مكانها
    اللى بتمناه منكوا انكوا تسألو عليا بس انتوا عارفين ان ماليش حد

    ليلى بتاخدها فى حضنها احنا جنبك واسر اخويا مش ممكن نسيبكوا ابداً

    "مصطفى" خلاص يا طنط اناهاجى معاكى علشان لو اتعرض ليكى لحد ما اوصلك الشقه

    ربنا يخليك يا مصطفى

    معتز وانا هنا لو حد جه للعزا

    عزه بخجل انا اسفه اوى عارفه انكوا مش مستحملين حزن وانا جيت اوجع دماغكو بمشكلتى

    "معتز " لاء متقوليش كدا انتى مراة اخويا بس انا اعرف اعوضه

    الكل مستغرب جملة معتز بس محبوش يسألو

    عزه ومصطفى بيخرجوا وبياخدوا اسر

    ليلى بتجرى على مصطفى مصطفى خلى بالك من نفسك

    حاضر يا ليلى متخافيش

    هاتصل بيك كل شويه

    ربنا يخليكى ليا

    ليلى بكسوف ويخليك

    ....................................................................................................
    فات يوم ورا يوم ونادين بتستنى حد يسأل عليها

    اسامه بيدخلها الاوضه يلا يا نادين هاتخرجى النهارده

    نادين بدموع اخرج لمين

    اسامه بحزن على حالها هاتخرجى معايا انا مجهزلك شقه جميله

    وانت ذنبك ايه تتحمل واحده متعرفهاش

    بس انا عارفك ووانتى كمان بس انتى مش حابه تصدقى

    نادين بدموع اشد سابونى خالص يا اسامه انا مش متخيله بابا واختى وجوزى وحبيب عمرى باعونى

    انا اسف بس انا عندى خبر ممكن يزعلك

    مصطفى مات

    لاء ليه بتقولى كدا

    اصل كان دايما يقولى مش هايبعدنى عنك غير الموت

    لاء باباكى اللى مات

    ايوه بابا كدا بابا مش ممكن ينسانى دا كان بيحبنى اوى ليلى وعارفه انها صعبه ومش بتهتم بحد
    لكن بابا مش متخيله ازاى الله يرحمك يا بابا سبتنى ليه

    انا اسف بجد بس كنتى لازم تعرفى

    انا عاوزه اخرج

    ماشى يلا

    بس فى مشوار لازم اعمله معلش هاتعبك معايا

    لاء انا تحت امرك

    طيب يلا بينا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق