3‏/2‏/2013

نادينى .. الحلقه السادسه


                                                 "الحلقه السادسه"

مصطفى قاعد على مكتبه واقدامه وكيل اراضى وشقق 

ها يا استاذ مصطفى فى حاجه عجبتك

ايوه الشقه دى كويسه وقريبه بس هاتخلصهالى امتى واصحابها عاوزين كام

اصحاب الشقه غلابه اوى اى حاجه ترضيهم 

لاء مش اى حاجه اللى عاوزينه ياخدوه واكتر كمان 

خلاص تحت امرك

بس لو سمحت يا استاذ مراد انا عاوز منك طلب 

اتفضل 

ياريت والدى ميعرفش عن الموضوع دا 

تحت امرك .. بعد اذن حضرتك 

بس خلصها بسرعه عاوز افتحها بسرعه معلش 

وليه الاستعجال 

نفسى تبقى بدياتى من هناك 

ان شاء الله ربنا يكرمك بعد اذنك وان شاء الله هاخلصها فى اقرب وقت 

...............................................................................
نادين فى مكتبة الجامعه داخله تستعير كتاب 

لو سمحت حضرتك انا هاخد الكتاب دا معايا بعد اذنك

طيب الكارنيه لو سمحتى 

اتفضل 

اسمك نادين ..اسمك جميل

نعم حضرتك 

انا اسف والله مقصدش حاجه 

طيب ممكن امشى خلاص 

اكيد اتفضلى 
..................................................................

ليلى اقدامها الكمبيوتر وبتكتب خالد انت فين "ارسال"

انا هنا ومستنكى من امبارح انتى كنتى فين 

كنت فى حفله وحاجات كدا 

محمود"حفله ايه ممكن تكون حفله  مصطفى "

حفلة ايه 

واحده صاحبتى 

"بأرتياح" ايوه بس كدا تنسينى خالص

ما انت لو كنت عاوزنى او سألت عليا كنت سبتلى مسج امبارح اول ما رجعت فتحت اشوفك 

"اشطه شكلك وقعتى " لاء انا مش رضيت اكتب حاجه علشان مش اضايقك

لاء خالص هضايق ليه 

خلاص هازهقك مسج 

هههه اوك 

ها 

ايه 

ساكته ليه 

مافيش ... معاك بس كنت بفتح الفيس

ايه دا وانا معاكى مش تنشغلى بحاجه عنى 

حاضر 

ليلى بتخطف نظرات سريعه على البروفايل شافت 3 طلب صداقه منهم محمود 

فضلت مش مصدقه نفسها وهيا شايفه صورته وقبلت الادد من غير تردد وكانت مبسوطه بجد ونسيت خالد اللى بيبعتلها كلام وهيا ولا مركزه معاه

"ياترى دى اشاره "

محمود بيشوف الفيس ظهر اشعار شافه وافق ليلى على قبول الصداقه نسى ماهى ودخل يكلم ليلى 

هاى ليلى اذيك متشكر على قبول الصداقه 

هاى 

مافيش حاجه ما خلاص احنا بقينا اصدقاء 

اكيد.. انتى عامله ايه 

كويسه الحمد لله ..وانت 

انا بخير .. مبسوط ان شوفت الاكونت بتاعك وعملتلك ادد من امبارح مستنى تقبلينى 

معلش والله كنت نايمه ولسه صاحيه من شويه 

ليه مش وراكى جامعه 

لاء ورايا بس انا بعتمد على امل صاحبتى هيا بتجبلى المحاضرات وكدا 

اه تمام ربنا معاكى وياريت تبقى تجمعنا صدفه تانيه 

اكيد ان شاء الله 

يلا اسيبك على خير 

ها تقفل ؟

ايوه هانزل 

ماشى باى 

باى 

"ليلى فاقت من شرودها " خالد انا اسفه كنت بكلم بابا 

ولا يهمك انا مضطر اقفل يا قلبى 

ماشى باى 

هاتوحشينى طيب 

شكراً 

انا مش هاوحشك 

"عملت اوفلين كأن النت فصل " 

يا ترى يا محمود دى اشاره ولا ايه شكلى بدأت احبك بجد ولا ايه ربنا يستر 

محمود بيقفل هيا ماهى قفلت بسرعه اوى كدا ليه 

ولا مش مهم شكلها بت تقيله اصلا وانا مش ناقص تقل "مش ناقص تقل ولا ليلى "

ليلى ايه انا لحقت 

بس ليه انا مهتم اوى كدا بيها غريبه بجد

خير اكيد ها عرف انا عاوز منها ايه بس لما اقرب اكتر 

بس مصطفى دا موصينى وصديق عمرى لو لعبت معاها هاخسره

ولا هاخسره ولا حاجه هيا اصلا شكلها بنت فرى اوى 

لاء بس انا حاسس ان معجب بيها بجد

ولا معجب ولا حاجه "البنت بس استايلها جامد والنوع اللى بيعجبنى " 
 
..............................................................................................

مصطفى بينزل الجامعه وبيرن على نادين يلا يا نودا اطلعى انا مستنكى بره 

نادين بتقرب من مصطفى حبيبى ايه المفاجئه دى 

حلوه ولا وحشه 

تجنن طبعاً 

بس ليه بتقولى مفاجئه مش انا قولتلك انك مش ها ترجعى ابداً مع حد غيرى 

ايوه قولت بس انا قولت يمكن الظروف يكون ليها حكم تانى 

لاء مافيش ظروف تمنعنى عنك ابداً .. ايه الكتاب اللى فى ايدك دا 

كتاب استعرته من المكتبه بعمل مقال مهم وعاوزه اقدمه للدكتور عندنا 

اكيد هايكون حلو 

ربنا يخليك ليا ... ويلا علشان توصلنى وترجع المكتب بسرعه 

اوك .. يلا 

......................................................................................

مصطفى بيجهز نفسه وبيلبس وكان الوقت 6.30 انا نازل يا امى 

رايح فين يا حبيبى 

هاروح مشوار سريع كدا وبعدين هاروح النادى 

اوك احتمال انا كمان انزل انا وخالتك " مامى شاهى"

اوك اشوفكوا هناك 

مصطفى قاعد هوا والاستاذ مراد وراجل شكله طيب اوى وابنه 

مرضى يا حاج حسين 

ربنا يباركلك فيها يا بنى مرضى والله من غير حاجه 

وانت يا محمد 

الحمد لله والله اكتر من ما كنا طالبين كدا نقدر نشترى الارض ونروح نبنى فيها بيت على ادنا 

ارض فين 

فى الاسماعليه هناك اراضى للاستصلاح بسعر كويس 

ايوه ايوه اسمع فعلا عن الاراضى دى ربنا معاكو وانت يا محمد معاك ايه 

انا خريج معهد خدمه اجتماعيه وبشتغل فى كليه الاعلام امن المكتبه 

والله بس انا عمرى ما شوفتك هناك

ما انا مش بتحرك من اقدام المكتبه غير وانا ماشى او جاى بس مش بتجول فى الجامعه يعنى 

طيب وانت ها تسيب باباك يسافر لوحده 

لاء اخواتى كتير وانا كمان هابقى اروح اتابعهم 

طيب ليك مكان تقعد فيه هنا 

ايوه مع جماعه اصحابى ..كدا كدا انا مقيم معاهم اصلا لان زى ما حضرتك شايف المكان صغير ويادوب كان واخد والدى ووالدتى واخواتى بالعافيه 

طيب يا محمد انت شاب كويس وانا اتمنى اخدمك دا رقمى ياريت تكلمنى لو احتجت حاجه وبجد ربنا يوفقك 

ربنا يخليك ويوفقك انت كمان 

طيب انا هاستأذن بعد اذنكوا ودا مبلغ وبكره ان شاء الله واحنا بنسجل هاتاخدو الباقى 

ان شاء الله 

....................................................................................................

ليه يا استاذ مصطفى دفعتلهم زياده 


علشان الناس دى تستاهل كل خير شوفت الراجل طيب ازاى 

ايوه بس الطيبين كتير ها تمشى تعطى لكل واحد فلوس 

كل ما ربنا يقدرنى اساعد حد هاساعده 

ربنا يكرمك .. عارف حضرتك باباك كريم اوى وطيب بس مش زيك اوى كدا بصراحه 

بابا الدنيا وشغله ونجاحه مش بيخلوه يقدر يساعد شويه بس بيعمل اللى بيقدر عليه 

ربنا يخليك ليه 

.................................................................................................

شاهى ومامتها وسوزى كلهم قاعدين اقدام البيسين بيشوفوا الاطفال وهما بيتعلموا العوم ومعاهم المدربين 

والله يا سوزى زى ما بقولك كدا 

وانتى رأيك ايه يا شاهى 

مش موافقه طبعا يا طنط انا مش شايفه محمود غير اخ ليا وبس 

بس انا شايفه انها فرصه يا بنتى قوليلها يا سوزى 

انا كمان شايفه انها لسه ضغيره والكلام دا لسه بدرى عليه هيا لسه حتى مخلصتش جامعه 

ما انا مش بقول تجوز بس تفكر فى محمود محمود شخصيه كويسه وابن عمتها وبيحبها من صغرهم ودا بيبان فى كل تصرفاته 

بس المهم هيا 

وانا مش عاوزه كلام فى المواضيع دى دلوقتى يا مامى انا لسه بدرى اووى وكمان عندى طومح لحاجات كتيره عاوزه اعملها الاول 

وبعدين لو بيحبها ها يستناها 

انتوا شايفين كدا 

ايوه .. ايوه 

خلاص ربنا يهديكوا 

يااارب 
................................................................................................

نادين واقفه مستنيه مصطفى قريب من باب النادى .. مصطفى بيقرب وهوا مبتسم 

ها حبيبى عملت ايه 

خلصت كل حاجه وبكره التسجيل وان شاء الله يكون المكتب جاهز على اول الشهر 

الف الف مبروك يا حبيبى 

الله يبارك فيكى تعالى يلا نقعد 

مصطفى داخل ونادين جنبه شافوا سوزى وشاهى ومامتها 

سوزى توترت اول ما شافت نادين 

نادين بتقرب السلام عليكم 

الكل "وعليكم السلام ورحمة الله " 

شاهى عينيها على مصطفى .. مصطفى ابتسم لها وكلم مامته امى انا هاروح اتمشى انا ونادين عاوزه حاجه 

ايوه خدوا شاهى معاكوا 

مصطفى ونادين بصوا لبعض ..وبدأت نادين اكيد يا شاهى قومى يلا 

شاهى بس مش عاوزه ازعجكوا وكمان اصدقائى على وصول 

تعالى يا شاهى ولما يجوا ارجعى 

مصطفى اتدخل خلاص يا شاهى خليكى على راحتك بعد اذنكوا يلا يا نادين ومشيوا 

شاهى عينيها بتلمع من احراج مصطفى واد ايه كان واضح انه مش عاوزها معاهم 

ليه كدا يا مصطفى احرجتها 

سيبك ازاى يعنى تتمشى معانا هوا انا وانتى اتنين اصحاب تمشى معانا ليه 

استنى بس يا مصطفى مش دى ليلى 

ايوه هيا ...ايه اللى موقفها مع الولد دا ... دا سمعته وحشه جدا 

مش عارفه انا هاروحلها ... مصطفى بيمسكها من ايديها تروحى فين 

انا اسفه 

هاروح انا خليكى هنا ... راجع حالا 
 .................................................... نكمل الحلقه القادمه 
 

















 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق