13‏/2‏/2013

نادينى .. الحلقه ال 15

سوزى بتقرب من مصطفى يا حبيبى يا مصطفى متعملش فى نفسك كدا

ابعدى عنـ وادنيا تلف بيه يقع فى الارض

سوزى بصراخ ابنى

محمود بينزل جنبه على الارض

الدكتور بتوتر ابعدوا كلكوا بعد اذنكوا

مصطفوا مبيديش اى حركه ولا اى فعل

الدكتور بيجرى على المكتب وبيضرب الجرس

الممرضه بتدخل هاتوا نقاله بسرعه هنا

حاضر يا دكتور

الممرضين بيشيلوا مصطفى وبينقلوه لغرفه من غرف المستشفى

بعد الكشف ..بيخرج الدكتور وبيقرب من سوزى ومحمود ببجروا عليه

ابنى حصله ايه يا دكتور طمنى ربنا يطمنك

ابنك الصدمه عملتله جلطه

سوزى بصراخ ابــــــــــــــنى

محمود بزعل ..وعلاجها ايه يا دكتور

هانعطيه علاج بس لازم يبعد عن الزعل والتوتر

سوزى بحزن .. يبعد ايه خلاص حياته كلها بقت حزينه

الدكتور بنظره شك لسوزى لو سمحتى محتاج اتكلم معاكى

سوزى بدموع حاضر

سوزى بتروح مكتب 
.........................................................................................
ليلى بتخرج من اوضتها بعد ليله طويله عانت فيها

عزه بتخرج بهدوء وظهر عليها الاحراج لما شافت ليلى اقدامها

ليلى بتقرب منها ..فين اسر

نايم وانا قولت اخرج احضر الفطار وهوا نايم واصحيه ونفطر سوا قبل ما حد يجى

ماشى ..طيب انا هادخل اساعدك علشان مش هاتعرفى الاماكن بسهوله

عزه بفرحه ماشى

نادين بطلع البيض من التلاجه وبتشاور لعزه على مكان السمنه والملح والتوابل

ومنسجمين سوا لدرجه نسوا انهم زعلانين

عزه وليلى بيجهزوا التربيزه فى المطبخ ناكل هنا علشان لو حد جه دلوقتى منكسفش

ماشى

طيب انا هادخل اصحى سيف

ماشى اتفضلى
...............................................................................................
فى مكان فى بحر وسما صافيه

نادين واقفه وفى ايديها حمامه بيضا

مصطفى بيبتسم وبيجرى عليها نادين حبيبتى عارف انك عمرك ما تسيبينى وتروحى ابداً

بس انت سبتنى يا مصطفى ومخدتش بالك منى

انا دا انا مسبتكيش لحظه

نادين بتطير الحمامه من ايديها وبتشيل فستانها الطويل الابيض وبتتحرك تبعد عنه

مصطفى بلهفه استنى يا نادين رايحه فين

نادين بنظره حزينه انت اللى بعتنى يا مصطفى مكنتش مستنيه منك كدا

مصطفى بدموع انا يا نادين دا انتى حياتى انا عمرى اسيبك وابعد عنك

نادين بتبعد لحد الاختفاء

مصطفى بيجرى وبيدور وبأعلى صوت ..ناديــــــن

مصطفى نايم فى سرير المستشفى ومتعلقه ليه محاليل

محمود جنبه وواضح عليه التأثر

اقوم يا صاحبى متسبنيش احنا لسه معشناش ومعملناش فى حياتنا كل اللى كنا بنحلم بيه

مصطفى على حاله مافيش اى تجاوب

......................................................................................................
شاهى بتقعد اقدام الدكتور وواضح عليها الحزن

مدام سوزى انتى مؤمنه

ايوه الحمد لله وراضيه بقضاء ربنا ربنا يخليك يا مصطفى ويشفيك

انا قلقت منك لما حسيت ضعفك

لاء يا دكتور انا مش هاعرف ارجع فى قرارى مهما حصل

ايوه صح كدا نروح فى داهيه

ايوه وهاخسر ابنى طول العمر ان فكرت فى كدا وهوا مش اكيد هايبقى كويس يا دكتور

ايوه متخافيش الجلطه مرحله وبتعدى وها يبقى كويس متخافيش

خلاص يا دكتور وانا عمرى ما اقول ان نادين لسه عايشه وخلص الموضوع بسرعه النهارده وطلع تصريح
الدفن علشان انا اوديها لبيت اختها علشان ندفنها قبل ما مصطفى يفوق ويعمل مشاكل ويطلب يشوفها

.......................................................................................................
ليلى بتقعد بتقف نفس موقف الدفن

وبتقيم نفس العزا

وبتبكى بحرقه على كل اللى بيسبوها ومشيوا

عزه بتقرب من ليلى بعد فتره من موت نادين وبتحاول تفتح معاها اى كلام

ليلى حبيبتى تعالى نتغدا سوا ونتكلم شويا

مش قادره معلش اعذرينى

عزه بتسيبها وتمشى بحزن وبتروح لاسر

اسر حبيبى روح اقول لاختك ليلى تيجى تتغدى معانا يلا وبوسها واترجاها علشان هيا مش بتاكل وهاتتعب ماشى

حاضر يا ماما

اسر بيدخل على ليلى اوضتها

ليلى ..ليلى وبيطلع جنبها على السرير وبيبوسها يلا تعالى نتغدى

لا يا اسر مش قادره والله معلش

علشان خاطرى لو مش جيتى انا ش هاكل خالص

خلاص جايه معاك اهو

ليلى بتقعد على السفره عزه اكلها حلو اوى ونفسها حلو ..ليلى بتلعب بالشوكه ومش بتاكل

ايه يا ليلى مش بتاكلى ليه اكلى مش عاجبك

لاء والله حلو بس انا فعلا مش قادره

معلش حاولى تاكلى اى حاجه ولو بسيطه ولازم نتكلم مع بعض يا ليلى

خير

بعد الاكل وعينيها على اسر

.................................................................................................................
مصطفى نايم فى سرير اوضته فى الفيلا وبئه لسه معووج

سوزى بتأكله ..خد معلقه الشوربه دى بس علشان خاطرى

مش قادر والله

معتز ..خلاص بقى يا سوزى سيبيه براحته

حاضر خلاص وبتاخد الطبق وبتنزل بيه للتحت

معتز بيقرب من مصطفى ها

ايوه يا بابا عاوز حاجه

ايوه خلاص هاتعمل ايه فى المكتب اللى فى المنطقه الشعبيه

مش عارف لسه

مش عارف ايه خلاص بقى كفايه لحد كدا لازم يتقفل

لاء يا بابا مش هاقفله لو سمحت متغسبش عليه فى حاجه مش هاقدر اعملها

يعنى مش مكفيك موووت نادين

ما انا ها سيبه علشان انا هانتقم ليها

تنتقم.. انت اتجننت عاوز تموتنى يا بنى

لاء يا بابا انا عارف ان صابر خلاص اتعدم

واهله محبوسين هما اجروا حد من بره يموت نادين وانا لازم اعرف هوا مين

وهاتعرف ازاى

هاعرف يا بابا من اهله اللى معاه فى الحبس وانا عندى طرقى

يا بنى انا خايف عليك

وحياة وجع قلبى عليكى يا نادين وحياة الحياه اللى مبقاش ليها ملامح ولا طعم لاندمهم واللى عمل فيكى كدا اخليه يندم طول عمره

....................................................................................................................
فاااات وقت طويل مصطفى بيدور على اى دليل

ممكن يخليه يوصل للقاتل

بيقابل واحد من قرايب صابر

الشاب اول ما شاف مصطفى ابتسم وقرب منه وقعد جنبه ها

ممكن اتكلم معاك كلمتين

ها ها ها كنت مستنى اليوم دا اوى وبقول مبيجيش ليه

وادينى جيت واليوم جه

وانا مبسوط اوى بصراحه فيك ونفسى تفضل طول عمرك قلبك محروق زى ماحرقت قلبنا على اخونا
وامنا اللى ماتت بنارها عليه

بس انا معملتش حاجه هوا قتل ولا لاء

وانت مالك قتل ولا لاء انت ليك تدافع وتاخد فلوس

وضميرى

الفلوس تموته

ما انتوا موتونى انا كمان

ما احنا كنا نفسنا ننتقم منك وكنا هانموتك بس قولنا هانريحك
وصابر هوا اللى اقترح نختار ايه اكتر حاجه بتحبها ونحرمك منها
علشان تفضل طول عمرك مقهور عليها

...............................................................................................................................
ليلى بتقعد مع عزه ومعقدين اسر فى اوضه هشام يلعب

ها يا طنط خير

انتى هاتفضلى قاعده فى البيت لحد امتى

مش فهما حضرتك

يعنى احنا دلوقتى ملناش حد وانتى الوحيده اللى بتفهمى فى الشغل لازم تنزلى وتباشرى الشركه تانى

حاضر بس مش دلوقتى مش قادره اشوف حد ولا اتعامل مع حد

معلش حبيبتى لازم تنزلى متخليناش نحتاج لحد

ماشى يا طنط حاضر والله

...........................................................................................
شاهى بتنزل لمحمود

محمود بيقوم يقف من على كرسى الانتريه ازيك يا شاهى وحشتينى

الحمد لله كويسه اتفضل اقعد يا محمود

ها يا شاهى عامله ايه

كويسه الحمد لله وانت

كويس بس نفسى بقى تحددى معاد ننزل نجيب الشبكه ونحدد للخطوبه

معلش يا محمود شويه بس كمان

ليه ما خلاص صاحبتك عدى عليها فتره طويله

شويه يا محمود انا حزينه عليها اوى بجد وزعلانه اكتر من نفسى

الله يرحمك يا نادين

الله يرحمها واتكسف يتكلم اكتر لما حس بحزنها
..........................................................................................

مصطفى بيكمل كلامه وهوا بيقف وبيسيب المتهم

على العموم انا هاعرف القاتل ونظرة الشماته اللى انت بتتعامل بيها دى مش هاتستمر كتير

هاهاها اللى تقدر عليه تعمله كفايه منظرك دا

انتوا شوية كلاب فعلا وانا اللى غلطان اعتبرتك انسان وجيت اتكلم معاك

وسابه ومشى
................................................................................................
نادين نايمه فى اوضه تانيه فى مستشفى تانيه

اسامه من وقت للتانى بيروح يزورها يعرف اخبارها ايه

شاهى مش بتعطى اى رد فعل

اسامه بيسأل الممرضه اخبارها ايه النهارده

كويسه يا دكتور كانوا الدكاتره بيناقشوا انهم يشيلوها من على الجهاز

يشيلوها

ايوه بس انا شوفتها بتحرك ايديها امبارح

بجد

ايوه والله شكلها بتقولهم متموتونيش

فعلا

ايوه شكلها لسه ليها عمر ربنا يشفيها لاهلها

اهلها ..هما فين اهلها دول حسبى الله ونعمه الوكيل

............................................................................
............................................................................

هناك تعليق واحد: