4‏/2‏/2013

نادينى .. الحلقه السابعه

مصطفى بيقرب من ليلى وهيا منسجمه مع مهاب وصديقتها امل واقفه بس مش واضحه اول ما مصطفى شافها اهلا يا امل اذيك

امل بأبتسامه اذيك يا مصطفى 

"مهاب" وانا ما فيش اذيك 


مصطفى "بتجاهل "  ليلى تعالى عاوزك

عاوز ايه يا مصطفى 

لو سمحتى تعالى بس هاقولك حاجه 

"مهاب"  انت مش شايفها واقفه معايا

لاء مش شايفك 

والله انا مش عارف انت مش بتقبلنى ليه يا مصطفى 

وانا مش ها قبلك ليه يعنى عادى على فكره انا جاى هنا عاوز ليلى فى كلمتين ممكن يا ليلى لو سمحتى تيجى معايا 

ليلى على مضض اتفضل 

لو سمحتى نروح لنادين واقفه هناك 

مصطفى وليلى " وشها عليه علامات التعصب " بيقربوا من نادين 

نادين بأبتسامه اذيك يا ليلى 

اذيى ايه احنا مش لسه كنا مع بعض

نادين بأحراج انا اسفه 

مصطفى بيحاول يكتم غيظه من ليلى ... ليلى انتى ايه اللى موقفك مع مهاب دا 

وبتسأل ليه 

علشان انا اخوكى يا ليلى ومش احب اختى تقف مع واحد زى مهاب 

ليلى " بأحراج" خلاص يا مصطفى مش هاقف معاه تانى بس هوا كان واقف مع امل وانا كنت واقفه معاهم بس 

بغض النظر كان واقف مع مين ياريت لو بتحبى صاحبتك امل حذريها منه 

حاضر 

طيب يلا بقى وحشنى اتعشى معاكى انتى ونادين ونجتمع سوا 

ها تعشينا ايه 

طماعه 

شكراً 

لاء بجد قولى عاوزه ايه وانا اجيبهولك 

عاوزه اكل بيتزا 

وانتى يا نادين

اى حاجه 

ماشى يبقى كلنا بيتزا

...............................................................................................

وقت طويل فات على ابطالنا نادين على وشك الامتحانات 
مصطفى مكتبه بيزيد وبيكبر ومافيش حد يعرف بيه من المقربين من مصطفى غير مدحت ومحمود ونادين 
شاهى بتحاول تنسى مصطفى بس كل ما تحاول تحبه اكتر 
ليلى اتعلقت اوى بمحمود وبيتكلموا موبيلات ومحمود حاسس انه سمع صوت ليلى قبل كدا فى التليفون بس مش قادر يعرف امتى ولا ازاى 
محمود مشدود اوى لليلى بس مش قادر يصدق انه بدأ يحبها 

................................................................................................
اربع رجاله شكلهم غير مريح بيدخلوا مكتب مصطفى 

السكرتير بره على كتبه بيقربوا منه .. الاستاذ موجود 

ايوه اتفضلوا حضرتكوا مين 

احنا عاوزينه فى قضيه هو فاضى 

ان شاء الله بس اقدامه القضيتين دول وشاور على الناس اللى قاعده وحضرتكوا على طول 

ماشى 

طيب اتفضلوا ارتاحوا .. بس القضيه نوعها ايه 

نوعها ايه مش فاهم .. بيقولك يعنى القضيه ايه انا فاهم .. قتلى يا استاذ

ماشى اتفضلوا

ماشى يلا يا رجاله 

.............................................................................................
السكرتير داخل لمصطفى المكتب وهوا معاه اخر قضيه 

ايوه حضرتك ان شاء الله ها خلص الورق وهارفعلك القضيه متقلقيش 

ربنا يبارك فى عمرك يا بنى انا سمعت عن طيبتك بس متخيلتش انك اوى كدا 

ربنا يكرمك 

ربنا يخليكى يا حجه انا تحت امرك 

ربنا يسترها معاك يابنى دنيا واخره .. طيب اتعابك يا بنى 

لما نبقى نخلص يا حجه ها بقى اخد 

لاء بس علشان اعرف 

مش ها نختلف ولو مش معاكى يا حجه كأنك دفعتى 

لاء يا بنى الحمد لله مستوره 

خلاص سيبيها لله 

ونعمه بالله طيب افوتك بعافيه 

الله يعافيكى يا حاجه مع السلامه 

وبعد ما الست مشيت ... ها يا محمد لسه فى حد 

ايوه يا استاذ مصطفى فى اربع رجاله عاوزين حضرتك فى جريمة قتل 

قتل 

ايوه بس معلش يعنى حضرتك ياريت متقبلش القضيه دى 

ليه 

اصل الناس اللى بره دوول شكلهم مش مريح

ازاى 

مش عارف بس مرتحتلهمش 

طيب دخلهم واحنا مش هانمشى المكتب يا محمد بالاحساس 

انا اسف 

لاء متتأسفش انت اخويا بس انا مش هاقول كلمتى غير لما اشوف القضيه واعرف نوعها 

خلاص .. هادخلهم لحضرتك دلوقتى 

ماشى اتفضل يا محمد

...............................................................................................
سوزى قاعده هيا  ومعتز فى الليفنج 

ها يا معتز ايه رأيك 

رأى فى ايه هوا انا اللى ها تجوز 

ما انا بصراحه مش ها سيب شاهى حد تانى ياخدها غير مصطفى 

ماشى وانا اتمنى ان كان على البنت مافيش اجمل من كدا وعارفينها وعارفين اخلاقها 
دا غير نفس مستوانا بس بردوا انتى تكلمى مع مصطفى مش انا 

ما ابنك مش عاوزها مش شايف غير نادين

طيب وهيا نادين وحشه باباها انسان محترم وهيا كمان بنت طيبه وكفايه انها يتيمه 

ما انا مش بكرهها بس انا بحبها بس مش شايفاها زوجه لمصطفى 

يعنى ايه 

كلامى واضح يا معتز انت لازم تشوفلك حل 

والله لو ابنك عاوز نادين مش ها تقدرى تعصرى على شاهى ليمونه وتجوزيهاله 

دا اللى قدرت تقوله 

ايوه ومتكلميش معايا تانى فى الموضوع دا شوفى ابنك عاوز ايه واسعديه هوا مش ها يتجوز كل يوم ابسطيه يا سوزى 

ماشى يا معتز خلاص انت ملكش دعوه بالموضوع دا بقى 

ماشى يا ستى ها سكت اهو انا مشاهد صامت 

.................................................................................................

ام وابنها بيلعبوا مع بعض ايه يا حبيبى عاوز العربيه 

ايوه 

طيب خد 

هييه 

حبيبى "بوسه على خده" يسلملى حبيبى ربنا يخليك ليا 

هشام بيدخل "بابا نادين وليلى"

بابا جه 

حبيبى تعالى فى حضنى هوبا ربنا يخليلى حضنك الغالى دا 

حبيبى حمد لله على سلامتك 

الله يسلمك يا حبيبتى انا واقع من الجوع 

يعنى ها تتغدى معانا مش انت قولت ها تتغدى مع البنات 

مقدرتش مشوفش اسر الفتره دى كلها ها تغدى معاكو وانزل على طول 

ما انت لو تعرف البنات كلنا نعيش سوا ومنبقاش فى الخفا وتجيلنا تخاطيف كدا 

معلش يا حبيبتى ان شاء الله ها يعرفوا بس مش دلوقتى 

ماشى اللى تشوفوه هااحضرلكوا الغدا 

ماشى وانا هالعب مع اسر حبيبى الشويه دوول 

................................................................................................

"نادين" بتحضر السفره يلا يا ليلى الغدا جهز 

انا ماليش نفس دلوقتى 

علشان خاطرى يا ليلى تعالى اتغدى معايا بابا اتأخر شكله مش جاى زى ما قلنا وانا مش عاوزه اكل لوحدى 

خلاص حاضر 

وهما بياكلوا بقوبك ايه يا نادين انتى مش بتقولى ليه لمصطفى يتقدملك

مقدرش اقوله .. بس هوا كان قالى لما اخلص امتحانات السنه دى ها يتقدم ونعمل كتب كتاب وفرح على طول

يااه ايه المفاجئه الحلوه دى 

ايوه بس هوا مقلش تانى 

انتى خلاص على وشك تخلصى وهانشوف 

انا واثقه فى حب مصطفى يا ليلى بس  مش واثقه فى طنط سوزى 

متخافيش .. بس ليه مش ها تعملوا خطوبه

ما احنا من صغرنا مخطوبين لسه هانعرف بعض يعنى 

هههههههه ايوه صح اهو انتى لو مش اتجوزتى مصطفى عمرك ما ها تجوزى الدنيا كلها عارفين انتوا بتحبوا بعض ازاى 

ومين قالك ان انا لو متجوزتش مصطفى ان ممكن اتجوز حد غيره

انا بهزر معاكى 

عارفه بس انا بتكلم جد انا فعلا مقدرش اشوف راجل غير مصطفى 

عارفه يا حبيبى 

يلا انا خلصت ها لسه ها تاكلى ولا اشيل الاطباق

لاء خلاص 

..................................................................................................
مصطفى قاعد والناس اقدامه ها قولت ايه يا استاذ

انا هانزل بكره اشوف المحضر واشوف الاقوال اللى اتكتب وهارد عليكو 

خلاص يا استاذ واحنا مستنينك 

بس انتوا متأكدين انه مقتلش

الاربعه بيبصوا لبعض ايوه طبعاً متأكدين متخافش يا استاذ دى قضية طار وهما بينتقموا مننا لما يتبلوا على اخونا وولد عمنا 

خلاص هاقرأ القضيه وان شاء الله اشوف اخوكوا واتكلم معاه 

يلا ربنا ييسرهالك نعدى عليك امتى نعرف رأيك

على بعد بكره ان شاء الله 

خلاص ان شاء الله 
...................................................................................................
مصطفى رجع البيت بعد ارهاق يوم بين مكتب باباه ومكتبه وكان نفسه ينام بس مقدرش من قبل ما يسمع صوت نادين 

 حبيبتى وحشتينى 

وانت كمان يا حبيبى عملت ايه 

الحمد لله المكتب بيكبر يا نادين وانا مبسوط ان بقدر اساعد الناس المظلومه ومش قادره تجيب حقها لقلة الفلوس 

ربنا يوفقك يا حبيبى على اد حنيتك دى 

ويخليكى ليا انا هاموووت وانام 

خلاص يا حبيبى روح نام انا خلاص اطمنت عليك

ماشى يا نودا معلش ان مش قادر اتكلم معاكى 

لاء يا حبيبى انا مقدره التعب اللى انت فيه 

بحبك 

وانا كمان ..  تصبح على خير

..................................................................................................
مصطفى فى المكتب مع وكيل النيابه وقاعد بيفهم منه القضيه وطلب يشوف المتهم 

شاب صغير فى السن بيدخل عليهم المكتب 

وكيل النيابه سيبه يا عسكرى واخرج انت 

حاضر يا فندم 

وكيل النيابه " انا هاخرج بره لما تخلص يا استاذ مصطفى"

"مصطفى " تعالى اقعد هاتكلم معاك كلمتين بس عاوزك تحكيلى كل حاجه بصراحه
 
الشاب بجرأه وانا هاكدب عليك  ليه انت مش واخد فلوس يعنى 

"بدايه غير مبشره"

طيب اتفضل احكى 

بص يا سيدى 
.................................
..................................
 


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق