26‏/2‏/2013

شقاوة بنوته .. الحلقه الرابعه

يمنى ورشا تانى يوم بيدخلوا الشغل سمير بنفس اللبس امبارح ونايم

"رشا" دا شكله حب الطقم

"يمنى" لاء شكله نام هنا ياعينى

"يمنى" استاذ سمير اصحى

استاذه يمنى اتأخرتى اوى

"رشا مش قادره تمسك نفسها" ليه انت هنا من امبارح

"سمير" ايوه مستنى يمنى

"يمنى بضيق "انت صدقتنى والله بهزر معاك معلش

بتهزرى معايا

رشا منفجره فى الضحك معلش يا استاذ سمير  كلنا لها

"يمنى" بتغمز رشا خلاص بقى بجد

سمير بحزن ايه دا يعنى انتى خلاص مش جايه

"يمنى "لاء انت كدا كتير

"سمير"كتير ازاى

"يمنى بضيق" يعنى انت دلوقتى هاتروح على البيت تغير هدومك وترجع تانى

ليه هدومى وحشه

"يمنى بغيظ" لاء حلوه بس الدنيا هاتمطر البس تقيل وتعالى

هاتمطر

اه والله

طيب هاروح وارجعلك اهو بس اوعى تمشى

لاء متخافش هامشى اروح فين مستنياك

"رشا مع ذهاب سمير انفجرت فى الضحك لاء بصراحه دا اهبل اوى مش اوى كدا يعنى "

والله صعب عليه بس قوليلى

ها

"يمنى بضحك " يا ترى لو نظره حلو هايحب يتجوزنى بردوا

ههههههههه لاء دى معرفهاش والله انتى مشكله بجد طنط عامله معاكى الصح

"يمنى بضحك"اه وربنا يا رشا عقدتنى فى نفسى

ليه متعاكستيش امبارح

فشر دا  3 شباب بقوا ماشيين يعاكسوا فيا وانا مش معبره

ههههههه والنبى تلاقيهم بيعاكسوا واحده ماشيه وراكى

انتى كمان عليه يارشا

يا يمنى انتى اللى زودتيها يا بنتى انتى عسوله هيا طنط اللى دمها خفيف بصراحه

خفيف ايه دا انا خلاص جبت اخرى

بصراحه وحشتنى نفسى اجى اسمعها وهيا بتتريق عليكى

ابقى تعالى نورينا يا حبيبتى وانتى تخديلك وصله معايا

ماشى هانرجع سوا على بيتكوا

..........................................................

سمير بيدخل ولابس قميص احمر وبنطلون اخضر

"سمير " استاذه يمنى

"يمنى بتلتفت " وبضحكه مكتومه ايوه  يا استاذ سمر

انا جيت وجبتلك دى معايا "ورده حمرا"

وليه كلفت نفسك مكفايه اللى انت لابسها

مش فاهم

بس حلو اوى الطقم دا

بجد  انا قولت انه هايعجبك بردوا

ايوه شيك اوى متلبسوش تانى

حاضر"فى سره" اكيد غيرانه عليه

طيب هاخلص شغلى بقى يا سمير مش عاوز حاجه

سمير بفرحه سمير من غير استاذ لاء عاوز سلامتك يا يمنى

.............................................................................
الام والجد قاعدين مع بعض فى شقه الجد

ايه يا بابا يعنى اعمل ايه ما انا هاموت واجوزها

بس مينفعش انتى هاتعقدى البت كدا

يا بابا انا عارفه انها حلوه بس بكسرها علشان توافق تتجوز

بس مش بطريقتك دى البت كدا هاتتقعد وتصدق انها وحشه

تصدق بس اخلص

يا بنتى احمدى ربنا ان ربنا عدل عينيها

اه يا بابا كل يوم اقول ازاى

بس البت قمر

بس شكلها هاتفضل فى ارابيزى طول العمر

ليه يعنى دي يمنى عسل دى فرحتنا كلنا

الله يا بابا ما خلاص هابقى احاول اتغير

هاتحاولى

خلاص هاتغير بس يارب اقدر

ومتقدريش ليه

اصل بقيت بتبسط اوى وانا بتريق عليها

"الجد بضحكه" وانا بصراحه مببطلش ضحك وانا سامعكوا

هههه اه ما انا عارفه

طيب مش يلا بقى تاكل علشان اطلع زمان اسماعيل على وصول

صحيح عامل ايه معاكى

اهو بينام وبياكل وبيروح الحمام

شكلك متضايقه

هاتضايق ليه دا حتى ظريف

لاء ان كان على الظرف دا ظريف جدا

ما خلاص يا بابا كرهتنى فى الراجل

.......................................................
محمود واقف مع اصحابه شايفين البت دى

اه دى سمها بيقول انها جامده زمان وشها اجمد

طيب انا هاجرب حظى ماشى

ماشى واحنا هنا

"محمود بيمشى ورا بنوته لابسه بنطلون جينز ضيق وبلوزه قصيره

يا قمر

البنت ولا بترد

يا جميل

..........

طيب هاقولك حاجه بس استنى

البنت بتتلفت

محمود بأبتسامه اتحولت لتكشيره"يا لهوووووووووى "

البنت بأبتسامه اقول

انتى طلعتيلى ازاى

منين

من الترب

انا ترب دا انا قمر

قمر ايه مين اللى ظلمك وفهمك كدا

الله بقى بتكسف

والنبى اتكسفى

الله طيب هات رقم تليفونك

محمود برعب ليه

اصلك قمووووور وانا قرررت اكلمك

لاء ابوس ايدك الغى القرار دا انا حيوان وسافل وبعاكس البنات

لاء دا انت لذيذ وعاجبتنى

بس انا مروح

هاجى معاك اتعرف

انتى لقيطه يا بت

اه مين قالك

فى نفس اللحظه بتعدى رشا ويمنى من الشارع

"يمنى"مش دا محمود اخويا

"رشا"اه تصدقى شكله

ومين البنت اللى معاه دى

سيبك هاتلاقيها صاحبته

والله طيب اذا كان كدا لازم اتعرف

يا يمنى بطلى جنان ليضايق منك

لا يمكن ابدا استنى بس

"يمنى بتقرب من محمود" حودا

"محمود"نهاااااااار اسود امشى

الله مش تعرفى يا محمود على القمر وبتدقق "يا ساااااااتر "

البنت بتاكل فى لبانه انتى مين

انا اخته ههههههه بس انتى عسوله اوى

ميرسى عارفه

لاء يا محمود وكمان واثقه من نفسها عرفت تنقى

امشى يا يمنى

هههههه لاء  لازم القمر دا يدينى رقمه واستنى اصوركوا صوره للزمن

"محمود بضيق"والله يا يمنى يومك مش هايعدى النهارده

"يمنى" مش مهم بس اخد الصوره التذكاريه دى

قربى من محمود كدا يا قمر وتاك

"محمود"والله لعلقك

ياعم انت متتكلمش معايا انا وحشه روح للقمر

والله ما انتى عارفه حاجه

ههههههه لاء ما انا خلاص عرفت

............................................................................
رشا ويمنى بيدخلوا من البيت

ماما انا جيت ورشا معايا

النور بفرحه يادى النور يا رشا نورتى

ميرسى يا طنط

ايه النور دا

دا نورك يا طنط اصلك وحشتينى قولت اجى اسمعك شويه  وانتى بتهزقى يمنى

ها بس انا نويت اتغير

مش فهما

لاء متدقيش يلا ادخلوا غيروا على ما اعمل الاكل

"يمنى"ايه المقابله الحلوه دى يا ماما

حبيبتى انا عندى كام يمنى

"يمنى"ماما انتى كويسه

"الام" بحاول والله

"يمنى "ماما انتى بخير

الله يلا روحوا الاوضه على ما اجهز الغدا بقى

لاء يا طنط انا هامشى معلش

لاء يمكن ابدا هاتتغدى معانا يعنى هاتتغدى معانا

يا طنط مش عاوزه اتعبك

يا ختى حسيسه لاء ما تخافيش دا انا عايشه دور الخدامه طول اليوم

معلش يا طنط ابقى ساعديها يا يمنى

"الام" ههههه يا بنتى والنبى متفتحينيش انا بحاول اهو انتى بتستفذينى

مش فاهمه يا طنط

"يمنى " خلاص يا رشا اصل مش مصدقه ان دى ماما

"الام" ولا انا

"رشا" هوا فى ايه يا جماعه

محمود بيدخل وهما بيتكلموا وواضح عليه الكسوف

"الام" محمود انت جيت

يمنى" الله يا محمود القمر فين

"رشا" بصراحه يا محمود شكلها جامده اوى

"الام " هيا مين

"يمنى صاحبة محمود يا ماما شوفتى صورتها

لا ورينى

هاتى يا يمنى الموبايل

لاء

الام يا لهووووووووووى دى بت

اه يا ماما دى قمر

يا ماما متصدقيهاش دى واحده ميته ماشيه فى الشارع كنت بسألها خرجت من الترب ازاى

"رشاط بضحكه يا محمود الحب مافيش فيه كسوف

"الام"حرام عليك دا انا كنت راضيه بواحده شبه يمنى

"يمنى" ابسطى يا رشا ماما هاتبدأ اهيه

"رشا" وانا اللى كنت بقول اتغيرت ليه

"الام " كنت بحاول يا بنتى والله بس كدا كتير عليه يا لهووووى يا محمود

يا ماما افهمى

افهم ايه دى شبه السحليه

"محمود " لاء يا ماما حرام عليكى تشتمى السحليه

...........................................................
...........................................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق