26‏/2‏/2013

نادينى ... الحلقه ال 24

نادين نايمه على سرير وبتفتح عينيها على اوضه شكلها غريب اوى عليها

اسامه جنبها نادين فوقتى الحمد لله

ايه اللى حصل

اغمى عليكى بس اعصابك تعبت

هوا اللى انا فيه دا كان بجد

ايوه يا نادين ولازم تجمدى كدا حرام

خلاص يا  اسامه مش هاتكلم فى حاجه تانى خلاص

طيب يا نادين هامشى انا وبجد اعرفى ان انا معاكى

بس انا لازم اشتغل

تشتغلى مش فاهم

اصرف على نفسى يا اسامه وادفع فلوس سكنى

انتى بتهنينى يا يا نادين

لاء يا اسامه انت مالكش ذنب تستحملنى كفايه انك هاتتحملنى لح ما اشتغل

هههههههه

بتضحك ليه

اصل انتى قولتيلى اسامه من غير دكتور ..صحيح يا نادين انتى خريجه ايه

انا المفروض كنت صحافه واعلام بس كل طموحاتى ضاعت كان نفسى اكون صحفيه
اوى واكون شاطره وليا اسمى بس للاسف بقى مستحيل

ليه

لان هاجيب اوراقى ازاى انا خلاص مش عاوزاهم يعرفوا ان انا فوقت حتى

بس

خلاص بجد ياريت لو فعلا عاوز تخدمنى اشتغل معاك ممرضه وتخلى حد يعلمنى

ممرضه

ايوه

ماشى يا نادين كل حاجه هاعملها ليكى حاضر

................................................................................................
مصطفى بيقوم من النوم هوا وليلى ولاول يوم وهما فعلا زوج وزوجه

ليلى نايمه ووشها مقابل  لوش مصطفى سرحانه فيه

مصطفى بيفتح عينيه شاف عين ليلى مقابلاه ابتسم لها صباح الفل

صباح الخير يا حبيبى

اوعدك يا ليلى طول ما انا جنبك هاعيش بس علشان اسعدك

ربنا يخليك ليا وانا كمان يارب اقدر اسعدك

طول ما احنا بنراعى بعض ومخليين بالنا من بعض ومش
بنخبى حاجه على بعض اكيد حياتنا هاتكون دايما مستقره وسعداء

ان شاء الله يا حبيبى

يلا يا حبيبى نقوم علشان عمو زمانه مستنينا على الفطار

ماشى  يلا بينا

...........................................................................................
شاهى بتدخل بيتها وبتبص على كل حاجه فيه محمود وحشها اوى نفسها تكلمه تطمن عليه بس مش قادره

لى لى صوتها طالع وبتضحك فى حد معاها بيضحكها

شاهى بتطلع على السلم وهيا متوتره

بتقرب من اوضة لى لى شافت محمود شايلها وبيلعبها

رجعت بخطوات لورا قبل ما يشوفها

عينيها عليهم وهما مشغولين فى لعبهم مع بعض

وبحزن "معقول احرمك يا محمود واحرم ولادى واحرم نفسى من حبك وحنانك
بس احنا غلطنا اوى فى بعض معقول هانقدر ننسى اللى قولناه لبعض اكيد محمود
انا اكتر واحده عارفه حنيته وطيبة قلبه مش معقول احرم نفسى وولادى من عيش
عيشه مستقره علشان غلطه وبعينيها على محمود وكل تفصيله فيه كأنها بتحفظه
وحشنى اوى وبدأت تتجرأ وبتدخل

محمود بيبص لشاهى بينيم تانى لى لى فى سريرها وبيقف وعينيه كلها حب لشاهى
شاهى انا اسف دخلت وانتى مش موجوده

شاهى بتجرى على محمود وبتدخل حضنه وحشتنى اوى يا محمود

محمود مستغربها بس حضنها بقوه وانتى يا حبيبتى وحشتينى اكتر

حبيبى انا حامل

محمود بفرحه وبيبعدها عن حضنه وهوا ماسكها بين ايديه بجد يا حبيبتى بجد

شاهى بتهز دماغها اه والله

محمود بيحضن شاهى تانى ربنا يخلكى ليا يا شاهى حققتيلى امنيتى والله انا اسعد واحد فى الدنيا

شاهى بفرحه ويخليك ليا يا محمود

..........................................................................................
فات اكتر من شهر على خروج نادين فكرت كتير وقررت تنزل لاسامه المستشفى

بتتصل بيه الو

ايوه يا نادين

معلش يا دكتور اسامه انا محتاجه انزل

تنزلى فين

انزل لحضرتك

ماشى هابعت حد ليكى

لاء هاجى لوحدى بس قولى العنوان لان انا معرفش اسم المستشفى ولا فين

لاء خليكى انا هابعتلك حد على طول اهو

ماشى

اتضايقتى

لاء

معلش يا نادين خايف عليكى والله انتى لسه تعبانه

لاء والله كتر خيرك بجد

............................................................................

ليلى بتجرى على الحمام كل لحظه والتانيه

مصطفى بيدخل لها مالك يا ليلى اتصلوا بيا قالولى انك تعبانه اوى

ايوه تعبانه اوى مش عارفه فى ايه بطنى من الصبح يا مصطفى خلاص مش قادره بطنى بتقطع

طيب طيب ارتاحى بس

مش قادره خلاص وبتجرى ليلى على الحوض

لاء الموضوع كدا كبير هاتصل بالدكتور ثوانى
.................................................................................

 نادين واسامه فى المستشفى عنده هاشتغل امتى يا دكتور اسامه

مش هاينفع تشتغلى لان جيت اطلعلك ورق يا نادين لقيت مثبوت انك

انى ايه

انك موتى

موت ازاى مش فهما

يعنى دفنوا واحده مكانك على انك انتى

مستحيل يا دكتور اسامه مستحيل

والله دا اللى حصل وعرفته لما حاولت اسأل وانا شاكك فى حاجه

حاجه ايه

احساسى بيقولى ان مامة جوزك هيا اللى عملت كدا وبصراحه انا
اعرف انهم بعد ما نقلوكى تانى يوم مصطفى جوزك تعب وفضل عندنا فتره
ومش عارف انا حاسس الموضوع فى لغز

لغز ايه مستحيل طنط سوزى تعمل كدا دى طيبه
ولا صح مافيش حد طيب ..هاتكون اكتر من ان اختى
تجوز جوزى وتنسانى بسهوله كدا

ما اختك مظهرتش بردوا ولا سألت عيكى خالص

يعنى ممكن متعرفش ان انا لسه عايشه معقول

ايوه طبعا معقول

بس انا مش مصدقه كل دا مش معقول دا فيلم هندى اللى ممكن يحصل فيه دا

طيب خلاص انا هاعرف بطريقتى الخاصه ايه اللى حصل بالظبط

ماشى بس وحياة ربنا محدش يعرف ان انا عايشه
 
...............................................................................................
 مصطفى واقف بره والدكتور بيكشف على ليلى

الدكتور بيخرج وعلى وشه ابتسامه

"مصطفى" خير

مبروك المدام حامل

مصطفى بفرحه بجد

ايوه والله حامل الف مبروك

مصطفى بسعاده الله يبارك فيك يا دكتور وطلع مبلغ من جيبه اتفضل يا دكتور

متشكر بس دا كتير

مافيش حاجه كتيره بعد الخبر الحلو دا

طيب بعد اذنك

ماشى سا دكتور الداده معاك لحد تحت

ماشى سلامو عليكو

مصطفى بيدخل لليلى ووشها كله فرحه

بيقعد مصطفى جنبها وبيبوسها من جبينها حبيبتى الف مبروك

الله يبارك فيك يا  حبيبى يارب انا مبسوطه اوى يا مصطفى نفسى اقدر اسعدك واجيب
ابن شبهك فى كل حاجه

ان شاء الله المهم الخلقه الكامله يارب الحمد لله

يعنى انت بجد مبسوط

عندك شك ربنا عالم دا هايبقى او هاتبقى حياتى وهاعيش علشانه بس

ربنا يخليك يا حبيبى

.....................................................................................
اسامه بيوصل نادين البيت واضح على نادين الحزن

اسامه شايفها متضايق علشانها  كل ما يفتح معاها موضوع هيا تقفله

بيفتح الراديو علشان يدور على اى حاجه

الراديو الاغنيه القادمه اغنية وعد تجربه

الموسيقى بتشتغل وبدأت الصوت يعلى

نادين بتسمع لكلمات الاغنيه وغصب عنها اتشدت معها واتأثرت بيها

اعتبرنى من النهاردة نسيت .. ولو فى اللحظة دى اتهزيت
اكيد مش قصدى .. ترجع ليا واثر فيك
اللى بينى وبينك ماضى فات .. محدش ساب حبيبه ومات
عشان لما انت هتسيبنى .. هموت بعديك
واهـى تـجـربـة...

اسامه سرحان مع نادين وفى هدوئها مخدش باله من كلام الاغنيه ولا ركز معاه
غير لما بيخطف نظره لنادين شاف دموعها مغرقه وشها

مالك يا نادين

نادين بتمسح دموعها مافيش

اسامه بيركز فى جمله
اللى بينى وبينك ماضى فات .. محدش ساب حبيبه ومات

واتوتر وقفل الكاسيت خالص

انا اسف

ليه

علشان الاغنيه دى

لاء عادى بس حلوه اوى ...ايه وصلنا

ايوه

طيب مع السلامه وبجد انا متشكره اوى على كل اللى بتعمله معايا

ربنا يخليكى ومتشكرنيش تانى مش انا بقولك لو مش هاتقدرى تحبينى كفايه تسمحيلى اكون جنبك بس
والله انتى ربنا عوضنى بيكى عن كل اهلى

ربنا يخليك

اول ما تتدخلى الشقه رن عليه

ليه

علشان اطمن انك وصلتى

حاضر

..........................................................................................................
مصطفى بينزل وواضح عليه السعاده وبيدخل المكتب لباباه بابا

ايوه يا حبيبى ايه الفرحه دى

عندى خبر ها يسعدك اوى يا بابا

ايه يا حبيبى

ليلى حامل هاكون اب يا بابا هاكون اب

حبيبى يا مصطفى وبيقوم من على الكرسى وبيقرب منه وبيبوسه الف مبروك والله احلى خبر سمعته من زمان

الله يبارك فيك يا بابا الله يبارك فيك

هابقى جد اخيرا

ايوه يا بابا اخيرابقيت حاسس ان عايش علشان حاجه مهمه

ليه انت مش سعيد مع ليلى

لاء يا بابا سعيد الحمد لله ليلى طيبه بس نفسى يكون فى حياتى نادين صغيره

معتز بحزن ربنا يفرح قلبك

يارب يابابا انا هاروح مكتبى

ماشى يا حبيبى اتفضل

.......................................................................................................
اسامه بيروح لامام  البواب لو سمحت استاذ معتز او مصطفى ابنه موجود

لاء يا بنى شكلك مالكش نصيب تشوفهم مش انت جيت الشهر اللى فات وسألت عليهم

ايوه فعلا طيب الاقي حد منهم فين دلوقتى

اكيد فى المكتب

وحضرتك تعرف العنوان معلش

اه استنى اجبلك كارت من بتاعهما

ماشى

اسامه بياخد الكارت وبيطلع على العنوان

.............................................................................................................
معتز قاعد فى المكتب وبيفتكر كلام سوزى

حسبى الله ونعمه الوكيل

انا مش قادر اشيل الذنب دا والله ما قادر اقول الله يرحمك

ازاى قدرتى تعملى كدا والله حرام عليكى

يا ترى يا نادين موجوده ولا موتى

وياترى مين دفنك وفين اراضيكى

ولو عايشه مكانك فين مهانه ولا متصانه يارب انت عارف انا مقدرش

مقدرش اقول لمصطفى ابنى مجرد ان مامته عملت كدا

وان فى امل تكون عايشه دا انا مصدقت بدأ يعيش حياته طبيعى

يارب انت عالم بيها يارب لو عايشه عطرنى فيها

ولو ماتت اجعلها نهايه كريمه يارب

....................................................................................................................
اسامه بيوصل العماره اللى فيها المكتب

بيدخل وبيسأل على مصطفى ومعتز

ايوه يا فندم اتفضل

طيب ممكن اقابلهم

ايوه ثانيه واحده بس هاديهم خبر

ماشى اتفضلى

......................................
...................................... 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق