16‏/9‏/2014

جوزى ضابط شرطة الحلقه الثانيه

بتخرج "منه" وتامر واقف , يبص لـ سلمى بأستغراب
سلمى بضيق :
انقلك فين يا تامر تانى قولى .. !
تامر بلجلجه :
انتى ليه مش واثقه فى نفسك يا حبيبتى بس .. !
سلمى بعصبيه :
لاء يا حبيبى انا واثقه فى نفسى جدااا , بس اعمل ايه ما نصيبى اتنيل واحب واتجوز ضابط , علشان افضل الف حوالين نفسى كدهوه
بيروح يقعد على مكتبه وهو متوتر :
بصراحه شكلك كان وحش اوى اقدام الصحفيه .
بأنبهار :
يالهووووى دى حلوهـ , وبسرعه بتبصله , دى وحشه اوووووى
تامر: ههههههههه مهو واضح , دا انتى ناقص تطلبى ايديها للجواز .
وهى بتقرب من المكتب:
اطلب ايد مين دى وحشه جداااا , ولا انت بتلمح
اه والله شكلك بتلمح ..
كده يا تامر شوفت انك عينك زايغه ..
تامر : يا نهااااااااااااااااار انا قولت حاجه خالص حرام عليكى .
يلا يا تامر بينا على البيت لحد ما اكلم خال بينقلك تانى فين , بقى مفيش مكان مفيهوش ستات خالص كده .. ؟!
حبيبتى بطلى بقى غيرتك واسبقينى انتى على البيت وانا هحصلك
هتروح فين .. ؟
تصدقى بيقولوا ان ضابط شرطه , ولسه ورايا شغل .
بطل طريقه يا تامر , وانا همشى وانت متتأخرش .. وبتبرقله .. ماشى .. !
حاضر حاضر
سلمى بتقرب منه ..
تامر بخضه ..
ايه .. ؟
بحب وبتبوسه من خده :
ببوسك يا حبيبى , بحبك
بيلف ايده على وسطها :
وانا بعشقك بس لو تفضلى رقيقه كده .
انا بحبك يا تامر والله انت عارف ان حبى ليك بيعمينى
حبيبتى عارف
نفسى اعمل اى حاجه تخليى تثقى فيا
بسخريه :
متحاولش يا حبيبى دا مستحيل ..
هروح انا عند ماما وعدى خدى من هناك بقى ..
تامر بتفكير :
الحمد لله وبصوت مسموع ,, طيب ما تخليكى هناك النهارده ؟
سلمى بأبتسامه :
ماشى بس تبقى معايا ..
تامر :
لاء انتى عارفه مبرتحش هناك ..
يبقى انا كمان لاء يلا سلام يا حبيبى .

****************************
سلمى قاعده عند مامتها وبتتكلم مع اختها
سالى :
سلمى حبيبتى مفيش حاجه جايه فى السكه .. ؟!
سلمى بكثوف :
شكل فيه ان شاء الله .
سالى :
طيب دى حاجه كويسه جدااا ربنا يسعدك يا حبيبتى ..
سلمى:
ربنا يخليكى , ايه عامله ايه فى الجامعه .. ؟
سالى:
كويسه الحمد لله , وانتى عامله ايه مع تامر .. !
سلمى بتنهيده طويله :
حبى ليه مجننى يا سالى , ساعات بحس ان مزوداها اوى معاه , بس خايفه يبعد عنى انا بحبه اوى .
سالى :
بصراحه يا سلمى انا بحس انك مزوداها اوى خلى بالك هو فعلاً بيحبك , وعلشان كده بيسكتلك , بس هيجى وقت ومش هيستحمل عصبيتك والغيره اللى ملهاش حدود دى .
سلمى بخوف :
تفتكرى ممكن يبعد عنى علشان بحبه وبغير عليه .. ؟ !
سالى :
مسمهاش بحبه وبغير عليه اسمها بخنقه وبعامله انا الراجل وهو الست ..
سلمى بخوف:
لاء ياختى لو عصبيتى هتبعده عنى انا هتعامل كويس , بس يارب اعرف اتحكم فى غيرتى عليه .
الام بتيجى من المطبخ :
ايه يا سلمى هو تامر جاى امتى ..؟
سلمى بتبص فى الساعه فى ايديها :
زمانه جاى يا ماما ,, ليه ؟
علشان احضرلك غداكو تاخديه معاكو , مهو مبيرداش يطلع ..
سالى بأستعجال :
لاء انا هطلعه ..
سلمى :
مش هيرضى يطلع ومتعمليش حسابنا يا ماما فى الغدا
هاخده ونتغدى بره .
الام :
ما الاكل كتير اهو ولا هى مصاريف بس .. !
سلمى وعينيها على سالى :
عايزه ابسطه واعملهاله مفاجئه واعزمه على الغدا
سالى بضيق :
يلا هدخل اذاكر انا وبتقرب من سلمى تبوسها , سلام يا سلوما
بتدخل سالى وبتقرب سلمى من الام :
هى سالى مالها ..
الام :
والله يا سلمى ما اعرف من وقت ما اتجوزتى وهى دايماً حزينه وقافله على نفسها .
سلمى :
مممممم هبقى اجيلها يوم من بدرى اشوفها بس انا يدوب انزل , تامر رن عليا من شويه زمانه تحت .
الام :
ماشى يا حبيبتى وملكيش بركه الا تامر
ماشى يا ماما فى عينيا سلام .

*************************
بتنزل سلمى وبتقعد جمب تامر فى العربيه
سلمى بحب :
حبيبى اطلع بينا على مطعمنا المفضل , انا عزماك على الغدا
تامر بأستغراب للرقه والذوق :
وليه التبذير دا وترجعى تقوليلى المرتب خلص بقى
سلمى بحزن :
تصدق انك قفلتنى يا تامر
بقولك نخرج ونتعشى تقولى , المصروف
تصدق قفلتى , اطلع على البيت يا تام ريلا .
تامر بحزن :
بس انتى قولتى اننا هنتغدى بره .
سلمى بتفتكر كلام سالى "معاملتك دى هتبعده عنك بتاخد نفس طويل وبترد"
اه يا حبيبى يلا بينا على مطعمنا , حبيبى انا بحبك اوى
تامر :
حبيبتى والله وانا كمان , ربنا يخليكى ليا , وتبقى هاديه وطيبه كده دايما .
سلمى برقه :
يعنى انا كده حلوه .. ؟
تامر بحب حقيقى :
انتى بجد دايماً اجمل انسانه فى عينيا .
سلمى :
اسفه لو كنت عصبيه يا تامر اوعى تكون بتزعل منى
تامر بحزن:
بصراحه بزعل انتى مخليا شكلى وحش اوى انتى متعرفيش ماما بتقولى ايه .. !
سلمى بدأت تتحول :
حماتى العزيزه بتقول ايه , قول قول متخافش ..
تامر وهو بيبهرب بعينيه منها :
بتقولى مراتك هى الراجل , ومماشيه كلامها عليك
سلمى بغيظ :
شوف الوليه ,, ياااى دا انا كده بيئه اوى ,, شوف الست ,, بردوا بيئه ,, شووووف ماما .. وبتلقائيه .. ايوه كده مبلوعه
بتقعد تمجد فيا وبتسخنك عليا من ورايا .. !
تامر بحده :
لاااااء متتكلميش كده على ماما
سلمى بحده :
انته تسيب الموضوع وتمسك فى طريقة الكلام
وانت سيبتها تقول كده ليه عليا ان شاء الله
تامر بحده :
علشان دا اللى بيحصل , انتى غيوووره لدرجه البهدله , وقلة القيمه .
سلمى بحب :
ودا مش علشان بحبك
تامر بحزن :
ما انا بحبك كنت عاملتك كده !
لاء بس انت عينك زايغه ..
تامر بعصبيه :
يوووووووه تانى .. !
سلمى : خلاص بلاش انت جميل .. ناويين نتعشى ولا نروح ننام خفاف خفاف وننام كارهين بعض .. ؟!
تامر بيدور العربيه :
للاسف ياريتنى اقدر اكرهك .. !

*********************
بيمر اكتر من اسبوع , شويه عصبيه , وشويه غيره , والاكثر بالحب التى لا تخلو من الغيره والعصبيه طبعاً .
تامر مع اصدقائه فى مأموريه فى الصحراء صوت ضرب نار قوى .
تامر واقف متحامى ورا جبل وبيقوم بضرب نار متبادل .
صديق ليه بيجرى عليه :
تامر:
استنى يا كريم متجيش استنى الحق ...
الصديق بيتصاب بيجرى عليه تامر وهو بيقوم بضرب النار
تامر بيضرب بالنار وصاحبه على الارض بيحاول يتكلم
ضرب النار مستمر وتامر ...

............................... يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق