16‏/9‏/2014

جوزى ضابط شرطة الحلقه السابعه

سلمى بتسأل تامر فيه ايه ومالها لبنى وهو بيرد على التليفون :
- استنى يا سلمى , وانتى يا لبنى اهدى وفهمينى فى ايه , ايه ازاى يعنى مش الدكتور قال بقى كويس .. !
.. طيب طيب انا جايلك حالا ..
سلمى بخوف :
- فى ايه
تامر بيلبس بسرعه ومبيردش :
- قولى فى ايه مش هسيبك تنزل غير لما تعرفنى عيزاك فى ايه دى ..؟
بيلتفت ليها بدنووع وهو بيلبس تيشيرت :
- كريم مات كريم مات ,, عرفتى عايزه ايه دى .. ؟؟
بصدمه بتقعد على السرير :
- ماااااات ازااااى , الله يرحمه , الله يرحمه .


**************************

تامر بيدخل يجرى فى المستشفى شاف لبنى قاعده وبتبكى واهل كريم :
- قولو ان دا مش حقيقى , طمنونى , كريم عايش وكويس , صح ؟؟
الاب بدموووع :
- ربنا رحمه يابنى ربنا رحمه وربنا يصبر قلبى انا ووالدته يارب
تامر بهيستريا :
- انا عاوز اشوفه , نفسى اشوفه .
الام ولبنى بيبكوا بصمت وانين .
كريم بيقرب من اوضة كريم :
- اشوووف صديق عمرى نفسى اشوفه .


*******************************

بعد فتره تامر بيروح الشغل ويرجع تانى ودايماً يعدى وهو راجع من الشغل على لبنى واسر يطمن لو عاوزين حاجه .. !
بيدخل الشقه بدقن طويله نوعاً ما واول ما بيدخل بيتقرب منه سلمى , وبعصبيه :
- تامر احنا هنفضل على العيش هدى لامتى , على فكره صاحبك هو اللى مات مش احنا , حرام عليك بقى انا كرهت حياتى .
سابها ودخل على اوضته وهى بتكمل ..
- رد عليا يا تامر انا مش بكلم نفسى , قولى فى ايه
- انا عاوز انام وبس ممكن لاء مش هتنام يا تامر , فوق بقى وكلمنى .. انت متغير معايا جدااا , هو انا اللى موته , دى اقدار وكل واحد هيموت , انت لازم تقولى ايه اللى مغيرك كده.
- انتى ايه عايزه ايه عيزانى اسيبلك البيت كله وامشى هسيبهولك وهامشى حاضر ..
بيسيبها تامر وبيتوجه للباب وبيقفله وراه .

*************************

من الشقه المقابله :
يلا يا هاله روحيلها وشويه وانا هعمل نفسى نازل وانتى تفتحى الباب وتناديلى , هو شكلها خناقه جامد هدا موووت صاحبه جا جه فى الجون .
حاضر حاضر ...

*************************
تامر بيلف فى الشوارع مش عارف يعمل ايه كل اللى مسيطر عليه نوع من الاستسلام لا بقى فارق معاه عطوه ولا انه ينتقم ولا اى حاجه غير صورة كريم اللى مسيطره عليه بشكل كامل ..
رجليه وصلته للعياده اللى كان عامل فيها التحاليل ..
بيدخل وهو مش عارف ليه دخل والممرضه بتقرب منه ..
- ايوه حضرتك كشف ولا استشاره .. ؟
تامر بدموع ماليه عينيه :
- لو سمحتى انا كان ليا تحليل هنا ومجتش خدته هو موجود ..
- بأسم مين حضرتك
قال تامر اسمه وهو زى ما يكون فى غيبوبه ..
- يااااه دا من اكتر من 3 اسابيع .. صح ؟
- مش عارف اد ايه فات من وقت بس حضرتك ممكن تفدينى .
- حاضر .. مفيش حاجه هنا بنرميها ,, اتفضل ارتاح على ما اشوفه .

**************************

سلمى نايمه على كنبة الانتريه بتعيط وبتسمع خبط الباب , بتقوم بسرعه , ممكن يكون تامر راجع ندمان وهيصالحها ..
بتفتح بتفاجئ بهاله :
- اهلا ازيك يا هاله .. اتفضلى
هاله بتدخل وبتقفل الباب وراها :
- ايه دا انتى كنتى بتعيطى ولا ايه .. ؟
- لاء مش بعيط مفيش حاجه ..
- كده يا سلمى وانا اللى قولت بقينا اصحاب ..
- معلش يا هاله بس انا مخنوقه مخنوووقه اووووى
- ايه بس مالك احكيلى .. !
بتمسح سلمى دموعها وبتبكى :
- تامر اتحول , انا مبقتش عارفه هو مين , انا مش متخيله ان هو دا.
- ليه بس ماله .. ؟
- متغير معايا جداااا , عارفه لو هو مهمل فى كل حاجه كده كنت قولت مقهوور على كريم انما هو بيروح لاسر ولبنى وبيطمن عليهم دايماً حنين اوى عليها .
- لبنى واسر مراة صاحبه صح .. ؟
- اه ,, ايوه هما
- يبقى هيتجوزها عليكى , انتى بقى اطلبى منه الطلاق قبل ما يعمل كده ويكسرك تبقى انتى اللى سيبتيه وكويس اهو مفيش بينكوا ولاد .
- انا عمرى ما اسقدر ابعد عن تامر , انتى متعرفيش تامر ليا ايه , انا مقدرش اعيش من غيره .
- انتى خايبه اووووى , سورى يعنى , بس مفيش راجل يتزعل عليه اوى كده كلهم ملهم شامان .
- الا تامر انا بغير عليه اه وبشك فى نفسى , بس انا متأكده من حبه ليا .
بتسمع هاله صوت باب شقتها ,, طيب معلش يا حبيبتى هخرج بس لجوزى ثانيه واحده اخد منه البنت بس .
- طبعاً اتفضلى .

****************************

تامر واقف اقدام الممرضه , بتفتح الظرف بناءً على طلبه , وبتشوووف ايه اللى فيه .
- ايه حضرتك النتيجه ايه .. ؟
- حضرتك لو سمحت لازم تدخل للدكتور .
- ليه هو في حاجه .. ؟
- الدكتور هيقولك انا هدخله التحليل واعرفه ان حضرتك هتدخله .
بقلق وتوتر :
- ماشى
..................................يتبع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق