9‏/4‏/2013

خفايا القلوب .. الحلقه ال 11

صباح بتضرب الجرس على باب شقة سحر

"هبه" بتفتح وهيا بتمسح دموعها مين

"صباح" بتدخل انا يا هبه ماما فين

"نايمه جوه يا طنط بتعيط "

"صباح"بتعيط !!

"صباح بتدخل على يحى وسحر الاوضه بتروح جمب قوم يا يحى لو سمحت وخد هبه واقفلوا الباب علينا "

"يحى" حاضر

"صباح" بصت على الباب لحد ما اتقفل ورجعت التفت لسحر

"سحر" دموعها نشفت فى عينها كل اللى بتعمله وشها فى الارض

"صباح" اولا انتى عامله كدا ليه

"سحر" هاعمل ايه يعنى مش عارفه اللى بيتقال عليه

"صباح" تقومى تقعدى تعيطى ولا تعرفى مين الحيوان ابن***اللى بيجيب سرتك دا

"سحر" انا مش عارفه مين دا وليه يجيب سيرتى كدا انا عملت ايه بس علشان كل دا يحصلنا بس

"صباح" دا امتحان من ربنا بس ولازم تقومى وتبقى قويه وانا جمبك مش ها سيبك وهانعرفه سوا

"سحر" انا ابنى فسخوا عقدته يا حبيبى كان نفسه يجوز هبه علشان يخطب بنتك شروق انتى عارفه بيحبها اد ايه ولا هبه ادهم سابها شوفتى احنا وصلنا لايه من مجرد اشاعه

"صباح" لاء يا سحر انتى مش عجبانى ومش عاجبنى يا حبيبتى كسرتك دى قهرتينى عليكى قومى

...................................................................

"اشرف واقف اقدام بيت منيره وبيضرب الجرس"

"ابن منيره بيفتح الباب " اتفضل يا عمو

"اشرف" بيدخل يهجم على سامى هوا انت يا حيوان

"سامى" اه انا اختك متجوزانى ولو لمستنى تانى والله لادخلك السجن

"اشرف بيهدى" طيب ورينى ورقك دا

"سامى" لاء طبعا

"يبقى انت نصاب ابن***** وحلال اللى هاعمله فيك

"سامى" انتى يا حاجه عملالى كمين

"منيره" ما يتقول الحقيقه يا اما هاتشوف اسود ايام حياتك

"سامى" بيدور بعينه حواليه ...وبدأ يتكلم ماشى ماشى هاتكلم

"اشرف" ها مين اللى وزك على اختى

"بص دا الورق اللى وطاااار على الباب "

"سامى بيجرى واشرف وراه لحد ما وصلوا لاول الشارع"

.......................................................................

"اشرف" قلبه ها يوقف من كتر ما جرى ورا سامى

"اضطر يقف لان سامى بقى بعيد جدا عنه ورجع ركب عربيته"

.......................................................................
"اسماء" شايله سها بنتها بتسكتها

يا ترى يا بنتى مين هايحب يتجوزك بعد السمعه المهببه دى

"مراد" ايه يا اسماء كلامك دا

"اسماء" انا بكدب يعنى اختك خلت اسمكوا فى الطين

"مراد" بس انا متأكد ان سحر متعملش كدا

"اسماء " متعملش ايه والراجل دا يعنى بيتبلى عليها

"مراد" اه اختى جميله والف مين اتقدملها

"اسماء" بقولك ايه انا هاخد بنتى واروح عند اهلى انا مش حابه اقعد هنا الناس بتاكلنى بعينيها

"مراد" وتسيبينى فى موقف زى دا

"اسماء" تعالى معايا واهو شغلك قريب من عندنا هناك

"مراد" لاء انا هاقعد هنا

"اسماء" خلاص انت حر لما نشوف اخرتها ربنا يستر بقى انا هاين عليه انزل بنقاب علشان الناس متشوفنيش

.............................................................................

"سحر" بتسمع كلام صباح وبتقوم تغسل وشها

"صباح" يلا يا سحر ننزل لبابا لازم نتكلم معاه ونعرف ها نعمل ايه مع الحيوان دا

"سحر" مقدرش انزل دا بابا يجراله حاجه مقدرش اقوله الكلام دا

"صباح" لاء متخافيش ما هوا اكيد عرف

"سحر" بأستغراب عرف منين

"صباح" من مراة اخوكى العقربه واخوكى اللى ماشى وراها زى قلته

"سحر"اسماء

"صباح" اه طالعين ياختى ايه ولا بلاش بقى كفايه دمى انا بس يتحرق انتى مش ناقصه يلا حطى طرحه على راسك وتعالى انا هاخرج للولاد

"سحر" ماشى

"صباح" بتخرج ليحى وهبه خلاص بقى اللى حصل اغسلوا وشكوا وابقوا اقويا علشان الغلبانه دى اللى كل مشكلتها انها حلوه شويه والزمن بقى غدار لدرجة جمالها بقى نقمه عليها وبوظ سمعتها

"هبه" بدموع والراجل دا يا طنط ممكن يبقى عمل كدا ليه

"صباح" اكيد يا عاوز فلوس يا كان من اللى بيتقدم لوالدتكوا وهيا رفضته فا بيشوشر عليها

"يحى" دا انا لو شوفته هاموته بأيديا

"صباح" بصوت اشبه بالوشوشه بصوا انا قويه ومتماسكه علشان اختى الغلبانه بس بس احنا سمعتنا ضاعت بسبب الكلام دا لو كان حد عرفه اكيد كلنا ها نتأثر بيه والناس مابتصدق يمسكوا موضوع او فضيحه والفضايح بتنتشر بسرعه انا جوايا نار وكنت نازله هاموت من نارى دى بس لما شوفت سحر صعب عليه حالها 

"هبه" بنفس نبرة الصوت الهادى يعنى ايه يا طنط

"قطع كلامهم خروج سحر من الاوضه"

"صباح" يلا يا سحر

"سحر" خليكوا هنا يا ولاد

"يحى" لاء يا ماما معلش انا عاوز اكون معاكى

"صباح" خلاص يا سحر سيبيهم وتعالى يا هبه

................................................................................

"صباح وسحر ويحى وهبه داخلين من الباب ومنى بتفتحلهم"

"منى"بتفاجأ سحر

"صباح" اذيك يا منى بابا وماما فين

"سميحه" بتخرج بسرعه لما سمعت اسم سحر اهلا يا ولاد اتفضلوا

"صباح " ايه يا ماما بابا فين

"سميحه"وعينيها على منى نايم يا بنتى بيريح شويه

"سحر" مش قادره تتكلم واقفه مكسوفه وعينيها فى الارض "مكسوره"

"سميحه "شايفه بنتها عينيها ورمه وحمرا قلبها وجعها عليها مالك يا بنتى مالك يا سحر

"سحر" الدموع رجعت فى عينيها انا كويسه يا ماما الحمد لله

"سميحه" مالك بس يا بنتى ايه ياربى اللى صبنا يارب رحمتك

"اشرف" بيدخل والباب مفتوح

"منى" ها يا اشرف عملت ايه

"اشرف بيبص لسحر وعينه فى الارض "

"صباح" ليه انت كنت فين يا اشرف

"سميحه" كان بيشوف اللى شوشر على سحر ربنا ينتقم منه

"سحر" بأنتباه هـ وصوتها ومطلعش

"صباح" طمنا يا اشرف مين وعملت معاه ايه

"اشرف" دا سامى يا سحر اللى اتقدملك كذا مره وكنتى بتطرديه

"صباح" الحيوان دا واطى ازاى يعمل كدا الله ينتقم منه

"اشرف" اه والله ما هاسيبه انا لو وصلت ارفع عليه قضيه هارفعها

"تليفون البيت يا ترى مين استنى يا صباح انا اللى هارد"

..............................................................

"شروق و مروان وخلود وايه قاعدين"

"شروق" بتعيط انا زعلانه اوى علشان  طنط سحر وزمان يحى وهبه يعنى عاملين ايه دلوقتى

"ايه" انتى كل اللى همك يحى عامل ايه مش همك الفضيحه اللى ممكن تبوظ سمعتنا ومتخليش واحده فينا حد يفكر يتقدملها لو الموضوع دا اتعرف

"شروق" بتبص على اخواتها بأحراج انتى ازاى تتكلمى كدا

"مروان" انتى كل اللى بيهمك يا ايه دايما نفسك فكرى فى اللى حواليكى شويه

"خلود" احنا فى ايه ولا فى ايه دلوقتى ادعوا ان الموضوع يعدى على خير بقى بلاش شغل الاطفال دا وانتى يا ايه يا ريت تكبرى شويه

"ايه" على فكره انا الكبيره بعد مروان ولا مش واخده بالك يا ست شروق

"مروان" استغفر الله العظيم ما تلمى نفسك بقى

"التليفون بيرن مروان بيرفع السماعه الو"

"خالد"السلام عليكم

"مروان" وعليكم السلام

"خالد" انا ممكن اعرف اسم اللى بيكلمنى حضرتك

"مروان" حضرتك اللى متصل ياريت تعرفنى بنفسك

"خالد" انا اسمى خالد وكنت عاوز اجى البيت اتقدم لانسه خلود

"مروان" اهلا وسهلا بس حضرتك لا بابا ولا ماما موجودين ممكن تتصل بليل ان شاء الله

"خالد"طيب ممكن اتعرف بحضرتك

"مروان" انا اخو خلود الكبير مروان

"خالد" اهلا وسهلا بحضرتك طيب ممكن موبايلك علشان متصلش فى وقت مش مناسب

"مروان" بتردد وبيبص لخلود اللى عينيها على التليفون وقلبها طار من مكانه لما سمعت اسمها وقاله الرقم

"خالد" ماشى حضرتك بس يارب مكنش ازعجتك

"مروان" لاء مافيش حاجه مع السلامه

"ايه" بفضول مين يا مروان

"مروان " وعينه على خلود عريس لخلود

"ايه" بغيره ملحوظه والله الف مبروك بس خلود مبتفكرش فى جواز دلوقتى هايترفض صح يا خلود

"خلود" بوشها الاحمر وبتنزل عينيها فى الارض

"شروق" بتبوس خلود الف مبروك يا حبيبتى يارب يعجبك ان شاءالله ويتمم بخير

"ايه" بضيق متفرحوش اوى كدا ربنا يستر بقى وتكمل الجوازه دى

"مروان" فى ايه يا ايه انتى عاوزه ايه بالظبط النهارده

"ايه" هاكون عاوزه ايه انتوا نسيتوا موضوع خالتو سحر

"شروق" على فكره انتى مش كويسه خالص حرام عليكى

"خلود" انا واثقه فى خالتى يا ايه وواثقه ان لو ليا نصيب فى حاجه هاشوفها لو سمحتى ياريت تريحى نفسك

"ايه" بحزن" يعنى بقيت انا الوحشه دلوقتى ماشى انا هادخل اوضتى

"ايه دخلت اوضتها ورمت نفسها على السرير وفضلت تعيط بصوت مكتوم

........................................................................

"اشرف" الو

"المتصل" ايوه يا اشرف انت لحقت تروح بس من غير كلام كتير يا تجيبوا 50 الف جنيه واسيب نتكوا فى حالها يا لسه هامشى على بيوت البلد كلها واقول على سحر هانم كلام اكتر والاحلى من الفلوس لو توافق تتجوزنى

"اشرف" بعصبيه والله لما اشوفك لاموتك بأيدى انا عارف مين هايجيبك ليا زى الكلب

"سامى " والله ما هاتلاقينا لو دورت عليه فين ما هاتعرف توصلى

"اشرف" وحياة **** لاوصلك يا****لاعرفك انت تساوى ايه

"سامى" والله انا قولت اللى عندى فكروا انتوا بقى

"اشرف" رد يا جبان ساكت ليه والله لاخليك تتمنى الموت ومطلوش اصبر عليه

"اشرف بيسيب السماعه يحى بيسأل بلهفه" ايه يا عمى قالك ايه

"اشرف" يا يتجوز سحر او ندفع 50000 يا هيتكلم اكتر من كدا

"سميحه" 50 قرد لما يجننوه ربنا ينتقم منه طلعلنا من اى مصيبه ربنا ينتقم منه

"سحر" بتعيط بحرقه يارب ارحمنى وخدنى يارب انا عملت ايه فى دنيتى علشان يحصلى كدا

"صباح" اهدى يا سحر دا نصاب وبا على حقيقته وانا اللى كنت بقولك اتجوزيه دا كان ها يتجنن عليكى منه لله

"اشرف" صوتكوا بقى بابا ها يسمعنا كفايه اللى هوا فيه

"صباح" هوا بابا ماله

"سمعوا كلهم صوت حد بيقع جريوا على الاوضه شافوا كمال واقع على الارض "

"اشرف" بيمسك ايده بابا يا بابا

"سميحه" ماله يا اشرف حصله ايه

"اشرف بينزل دماغه فى الارض بابا تعيشوا انتوا "

"صباح" بــــــــــــــابااااااااااا لاء متقولش كدا بابا

"سحر" بتقع فى الارض مغمى عليها

"سميحه" واقفه مذهوله مافيش اى رد فعل

"هبه ويحى نزلوا جمب سحر بيحاولوا يفوقوا فيها "

"هبه" خالو اشرف الحق ماماااااااااااا

............................................
............................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق