9‏/4‏/2013

المجهول ... الحلقه السابعه

رانيا بتدخل اوضة زياد حبيبى بتعمل ايه

زياد نايم فى السرير وبيبكى

حبيبى مالك

مامى

حبيبى يا زيزو انا هنا

نانا

فين نانا

"رانيا" بتنادى لناديه .......يا ناديه انتى فين

"ناديه " بتدخل الاوضه ايوه يا مدام انا هنا

"رانيا" طيب تعالى زياد عاوزك متسيبهوش تانى

"ناديه" دا حبيبى وبتاخده فى حضنها دا حبيبى

"رانيا" ماشى يلا انا هاروح اعمل شوية اتصالات

...................................................

"شريف" واقف فى البلكونه وبيكمل تليفونه مع كمال

"كمال" يعنى مش هاتتقولى ايه اللى حصل

"ابسط حاجه ممكن اقولهالك انهم ادونى درس فى اختى رانيا "

"كمال" تقصد انهم

"شريف" ايوه اللى وصلك بالظبط

"كمال" ولاد *******

"شريف" قولى اعمل ايه يا كمال انا حاسس انى مشلول

"كمال" دلوقتى المهم اختك عامله ايه ولا متجاوبش سؤال بايخ اوى الله يكون فى عنكوا ويصبركوا

"شريف" هاتجنن يا كمال هاتجنن

"كمال" طيب انت فين انا هاجيلك

"شريف " انا عند دعاء هاخلص واكلمك نتقابل ان شاء الله

"كمال" عند دعاء ليه هاتنفذلهم اللى عاوزينه

"شريف" عندك حل تانى

"كمال" بصراحه لاء خلاص يا شريف خلص واشوفك ان شاء الله

...........................................

"شريف بيقفل " وبينادى دعاااء

"دعاء"خلاص يا ماجد هانكلم بعيد بس امانه عليك يا شيخ ما تقفلها فى وشه اللى هوا فيه مش قليل كفايه علينا مصيبتنا فى دنيا

"ماجد" بس انا مستحيل اوافق على حاجه زى دى ولا اشارك فيها

"دعاء" خلاص شريف بينادى هاروحله وطمنه يا ماجد وغلاوتى عندك طمنه

"ماجد" حاضر

........................
دعاء بتدخل لشريف ووراها ماجد

"دعاء" خلصت يا حبيبى

"شريف" اه

"ماجد" عنده اى معلومات جديده

"شريف" لاء

"دعاء" ربنا يطمنا انا هانزل يا شريف اروح لدنيا وماما زمان حالتهم صعبه اوى وانت يا حبيبى مش غريب اقعد مع كمال 

"ماجد" استنى تروحى فين مش هاتنزلى لوحدك لا انتى ولا حد من الولاد لحد ما الموضوع دا يتحل على خير

"شريف بضيق" انا اسف يا جماعه والله كل دا غصب عنى

"ماجد" مقصدش يا شريف والله انا بقول بس ناخد احتياطتنا وانت لازم تكلم كمال وتفهمه انه لازم تكبروا دايرة بحثكوا وياريت الناس اللى انت شاكك فيهم دول يترقبوا

"شريف" انا لو كنت عارفه ان مراقبتى ليهم هاتبقى بفايده كنت راقبتهم بنفسى

"دعاء" ربنا يستر يارب ويعدى الايام دى على خير ويرجعلنا ريهام بالسلامه ويهون على وبصت لشريف وسككت

"شريف" كمل كلامها ويهون على دنيا مش كدا يا دعاء

"دعاء" يا حبيبى غصب عنى بس بجد خايفه اوى مستقبلها ضاع ولما الناس تعرف هاتمشى فى وسطهم ازاى

"ماجد" ناس مين اللى تعرف الموضوع دا مش هايخرج مننا ما فيش مخلوق يعرف

"دعاء" ازاى وخطيبها ماهوا لازم يعرف

"شريف بضيق " بعد ما كنا بنمشى بمنتهى الثقه وبنفتخر بنفسنا دلوقتى خايفين الناس تعرف عننا

"دعاء بدموع" ربنا يسترها معانا يارب

"ماجد" خلاص بقى يا دعاء

"شريف" المهم يا ماجد لما يكلمونى هاتصل بيك ونتفق سوا

"دعاء بعينيها على ماجد مستنيه رده"

"ماجد" ان شاء الله يا شريف مش هايحصل غير كل خير

............................................

"شريف" تليفونه بيرن وهوا نازل من عند دعاء بيرد بسرعه

"المتصل" ايوه البضاعه بكره طيارة الساعه 8 رحله اللى جايه من الاردن

"شريف" نوع البضاعه ايه

"اعضاء بشريه"

"شريف" بتقول ايه

"اللى سمعته" سلام

"شريف بيسيب التليفون من ايده بذهول ايه اللى انا فيه دا اكيد كابوس يارب استرها

..................................................

"رانيا قاعده على السرير واقدامها اللاب "

"رساله" ان شاء الله الامانه هاتجهز بكره ياريت الفلوس تكون جاهزه

"ارسال"

"سامح بيدخل" ايه خلصتى

"رانيا" اه خلصت

"سامح" هما خلاص لقوا الاعضاء

" رانيا " متقلقش بالهبل الناس كتير ومن كترهم معدش حد بيلاخظ اختفائهم بكره قبل السفر بوقت بسيط هايخدروهم وياخدوا اللى يصلح منهم 

"سامح "على رأيك بس ها يصحوا تانى ولا ايه

"رانيا" وانت بتسأل ليه وبعدين هيا اول مره ها يحصلوا اللى قبلهم طبعا

""سامح"طيب قومى شوفى زياد الولد شكله خاسس اوى بفكر اخده اكشف ليه اشوف ماله

"رانيا" لاء هوا بس بيطول فا بيخس حاجه طبيعيه يعنى وبعدين متقلقش انا هاخده بكره افسحه بكره فسحه حلوه

"سامح" والبضاعه

"رانيا" متقلقش هاتوصل انا واثقه ان شريف ها يعمل المستحيل علشان مراته ترجع كويسه بعد اللى عملناه فى اخته

...............................................

"دعاء والام جمب دنيا على السرير "

"دعاء" حبيبتى يا دنيا يا حبيبتى اهدى والنبى

"االام ببكاء" كان مستخبلنا دا فين بس

"دنيا تليفونها بيرن دعاء بتمسكه تشوف شافت اسم نادر دا نادر يا دنيا "

"دنيا" ببكاء شديد قوليله ماتت قوليله خلاص انا معدش انفعه قوليله احلامنا سوا انتهت

"الام" يا بنتى هاموت عليكى ارحمينى هاتموتينى

"دعاء" بتسيب التليفون من ايديها اهدى يا قلب اختك نصيبنا

"دنيا" وانا ذنبى ايه يضيع مستقبلى ما ينتقموا من شريف يضيعونى انا ليه ليـــــــــــه

"الام" اه قلبى الحقونى

.............................................................
"شريف" و"كمال" فى بيت شريف

"كمال" ومطلعتش لماجد تانى ليه

"شريف" هاطلع اقوله ايه ازاى هاساهم فى جريمه بالشكل دا

"كمال" يعنى هاترفض ومراتك

"شريف" انا مش عارف اعمل ايه انا ضايع بس اكيد فى حل غير ان اشترك فى جريمه كدا

"كمال" طيب يلا قوم ننزل لماجد ونتكلم معاه وهوا هايقولنا نعمل ايه

"شريف" استنى

"كمال" ها

......................
......................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق