9‏/4‏/2013

خفايا القلوب .. الحلقه الخامسه

"سميحه بتكمل كلامها لمراد فى حضور منى واشرف "

"سميحه" تشوف ايه

"مراد " عينه على باباه وهوا داخل الاوضه ووراه سحر ...ها ولا حاجه يا ماما انا قاعد معاكو اهو يعنى

"سميحه" بتمصمص شفافيها ربنا يهدى

"اشرف " يلا يا منى نطلع

"سميحه" ليه بس يا بنى مش هاتشرب حاجه

"اشرف" معلش يا ماما هاطلع اريح شويه

"سميحه" طيب خليكى يا منى انتى شويه

"اشرف" معلش يا ماما هاتنزل لحضرتك تانى بس دلوقتى حضرتكوا مش فاضيين يلا يا مراد اقوم اطلع معانا

"سميحه" اه يا بنى والله هاغدى باباك بس اقعد يا حبيبى اتغدى معاه

"اشرف" معلش ياماما

"اشرف" يلا يا مراد

"مراد باستسلام " وعينيه على اوضة باباه والكل ملاحظ ...طيب

.................................................

"بعد ما الكل طلع سميحه بتدخل على كمال وسحر الاوضه"

"سحر" يا بابا والله ما هاخد حاجه دا حق اخواتى كمان عمرى ما هاخد 20 الف ابداً

"سميحه" بتدخل يعنى ايه حق اخواتك احنا لسه مموتناش علشان تقولى كدا حقكوا دا بعد ما نموت وبان عليها الزعل

"كمال" اديكى زعلتى ولدتك اهو

"سحر" انا مقدرش على زعلك ابداً يا ماما وربنا يخليكوا ليا يارب بس انا والله خلصت حاجة بنتى لو احتاجت حاجه هابقى اطلب

"كمال بنرفزه" لو مخدتيش الفلوس انسى ان ليكى اب

"سحر" ليه بس كدا يا بابا

"كمال" علشان مش انا اللى اشوف بنتى محتاجه ومقفش جنبها وخصوصا انتى

"سحر" بتوطى والدموع بدأت فى النزول وبتبوس ايد كمال ربنا يخليك ليا يا بابا

"سميحه" خلاص بقى يا سحر وانت يا ابو اشرف والنبى اسكت بقى

"سحر" خلاص ياماما اهو و ربنا يخليكوا ليا

............................................................... 

شروق طالعه على السلم وبتلمح يحى طالع قبلها

"شروق" بتكح علشان يسمعها ويستنى

"يحى" سمع صوت حد بيكح بس كمل عادى مجاش فى باله ممكن تبقى شروق

"شروق" طلعت الموبايل وعملت نفسها بتتكلم ايوه يا نور لاء خلاص وصلت البيت اهو ماشى لما اوصل الشقه هاكلمك

"يحى" كان بيفتح شقتهم وقف تانى لما سمع صوت شروق

"شروق" طالعه بسرعه عاوزه تلحقه قبل ما يقفل

"يحى" واقف مبتسم وبيفتح اذيك يا شروق

"شروق" بوش احمر اذيك انت يا يحى عامل ايه فى الشغل

"يحى" تمام الحمد لله انتى عامله ايه فى الجامعه

"شروق" تمام والله الحمد لله بس مش فهما الاحصاء برددوا

"يحى" بفرحه طيب هاتغدى واستأذنى طنط وانزلى اشرحهالك

"شروق بسسعاده اكبر" ماشى هانزل على طول

"يحى بأبتسامه ماشى"

"يحى" داخل شقتهم ماما

"سحر" من جوه اوضتها وصوتها ضعيف تعالى يا يحى

"يحى بيدخل شايف الاوضه مضلمه بيفتح النور شاف سحر قاعده على السرير واقدامها فلوس

"ماما مالك والفلوس دى منين"

"سحر" انا كويسه يا حبيبى والفلوس دى هاحكيلك بس انت عامل ايه الاول

"يحى" انا كويس وبيطلع فلوس من جيبه واتفضلى يا ماما المرتب اهو

"سحر" رجع يا حبيبى فلوسك فى جيب خلاص فرجت الحمد لله ومش هاتحمل الهم تانى ان شاء الله

"يحى" مش فاهم يا ماما انتى جبتى الفلوس دى منين

"سحر" جدك وجدتك ادهوملى مساعده لهبه

"يحى" بس دول شكلم كتير اوى يا ماما

"سحر" اه يا حبيبى دول 20000 يعنى خلاص هانجيب الاجهزه كلها ويبقى كدا كل حاجه خلصت

"يحى" ربنا يخليهملنا يارب وانا بردوا يا ماما هاعتبرهم دين عليه وهارده

"سحر" يا حبيبى والله انا كنت حامله همك وكنت هابيع دهبى واخلص حاجه هبه بس ربنا مرضاش اخلف وعدى لمحمد وانت كمان بقى انسى بقى كل دا وفكر تعيش مبسوط وبس ماشى

"يحى" انا عمرى ما هاكون مبسوط غير لما اطمن على هبه واحس انك مبسوطه يا ماما واعوضك كل السنين اللى تعبتى وحرمتى نفسك من كل حاجه علشانا

"سحر" بتحط ايدها على شعره وبتلمسه بحنيه يا حبيبى ربنا يبارك فيك انا محرمتش نفسى من اى حاجه وجودك جمبى الدنيا وما فيها

"يحى"بيشيل ايد مامته من على شعره وبيبوسها ربنا يخليكى لينا يا احسن ام فى الدنيا ياااااااارب

"سحر" ويخليكوا ليا يا حبيبى وافرح بيك ابدأ بقى حوش علشان نخطب شروق

"يحى" مش هاعين جنيه قبل ما اطمن ان اختى فى بيتها ومش ناقصها حاجه ابداً

"سحر" ربنا يبارك فيك يارب يابنى

"الجرس بيرن"

"سحر" يا ترى مين

"يحى" دى شروق

"سحر" شروق وانت عرفت انها هيا ازاى

"يحى بخجل" نازله اشرحلها الاحصاء يا ماما

"سحر" بأبتسامه اه طيب قوم افتحلها

"يحى بيفتح الباب وبصوت عالى دى مراة خالو مراد يا ماما عاوزاكى اتفضلى حضرتك

........................................................

"شروق" بتاخد كتاب الاحصاء بعد ما غيرت هدومها ولبست لبس جديد وحطت برفن

"ايه" انتى رايحه فين يا شروق

"شروق" نازله عند طنط سحر يحى هايدينى درس فى الاحصاء

"ايه" بحزن درس اه بس عيب لما تنزل

"شروق" عيب ليه انا نازله عند خالتى وانا بنزلهم عادى اشمعنى دلوقتى عيب

"ايه" علشان نازله ليحى مخصوص

"شروق" لاء طبعاً مش عيب

"ايه" بصوت عالى يا ماما مامــــــــا تعالى

"شروق" بتنادى على ماما ليه

"ايه" نسألها عيب ولا مش عيب

"صباح" فى ايه يا بنات مالكو

"شروق " مافيش يا ماما ولا حاجه

"ايه" لاء يا ماما شروق نازله ومتشيكه علشان يحى يديها درس

"ايه" طيب وفيها ايه

"شروق" اه والنبى يا ماما قوليلها وبطلعلها لسانها مش عادى ابن خالتى يشرحلى مش احسن ما اسقط

"ايه" انتى بتقولى ايه يا ماما عيب طبعا

"صباح" لاء مش عيب خالتك تحت وانا واثقه فى بنتى وقبلها يحى شاب حافظ القرأن ومحترم صحيح مقولتلكوش مش مروان اتصل وبيقول نازل على اول الشهر

"شروق " بفرحه بجد يا ماما دا احلى خبر

"ايه" لما اقوم اكلمه واطلب اللى انا عاوزاه وافكره بلايفون بقى

...........................................................

"خلود" بتعين حاجتها فى الدولاب فى اوضة المغتربات الخاصه بيها هيا ولميس

"لميس" ايه يا خلود فكيتى

"خلود " اه

"لميس" على فكره انا عندى خبر حلو

"خلود" ها

"لميس" مروان نازل اول الشهر اخيرا

"خلود" بجد كلمك

"لميس" اه قايلى من الصبح بس مرضتش اقول لما شوفتك زعلانه

"خلود" والله فرحتلكوا اوى يعنى خلاص هايخطبك الاجازه دى ماما اصلا متفقه معاه على كدا انه لازم يخطب السنه دى

"لميس"انا والله ما عارفه بس مراة بابا ترضى بس انا اصلا خايفه منها اوى

"خلود" ان شاء الله يا حبيبتى متقلقيش

"لميس" يارب ربنا يهديها يارب

..........................................................

اسماء بتكلم هيا وسحر ايه يا سحر كنتى بتعملى ايه مع طنط

"سحر" مستغربه من سؤالها اشمعنى يعنى

"اسماء " عادى اخوكى والله مستغرب وقالى اسألك عمو كان عاوزك فى ايه قلق عليكى بس

.....................................
.....................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق