9‏/4‏/2013

خفايا القلوب ... الحلقه ال 17

"خلود بترد بتوتر على خالد قلقانه من سؤاله"ايه

"خالد" عرفت انك فعلا جميله اولا

"خلود بأرتياح" ههه شكرا وثانيا

"خالد" ان طلعت بحبك اوى اوى اوى

"خلود" ايديها بترتعش لميس قامت من النوم اهى خدها

"لميس بتقوم من النوم" يادى الخيبه هوا كل ما تشوفى وشى تقوليلى خدى وبترد على خالد ياريتك ما قولتلها انك قريبى يا سيدى

"خالد" ههه دى كل ما اكلمها تقولى خد لميس دى مش تصرفات والله

...................................

اشرف واقف على باب البوابه وبيفتحه

"اشرف" ادخل انت يا عبد العزيز وانجى وكنزى وانا وفارس ها ندخل الشنط

"عبدرالعزيز" طيب ادخل معاكو الاول

"اشرف" لاء ادخل انت

"فارس" اه يا بابا ادخل وانا وعمو هاندخل الحاجه اهو

"شروق راجعه من الجامعه شايفه اشرف واقف بتقرب منه خالو حبيبى "

"اشرف" حبيبة خالو انتى اذيك يا شوشو عامله ايه

" فارس" راجع من المدخل راجع ياخد شنطه جديده من اشرف شاف شروق وبان عليه الانجذاب

"شروق " بابتسامه اذيك يا فارس عامل ايه

"فارس" شروق انا كويس انتــ ..انتى عامله ايه

"شروق" بأبتسامه كويسه الحمد لله نورتوا مصر

"فارس" والله منور بوجودكوا فيها

"اشرف بعينه على فارس اللى واضح عليه الاعجاب بشروق"مش يلا بينا 

......................................................

الكل فى عند سميحه قاعدين كلهم حواليها على السرير

"عبد العزيز" يعنى بابا يموت ومحدش يقولى خالص ازاى

"سميحه" اداك عمره يا بنى كان نفسه يشوفك يا حبيبى

"اشرف" خلاص بقى يا ماما ضغطك ما صدقنا انه اتظبط

"عبد العزيز بصلابه" الله يرحمه بابا طيب انا هاطلع وقام باس ايد مامته

"منى" سيبى يا انجى الشنطه دى هاطلعهالك كفايا اللى معاكى

"اشرف" لاء يا منى متشيليش حاجه

"الكل بينتبه لطريقة اشرف العصبيه "

"اشرف بأحراج اصل انا مكنتش حابب اقول بس منى حامل "

"سميحه بفرحه " حامل بجد والنبى حامل

"عبد العزيز بجد فرح من قلبه علشان اشرف بس مقدرش يبتسم ويباركلهم استاذن وطلع"

"انجى" الف مبروك يا منى ربنا يكملك يارب بألف خير

"عبد العزيز"انا طالع بعد اذنكوا

"انجى" اتضايقت انها فرحت اوى لمنى وتناست حزن عبد العزيز على كمال وبتطلع معاه واولادهم

"سميحه" كدا هونت عليكوا متفرحونيش

"اشرف" والله يا ماما قولتلها متقولش غير لما نروح للدكتور ونطمن بس اللى حصل

"منى" رايحين النهارده بليل ان شاء الله يا ماما

"سميحه" ربنا يعوض صبركوا خير يارب ويطمنى عليك واشوف ولادك قبل ما اموت

"منى" يارب

..............................................

يحى بيخرج من اوضته بيبص على الاوض عاوز يوصل لاوضة مامته بس مكسوف يخبط على اوضه تطلع لعاصم

"عاصم بيفتح اوضته بينتبه يحى لحد بيخرج شاف عاصم واتكسف"

"عاصم" بابستامه صباح الخير يا يحى يارب تكون نمت كويس

"يحى " اه الحمد لله ميرسى لحضرتك

"عاصم" ايه قلعت البيجامه ليك معجبتكش ولا كبيره عليك

"يحى" لاء حلوه بس انا هامشى معلش

"عاصم" من غير ما نفطر سوا

"يحى" اه انا اسف والله بس انا فعلا ورايا حاجات لازم اعملها ونازل الشغل بليل

"عاصم" طيب ادخل لمامتك فى الاوضه دى وشارو بأيده وهاستناك تحت عاوزك فى موضوع

"يحى" حاضر

....................................................

"اسماء فى بيت اهلها قاعده بتبص فى الساعه قدامها 11 الصبح "

"الام" شوفتى معبركيش اهو

"اسماء" انا مش عارفه ايه اللى غيره اوى كدا والله

"الام"اه ما انتى فضلتى تستفزى فيه لحد ما كرهتيه فيكى

"اسماء" يغور بقى انا ناقصه قرف هوا اتفرعن علشان اخته اتجوزت

"الام" اه وقعت الهنا انتى عرفتى عاصم دا طلع مين

"اسماء بفضول " مين

"الام" يبقى جوز اخت منيره جارتنا مراته ماتت وسابته لوحده وفلوس بقى وعز ايه

"اسماء" ايه دا بجد

"الام" اه يا ختى مش خيبتك

"اسماء" خلاص بقى يا ماما متستفزنيش بقى الله

"الام" ماشى قومى ياختى صالحى جوزك وحاولى تراضيه

"اسماء" مش ممكن

"الام" لاء ياختى لازم ابوكى بيقول لو مرجعتش بيتها هارجعها غصب عنها

"اسماء" يرجعنى ازاى يعنى لاء طبعا

"الام" والله انتى عارفه ابوكى فكرى بقى هتصالحى جوزك ازاى يا فالحه

"اسماء بسرحان " انا هاعرف اخليه يجيلى حافى

......................................................

"يحى مع سحر وهبه فى اوضتهم انا هانزل لعاصم بيه اشوفه عاوز ايه واجهزى يا هبه نمشى "

"سحر" والنبى خليكوا كمان النهارده

"هبه" اه يا يحى والنبى والله عمو عاصم طيب اوى

"يحى بحزم" هبه هانزل وحصلينى

"هبه باستسلام " حاضر

"سحر بتسكت مش عاوزه تضايق يحى " طيب هوا عاوزك فى ايه

"يحى " معرفش هوا قالى مستنينى تحت

"سحر" طيب هاننزل نحضر الفطار على ما تخلصوا

"يحى" ماشى انا نازل

"هبه متابعه يحى بيعينيها لحد ما خرج وقفل الباب عليهم "ماما ها احكيلى بقى قبل ما امشى

"سحر بتردد" احكى ايه

"هبه" اللى قولتى ها تحكيهولى امبارح يلا بقى يا ماما

"سحر بتفكر تقول ايه " والله يا هبه مافيش بس كنت بفكر فى كلام منى وازاى ربنا انتقملى

"هبه بعدم تصديق لمامتها " اه الحمد لله طيب هاقوم البس يا ماما هاتيجى امتى

"سحر" اكيد يا حبيبتى مش هاتأخر عليكوا

.............................................

"فارس واقف فى بلكونتهم وسرحان "

"ياه يا شروق كبرتى وبقيتى زى القمر معقول انا لسه مشدود ليكى كدا انا كنت فاكر ان نسيتك"

"كنزى بتدخل لفارس البلكونه انت هنا يا فارس ماما بتدور عليك "

"فارس بيفوق من شروده" انا جاى اهو

.............................................

"اشرف واقف اقدام شقة مراد وبيخبط عليه بعد وقت طويل فتح مراد"

"اشرف" بيدخل ايه يا بنى انت مبتفتحش ليه

"مراد" معلش يا اشرف جسمى كله بيوجعنى وكنت نايم ومش حاسس بنفسى

"اشرف" ما انا جايلك علشان كدا انا حجزتلك عند الدكتور بكره الساعه 8

"مراد" انت بتعمل كل دا ليه يا اشرف

"اشرف" علشان انت اخويا اللى بحبه يا عبيط ويلا اخوك عبد العزيز جه ادخل اغسل وشك وانزل سلم عليه

"مراد" بجد حمد لله على سلامته

"اشرف" الله يسلمك يلا بقى قوم وانا هاستناك ننزل سوا

.....................................................

"صباح يلا يا ولاد ننزل نشوف خلكوا جه"

"شروق" انا خلاص سلمت بقى مش هانزل

"ايه" انا جايه يا ماما معاكى يلا

"صباح" وانت يا مروان

"مروان" انا هاجى معاكو وهانزل اشترى اللب بقى والحاجات اللى هاخدها معايا

"صباح" ماشى يا حبيبى يلا يا سيد

"سيد" لاء خلينى بليل مينفعش انزل بدرى كدا انا هابقى انزل اجبلهم حاجه حلوه واعدى عليهم وانا طالع

"صباح" اللى تشوفه يلا يا ولاد

........................................................

"عاصم قاعد مع يحى فى اوضة المكتب وقافلين عليهم "

"عاصم" يحى يا بنى انت ليه رافض تيجى تقعد معانا

"يحى" مش موضوع رافض موضوع مينفعش

"عاصم" ليه مينفعش طيب انا شايف هبه مرحبه بس مش عاوزه تزعلك

"يحى" انا من غير ما اقدم اعذار او اقول كلام ملوش لزوم انا فعلا مش هاقدر اشوف امى بيقفل عليها اوضه مع راجل بعد الله يرحمه بابا

"عاصم الكلام احرجه وخصوصا ان يحى صريح زياده عن اللزوم"

"عاصم" طيب لو وعدتك ان فعلا عمرى ما يجمعنى انا ومامتك اوضه طول فتره وجودكم وان بجد مش هاجرح احساسكوا ابدا وبجد نفسى احس انك ابنى تنزل تشوف شغلى تخاف عليه وهبه اجوزها انا وافرح بولادها انا ربنا حرمنى من نعمة الاولاد نفسى اتعود بيكوا

"يحى قلبه حن على عاصم" خلاص يا عمو هانيجى

"عاصم بفرحه" بجد

"يحى" ايوه بجد مستحيل انا احس حضرتك محتاجلى واسيبك

"عاصم" شكرااااا شكرا اوى بجد

"يحى بيكتفى بابتسامه وقلبه حزين"

..................................................

"سحر بتحضر الفطار كل اللى فى المطبخ بيساعدوها هيا وهبه مبيدوهم اللى يحتاجوه "

"هبه" الله يا ماما الاكل ريحته تجنن

"سحر" الف هنا يا حبيبتى بتاخد اطباق معاها وللى فى المطبخ انا سبت اللى يكفيكوا ان شاء الله

"الكل بأستغراب لطريقتها البسيطه شكرا لحضرتك"

"الاكل على السفره وهبه وسحر قاعدين "

"عاصم" بيجى يقعد على السفره ايه الريحه الحلوه دى

"هبه" ماما اللى عامله كل الفطار دا

"عاصم لاول مره بيوجه كلام لسحر" بجد تسلم ايدك

"سحر" بتكتفى بأبتسامه خفيفه شكرا

"يحى" ماما احنا هانيجى نعيش هنا معاكوا انا وهبه

"هبه" بجد يا يحى بجد

"سحر مستغربه وبتبص على عاصم "

"عاصم" وها يمسك معايا الشغل كمان ابنى ها يريحنى الحمد لله

"سحر مبتكلمش بتبص لعاصم بأستغراب وامتنان وبتكتفى بنظرات ليهم وهما بيسموا وبياكلوا "

.................................................

"صباح وعبد العزيز وانجى وايه واكنزى قاعدين "

فارس بفضول" هيا شروق وخلود فين

"صباح" شروق بتقول انها سلمت عليكوا قولتلها خليكى بقى وخلود فى الاسكندريه جامعتها مش انت عارف يا حبيبى

"فارس" صح يا عمتى هيا فى سنه كام دلوقتى

"صباح" اخر سنه ربنا معاها

"ايه" بس انتى كبرتى يا كنزى كنتى مسافره لسه صغيره خالص

"كنزى" ليه يا ايه انا اصغر منك 4 سنين بس

"عبد العزيز واضح عليه الحزن برغم انه بيحاول يدارى " اصلا احنا قررنا مش هانسافر تانى

"فارس" اه انا كنت زعلان اننا مش هانسافر بس دلوقتى مبسوط جدا

"ايه بتبص بنظرة لؤم " ليه بقى

"فارس" بأستغراب من جرأة ايه لاء عادى يعنى بس مصر حلوه اوى

.........................................

"يحى وهبه بيجهزوا شنطهم والحاجات المهمه "

"يحى " انتى خلصتى يا هبه افتكرى كتبك

"هبه" هاخلصلك شنطتك وبعدين اروح اشوف حاجتى

"يحى" انا اصلا صعبان عليه اوى امشى واسيبها

"هبه" قصدك شروق

"يحى" ايوه نفسى اتكلم معاها اوى قبل ما امشى

"هبه" هاخليها تنزل استنى

"يحى" لاء طبعا اوعى تعملى كدا احنا لوحدنا واحنا طبيعى لسه هانسلم عليهم كلهم قبل ما نمشى

"هبه" انا اصلا سمعت صوت فى شقه خالو عبد العزيز شكلهم جم

"يحى" بجد يعنى فارس هنا

"هبه" ايوه وايه زعلك كدا

"يحى" ها لاء ولا حاجه

"الباب بيخبط من تحت بترد هبه من جهاز الرد اللى بين البوابه والشقه ايوه مين "

اللى على الباب" انا عمتك يا هبه افتحيلى عاوزاكو

"هبه بتفتحلها " اتفضلى يا عمتو

....................................................

"سحر وعاصم قاعدين مع بعض لاول مره فى الانتيريه "

"سحر بتحاول تتكلم " احم احم

"عاصم" بيوطى صوت التليفزيون وبيخطف نظره لسحر

"سحر" بتوتر انا

"عاصم بينتبه "

.....................................
.....................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق