9‏/4‏/2013

خفايل القلوب .. الحلقه ال 20

"خلود للميس بأندهاش ليه بتقولى كدا يا لميس "

"هاحكيلك انا بقول الكلام دا ليه وانتى احكمى "

"خلود" سمعاكى

"لميس"انا روحت لاخوكى زى ما انتى عارفه وبعدين..................وانا  سبته فى الشارع وجيت

"خلود" انا مش قادره اصدق ان مروان يفكر يعمل كدا

"لميس" انا بكرهه منه لله ضيعلى ثقتى واحلامى اللى حلمتها معاه

"خلود متضايقه ان لميس بتدعى على اخوها اقدامها بس بتسكت موقفها صعب"

"لميس" عرفتى بقولك انسى خالد ليه

"خلود" وانا وخالد ذنبنا ايه

"لميس" ذنبكوا ان انا وهوا قرايب زى ما انتى اخت مروان وانا مش هاقدر اشوفه تانى

"خلود" بس انتى كدا بتظلمينى

"لميس" ما انا كمان اتظلمت اخوكى ضيعلى كل احلامى افقدنى الثقه فى الحب البرئ

"خلود " انا ها كلم مروان افهم منه ايه اللى عمله دا يمكن كان عنده مبرر

"لميس" لاء طبعا مستحيل

.............................................................

"سحر ولقفه بتشرف على السفره ووشها عليه ابتسامه هاديه جميله"

"هبه بتدخل لها لاحظه سعادتها" ماما حبيبتى وباستها من خدها

"سحر" اتأخرتى كدا ليه يا حبيبتى

"هبه" معلش يا ماما كنت مع ادهم

"سحر " ايه دا اتصالحتو

"هبه" ايوه يا ماما واهله ها يجوا يعتذروا لحضرتك انهم صدقوا الراجل دا

"سحر افتكرت عاصم وانه صدق فيها هوا كمان واتحولت ابتسامتها لحزن"

"هبه" مالك يا ماما اتضايقتى

"سحر" لاء لاء انا كويسه يلا اطلعى غيرى هدومك وانزلى اتغدى

"هبه" مش لما يحى وعمو عاصم يرجعوا

"سحر" رجعوا ومستنينك فوق يتغدوا معاكى ويروحوا المعرض

"هبه" ماشى هانزل على طول وباستها انا بحبك اوى يا امى

"صوت عاصم من فوق يا نــــــــــــــــــــــــــــــرجس انتوا يالى تحت اطلعولى "

"هبه اتخضت ومسكت فى سحر ..سحر شكت اكيد عصبيته  بسبب البرواز اللى هيا كسرته "

"نرجس بتجرى وطلعت لعاصم "

"صوت عاصم عالى ..مين اللى كسر البرواز دا انا مش قايل محدش يلمس اى حاجه  "

"نرجس بخوف ملحوظ"والله انا منضفه الاوضه وسايبه كل حاجه كويسه وفى مكانها ومحدش دخل الاوضه خالص من الموجودين

"عاصم"يعنى اتكسر لوحده

"نرجس" مابتتكلمش

"عاصم" انطقى طيب اعملى حسابك لو معرفتش مين اللى كسره كلكوا هاتمشوا

"بيقاطعه صوت من ورا نرجس انا اللى كسرته "

"عاصم بيركز مع الصوت وبيدقق اكتر وبتظهر سحر"

"نرجس بتسيبهم وتنزل"

"عاصم" ايه اللى دخلك هنا ومع كلمته بتظهر هبه

"سحر " معلش دخلت شوفت الاوضه كنت..انا اسفه

"هبه " ايه يا ماما بتتأسفى كدا ليه ما تتكسر دا برواز يجى غيره انتى متزعليش كدا

"مع كلام هبه نزلت دموع سحر"

"عاصم حاسس بالندم على اسلوبه "انا اسف والله مكنتش اقصد بس اتضايقت لما شوفت البرواز مكسور بجد اسف

"سحر" بتجرى على اوضتها وهيا فى قمة حزنها وهبه وراها

"عاصم واقف بيبص عليهم وندمان على عصبيته اللى سبقت تفكيره.. انا مصدقت بقينا كويسين سوا "

"يحى بيخرج من اوضته عدى على اوضة عاصم وبأبتسامه انا نازل اتغدى حضرتك يلا "

"عاصم بضيق انت مسمعتنيش وانا بزعق"

"يحى"" لاء سمعت صوت حضرتك بتزعق لواحده بس محبتش ادخل فى حاجه متخصنيش

عاصم" بجد يا يحى كل يوم بتثبتلى ان مامتك ربتك كويس جدا

"يحى" ربنا يخليك انا هانزل ماما مستنيانى تحت

"عاصم" لاء هيا فى الاوضه اللى اقدامنا دى

"يحى" والله خلاص هادخل اقولها

"عاصم نفسه يقوله هاجى معاك ماشى اتفضل "

.................................................................

"فارس بيكمل كلامه لعبد العزيز وانجى "انا عاوز اخطب

"انجى" بجد مين

"عبد العزيز" ايه القرار المفاجئ دا

"فارس" استنوا بس عليه انا عاوز اخطب شروق ودا قرار مش مفاجئ انتوا عارفين ان من زمان بحبها

"انجى" شروق بس احنا قلنا انك نسيتها خصوصا انك مكتنش عاوز ترجع هنا تانى

"فارس" لاء انا كنت خايف الاقياها مرتبطه او حاجه

"انجى" وانت عرفت واتأكد انها مش مرتبطه فى يومين بس

"فارس" ايه يا ماما شكلك مش موافقه قولى كدا وخلاص

"عبد العزيز" واحنا مش ها نوافق ليه انا مش هلاقى احسن من تربية اختى ونسبها بس اتأكد من مشاعرك مش عاوزين زعل وحساسيات

"انجى" بابا عنده حق اقولك انت تتكلم معاها الاول وتشوفها موافقه ولا لاء

"فارس" يعنى انا اروح اتكلم معاها عادى كدا ؟؟

"انجى" ايوه انزلها الجامعه واتكلم معاها محصلش نصيب يبقى مدخلناش بيت وزعلنا من بعض واححنا اهل وفى بيت واحد ووشنا هايكون دايما فى وش بعض

"فارس" خلاص ماشى

"عبد العزيز" ولو محصلش نصيب قولها متقولش لحد مش عاوزين حساسيات

"فارس" لاء يا بابا متقولش كدا ان شاء الله هاتوافق

.......................................................


"يحى بيخبط على اوضة سحر وبيدخل "

"عاصم واقف متابع الاوضه بعينيه شاف سحر وهيا قاعده على السرير وبتعيط وبتبص ليحى وهوا داخل الاوضه عينيها اتقابلت بعاصم ونظرة لوم   "

"يحى بيقفل الباب وراه "

"عاصم بندم انا عملت ايه بس اوووف "

"يحى" مالك يا ماما بس ايه اللى بيخليكى تعيطى

"هبه" لاء يا يحى مافيش حاجه ماما تعبانه بس

"يحى" تعبانه مالك يا ماما فيكى ايه قولى البسى اوديكى لدكتور

"سحر" متخافيش يا حبيبى ما فيش حاجه والله انا بس شوية مغص وراحو لحالهم

"يحى" بجد طيب بتعيطى ليه

"سحر" كنت خايفه لما زاد بس

"هبه" امن يا يحى انا اديتها حبايه مسكنه وهاتبقى كويسه

"يحى" يارب طيب هاتقدرى تنزلى ياماما تنغدى سوا لازم انزل المعرض الساعه داخله على 7 يعنى مش هالحق اقعد حاجه

"سحر" لاء يا حبيبى انزل انت اتغدى وهبه انزلى معاه

"هبه" بس يا ماما انا مش قادره

"سحر بحزم" انزلى مع اخوكى يا هبه

"هبه" حاضر

"يحى بيبوس سحر من جبينها " بعد اذنك يا ماما وكل شويه هاتصل اطمن على حضرتك

" سحر" ربنا يوفقك يا حبيبى خلى بالك من نفسك

.......................................................

"عاصم قاعد على السفره على راس القايمه وجمبه شمال ويمين هبه ويحى "

"عاصم" متضايق ان سحر منزلتش تتغدى معاهم

"هبه" متضايقه من عاصم بتحاول تتجاهل الكلام معاه

"يحى"  الحمد لله يا جماعه وبيقف يلا يا عمو علشان نروح المعرض

"عاصم بتردد" لاء روح انت يا يحى انا هاريح النهارده

"يحى" بس انا لسه معرفش حاجه هناك

"عاصم" هاكلمك محمد يعرفك كل حاجه متقلقش

"يحى" خلاص ماشى بعد اذنكوا

"عاصم بعد ما يحى مشى بيحاول يتكلم مع هبه"

"عاصم" انا اسف يا بنتى مكنتش اقصد ان اعلى صوتى على مامتك كدا

"هبه" يا عمو انا مش زعلانه منك انا زعلانه على زعل ماما بس

"عاصم" شويه وهادخل اراضيها متزعليش انتى بس

"هبه" انا مقدرش ازعل من حرتك بعد اذنك ورايا مذاكره كتير يادوب اطلع اذاكر بقى

"عاصم" ماشى اتفضلى

..................................................................

"اشرف قاعد على مكتب واقدامه الدكتور "

"الدكتور لاشرف" معلش ممكن حضرتك تستنى بره شويه

"مراد" ليه لاء انا عاوزه معايا

"الدكتور" معلش هانتكلم كلمتين بس

"مراد" ماشى بعد اذنكوا

"الدكتور بعد خروج اشرف ..انت ليه بتقول انك مدمن وانت شكلك عمرك ما اتعطيت اى نوع مخدر"

"مراد" ازاى لاء انا مدمن

"الدكتور" بص احنا مافيش حد حد معانا اتكلم بصراحه وانا هاساعدك

"مراد بتوتر" هاقولك بس اوعدنى انك مش هاتقول لحد ولا لاخويا اللى جاى معايا

"الدكتور" اوعدك دى سر المهنه اتكلم

"مراد" انا غلط كتير اوى فى حق اهلى وندمان اوى على ان انا كنت بسمع كلام مراتى وجيت كتير على اختى علشانها

"الدكتور" طيب كل دا ايه علاقته بالادمان

"مراد" مالوش علاقه بس انا كنت نفسى يحبونى وارجع فى حضنهم تانى ويخافوا عليه فعلشان كدا قولت ان انا ادمنت وان مراتى اللى دفعتنى لكدا

"الدكتور" بس انا كدا موقفى صعب هاضطر اقول لاخوك انك مش مدمن

"مراد" بس حضرتك وعدتنى

"الدكتور" ماشى انت اتاخد الروشته دى فيها مهدئات بس ياريت متاخدش اللى فيها

"مراد" حاضر الف شكر يا دكتور بجد حضرتك شخصيه محترمه جدا كتر الف خيرك

"الدكتور" خلاص خلاص اتفضل  الروشته اهى ياريت اخوك ميدخوليش هنا

"مراد بياخد الروشته "ماشى يا دكتور بعد اذنك وبيسبه وبيخرج

"مراد بيقوم يروحله ها عملت ايه "

"مراد" يلا بس نمشى وبعدين هاقولك

"اشرف" طيب ادخل للدكتور اعرف الحاله ايه

"مراد" لاء مش ها ينفع داخله ناس هوا ادالى الروشته علشان امشى يلا بينا

.................................................

"خلود بتكلم مروان على الموبايل"انت ايه اللى عملته دا

"مروان" عملت ايه

"خلود" لميس كدا عرفت

"مروان" ددى مخها تعبان انا اصلا زعلان منها

"خلود" مش فهما

"مروان" انا كنت عاملها عيد ميلادها فوق وهيا مرضيتش تسمع منى ولا كلمه وفضلت تغلط فيا

"خلود" عيد ميلاد فى شقه ليه يا مروان

"مروان" على اد فلوسى وكنت نفسى احس اننا سوا بس عاوزك تقوليلها تنسانى

"خلود" تنساك!!

"مروان" اه مش انا اللى اتشتم بطريقتها دى قوليلها عيب

"خلود" انا مش عارفه اصدق مين فيكوا

"مروان" انتى ممكن تشكى فى اخوكى اصلا

"خلود" تعالى شوف منظر لميس وقولى اشك ولا لاء

"مروان" بصى يا خلود قوليلها بس اللى هاقولهولك دا

"خلود" ايه

"مروان" ان مش انا اللى اقول كلمه وترجعنى فيها ومش انا اللى افكر اغلط واعمل اى حاجه ممكن اندم عليها

"خلود" يعنى ايه

"مروان" قوليلها انتى بس الجمله دى ومالكيش دعوه بأى كلام تانى

"خلود" ماشى

"خلود بتقفل بتشوف رقم خالد قلبها دق بسرعه ردت من غير ما تفكر فى كلام لميس"

................................................

سحر الوقت بيعد عليها بطئ وهيا لوحدها خايفه تخرج من اوضتها تتقابل بعاصم

"الباب بيخبط انتبهت وبصوت هادى مين"

"عاصم" انا ممكن ادخل

"سحر بحزن" بتقوم من على السرير وبتشد طرحه وبتحطها على شعرها اتفضل 

"عاصم" بيدخل وهوا مكسوف انا دخلت اعتذرلك

"سحر" بعصبيه لاء متعتزرش وانا اسف اننا جينا بوظنا ليك حياتك بس انا حابه اقولك انك ممكن تطلقنى انت وضحت قبل كدا انك متجوزنى علشان ولادى واخواتى وسمعتهم

"عاصم بيحاول يتكلم سحر مش مدياله فرح "

"سحر" الراجل اللى قال فى حقى الكلام دا اتضرب واخويا اشرف مسكه وكل اصحابه والمنطقه عندنا عرفوا ان انا مظلومه يعنى خلاص انت عملت الواجب اللى كنت حابب تقضيه

"عاصم" هوا مش انا اعتذرت على الكلام اللى قولته دا

"سحر" لاء انا كنت بدأت انساه من ساعتين تلاته بس ..بس الحمد لله الموقف دا حصل علشان اعرف انا اخرى ايه

"عاصم" بس انا فعلا معجب بيكى مش عاوز اقول بحبك اصل متصدقنيش

"سحر" وانا مش هاحب حد غير جوزى الله يرحمه

"عاصم الكلمه وجعته " انا اسف ان انا ضايقتك فعلا انا تخطيت حدودى معاكى كنت فاكر انك ممكن تقبلى اننا نعيش اسره

"سحر حست انها اتسرعت وكلمة اسره وقعها حلو اوى على ودانها "

"عاصم بيكمل" انا هاشوف اقرب فرصه مناسبه وهاطلق ان شاء الله

"سحر بتفاجأ لسانه نطق من غير تفكير" يكون احسن

"عاصم بيبص عليها بحزن " بعد اذنك

"سحر بدموع محبوسه" اتفضل

...................................................

"سامى نايم على سرير فى مستشفى شيك "

"بيتصل بالتليفون اللى جمبه" الو يا سندس

"سندس" انت فين يا سامى بنتك تعبانه اوى

"سامى" انا فى المستشفى بكشف على عينيه

"سندس" يعنى يبقوا بناتك بيعيطوا من نظرة الناس ليهم وانت رايح تكشفلى على عينيك

"سامى" يعنى مستشفى حكومى وجالى دورى مجيش وبعدين يحبسوا نفسهم فى البيت مش لازم يخرجوا للناس

"سندس " ماشى يا سامى ربنا ينتقم منك زى ما انت غبى معايا انا وولادك

"سامى" يا شيخه امشى انا غلطان ان كلمتك اصلا امشى جاتك القرف

"سندس" ربنا ينتقم منك

"الممرضه بتدخل لسامى "

"سامى بأبتسامه اذيك يا قمر ايه الدكتوره جايه امتى "

"الممرضه" جايه دلوقتى ها جاهز للعمليه

"سامى يعنى ادفع 4 الالاف جنيه ومش جاهز يعنى "

"الممرضه" ربنا يشفى حضرتك يلا علشان اشوفلك الضغط

"سامى" يلا يا عسل

......................................................................

"مراد واشرف فى العربيه"

"اشرف" هات الروشته لما اجبهالك يا مراد

"مراد " لاء انا هابقى اجيبها انا الدكتور اصلا قالى ان انا مش ادمان يعنى كويس امشى على علاج بسيط بس

"اشرف" طيب الحمد لله خلى بالك من نفسك بقى

"مراد" ربنا يخليك ليا يا اشرف انا مش عارف من غيرك كنت عملت ايه

"اشرف" مكنتش هاتعمل اى حاجه طبعا هههههه انا بهزر معاك

"مراد" لاء براحتك على فكره انا عاوز اعدى اجيب هديه لماما يا اشرف عارف انها زعلانه منى

"اشرف" لاء يا حبيبى محدش زعلان منك كلنا عارفين انك كنت بتعمل كدا غصب عنك

"مراد" اه يا اشرف الهباب اللى كنت بشربه دا السبب

"اشرف" يلا الحمد لله اننا اطمنا ولو ان مستغرب ازاى الدكتور يخرجنى المفروض يكون مع المدمن حد يعرف تفاصيل مرضه وعلاجه

"مراد بتوتر" ها لاء عادى مش عارف بقى يمكن شاف الموضوع سهل

"اشرف" طيب وليه خرجنى بره غريب اوى بجد

"مراد بخوف" عادى يعنى يا اشرف متدقش هاتلاقيه كان عاوز يخلص بس
.............................................................

"لميس شايفه خلود بتكلم مع خالد ومبسوطه اتضايقت قامت "

"خلود" لاء انا والله خايفه بجد مش حاسه اننا ممكن نكون لبعض فى يوم

"خالد" ليه بتقولى كدا انتى متعرفيش انا بحبك اد ايه

"لميس" بتخطف الموبايل من ايد خلود

"خلود" انكمشت مكانها مستغربه رد فعل لميس

"لميس" ياريت يا خالد تنسى خلود لان انا مش هاقبل انكوا تتجوزا وهاتخسرونى لابد

"خلود" نخسرك

"لميس بعياط" والله لاموت نفسى هاموت نفسى يا خالد انت وخلود انا مستحيل اشوفه اقدامى تانى ابدا

"خلود بعصبيه" انتى مكبره الموضوع اوى يا لميس وبعدين انا ذنبى ايه انك ومروان مش هاتبقوا سوا

"خالد صوته من الموبايل" هوا فى ايه فهمونى

"لميس" ذنبك انك اخته واخت لانسان قذر فضل يحببنى فيه لحد ما ادمنته وسابنى منه لله

"خالد" لاء عاوز افهم

"لميس" بعصبيه اخوها كان واخدنى شقه يا خالد عرفت فى ايه

"خلود بتصرخ " اسكتى ازاى تقولى كدا انتى مستحيل تكونى لميس

"لميس بدموع " انا ميشرفنيش اعرفك لا انتى ولا اخوكى هاسيبلك الاوضه وهامشى وياريت منتكلمش تانى ورمت الموبايل فى وشها اتفك من بعضه

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
تانى يوم

"سحر وعاصم على السفره كلامهم معدوم "

"يحى" بيقوم انا هامشى حضرتك هاتتاخر يا عمو

"عاصم" لاء هاجى معاك هاتخرجى يا هبه نوصلك فى طريقنا

"هبه" لاء يا عمو العربيه بتودينى وبتجبنى

"عاصم حاسس انه مكشوف اوى اسألته مكشوفه بس نفسه يتكلم مع سحر"

"عاصم" طيب انا هامشى مش عاوزه حاجه اجبها وانا جاى وبيوجه كلامه لسحر

"سحر من غير ما تبصله" لاء شكرا

"سحر قلبها وجعها من كلمته فرحانه بوجودها جمبه احاس غريب امان على حزن كبير وجرح اكبر"

"يحى" مشى من غير ما يسلم على سحر ويبوس ايدها زى كل يوم واضح عليه التفكير والحزن

.............................................................

 شروق فى الجامعه ومعاها اصدقائها شله كبيره مع بعضها كلها بنات

"شروق" ايه يا بنتى بتقولى كدا ليه ما انا حلوه  وبضحك اهو

"عليه يا شروق يا بنتى الدموع ماليه عينيكى شكلك منمتيش اصل"

شروق" خلاص بقى ها يمسكونى كلهم اسكتى بقى "

"فارس بيدور على شروق اول ما سمع اسمها ركز الصوت شافها "

"فارس"بيروح لشروق وبينادى عليها شروق

"شروق بأبتسامه " فارس وراحتله ايه المفاجئه الحلوه دى

"فارس" انا جايلك مخصوص

"شروق" بجد ليه خير

"فارس" طيب تعالى نقعد فى اى حته عاوز اتكلم معاكى

"شروق" ماشى يلا بينا

...................................................

"يحى من امبارح منمش كل تفكيره يا ترى شروق كانت متصله ليه"

"ما هيا لو مبتحبنيش اتصلت بيا ليه "

"ليه مهتمه اننا سباهم ومشينا ليه مهتمه بيا ومتصلتش بهبه مثلا"

"انا هافضل اقول ياترى انا هانزل اروحلها الجامعه وخلاص "

"والشغل هادخل استأذن من عمو عاصم انزل بس يارب ميضايقش من تانى يوم اجازه كدا"

..................................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق