9‏/4‏/2013

شقاوة بنوته ... الحلقه الخامسه



الحلقه الخامسه
............

"محمود"يا ماما افهمى

افهم ايه دى شبه السحليه

"محمود " لاء يا ماما حرام عليكى تشتمى السحليه

اه والله عندك حق السحليه لو شافتها تاخد على خاطرها

"يمنى " طيب يا ماما انا ورشا داخلين اوضتى لما تخلصى الاكل اندهيلنا

"الام" ماشى يا  حبيبتى خلاص

"يمنى "حبيبتى يا ماما انتى كويسه

"الام" يا بنتى سيبينى على مالسانى يتعود بس

"محمود" يتعود على ايه ياماما

"الام" اعامل يمنى حلو و ابطل تريقه

"يمنى" لاء يا ماما دا انا يجرالى حاجه اتعودت عليكى كدا متتغيريش يا حبيبتى

"محمود" اه يا ماما دا انا بعشق تريقتك عليها

"رشا"يا طنط دا انا باجى مخصوص اسمع حضرتك

"يمنى " ماشاء الله كلكوا فرحانين اوى كدا ليه

"الام " يلا يا وحشه يا معفنه ادخلى غيرى هدومك وتعالى اتنيلى ساعدينى ما انا مش خدامة ابوكوا هنا

 .."رشا" ايوه يا طنط كدا

"محمود" ايوه يا ماما دا انا بعشقك كدا

وحياة امك يا يلى رايح تحبلى سحليه

"محمود" انا اللى عليه الدور وبعدين يا ماما قولتلك حرام تشتمى السحليه

"الام" نهاااااار اسود على دي سحنه

"يا ماما والله انتى مش فاهمه حاجه دا مجرد سوء تفاهم

سوء تفاهم يا منيل دا انت ذوءك طلع مهبب وبتتريق على اختك

"يمنى " اسمعى يا رشا البوء اللى ها يتقال دا هايعجبك اوى

" رشا" بصراحه كل الكلام عاجبنى

"محمود" يا ماما يمنى ايه هوا انا اتعميت بس

"الام" والنبى لو شبهها ارحم من اللى ...حرام اشبه بيها حد اظلمه

"ياماما" والله سوء تفاهم

"الام" بهدوء انت اصلا خلاص انسى تختار عروستك هوا ايه يا ربى انا دايما نصيبى وحش وعينيها على يمنى

"يمنى" الله بقى يا ماما

"ما انا قولت اتغير انتى قولتى لاء

"لاء ياماما خلاص خدى راحتك
......................................

"سمير بيتصل بيمنى "

"رشا الحقى مش دا رقم سمير "

"رشا" استنى لما اشوف اه هوا ..ردى لما نشوف عاوز ايه

"يمنى" الو

"سمير بيوقع التليفون وبيرجع يتكلم وهوا ملجلج "

الو استاذه يمنى

 "يمنى" ايوه يا استاذ سمير فى حاجه

اه معلش انا هاجى انا وماما البيت

ليه

ليه ايه

ليه هاتجلنا البيت

هاجى اجوزك

تجوزنى يا كسوفى وهيا ورشا ضحك

لاء متكسفيش دا انا سمير

اه يا سمير عارفه انك سمير ما بلاش يا سمير

بلاش ايه

بلاش تتجوزنى

ليه انا بحبك

بس انا

ايه

هافكر

طيب اجيلكوا وبعدين فكرى

بس لو جيت ماما مش هاتسيبك تمشى

ليه

علشان نفسها اتجوز وانت بصراحه متترفضش

بجد ربنا يخليكى يعنى اجى

اه تعالى

بجد

هوا كل حاجه بجد

بجد

لاااااااااء خلاص اقفل يا سمير

حاضر هانيجى بكره

ماشى سلام

"رشا" هوا انتى موافقه بجد

"يمنى وليه لاء يا رشا

يعنى ممكن تجوزى سمير بعد كل اللى رفضتيهم

اه هاوافق على الاقل هوا كويس وبيحبنى بس فى مشكله

ايه

افرضى نظره بقى كويس فجأه

هههههههههههههه حرام عليكى يا شيخه ضحكتينى لاء متخافيش

يعنى خلاص اطمن

"رشا" اه ياختى اطمنى

ماشى اروح افرح ماما بقى

"رشا" استنى جايه معاكى

............................................

"االام واسماعيل اوقدام التليفزيون "

يا اسماعيل هاتلى عاصى

يا ستى سيبينى اشوف الماتش

يا خرابى حتى المسلسل اليتيم اللى متبعاه مستكتيرنو عليه

هاتقلبيها دراما صح

قصدك ايه يا ابراهيم تقصد انى نكديه

انا اقدر اقول كدا دا انتى عسل دانتى تتحطى على الجرح يطيب

حاسه فى كلامك تريقه يا اسماعيل

اللى على راسه باطحه يا ام محمود

يعنى انا على راسى باطحه

انا مش شايف حسسى كدا يمكن

حسست يا اسماعيل ملاقتش حاجه

"يمنى " ماما فى ايه استهدوا بالله

"رشا " ايه يا عمو مالكوا بس

يجيب المسلسل وانا اسكت

يا بابا هاتلها المسلسل

"اسماعيل" لاء انا بشوف الماتش وخدوها من هنا مش عارف اشوفه

بتطردنى يا اسماعيل

اه قومى بقى

"رشا" دول مش هايسكتوا يا يمنى

"يمنى " انا عارفه هاسكت ماما ازاى

"رشا" مش فهما

"اسمعى "

ماما انا جايلى عريس وموافقه عليه

"الام" يا اسماعيل عيب تتكلم كدا اوقدام الولاد وانتبهت لكلام يمنى ولولولولولولولولولولووووووووووى

"رشا" ههههههه انتى مالكيش حل يا طنط والله

"يمنى " يا بنتى عارفه ماما

.....................................................

تانى يوم محمود بيقعد ومامته وباباه

سمير بيدخل عليهم

الام يالهوووى "ايه دا "

محمود اه ياماما شكله يضحك بصراحه

"الام" انا عرفت دلوقت اختك مكنتش موافقه على الجواز ليه

ليه

علشان اللى كانوا بيتقدموا انضف من كدا وهيا ذوءها معفن ما شاء الله

يا ماما هايسمعك

يا بنى ماشاء الواد وامه شبه بعض ما شاء الله فى كدا

بصراحه لاء

"محمود " ايه يا ماما يعنى مش موافقه

مش موافقه فشرت دا انا مصدقت خلينا نخلص ويلا بدل ما نتريق على يمنى بس يبقى يمنى وجوزها وعيالها بعد كدا

اه يا ماما دول ها يبقوا مسخره

بس بقى يا واد انت مصدقت البت قمر انا كنت بعقدها تتجوز وخلاص هاتتجوز

ايه دا لاء انا كدا هازعل

ماهوا متخافش يمنى هاتخرج واستلمك ان شاء الله بذوقك الهم

بردوا ياماما

اسكت يلا

حاضر بس انا مظلوم

اسكت بقى خلينا نتكلم مع الناس شكلهم هيناموا وابوك معاهم

"محمود بضحكه شكلهم هما ناموا اصلا "

"يمنى" بتدخل بالعصير وبتقدمه وتمشى

نورتونا يا جماعه والله

دا نورك يا طنط

" ماما سمير" دا نورك يا حبيبتى

فات دقيقه ورا دقيقه ومافيش كلام

"الام" خير يا جماعه انتوا هنا ليه

"اسماعيل " ايه يا ام محمود مينفعش كدا

مينفعش ايه دووول ناموا الله يسامحك يا يمنى يا بنتى تصومى تصومى وتفطرى على دووول

"سمير" احم احم انا هنا يا عمى ويا طنط علشان اطلب ايد يمنى

"الام " يانهار ابيض دا طلع بيعرف يتكلم اهو

"محمود" خلاص بقى ياماما هاموت من الضحك بجد

"اسماعيل " ايه رأيك يا ام محمود

على بركة الله الفاتحه قبل ما يناموا تانى

..........
..........

"الام" احنا علينا المطبخ وانت الباقى

ماشى يا طنط

"لاء دا امير شكلى كنت هاظلمك"

وبعد وقت تانى من غير كلام "الام بنفاد صبر ماشى يا جماعه شرفتوا وانستوا

"اسماعيل " انتى كدا بتطرديهم

ماهما مش هايمشوا غير كدا شكلهم ناموا تانى

طيب يلا يا ماما بقى بعد اذنكوا يا جماعه

"اسماعيل " ما تقعدوا يا جماعه

"ماما سمير "ها

"الام" بتخبط اسماعيل مع السلامه يا جماعه نورتوا وانستوا

.......................

"يمنى" بكسوف مشيوا يا ماما

"الام" بضيق اه الف مبروك

الله يبارك فيكى يا ماما بس اشمعنى دا وافقتى  عليه

اصله غلبان وخام وعارفه انه بيحبنى واحنا الاتنين شبه بعض

لاء فى دى عندك حق اتلم المتعوس

لاء يا ماما بجد افورتى كنت بتتريقى علشان اتخطب تريقتك دى ليه بقى

علشان اتخطبتى يا موكوسه مش شايفه هدومه

ما انا هاكاجوله

ونضارته

هاعمله عدسات

ووو

ماما لاء كدا كفايه انا هاروح ارممه بقى

اه وبالمره روحى معاه

لاء انا هافركش الموضوع انتى كنتى مسكانى لوحدنى دلوقتى هاتمسكينا سوا

اعمل ايه ما انتى اللى ذوقك منيل

شكرا

خلاص بس انا خايفه اوى

ليه

ذنبهم ايه الولاد اللى هايجوا
..............
..............

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق