9‏/4‏/2013

خفايا القلوب .. الحلقه الثالثه

مراد واسماء بيكملوا كلامهم وهيا قاعده بتسرح فى شعرها قدام المرايه

"مراد" واقف جنبها معقول يا اسماء ممكن يكون بابا وماما بيدوها فلوس فعلا

"اسماء" اه طبعا اصلك طيب بس زياده عن اللزوم

"مراد" اه لو دا حقيقى دا انا مش هاسكت

"اسماء" اصبر بس متتسرعش فى حاجه لحد ما نتأكد اكتر وبعدين توقفلهم انت واخواتك

"مراد" ماشى اللى تشوفيه يا حبيبتى ربنا يسهل

..................................

شروق نايمه على السرير وسرحانه

"ايه" بتتلفت لها وهيا نايمه على السرير المقابل ايه يا يا شروق سرحانه فى مين

شروق بأبتسامه هوا فى غيره نفسى يا ايه يقولى بقى نفس نظراته دى تترجم لافعال بجد

"ايه" ما يمكن انتى اللى حاسه غلط انا شايفه ان يحى جد اوى ومبيفكرش فى حاجه من دى

"شروق" والله يعنى انا بيتهيئلى طنط سحر وهبه كمان بيتهيقلهوم

"ايه" معرفش بقى بس بلاش تفكير كتير احسن علشان متتصدميش فى الاخر يمكن بيحب حد غيرك

"شروق" لاء طبعا انا واثقه فى حبه ليا جدا زى حبى ليه واكتر

"ايه" يمكن انا بس بقولك خدى بالك وخلاص

"خلود" بتفتح عليهم الباب ايه بتعملوا ايه

"شروق بأبتسامه" تعالى يا خوخا ايه مسافره بكره خلاص

"خلود" اه يا شوشو عاوزه حاجه من الاسكندريه

"شروق" عاوزه سلامتك يا حبيبتى ربنا يوفقك وتخلصى السنه دى على خير ان شاء الله

"ايه"  انا عاوزه يا خوخا

"خلود" ها

"عاوزه شويه اكسسوارات اتدلع بيهم كدا "

"شروق" دا على اساس اننا بننزل اصلا

"خلود" انا هاسافر بس علشان الدراسه هاتبدأ على طول من بعد بكره والله ما بيكون عندى وقت خالص يا ايه اتنفس بس هاحاول والله انزل اشوفلك

"شروق" سيبك منها يا خوخا صيدله صعبه يا حبيبتى ربنا يوفقك والاكسسوارات مغرقه مصر بس احنا ننزل

"ايه" وانتى مالك بقى انا بكلم خوخا

"خوخا" لاء انتوا هاتبدأوا انا هاروح انام يلا تصبحوا على خير قولت اشوفكوا قبل ما انام لان هامشى الصبح بدرى

"شروق" بتقوم هيا وايه وبيسلموا عليها بالاحضان

"ايه" ترجعى بالسلامه يا خوخا يا حبيبتى

..........................................................

تانى يوم خوخا بتخرج من البيت بتتقابل مع اشرف نازل هوا كمان رايح الشغل

"اشرف" خلود مسافره ان شاء الله

"خلود" اه ان شاء الله يا خالو ادعيلى اخلص السنه دى على خير

"اشرف" والله يا خلود بدعيلك رغم ان كنت ضد ان بنت تعيش لوحدها فى بلد غريبه كدا بس انتى اسبتيلى ان مش بالسفر بالتربيه

"خلود" ربنا يخليك يا خالو يارب دايما افضل عند حسن ظنك

"اشرف ان شاء الله يلا اركبى اوصلك للمحطه "

"خلود" لاء يا خالو انت رايح شغلك يادوب تلحق

"اشرف" لو ورايا ايه هاوديكى الاول ولا مش حابه تركبى عربيتى المتواضعه

"خلود " بتشيل الشنطه وبتروح بيها على العربيه يا سلام هوا انا اطول اركب عربية اطيب خال فى الدنيا وامووور كمان

"اشرف" طيب يلا يا لمضه اركبى

........................................................

"سحر" قاعده فى اوضتها وماسكه قلم وورقه وبتحسب

"ياترى الفلوس دى هاتكفى دول لاء كدا كتير اوى علينا بس بنتى لازم يجيلها احلى حاجه مينفعش اقصر فى اى حاجه تخصها"

"انا مكن اقول ليحى بس يا حبيبى هايجيب منين بس كدا كتير عليه اوى انا الاحسن ابيع دهبى واكمل من غير ما حد يعرف

"وبعينيها على صوره محمد متزعلش منى يا حبيبى كنت حالفه عمرى ما افرط فى حاجه من رحتك بس بنتنا لازم تدخل وراسها مرفوعه اوقدام اهل جوزها ربنا بس يقدرنى "

..........................................................

هبه مع ادهم فى كافيتريا الجامعه

"هبه" حبيبى انا كنت عاوزه استأذنك فى حاجه

"ادهم" ها

"هبه" ممكن اصحابى طالعين رحله الاسكندريه يوم واحد بس والله وانا نفسى اطلع

"ادهم" انتى عارفه مبدأى يا هبه مستحيل

"هبه" ليه بس

"ادهم" اولا انتى عارفه ومتأكده ان عندك فى البيت مش هايوافقوا على سفرك دا ثانيا انا قايلك مش هانروح مكان مع بعض غير واحنا متجوزين ان شاء الله رسمى

"هبه" انا ممكن اقول لجدو وتيته يقولوا لماما وهما هايقدروا يقنعوها

"ادهم " لاء معلش مشكلتى مش انهم يوافقوا مشكلتى ان انا مش هروح معاكى فى مكان غير وانتى مراتى رسمى يا هبه وقفلى بقى على الموضوع دا

"هبه" يا حبيبى

"ادهم"بيقوم يقف انا ماشى

"هبه" بتمسك ايده خلاص يا ادهم اقعد انا اسفه

"ادهم بيقعد" احنا خلاص خلصنا الشقه فاضل حاجات بسيطه ونكتب الكتاب ونفرش ان شاء الله

"هبه" ان شاء الله يا حبيبى

................................................................

"سميحه " قاعده فى الانتريه على الكنبه وبتسلم بعد الصلاه

"بيدخل الزوج وبيقعد على الكرسى الاقرب ليها

"سميحه" بتبصله ايه يا ابو اشرف مالك

"كمال" نفسى اساعد سحر بأى حاجه يا سميحه بس أيدى مش طايله

"سميحه" هانعمل ايه بس احنا يادوب معاشك مكفينا على اد عزومه للاولاد ونجمعهم حواليا ومواسمهم

"كمال" يعنى بنتى تبقى بتجوز بنتها وانا مسعدهاش بحاجه كدا

"سميحه" خلاص متحملش الهم انا بردوا هاسيب بنتى ناقصها حاجه وخصوصا سحر

"كمال" يعنى هاتعملى ايه

"سميحه"بتقلع سلسله باين عليها الفخامه والغلو دى كفايه تجيب لهبه احلى حاجه

"كمال"خلاص يا سميحه اللى تشوفيه

.............................................................

"يحى" قاعد فى البنك وسرحان

يا ترى يا شروق ممكن تروحى منى

انا قلقان اوى بجد

بنوته بتقرب منه ايه يا استاذ يحى مالك سرحان ليه

"يحى" اهلا استاذه منه خير فى حاجه

"منه" بأبتسامه لاء انا بس حبيت اشوفك سرحان ليه كدا بس

"يحى " انا كويس وبشتغل مش سرحان ولا حاجه كويس اهو

"منه" ماشى يا استاذ يحى ربنا معاك بعد اذنك

"يحى" بيكمل شغله شاف نمره غريبه على تليفونه بيرد الو

"المتصل" الو اذيك يا يحى

....................................................................

خلود نازله من القطر ناس بيقربوا منها

رايحه فين

"خلود" انا

................
...............................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق