9‏/4‏/2013

خفايا القلوب .. الحلقه ال 19

"عاصم قاعد على مكتبه وااقدامه الجواهرجى "

"الجواهرجى" ايه رأيك فى الطقم دا يا عاصم بيه

"عاصم" شيك اوى بس انا عاوز حاجه الماظ خالص

"الجواهرجى " ماشى معايا الطقم دا يارب يعجبك لان دى اخر حاجه جبتها معايا

"عاصم" طيب ورينى كدا

"الجواهرجى اتفضل وبيفتحله علبه قطيفه فيها خاتم واسوره شيك جدا واضح عليهم الفخامه "

"عاصم" ايوه هوا دا اللى انا عاوزه

"الجواهرجى " طيب الحمد لله انها عجبت حضرتك دى اهم حاجه

"عاصم" الحمد لله هوا طقم شيك وبسيط فعلا

............................................

"سحر قاعده فى اوضتها بعد ما هبه نزلت الجامعه لوحدها متوتره وقلقانه كل شويه يتعاد اقدامها كلام عاصم انه فعلا كان مش مصدق ان كانت كويسه ولا لاء"

"لاء كدا انا افورت بس هوا ايه اللى مخليه سهران يسمعنى واحنا سهرانين ولا يمكن سمعنا بالصدفه او كان صوت هبه عالى او انا لاء انا دماغى هاتتعب لما انزل اشوف الغدا ايه 

"سحر بتفتح اوضتها وبتخرج وعينيها على باب عاصم وقفت لحظات متردده تدخل"

"فضولها غلب خوفها ان حد يشوفها راحت للاوضه وفتحت ودخلت وقفلت وراها "

"واقفه ورا الباب وهيا محرجه بس لو حد شافنى ايه اللى بقوله دا انا مراته على الاقل اقدام الموجودين "

"تجرأت ودخلت شافت صورة عاصم وهوا مع مراته الاولى وقفت تبص ليها بأستغراب"

"دى شبهى اوى فعلا سبحان الله سابت الصوره وراحت للدولاب فتحته وهيا مش عارفه ليه "

"بتفتح اول ناحيه شافت هدوم حريمى استغربت ورجعت افتكرت انها ممكن لمراته "

"اكيد دى هدومها اد كدا كان بيحبها سايب دولابها زى ما هوا وبعينيها على كل ركن فى الاوضه شافت صورة على الكوميدينو بصت عليها مراته بس على اكبر شويه "

"ياه بجد انسان خلوق جدا اد كدا حبه ليها قوى "

"سحر سمعت خطوات فى الطرقه ايديها ارتعشت وقعت البرواز من ايدها اتكسر وتنكمش فى مكانها مستنيه صاحب الخطوات يدخلها

..............................................

هبه ماشيه فى الجامعه هيا وصديقتها روان

ادهم بيطلعلها ويقف اقدامها فجأه وحشتينى اوى يا هبه

هبه بتحاول تتفاداه ابعد عنى

"ادهم" يا ريتنى قادر انا مش قادر على بعدك اكتر من كدا

"هبه" يلا يا روان نمشى من هنا

"بيمسكها ادهم من دراعها علشان خاطرى اسمعينى انا هاموت فى بعدى عنك"

"هبه" انت ازاى بتمسك ايدى كدا سيب ايديى

"ادهم بيبعد ايده وبيضايق انا اسف بس ادينى فرصه اتكلم معاكى "

"هبه" مستحيل اسمعلك ومستحيل افهم حاجه ابعد عنى بقولك

"ادهم" مش هاسيبك تمشى غير لما اتكلم معاكى

"روان" انا هادخل المحاضره ياهبه وهاحجزلك جمبى اسمعيه يا هبه مش هاتخسرى حاجه "

"هبه بتسكت وروان بتسيبها وتمشى

"ادهم بفرحه" تعالى نقعد يا حبيبتى لو سمحتى

"هبه" بلاش كلامك دا علشان مسبكش وامشى

"ادهم" ايه يا هبه غيرك كدا دا انا ادهم حبيبك ليه ردك بقى قاسى عليه كدا

"هبه" شوف انت بقى مين قسى وظلم وبعد عن التانى

"ادهم بترجى" والله يا حبيبتى غصب عنى والله انا كنت بموت من غيرك انا مقدرش اتخيل انك مش معايا وجمبى انتى حبيبتى وحياتى كلها

"هبه بقلب بدء يرق "بس انت قدرت تقولهالى نسيب بعض

"ادهم " والله كنت بقولها ودموعى على خدى كنت بتقطع انا مقدرش اتخيل حياه انتى مش فيها يا هبه

"هبه" خلاص يا ادهم سبنى بس شويه وهانتكلم بعدين

"ادهم" لاء نتكلم دلوقتى علشان خاطرى وحشتينى اوى ووحشنى كلامى معاكى

"هبه بأستسلام وحنين لادهم" طيب

"ادهم" بفرحه موافقه نقعد سوا

"هبه" اه بس هامشى على طول 

.............................................................

"يحى قاعد على مكتبه قدامه دسيه وبيبص على كل الغرفه فرحان بمكتبه اللى ليه لوحده اخيرا بس شروق مش بتروح من خياله"

"هتصل بيها وخلاص  دلوقتى ايه يمنعنى ابعد عنها دا لو انا هاتجوز فى شقتنا"

"انت بتكلم كأنها وافقت انت نسيت شكلهم امبارح افرض بتحبه وانت احساسك بيها غلط "

"اه فعلا ها يفضل احراج وحساسيه بينا طول العمر "

"شاف تليفونه بيرن بيبص شاف رقم منه افتكر انه ها تكلمه الصبح "

"يحى" الو اذيك يا منه

"منه" اذيك يا يحى عامل ايه

"يحى بضيق" انا كويس كنتى عاوزانى فى ايه

"منه " انا ..كنت بطمن عليك بس واسفه ان اتصلت امبارح متأخر

"يحى" لاء كتر خيرك انا كويس الحمد لله

"منه" وطنط اخبارها ايه

"يحى" كويسه الحمد لله  

"منه" الحمد لله وانت يا يحى ايه عامل ايه واشتغلت ولا ايه

"يحى" منه سؤالها فجر كل حاجه جوه يحى حكى اللى حصل مع مامته لحد انه فى الشركه  دلوقتى وكمان حبه لشروق والموقف اللى حصل وشافه وتردده فى انه يكلمها

"منه صوتها مخنوق وواضح ان كلام يحى عن شروق صدمها بتتمالك نفسها وبترد "انت بتحبها اوى يا يحى

"يحى بندم انه حكى كل اللى فى قلبه كدا انا اسف ان وقعت دماغك كدا وما صدقت انك سألتينى وفتحت كدا"

"منه" انا عارفه اننا مكناش قريبين لبعض ابدا بس انا مبسوطه انك فتحتلى قلبك وحكتلى

"يحى" متشكر ليكى وشكرا انك سمعتينى

"منه" متشكرنيش تانى انا هاقفل دلوقت لان المدير طالبنى ومبروك على الشغل الجديد انتوا تستاهلو كل خير يا يحى انت وطنط وهبه

"منه" شكرا ليكى

...................................................................

"مروان ولميس اقدام بيت ومروان واقف مع البواب "

"لميس بتبص حواليها ومستغربه مروان عارف البواب منين"

"مروان" بيتكلم مع البواب بصوت واطى ها جهزت كل حاجه

"البواب" يا بيه ملحقتش انت جايلى من ساعه لسه وبتقولى تأجر الشقه الاجار ومش عارف عاوز حاجات فيها وناس اعمل كل دا فى ساعه ازاى

"مروان" لاء دا انا كدا هاكلم سمير واقوله انه جبنى لحد اى كلام

"البواب" يا بيه انا تحت امرك انت وسمير بيه دا خيره عليه بس انت كدا جيت بسرعه اوى

"مروان" خلاص خلاص هاتصرف انا بس اللى اقوله تمشى معايا فيه فى الكلام

"البواب" حاضر ياما عملتها الله يمسيك بالخير يا استاذ سمير

"لميس" بتنادى على مروان يا مروان يلا بقى

"مروان بابتسامه" خلاص يا حبيبتى يلا بينا

"لميس"يلا بينا فين

"مروان" نطلع فوق

"لميس" لاء مش هاطلع فى اى مكان

"مروان" ليه بقى

"لميس" مش هاطلع بيوت يا مروان مستحيل

"مروان" انتى مش واثقه فيا انا عاوز اتكلم معاكى براحتنا ومحدش يسمعنا

"لميس" فى اماكن كتير نتكلم فيها براحتنا ومش هاتكون بيوت يعنى مستحيل اطلع انسى وبتسيبه وتمشى

"مروان" لو مشيتى يا لميس مش نتكلم تانى واعتبرى كل اللى بينا انتهى

"لميس" انا اعتبرته كدا فعلا وكملت طريقها وهيا مش مصدقه اللى بيحصل حاسه انها مش بتفكر

"مروان واقف يبص على لميس مش متخيل انها قدرت تسيبه وتمشى بيلحقها استنى بس "

"لميس" عاوز ايه للدرجه دى شايفنى وحشه

"مروان"  لاء انا كنت عاملك مفاجئه فوق

"لميس" ابعد عنى بقولك انت ومفاجئاتك انت تنسى اننا كنا مخطوبين اصلا وبجد انت نزلت من نظرى جدا

"مروان" انا

"لميس" اه انت وبجد ندمانه اوى ان حبيتك ووثقت فيك منك لله

"مروان" انتى ظلمانى والله ظلمانى

"لميس وقفت تاكسى وسابت مروان واقف يكلم نفسه ومشيت"

........................................................................

"سحر بتخرج من الاوضه بتبص فى الطرقه مش شايفه حد اكيد كنت بيتهيقلى"

"دخلت تانى وبعدين فى البرواز اللى اتكسر دا هاعمل ايه بس انا هاسيبه وانزل كأنه وقع لوحده بس"

"سحر قفلت الاوضه تانى ونزلت للدور الاول تتابع الاكل اخباره ايه "

"عاصم داخل الكل بيقف ليه سحر لاحظه ارتباك العاملين فى البيت قربت من البنت جمبها هوا فى ايه "

"البنت " عاصم بيه رجع على غير عادته ودى اول مره تحصل يجى فى وقت زى دا

"سحر" والله طيب وخرجت من المطبخ تشوفه 

"عاصم بأبتسامه لسحر" لو سمحتى عاوزك فى موضوع فى المكتب

"سحر بأستغراب وقلق" حاضر

........................................................................

"عبد العزيز وانجى قاعدين فى البلكونه بيشربوا الشاى"

"عبد العزيز" بيتنا وحش اوى من غير بابا الله يرحمه

"انجى" الله يرحمه يا عبد العزيز بس مش عاوزاك تفضل كدا ومتنساش كنزى لازم نحولها ورقها بسرعه هنا علشان تلحق امتحانات الترم

"عبد العزيز" اه هانزل انا وهيا بكره ونشوف الموضوع دا

"انجى" ماشى

"فارس بيدخله البلكونه" انا قولت بردوا ها لقيكوا هنا متهيألى احنا رجعنا مصر بس يا بابا علشان البلكونه دى انت بتحبها اوى

"عبد العزيز" ماشى يا لمض اختك فين

"فارس" طلعت لطنط صباح

"انجى " اه انا بجد لحد دلوقتى مش مصدقه ان سحر اتجوزت وبسرعه كدا

"عبد العزيز"بجد اشرف قلنا فى العربيه واحنا راجعين انا فعلا مش مصدق لسه

"انجى" سحر تعبت كتير ربنا يعوض صبرها خير يارب

"عبد العزيز" يارب بس هاروح ازورها بكره ولا بعدوا واخدلهم الحاجات اللى جايبهالها هيا وولادها

"انجى" ماشى وانا هاجى معاك

"فارس" طيب ممكن تركزوا معايا ثوانى

"الاتنين فى نفس واحد" فى ايه

"انا عاوز اطلب طلب منكم وياريت تحققهولى بجد"

..............................................................

"شروق ماسكه موبايلها كل شويه تجيب رقم يحى وترجع تشيله "

"اتصلت الرقم ادى جرس"

"يحى بيبص على التليفون بفرحه" الو

"شروق" اذيك يا يحى

"يحى" اذيك انتى انـــا

"شروق" ها

"يحى" انتى متصله ليه الاول

"شروق بأحراج من سؤاله اسفه انى اتصلت "

"يحى" مقصدش والله متفهميش غلط 

"شروق" انت مشيت ليه يا يحى وليه مسلمتش عليه قبل ما تمشى كنت فاكره ان انا اغلى من كدا عندك

"يحى" انتى اكيد عارفه انك غاليه عندى بس انا مش عارف لقيتك انتى وفارس يعنى فا مشيت

"شروق بحزن" لقيتنى ايه انت مبتفهمش على فكره وانا غلطانه ان اتكلمت معاك

"يحى" استنى بس يا شروق انا بحبك وكنت غيران عليكى

"شروق قفلت من قبل ما تسمع اى كلمه من اللى يحى قالهم "

رمت تليفونها وفضلت تعيط على احساسها اللى خانها بيحى

........................................................

"سحر وعاصم فى اوضة المكتب "

"عاصم" لسه زعلانه من كلام امبارح

"سحر بتفاجئ ومين قال ان انا زعلت "

"عاصم" احساسى بيكى

"سحر بأستغراب كلمته " احساسك بيا

"عاصم بيقدم علبه شيك لسحر اتفضلى "

سحر" ايه دى "

"عاصم" هديه ليكى يمكن تنسى الكلام اللى قولته

"سحر" بجد مش كان ليها لزوم وبجد ميرسى على الهديه دى بس مش هاقدر اقبلها معلش

"عاصم " ليه

"سحر" علشان انا مش هاعرف اجبلك حاجه غاليه كدا زيها

"عاصم " وانا مش عاوز منك حاجه

"سحر " بس انا

"عاصم بضيق " خلاص متشغليش بالك كأ،ها مجتش اصلا

"سحر لاحظة انها ضايقة عاصم " انا اسفه وقامت اخدت العلبه من على المكتب تانى  وبأبتسامه شكرا بجد جميله اوى

"عاصم" المهم تكون عجبتك بس

"الاتنين بيبصوا لبعض وفى عينيهم اجمل ابتسامه "

..........................................................

"اشرف ويحى قاعدين فى عياده واضح ان كل اللى فيها مدمنين "

"اشرف قاعد متوتر قام للشاب اللى قاعد لو سمحت دورنا امتى

"الشاب" لسه اقدامك دورين بس"

"اشرف بيرجع مكانه وعينه على كل الموجودين ومتوتر "

"مراد" انا اسف يا اشرف ان انا عرضتك لموقف زى دا

"اشرف" يا بنى عيب كدا انا اخوك المهم ربنا يشفيك وانا جمبك مش ها سيبك ابدا

"مراد" ربنا يخليك ليا يارب

"مراد تليفونه بيرن بيبص فى التليفون وبيكتم الصوت"

"اشرف" مين ي مراد اللى كل شويه يتصل

"مراد" دى حماتى بتتصل من الصبح وانا مبردش عليها

"اشرف" ليه ما تشوفها عاوزه ايه

"مراد" لاء مش عاوز اتكلم معاها

"اشرف" مينفعش كدا لازم تتكلم وتقعد معاهم وانا هاجى معاك وعرفهم بنتهم بتعمل ايه وحماك راجل محترم ها يقدر يحكمها

"حمايا محترم بس للاسف مالوش شخصيه شخصيته معدومه فى وسطهم سيبك منهم دلوقتى معلش يا مراد "

................................................

"لميس نايمه على السرير وخلود بتحاول تصحيها"

"خلود" قومى بقى يا لميس عاوزه اعرف مالك من ساعة ما جيتى بتعيطى ليه مروان عملك حاجه

"لميس" انا مش عاوزه اسمع اسه تانى

"خلود" لاء فى ايه قولى عملك ايه بس

"لميس" هاحكيلك وانتى قوليلى رأيك ايه فى اخوكى

"خالد بيتصل بخلود "

"استنى يا لميس خالد بيتصل "

"لميس" مترديش عليه وياريت تنسيه يا خلود

"خلود بأندهاش ايه"

...............................
...............................   

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق