9‏/4‏/2013

المجهول .. الحلقه التاسعه

الحلقه التاسعه
............

ماجد"اتصل يلا يا شريف بكمال شوفه

"شريف" بيتلفت حواليه حاضر بس فين ريهام

"ماجد" متقلقش هاتيجى انا واثق انها هاترجع كويسه

"شريف" يارب وبيتصل بكمال الو ايوه يا كمال انتوا فين

"كمال" احنا ماشيين وراهم اهو متقلقش لما نوصل هابلغك ان شاء الله

"شريف" بيكمل كلامه فى التليفون وبيعينيه بيشوف ريهام من ضهرها والتليفون على ودنه بأعلى صوته ريهام

"ريهام وهيا لسه مدياله ضهرها دموعها بتنزل مش مصدقه انها سامعه صوته فعلا وبتتلفت ليه ببطئ وبصوت بيطلع بالعافيه شريف

"شريف"  بيوقع التليفون من ايده وبيجرى على ريهام وهيا بتجرى عليه وبيحضنوا بعض فى وسط المطار

"ماجد" بيشوف المنظر مش مصدق ان دا شريف دموعه غلبته غصب عنه وبيوطى على تليفون شريف بياخده وبيطمن انه لسه شغال

"شريف بيحس بالمنظر اللى هوا فيه والناس اللى حواليه واتضيق انه ساب مشاعره تغلبه كدا

"ريهام" انا مكنتش متخيله ان هارجع اشوفك تانى بنتى يا شريف جودى وحشتنى اوى

" شريف" هاتروحى تشوفيها دلوقتى يا ريهام عند مامتك

"ريهام" هاموت واشوفها يا شريف يلا نروحلها

"شريف" هابعت معاكى عسكرى يوصلك انا مش هاعرف اكون معاكى ورايا حاجات لازم اعملها

"ريهام" بنظرة شك هاتعمل ايه يا شريف

"شريف" متخافيش يلا لازم تمشى المنظر وحش اوى كدا الناس كلها بتبصلنا وبينادى على عسكرى واقف تعالى يا بنى توصل المدام لحد باب الشقه وتطمن انها دخلت وترجع

"العسكرى" حاضر يا فندم

"ريهام" يا شريف

"شريف" يلا يا ريهام روحى ها يوصلك لجودى شوفيها وعوضيها عن اليومين دوول حرمان منك وبعدين نتكلم عاوز اعرف منك شويه تفاصيل 

.............................................................

"كمال" بيمشى ورا العربيه بيدخلوا فى زحمة سير رهيبه تليفونه بيرن

"شريف" ها يا كمال وصلتوا لفين

"كمال" الدنيا زحمه اوى يا شريف وخايف يتوهوا منى يا شريف اقفل دلوقتى

"شريف" يتوهوا ايه لاء طبعا انت فين دلوقتى

"تقاطع"فيصل يا شريف الدنيا زحمه موووت بجد

"شريف" طيب انا جاى

"كمال" ماشى وانا معاك على التليفون لو حصل جديد هابلغك ان شاء الله

"ماجد"يلا انا جاى معاك

"شريف" لاء خليك هنا انت يا ماجد علشان شغلك ومش هاتفدنا بحاجه كتر خيرك اوى لحد كدا

"ماجد" ماشى بس طمنونى عملتوا ايه

"شريف" حاضر سلام

..................................................

"رانيا"قاعده وفى ايديها سيجار وبتضحك هاهاها ها مش قولتلك كل حاجه هايتم كل حاجه زى ما احنا عاوزين اخد الدرس المظبوط

"سامح"  بس مش هاطمن زيك كدا غير لما اعرف وصلوا ولا لسه

"انا بقى مبسوطه ومطمنه يلا عاوزه اخرج لازم نحتفل باليوم دا

"سامح " مش لما يطمنونا انهم وصلوا وبقوا فى امان

"رانيا" لاء انا مطمنه وعاوزه اخرج يلا

"وزياد"

"رانيا" ماله زياد

"سامح " رجعتوا بسرعه اوى ليه كدا حصل حاجه

"رانيا "لاء محصلش حاجه زهقنا رجعنا

"سامح"طيب انا هاطلع البس واkزل انتى هاتغيرى ولا ايه

"رانبا" لاء انا هاخرج كدا يلا انت استعجل بس

.............................................................

"شريف" بيقرب من تقاطع فيصل وبيتصل بالموبايل ها يا كمال انت فين

"انا خلاص ماشى ورا العربيه "

"شريف" يعنى انت فين انا فى تقاطع فيصل

"كمال" لاء انا فى شارع المريوطيه

" شريف" طيب انا هاحصلكم بس اوعوا يغيبوا عنكوا

"كمال" حاضر

................................................................

"ريهام بتخبط على بيت ولدتها "

"الام" بتفتح والدموع بتسبقها قبل كلامها لما بتشوف ريهام

"ريهام" ماما

الام" ريهام بنتى يا حبيبتى كنت فاكره ان مش هاشوفك تانى"

"ريهام" بتدخل حضن مامتها انا بخير يا ماما فين جودى هاموت عليها

"الام" بتدخلها وبتقفل الباب ادخلى يا حبيبتى بنتك جوه يا حبيبتى مكنتش بتسكت

"ريهام" بتجرى على جودى يا حبيبتى يا جودى وبتبوسها وحشتينى وحشتينى اوى

"الام" احكيلى ايه اللى حصل

"ريهام " بتحضن جودى وبتبوسها مش وقته يا ماما هاحكيلك بس نفسى استحمى وانام شويه مع جودى

"الام" ماشى يا حبيبتى براحتك ادخلى

.................................................................

شريف بيسوق بسرعه وبيتصل بكمال ايه انتوا فين

"كمال" احنا واقفين وواقفين اقدام البيت اللى طلعوا فيه

"شريف" طيب يلا قولولى انتوا فين بالظبط

"اخر شارع *******هتلاقى فيلا هيا الوحيده هنا"

"شريف" خلاص ماشى دقايق وهاكون عندكوا

"كمال" ماشى

.................................................................

رانيا وسامح فى ديسكو وبينزلوا من على البيدج الرقص

"رانيا" يااه انا رقصت كتير اوى تعبت جدا

"سامح" اه هه هه وانا كمان مش قادر فصلت

" رانيا "طيب اقعد نشرب حاجه ونعدين نقوم تانى نكمل

"شريف" ماشى يا حبيبتى

..................................................................

"شريف" وكمال" واقفين بعيد عن الفيلا وبيتكلموا جنب عربياتهم

"شريف" ها يلا بينا

"كمال" يلا استعدوا انت وهوا من هنا وانتوا من هنا وانا يا شريف هالف من باب المطبخ وانت من الباب الرئيسى البواب مش واقف شكلهم بعتوه يجيب حاجه

"شريف" ماشى يلا بينا

الكل بيدخل شريف وصل لجوه الفيلا بمنتهى السلاسه وبيتقابل هوا وكمال

"شريف" مافيش حد

"كمال" شششش  وبيشاور بأيده فى صوت جاى من فوق

"شريف"و"كمال" طالعين    

"بيفتحوا اوضه بسرعه جدا وبيوجهوا المسدسات اثبت مكانك"

"راجل وست قاعدين على سرير فى ايه فى ايه "

"شريف" انتوا مين

"الرجل" انا المهندس احمد الشربينى انتوا مين

"شريف بينزل مسدسه وبأيده بينزل مسدس كمال" احنا اسفين بس دا بيت حضرتك

"كمال" بس الناس اللى دخلت من شويه هنا راحو فين

"احمد" ناس مين

"شريف" فى مخرج تانى للجنينه يا بشمهندس

"احمد" اه فى بوابه صغيره على الشارع التانى

"كمال" يبقوا دخلوا وخرجوا من هناك بس البواب دا سابهم دخلوا ازاى

"احمد" بواب! بواب مين البواب واخد اجازه اليومين دول فى البلد

"شريف" خلاص يا كمال كل حاجه اتوضحت

"كمال" انا اسف يا شريف

"شريف بضيق وبأحراج احنا اسفين لدخولنا بالطريقه دى واسفين يا مدام

"المدام" بتبص لاحمد وبتلتزم الصمت

"شريف" وبعدين كدا خلاص هربوا مننا

..............................................................

"ماجد بيتصل بشريف" ها يا شريف عملتوا ايه

"شريف" هربوا مننا ي ماجد

"ماجد" بتقول ايه يعنى انا ساعدت فى جريمه بشعه زى دى وسهلة اتمامها

"شريف" انا اسف يا ماجد بس انا هاتكلم مع ريهام وهاشوف هاقدر اطلع منها بأيه

"ماجد " خلاص يا شريف سلام انا منفعل جدا هاكلمك لما اهدا

...............................................................

"كمال" بيحاول يكلم شريف من ساعة ما سابه اقدام الفيلا وركب عربيته وطلع بيها زى المجنون بس كل محاولاته بتنتهى بالفشل

ياترى انت فين يا شريف انا عارف انك اكيد زعلان منى بس مش بأيدى حاجه وبيشرب سيجاره فى ايده وبياخد نفس عميق بكل عصبيه

..................................................................

"شريف" سايب تليفونه فى التبلوه عمال يرن ودموعه غلبته ونزلت غصب عنه

"بيفتكر دنيا ومنظرها ودعاها عليه " "وبيفتكر بنته اللى لاقاها تحت السرير وهيا بتبكى

"وبيفتكر ريهام وهيا بتجرى تستخبى فى حضنه وهيا بترتجف من الخوف

"انا اسف مقدرتش اجيب حقكوا بس انا مش هاسكت ايوه مش هاسكت "
....................................................................

"رانيا" و"سامح رجعوا تعبانين جدا وقعدوا على كنبة الانتريه سوا

ندهوا على فتحيه

"فتحيه" ايوه يا فندم

"رانيا " انا جعانه جدا حضريلى العشا بسرعه

"فتحيه" وحضرتك يا سامح بيه هاتتعشى

"سامح " ايوه انا جعان جداااا

"رانيا وسامح اكلوا وطلعوا لاوضة زياد يطمنوا عليه

"رانيا " فين زياد

"سامح" اكيد نايم مع ناديه متقلقيش

"رانيا وسامح بيفتجوا اوضة ناديه "

"رانيا" مافيش حد هنا كمان وبتجرى على السلم وبتنادى فتحيــــــــــه

"فتحيه" من تحت ايوه يا هانم

"رانيا" فين ناديه وزياد

"فتحيه" نايمين فوق يا هانم

"رانيا" مافيش حد فوق يعنى ايه هما فــــــــــــــــــين انتوا بتعملوا ايه هنا

"سامح" اهدى يا رانيا اكيد نزلوا بس وزمانهم جايين

"رانيا" نزلوا الساعه 1 بليل يشتروا ايه ان شاء الله

"سامح" يعنى ايه هايكونوا راحوا فين بس

"رانيا بتمسك تليفونها وبتتصل برجالتها "انتوا فين يا غفر...ناديه وزياد راحوا فين انا مش لقياهم..تغطسوا وتجبهوملى من تحت تقاطيق الارض ..يلا مستنيه

"سامح" زياد ابنى ممكن يكون راح فين بس

"رانيا" اه لو اللى فى دماغى صح

"سامح" ايه هوا

"رانيا" شريف

"سامح"قصدك يكون ليه صله باختفاءهم

"رانيا" اكيد ومين هايكون غيره مين جالنا لحد بيتنا وهددنا

.......................................
.......................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق