9‏/4‏/2013

المجهول ... الحلقه الاخيره

شريف بيدخل شقته وفى ايده ريهام وجودى

"ريهام" انا هادخل انيم جودى وراجعه ليك حبيبى عاوزه اتكلم معاك

"شريف" ماشى مستنيكى

.............................................

"رانيا " يلا لازم نبلغ عن اختفاء الولد مش هاينفع نستنى اكتر من كدا

"سامح" هانبلغ البوليس معقول

"رانيا بدموع وضعف"انا مش عارفه افكر ابنى يا سامح ابنى فين انا عاوزاه

"سامح" بخوف لتكون ناديه خطفته

"رانيا" وناديه تخطفه ليه لاء مستحيل

"سامح" فعلا هيا اجبن من كدا

"رانيا" انا هانزل هاروح ابلغ اشوف ابنى فين

"سامح" استنى انا جاى معاكى

................................................

"ريهام بتخرج من اوضة جودى "حبيبى تعالى اقعد شكلك مرهق اوى

"شريف" من يوم خطفك وانا مبنمش يا ريهام حصل حاجات كتير فى غيابك مش قادر احكيها

"ريهام" احكيلى حبيبى انا سمعاك

"شريف" اولهم ماما ماتت امبارح لسه ومعرفتش حتى اخد عزاها النهارده

"ريهام بأيديها على بؤها ماما ودموعها اتجمعت فى عينيها

"شريف" استنى يا ريهام اعرفى ماتت ليه تصدقى ماتت من زعلها على دنيا واللى حصلها

"ريهام" ليه حصلها ايه

"شريف" اللى خطفوكى بعتوا ناس ضيعوها

"ريهام" مش فهما ...قصدك !!

"شريف" ايوه يا ريهام ضيعوها وضيعوا مستقبلها ماما مستحملتش

" ريهام" بدموع يا حبيبتى يا دنيا ولاد ****ربنا ينتقم منهم ربنا المنتقم الجبار يا حبيبى انت شوفت كتير اوى

"شريف" دموعه بتغلبه لاول مره فى حياته اقدام ريهام انا حاسس ان مشلول يا ريهام حق اقرب الناس ليا مش قادر اجيبه انتى كويسه يا ريهام محدش لمسك

"ريهام" بتاخده فى حضنها يا حبيبى متخافش والله انا كويسه بس اهدى بس والله ربنا المنتقم الجبار بس متعرفش هما مين

"شريف" لاء ..بس انا شبه متأكد انها رانيا وسامح جوزها

"ريهام بخضه" رانيا ..رانيا

"شريف" ايوه

"ريهام " بتفتكر وهيا فى العربيه والشباب بيقولوا  احنا منعرفش مين الراس الكبيره كل اللى نعرفه انها ست

"شريف" بيرفع دماغه من على كتفها ايه سرحتى فى ايه

"ريهام" ها لاء انا بس كل اللى سمعته ان الراس الكبيره واحده ست

"شريف" ست يبقى انا صح انا متأكد ان صح

"شريف" تعرفى ايه تانى يا ريهام قوليلى

"ريهام" بخوف وبتفتكر المطواه وتهديدهم ليها ببنتها لاء معرفش غير كدا ومسمعتش غير كدا ومشوفتش اى حد فيهم

بيقاطعهم رنة تليفون شريف

"شريف" دا كمال هارد عليه زمانه قلقان عليه

"شريف" الو ايوه يا كمال..بتقول ايه..طيب اقفل اقفل انا جاى حالا

"ريهام" فى ايه

"شريف"انا لازم انزل حالا خلى بالك من نفسك

"ريهام" حصل ايه بس الاول

"شريف "هاكلمك اقولك يلا سام اقفلى ورايا الباب كويس واكمنى ان باب المطبخ مقفول

"ريهام" حاضر

........................................................

كمال قاعد على مكتبه ها حضرتكوا شاكين فى مين

" رانيا" انت هاتفضل تسألنا اعرف ناديه فين وابننا اكيد معاها

"سامح"انقظنا حرام عليك اتحركوا بسرعه

"شريف " بيفتح الباب وبيدخل كمال باشاااا وعينيه على رانيا وسامح

"سامح ورانيا نظرات سريعه لبعض "

"رانيا " ابنى فين يا شريف وبصوت اقوى ابنى فين

"شريف" وعينيه لكمال مجنونه دى ولا ايه

"كمال" تعالى يا سيادة الرائد اتفضل اقعد

سامح" انتوا هاتقعدوا تضايفوا بعض وتسيبونا كدا

"كمال" انت اتجننت يا استاذ ولا ايه ...ايه تضايفوا بعض دى ابنك وهاندورلك عليه غير كدا مالكش حاجه عندنا

"رانيا" طيب وانت مستنى ايه يلا

" شريف بنظرة فرح " اصل ربنا هوا الحق

"رانيا" ابنى هاتولى ابنى

..............................................

بعد يوم واحد "كمال" بيقعد واقدامه رانيا وسامح

"كمال" بيبدأ كلامه احنا لقينا ناديه

"رانيا" وابنى فين

"سامح" لقيتوها فين

"كمال" براحه كدا انا هاجاوب على كل اسألتكوا ناديه بره ولقينها بتحاول تهرب على الحدود

"رانيا" تهرب ليه

"كمال" ثوانى هامر بدخولها وتسمعوا اللى عندها لانها قالت مش هاتتكلم غير فى وجودكوا

"كمال" بيرن الجرس اللى جنبه دخلوها يا بنى ... "للعسكرى"

"ناديه بتدخل بمنتهى الصلابه وبقوه غير منشوده عنها قبل كدا "

"رانيا" بتقوم تقف ابنى فين يا كلبه ابنى فين

"سامح بيمسك رانيا اهدى دلوقتى نعرف كل حاجه "

"ناديه بتقعد"

"كمال" ها يا ناديه اتكلمى اهم اقدامك الولد فين

"ناديه" زياد خلاص انا ارتاح من الحياه دى علشان ميعش مع ناس ذى دول

"كمال" بيضرب الجرس بقوه تعالى يا بنى اقف جنبها هنا

"رانيا" و"سامح" بيبصوا لناديه بذهول ولسانه اتربط

"كمال" ازاى دا حصل مين اللى موته

"ناديه " انا

كمال" انتى طيب فين الجثه "

"ناديه" وبعينيها على سامح ورانيا هاهاهاهاهاها اللحمه المشويه امبارح كانت حلوه

سامح" و"رانيا" بذهول انتى بتقولى ايه وبدأت رانيا بالهجوم على ناديه تقصدى ايه فين ابنى فين يا حيوانه"

"كمال" خدهم يا بنى طلعهم خلينى اعرف اكمل الشغلانه الهباب دى

..................................................................

"كمال" بيقعد وبيكمل كلام مع ناديه وبأيده على تليفون المكتب ايوه يا شريف تعالى شويه عاوزك

"كمال " بيكمل ها احكى ايه اللى حصل بالظبط

"ناديه" انا اخدت زياد ونزلنا الشقه اللى تحت فى نفس البيت اخدنها الست وجوزها يحطوا فيا الحاجات الزياده فى البيت

"كمال" وبعدين

"ناديه" اخدته وشربته كوبايه عصير فيها سم وبعد ما مات قطعت ايديه ورجليه واخدت اللحم الموجود وقطعته وحطيته على جنب اخدت كل العظم والرجلين والايدين والراس وحطيتهم فى كيس اسود وحطيتهم على جنب واخدت القلب والكبد بتاعه ووحطيتهلهم فى التلاجه الموجده فى الشقه

"شريف بيدخل " وكمال بيستنجد بيه تعالى يا شريف مش قادر اكمل تحقيق معاها بجد كمل انت اقرأ اللى قالته فى المحضر اهو انا رايح الحمام وخرج بسرعه جدا

" شريف" بيقرأ فى المحضر وظهر عليه علامات الذهول انتى عملتى كدا ليه وازاى قدرتى

"ناديه بكل ثبات اكمل كلامى وبعدين اقول ليه وانت تعرف ازاى قدرت "

"شريف" مستغرب ثقتها وجرأتها كملى

"ناديه" وبعدين قلعت البس اللى كنت لابساه وحطيته فى نفس كيس اللى فيه دماغه واجزاءه

"شريف" كملى

"ناديه"اخدت اللحم وطلعته لفتحيه وقولتلها الهانم هاترجع عاوزه تتعشى لحمه مشويه خدى اللحمه دى تبليها واعملهلهم واخدتها فتحيه وعملتها ونزلت اخدت الكيس ولبست طرحه ونضاره سودا علشان رجالة البيه والست ميشوفنيش ورميت الكيس فى بسكت على اول الشارع وقررت اهرب خالص من البلد لحد انتوا ما مسكتونى وانا على الحدود كنت زمانى خلاص هربت لولا انتوا

"شريف" انتى ازاى جالك قلب تعملى فى طفل كان بيحبك زى ما انا شوفته ازاى تعملى فيه كدا

"ناديه" ازاى ههههه كنت لازم اقهرهم عليه ..رانيا اللى متعرفش ربنا ابدا ياما عملت علشانها وهيا كانت دايما تحط من شأنى وتستحقرنى حتى الاجازه كانت بترفضها دا انا مكنتش بعرف اشوف اهلى غير مره واحده كل كام شهر ولا سامح بيه جوز الهانم اخدنى غصب عنى وعيشنى فى الحرام ويوم ما بقيت ام حرمنى من ابنى وخلانى اجهضه بس خلاص انا مش ندمانه ولا زعلانه انا انتقمت لنفسى ولابنى وزياد الاحسن ليه انه ميترباش مع ام واب زى دول انا رحمته

"شريف" كل اللى قولتيه دا ميبررش عملتك انت انسانه قلبك ميت ومتعرفيش ربنا ياريت متكلميش عنه

"ناديه" انا مش ندمانه ولو الزمن رجع بيا لورا هاعمل كدا تانى

"شريف" اكتب يا بنى امرنا نحن الرائد *****بعد اعتراف المتهمه بالتهمه المذكوره التأكد من الاقوال التى ادلت بها وايجاد كل من بقايا الجثه التى ذكرتها وحبسها 4 ايام على ذمة القضيه مع التجديد امضى يابنى واقفل المحضر ومضيها

"ناديه بتمضى وشريف بينده للعسكرى ياخدها وبيبوصلها باشمئزاز "

.......................................................

"رانيا بعد معرفتها باللى حصل لابنها وان اللحم الشهى اللى اكلته كان ابنها فى نفس اللحظه اتشلت وسامح فضل يرجع لحد ما مات

"شريف" حس بأنتقام ربنا ليه ولاخته ولمراته ولكل اللى ناس اللى قتلوهم واخدوا اعضائهم بس لما حس انه فى مرحلة لشماته قرر يقوم يتوضى ويدعى ربنا ويشكره هوا المنتقم الجبار 

...............................................
"دنيا" اخت شريف انتهت علاقتها بنادر بناء على رغبته بعد ما عرف اللى حصل معاها

"كمال " بيطلب من شريف ايد دنيا وبيأكد ليه انه فعلا بيحبها من زمان وكان نفسه ربنا يجمعه بيها

"دنيا" مقدرتش توافق بس مرفضتش رفض نهائى وكمال اكدلها حبه ليها من  زمان وانه هايفضل جنبها وهايستنها لاخر العمر

"رانيا " طلبت تشوف شريف واعترفتله بكل اللى عملته فيهم وانها ندمانه بس قرر حبسها وتحويلها لمستشفى السجن حتى انتهاء علاجها

.................................................................

المشهد الاخير

"ريهام" و"شريف" فى بيتهم بيحتفلوا الكل بعيد ميلاد جودى

"دنيا" و"كمال" مع بعض

"ماجد" و"دعاء" واولادهم حوالين السفره

الكل بيهنى وبيبارك وشريف قرر يقول كلمه قبل تقطيع التورته الكل بيستمع بأنتباه

انا القضيه الاخيره كانت قاسيه بكل معانيها علينا كلنا انتى يا دنيا واللى حصلك وانت يا ماجد ومساعدتك فى جريمه زى دى علشان ترجعلى ريهام وانتى يا ريهام بعد كل اللى حصل عرفت اد ايه انا بحبك والكل بينتبه للكلمه واولهم ريهام

"ريهام" انت بتقول ايه يا شريف

"شريف" انتى حبيبتى ومراتى وام ولادى وبجد بحبك اوى

"ريهام" بسعاده اول مره تسمع كلام حلو اوى كدا منه وكمان اقدام كل العيله وانا كمان بحبك ربنا يخليك ليا

"شريف" بيمسك ايديها وبيكمل وانت يا كمال يا صديق عمرى ربنا يخليك ليا مسبتنيش لحظه وكنت معايا فى كل لحظه وخاطرة بنفسك علشانى

"كمال" انت اخويا يا شريف انا مستعد افاديك بعمرى

"شريف" بأبتسامه شكرا يا كمال عارفين ايه اللى استفدته ان بجد ربنا انتقامه اكبر من كل البشر ياريت دايما نهابه ونعمل حسابه ونعرف انه شايفنا ومطلع على كل اعمالنا وبجد ربنا يخلينا لبعض


وبكدا تكون انتهت المجهول والاسم المقصود هنا ان زى ما رانيا كانت فاكره انها اكبر من الكل وان مافيش قادر عليها كانت نهايتها بأكل لحم ابنها ودا كان اشر انتقام منها ودا كان شئ مستحيل تتوقعه ولا تعرفه
وتَعرُف رانيا وريهام على بعض وهما اصدقاء طفوله ومكنتش تعرف ان وراها كل دا فا هنا بردوا مجهول 

اتمنى تكون نالت على اعجابكم ومكنش طولت عليكوا ربنا يبعد عنا جميعا شرور الدنيا ويحفظنا يارب









..

انا بنزل القصص كلها اللى نزلتها على الفيس بوك لمتابعين المدونه وهانزلكوا دلوقتى القصه الجديده لاخر حلقه وان شاء الله كل حلقه جديده مش هانسى انزلها ليكوا ... اتمنى تعجبكوا القصص واعرف رأيكوا ...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق