9‏/4‏/2013

المجهول .. الحلقه الخامسه

شريف وكمال اقدام بيت رانيا وسامح هادخلهم واستنانى هنا

"كمال" هاتقولهم ايه

"ولا حاجه"

"كمال" وداخل ليه طيب

"شريف" لسه مش عارف بس لما اخرج هاقولك

"كمال" ماشى بس متتأخرش

"شريف" ماشى

"كمال" ماشى بس لو اتخرت هادخلك

"شريف" لاء اوعى وسابه ودخل

"شريف واقف اوقدام الكاميرا على باب الشقه السفلى وبيعمل باى  "

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"سامح" بيطلع لرانيا جرى ..مين يا سامح اللى بيضرب الجرس

"كمال" شريف

"رانيا" وايه اللى جابه دا

"سامح "معرفش اكيد شاكك فينا هانعمل ايه دلوقتى

"رانيا" معندوش دليل واثبت كدا ايه الخوف دا خليك انت هنا علشان لو شافك الشك هايتأكد عنده

"سامح" بخوف اللى تشوفيه

"رانيا " فتحيه ..انتى يا فتحيه

"فتحيه بتيجى مسرعه" ايوه يا فندم

"رانيا" مش سامعه الباب افتحى

"حاضر"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"شريف بيدخل وعينيه بتدور فى البيت كله شاف رانيا واقفه على السلم ولابسه لبس بيت "

"شريف" بينزل بعينيه تانى فى الارض

"رانيا " هاهاهاهاها 

"شريف" بضيق ياريت تلبسى وتنزليلى شويه او يـاريت اكلم استاذ سامح"

"رانيا" بتنزل على السلم سامح مش هنا

"شريف " وعينه لسه فى الارض طيب انا

"رانيا" بتقرب منه انت ايه

"شريف بيرجع لورا " بصى انا عارف انكوا

"رانيا" بتقرب اكتر اننا ايه

"شريف" بحده ابعدى لو سمحتى

"رانيا" هاهاهاها بعدت ها اقول عاوز ايه

"شريف " بعصبيه بصى يا مدام ... ريهام مراتى انا عارف انكوا ليكوا علاقه بخطفها

"رانيا" بتفاجأ ريهام اتخطفت

"شريف" انا عمرى ما غلطت ومتعمليش متفاجئه انا عارف احساسى وواثق فيه

"رانيا" بثقه حضرتك بتقول ايه لاء طبعا انا ممكن اذى اختى انا مش متخيله تتهمنى بحاجه ذى كدا

"شريف" بصى انا مش هاتكلم كتير بس اى حد ليه علاقه بخطف ريهام والله ما هارحمه

"رانيا" وانا مستحيل اصدق انك تشك فيا

"شريف" دا مش شك وقولتها كلمه ياريت مراتى ترجع كويسه احسن

"رانيا" بدموع والله انت ظلمنا

وانا مش هارحم اى حد غير لما ريهام ترجع لبيتها كويسه

"رانيا" وانت بتتهمنا احنا ليه انت ظابط واكيد ليك اعداء كتير

"شريف" وهوا بيمشى انا حذرت سلام وسابها ومشى

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"سامح" نازل جرى من على السلم

"رانيا" بثبات لاء شريف دا حطنا فى دماغه خلاص

"سامح" مش انا قولتلك انا خايف يا ترى ممكن يعمل فينا ايه

"رانيا" ميقدرش يعمل حاجه متخافش

"سامح" انا مش عاوز ادخل السجن

"رانيا بنظرة حاده" ابعد كدا لما اعمل تليفون

"سامح" بمين

"رانيا" هاتعرف

"رانيا" الو ..تتصلوا بيه تانى دلوقتى ..اه ..وتقولوله اللى هاقلهولكوا دلوقتى

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 "شريف" بيفتح العربيه وبيقعد جنب كمال وهوا متنرفز

"كمال" ها عملت ايه

"شريف"خلاص

"كمال" مش فاهم

"شريف" انا قولت اللى عندى ومستنى اللى فى دماغى يحصل واتأكد اكتر

"كمال" هوا ايه اللى فى دماغك

"شريف" هاتعرف

....................................................................

"ريهام" بتبص للاكل ونفسها تاكل تعبت من كتر مقاومتها ليه وهيا جعانه

"ريهام بتقرب من الصينيه وبدأت تاكل "

"بعد ما خلصت "

"نفس الشاب" بيفتح الباب ها كلتى اهو

"رانيا " ........

"الشاب" طيب عموما جيت اشوفك اصل متوصى عليكى

"ريهام" من مين

"الشاب" هههههه من اللى عاوزين جوزك

"ريهام " طيب وجوزى عمل ايه ها ينفذ ولا لاء

"هانكلمه كمان شويه وهانعرف "

"ريهام " يا خوفى

"الشاب" يلا هاخد الصينيه

"ريهام " بترجع لورا وبتبعد عن الصينيه

"ايه"مالك ما احنا اتكلمنا وبقينا فل اهو خوفتى تانى ليه

"ريهام" وانت عاوز ايه

"الشاب " بيضحك وبيوطى يا خد الصينيه متخافيش باخد صينية الاكل

"ريهام " فضلت مكانها متحركتش غير لما مشى

"وحشتينى اوى يا جودى وبدأت تحس اكتر بخطورة الموقف اللى هيا فيه انا كل اللى هاممنى ردك يا شريف لا كل اللى هايهمنى دلوقتى بنتى اخرجلها حيه يارب

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"شريف بيعدى من اوقدام بيت ماما ريهام وبيسترجع لحظه خطوبتهم كل شريط حياتهم عدى اقدامه"

"كمال" ايه يا شريف سرحت فى ايه

"شريف"جودى وحشتنى بس مش عاوز اطلع هاقابل مامة ريهام بأى وش

"كمال" وانت ذنبك ايه

"شريف"مقدرتش احمى مراتى ولا بيتى يا كمال انا كنت شاكك فيهم وقربت منهم وقربتها معايا

"كمال" متقلقش هاترجعها يا شريف انا واثق فيك

"شريف" بس انا مش واثق فى نفسى انا مستحيل ادخل اى بضاعه بأيدى البلد

"كمال" صحيح انت عرفت نوع البضاعه دى ايه

"شريف" اللى فى دماغى بس اتأكد منه وانا هاعرف كل حاجه

"كمال" نفسى اعرف اللى فى دماغك

"شريف" ال ...والتليفون رنته وقفت الكلام شريف بيرد بلهفه الو

"ايوه يا ........"
.................................................
"شريف " بيسوق بأقصى سرعه

"كمال" فى ايه يا شريف اهدى شويه قالولك ايه بس

"شريف" بيسوق ولاد الكلب

"كمال" ما تفهمنى فى ايه بس

"شريف" بيفرمل بأقصى سرعه انزل يا كمال

"كمال" بتقول ايه

"شريف" بقولك انزل

"كمال" ليه بس

"شريف" لازم اعمل المشوار دا لوحدى وحالا

..................................
................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق