9‏/4‏/2013

خفايا القلوب .. الحلقه ال 18

"سحر وعاصم قاعدين مع بعض لاول مره فى الانتريه "

"سحر بتحاول تتكلم " احم احم

"عاصم" بيوطى صوت التليفزيون وبيخطف نظره لسحر

"سحر" بتوتر انا

"عاصم بينتبه "

"انتباه عاصم لسحر وتركيزه معاها احرجها بتبعد بعينيها عنه "

"عاصم ملاحظ احمرار وشها وكسوفها من تركيزه معاها بعد بعينيه تانى للتليفزيون " اتفضلى لو حابه تقولى حاجه انا سامعك "

"سحر برعشه واضحه فى صوتها" انت بتعمل معايا انا وولادى كدا ليه

"عاصم" بصوت هادى علشان انا بجد نفسى فى عيله احبها وتحبنى

"سحر" وليه انا وليه وقفت معايا اوى كدا

"عاصم" بصراحه ولا هاتضايقى ؟؟

"سحر بخوف " لاء مش هاتضايق اتفضل

"عاصم" بصراحه انا ساعدتك اكتر علشان ولادك واخواتك واد ايه سمعت انكوا عيله فى حالها ومحترمه لكن انتى مكنتش عارف الكلام صح ولا غلط لان انا بجد معرفكيش انتى عجبتينى واتقدمتلك قبل كدا وانا معرفش عنك حاجه انا وقتها مكنتش واثق فى اللى بعمله بس دلوقتى اتأكدت لو فعلا الكلام كان صح كان الانسان دا ظهر وورانا نفسه

"سحر الكلام على اد ما هوا عقلانى بس جرحها انه متجوزها وهوا كان عنده شك فيها وكل اللى فكر فيه ولدها واهلها لكن هيا كانت مصدر شك"

"عاصم بيخطف نظرات متلاحقه" ضايقتك"

"سحر" لاء ابدا بس كان احسن متتجوزش واحده وانت شاكك فيها وبعد اذنك انا طالعه انام شويه

"عاصم" بس مش هاتستنى الولاد طيب انا اسف بجد لو كان كلامى ضايقك بس انا بحب الصراحه

"سحر" لاءمضايقنيش بس على فكره الانسان اللى اتكلم فى حقى اعترف لـــــ ووقفت كلام "وانا ابررله ليه "بعد اذنك

"عاصم قاعد بيبص عليها وهيا ماشيه وطريقتها اللى كلها هجوم وعصبيه وحاسس انه اتسرع وغلط لما اتكلم معاها بالصراحه دى "

"سحر دخلت ونامت على السرير ودموعها بتنزل يعنى كل اللى فكرت فيه ولادى واخواتى وانا ايه.. وانتى ايه اللى مزعلك كدا وانا هازعل ليه بس انا مكنتش احب انه يتجوزنى وشاكك فى تصرفاتى ...وهوا اللى انتى فيه جواز...هايكون ايه يعنى على الاقل اقدام الناس...بس انا خلاص الناس كلها عرفت ان انا بريئه يطلقنى وارجع لبيتى وولادى..ولادى اه ..دول جايين دلوقتى هاتقوليلهم عاوزه تمشى ليه..طيب اعمل ايه بس ...انا هاقعد فتره بس وبعدين اقوله انى حابه اطلق ...بس انا بردوا ايه مزعلنى اوى كدا ...جرحنى بجد ...وانتى تتجرحى ليه يهمك فى ايه اصلا..انا بجد وقت صغير ولازم امشى من هنا

..................................................................

"منيره قاعده مع يحى وهبه "

"هبه" قوليله ينسى يا عمتو خلاص الموضوع بجد انتهى

"منيره" يا بنتى الجدع شاريكى واى حد كان فى مكانه كان هايعمل زيه واكتر

"يحى"ياهبه انا عارف اد ايه انتى بتحبى ادهم وهوا كمان وعمتو بتقولك انه تعب جدا فا حرام عليكى اهله وكانوا ضاغطين عليه واحترمهم واحترم رغبتهم حتى لو على حساب قلبه وحبه ليكى يبقى نحترمه

"هبه" وهما اول ما اهله يضغطوا عليه يقوم يكلمنى يقولى خلاص مافيش نصيب ازاى قدر يقولها اصلا

"يحى" ازاى ايه بس يعنى لو جينا احنا فى يوم وقولنالك سيبى ادهم واحنا مش عاوزينه مش هاتوافقى

"هبه" لاء مش هاوافق طبعا وهاتمسك بيه جدا

"يحى" يبقى هوا بيحترم اهله وانتى مبتحترميناش للاسف

"منيره" استهدوا بالله يا ولاد احنا جايين نصلح مش تتخانقوا

"هبه" انا داخله اخلص بقيت تحضير الشنط

"منيره" شنط ايه؟؟

"يحى" حاجتنا يا عمتى رايحين نقعد مع ماما فى بيت عاصم بيه

"منيره بحزن" بجد وهاتقدروا تعيشوا هناك

"هبه" هوا طيب اوى يا عمتو والله ولو عرفتيه ها تحبيه

"منيره بدموع محبوسه" اه ان شاء الله ماشى يا ولاد مش ها عطلكوا بقى يلا خلصوا وانا هامشى وفكرى يا هبه وابقوا سلمولى على سحر وحلوها تكلمنى هيا عارفه معزتها عندى ايه ربنا يروء بالها 

"هبه" والله ما اقصد يا عمتى انك تمشى انا بس علشان متخانقش مع يحى

"يحى" انتى اصلا مش بتعرفى انتى بتكلمى ازاى بتكلمى وخلاص

"منيره" الله واكبر ايه يا ولاد مالكوا واقفين لبعض على الواحده كدا عيب عمركوا ما عملتوها يلا انا هامشى علشان ورايا كام مشوار سلام عليكو

"هبه" ماشى يا عمتو هافتحلك البوابه اهو

.......................................................

"اشرف ومنى بيدخلوا عياده كبيره "

"بيقربوا من بنوته قاعده على مكتب صغير "

"اشرف" لو سمحتى حاجزين بأسم منى محمد

"البنت" ايوه اقعدوا شويه بس انتوا بعد الكشف اللى جوه ارتاحوا

"منى بتقعد وبتفرك فى ايديها ..اشرف بيلاحظ توترها بيمسك ايديها اهدى يا حبيبتى مش هناخد اكتر من نصيبنا "

"منى"الحمد لله انا راضيه الحمد لله

........................................................

فارس نازل على السلم ولابس طقم شيك وماسك التليفون

"ايوه يا سيف انا نازل على السلم اهو والله "

"بجد انت تحت طيب اقفل خلاص نزلت "

"شروق طالعه من عند سميحه وفى ايديها اطباق فاضيه النور بيقطع بتقف منكمشه مكانها اوف دا وقته "

"فارس نازل خبط فيها "

"شروق بخضه يا ماما مين"

"فارس قلبه بيدق وبيمسك ايدها شروق "

"شروق بترجع للحيطه وبتبعد بأيدها ... ايوه فارس؟؟"

"فارس ايوه انا متخافيش"

"شروق بثبات مش خايفه "

"فى نفس اللحظه بيخرج يحى وهبه من الشقه وبينزلوا على السلم "

"هبه" كنا استنينا لما النور يجى يا يحى كدا ممكن نقع

"يحى" لاء متقلقيش وبعدين العربيه مستنيانا تحت ميصحش نتأخر.. يلا بس خليكى ورايا

"تصوير المشهد"

"يحى وهبه وقفين على البسطه ...شروق واقفه سانده ضهرها على السلم ..فارس واقف قريب اوى وعلى نفس السلمه بس مش متلامش فى شروق..النور بيجى الكل واقف يبص لبعضه "

........................................................

"اسماء بتفكر ازاى تخلى مراد يرجعلها من غير ما هيا اللى تكلمه ويتمنى بس رضاها "

"الام" ها يا بنتى فكرتى هاتعملى ايه

"اسماء" انا فكرت يا ماما بس مش فى بالى اى حاجه اصل مراد اللى اعرفه وكان بيموت فيا وميقدرش يعيش من غيرى راح معدش موجود

"الام" ما انتى السبب محدش ضيعه من ايدك غيرك

"اسماء"انا بقول اقوله انى حامل واشوف ها يعمل ايه

"الام" خلاص كلميه قوليله

"اسماء" لاء طبعا مستحيل انتى اللى هاتكلميه وتقوليله اللى هاقولهولك 

"الام" انا مالى باللى بينكوا

"اسماء" ما انا عمرى ما هاكلموا لكن انتى ها تكلميه وتقوليله مراتك تعبانه اوى علشان حامل تعالى خدها

"الام" وافرضى مصدقش بقى وقال يكشف عليكى

"اسماء" ما يكشف هوا انا بكدب

"الام" ليه هوا انتى بجد حامل

"اسماء" اه حامل وعرفت امبارح بس... جبت اختبار واتأكدت

"الام" يانهار الهنا يا نهار ابيض

"اسماء" انا اصلا كنت بفكر انزله بس دلوقتى لاء ها سيبه

"الام" تنزليه ايه انتى اتجننتى خليه اخ لسها وبعدين دا ها يصلح كل حاجه بينك وبين جوزك

"اسماء" اه ما انا قولت اسيبه لحد ما اشوف

"طيب هاكلمه اهو بس انتى لما يكلمك سايسيه "

"اسماء" حاضر كلميه بقى يلا

"الام" طيب وبتتصل بالتليفون

.............................................................

"مروان واقف وبيبص من شباك اوضته وبيكلم لميس"

"لميس" هاتوحشنى اوى يا مروان

"مروان" ما انا هاجيلك بكره ونفسى نخرج لوحدنا قبل ما اسافر "

"لميس" نفسى يا مروان بس للاسف مش هاينفع

"مروان" انا مش حاسس اننا اتخطبنا خالص يا لميس ازاى ابقى مسافر ومقدرش اقعد معاكى براحتى خالص كدا

"لميس" معلش يا حبيبى والله غصب عنى انا مش عاوزه مراة بابا تحطنى فى دماغها بس وكفايه ان انا هانزل بكره فجأه عليهم علشان انت متزعلش

"مروان" طيب انا عندى فكره احسن ما اجيلك اسكندريه احسن وكدا نبقى براحتنا

"لميس" ها بس كدا مش غلط ومن ورا بابا

"مروان" حرام عليكى يا لميس يعنى بنحب بعض بقالنا 3 سنين ومنشوفش بعض غير اقدام الناس ومعاهم نفسى نكون مره لوحدنا

"لميس بأستسلام" خلاص يا حبيبى اللى تشوفه

"مروان" خلاص هاكون عندك بكره من بدرى علشان نقضى اليوم كله سوا

"لميس" هاستناك

..............................................................

"يحى واقف مذهول مش مصدق اللى شايفه"

"هبه" ايه دا فارس حمد لله على سلامتك تصدق قولنا بردوا انكوا جيتوا

"شروق كل عينيها على الشنط اللى فى ايديهم "

"فارس عينه على يحى وعلى نظراته لشروق ونظرة الذهول اللى واضحه عليه"

"فارس" اه جينا الصبح عاملين ايه

"هبه" نورتوا البلد كلها هانزل الشنطه واطلع اسلم على خالو وطنط وكنزى

"فارس" ماشى هاتى لما انزلهالك

"يحى واقف مكانه مبيتكلمش "

"شروق" هيا الشنط دى ليه

"يحى بيتكلم بغيظ" ماشيين هانعيش مع ماما

"شروق بصدمه" هاتمشوا من هنا ليه

"هبه" علشان نبقى مع ماما بس هانيجى دايما مش كدا يا يحى

"يحى" لما نشوف بس اكيد مش هانفضى ونزل على السلم وسلم على فارس بفتور

"هبه احرجت من طريقة يحى بعد ما نزل وسابهم " معلش يا جماعه هوا متضايق انه ها يسيب الناس اللى بيحبهم ويمشى

"فارس" ايوه طبعا وعينه على شروق بتكون حاجه صعبه جدا

"شروق واقفه مذهوله من طريقة يحى وحاولت تتكلم بصعوبه اه ربنا يسعدكوا يلا انا هاطلع ماما قالتلى متأخرش"

"فارس بيشيل شنطة هبه وعينه على شروق وهيا طالعه "يلا ننزل

....................................................

"اشرف قاعد على مكتب فى اوضة الكشف"

"منى " ها يا دكتوره فى حاجه

"الدكتوره" ايوه فيه كيستين صغيرين اهم دول الجنين

"منى" كيستين يعنى ايه مش فهما

"اشرف بينتبه لكلامهم"

"الدكتوره" يعنى انتى حامل فى توأم وبتنده على اشرف تعالى يا استاذ شوف ولادك

"اشرف بفرحه بيقرب منهم "

"الدكتوره " شوف يا استاذ دول الاكياس دى وبتشاور على الشاشه ولادكوا ان شاء الله

"اشرف" بفرحه سبحان الله يعنى هيا كويسه يا دكتوره والحمل كويس

"الدكتوره" اه الحمد لله بس تجيلى كل فتره متقاربه نشوف الحمل ونطمن انها كويسه وان الجنين بيكبر والنبض كويس

"اشرف" اكيد حاضر

"منى نايمه على الشازلونج"كل اللى هاممها الفرحه اللى شيفاها على وش اشرف متناسه فرحتها وبتدعى من قلبها ربنا يكملها علشان خاطر اشرف

......................................................
 
"يحى وهبه واقفين اقدام العربيه بعد ما فارس ساب شنطة هبه ومشى "

"يحى واقف مكشر الصوره اللى ثابته اقدامه وفى مخيلته منظر شروق وفارس وهما على السلم "

"هبه" يحى يلا نطلع نسلم على تيته ونقولها وعلى عمو عبد العزيز

"يحى" لاء هانسلم على تيته وعمو عبد العزيز بقى ان شاء الله هانيجى مع ماما

"هبه" ماشى اللى تشوفه يلا

........................................................

"شروق بتطلع والدموع فى عينيها وبتدى لمامتها الاطباق"

"صباح" مالك يا شروق شكلك ها يعيط ليه

"شروق" لاء يا ماما مافيش انا كويسه بس زعلانه هبه ويحى هايمشوا ويسيبونا

"صباح" يروحوا فين

"شروق" يقعدوا عند طنط سحر مع جوزها

"صباح" طيب ودا مزعلك ليه دا احسن ليهم كتير

"شروق" هايوحشونى بس

"صباح" ما هما اكيد هايجوا كتير متزعليش يلا ادخلى ذاكرى قبل النور ما يقطع تانى شكله ناويها

"شروق بحزن " حاضر وبتدخل اوضتها دخلت فى سريرها واتغطت وفضلت تعيط عياط مكتوم

"هبه قاعده على الكمبيوتر محستش بدخول شروق خالص"

"انا مش هاقدر اقولهم حاجه دلوقتى يا رامز معلش "

"ليه بقى انا مبقتش صغير انا عندى 31 واهلى ها يتحننوا علشان اخطب"

"ما انا قولت لماما وهيا قالت استنى شويه "

"استنى اكتر من كدا ايه بس.. بقالنا 3 سنين بنتكلم حفظنا بعض"

"هبه بسرحان بس انا مش قادره احبك واحس ان هاقدر اكمل حياتى معاك مش قادره اشيل يحى من قلبى رغم ان انا متأكده ان عمره ما هايكون ليا"

"ايه ساكته ليه مش بتتكلمى "

"ايه"

"انتى يا بنتى"

"ايه" انا معاك خلاص هاقول لماما تانى النهارده سلام بقى مؤقت

................................................................. 

"يحى وهبه بيدخلو الفيلا وعاصم فى استقبالهم يادى النور "

"هبه" ربنا يخليك هيا ماما فين

"عاصم " فوق يا حبيبتى اطلعيلها

"هبه" بعد اذنكوا

"يحى" انا هانام فى اوضة امبارح اطلع شنطتى فيها؟؟

"عاصم " اللى يريحك يا حبيبى البيت كله تحت امرك

"يحى" شكرا ربنا يخليك بعد اذنك هاطلع احط شنطتى وانزل لحضرتك

"عاصم" لاء يا حبيبى سيب الشنط ها يطلعوهم ونام علشان هانقوم بكره بدرى للشركه والمعرض

"يحى" خلاص حاضر تصبح على خير

"عاصم" وانت من اهل الخير ومتشكر اوى يا يحى

"يحى بنظرة عطف " الشكر لحضرتك بعد اذنك

..............................................................

"هبه بتدخل لمامتها اوضتها ماما حبيبتى احنا جينا "

"سحر" عينيها ورمه وحمرا حبيبتى نورتوا اخوكى فين

"هبه" ايه دا يا ماما عينيكى مالها

"سحر" كنت نايمه يا حبيبتى

"هبه بعدم تصديق لاء يا ماما شكلك معيط "

"سحر بانكار" اعيط واعيط ليه بس يا بنتى متقلقيش انا كويسه 

"هبه" ماشى يا ماما يلا انا هاروح انام

"سحر" خليكى معايا هنا

"هبه" لاء يا ماما معلش علشان تبقى على راحتك

"سحر فهمتها " خلاص يا حبيبتى اللى يريحك
................................................................

"يحى قاعد فى اوضته حزين "

انا زعلان ليه ما انا عارف ان فارس طول عمره بيحب شروق

يمكن اللى زعلنى ان كنت فاكر انها هيا اللى بتحبنى

بس مشهد النهارده اظهر هيا بتحب مين للدرجه دى كان وحشك نزلتيله مخصوص

انا مش قادر اشيلها من قلبى يارب انساها

انا لازم اتكلم معاها الاول اعرف احساسى صح ولا غلط

تسألها ايه بس بعد اللى شوفته على السلم المنظر دا يثبت كل حاجه

بس انا هاتجنن

"رن موبايله بيبص فى الساعه 11 بيبص فى الموبايل منه "

ايه اللى بيخليها تتصل بيا دلوقتى اكيد فى حاجه مهمه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"تانى يوم عاصم قاعد على السفره هوا ويحى بيفطروا "

"يحى" كنا صحينا ماما وهبه يفطروا معانا يا عمو

"عاصم" حرام نصحيهم بدرى كدا انا سامعهم طول الليل مناموش

"سحر نازله على السلم لابسه عبايه تركواز وطرحه مقاربه لنفس اللون ونازله على السلم شكلها امور اوى "

"عاصم بيبص عليها باعجاب كأنه لاول مره بيشوفها"

"سحر متجهلاه جدا" قربت من يحى صباح الخير

"عاصم ويحى " صباح النور

"يحى" كويس انك صحيتى يا ماما تدعيلى قبل ما امشى

"سحر" دعيالك يا حبيبى دايما بس مصحتنيش ليه

"يحى" عمو عاصم قال نسيبك نايمه حرام سامعك طول الليل انتى وهبه

"سحر مستغربه بأهتمام عاصم وانه واخد باله نامت ولا لاء" اه كنا بنوضب حاجتها فى اوضتها

"عاصم احم احم وبيقف" مش عاوزه حاجه اجيبهالك واحنا راجعين

"سحر بصعوبه" شكرا

"يحى بيوطى يبوس ايد سحر" ادعيلى يا ماما سلامو عليكو

"مع استغراب عاصم لتربية يحى وان فى الوقت دا ولد بيوطى يبوس ايد مامته"

" بترد سحر ربنا يفتحها عليك يا حبيبى "

"عاصم بيبص لسحر بأعجاب" سلامو عليكو

"سحر من غير ما تبص لعاصم" وعليكم السلام

............................................................

"عاصم بعد ما عرف يحى نظام الشغل مبدئيا وقعده فى مكتب مخصوص بيه"

"قاعد على مكتبه وصورة سحر من الصبح مبترحش من باله "

"سحر جميله اوى بجد مش باين عليها سن خالص "

"بس كانت متجهلانى اوى بجد يمكن انا كلامى زعلها وانا لسه مش عارفها يمكن بتاخد الكلام بحساسيه زياده "

"ارضيها ازاى ..اه انا اشتريلها هديه شيك واقدمهلها واكيد هاتتراضى كل الستات بيحبوا الهدايا "

"ولو رفضت واحرجتنى ...لاء شكلها طيب مش ممكن تحرجنى "

"بيرفع سماعة التليفون اللى جمبه ايوه يا مريم كلميلى الجوهيرجى خليه يجلى على المكتب دلوقتى ..اه دلوقتى انا مستنيه "

............................................................

مروان ولميس فى مركب فى النيل قاعدين جمب بعض

"مروان" انا مبسوط اوى وبيمسك ايديها

"لميس " بتشد ايديها منه الله يا مروان

"مروان" فى ايه يا لميس مش عاوزانى امسك ايدك

"لميس" حرام يا مروان

"مروان" لو حرام يبقى كمان حرام خلوتنا دى فى وسط البحر

"لميس" بأحراج يا مروان متخلنيش اندم ان وافقت اقابلك 

"مروان" انتى ممكن تندمى وانتى معايا

"لميس" لاء طبعا انت عارف انك حياتى

"مروان" طيب عاوز امسك ايدك بجد نفسى احسن ان حاضنهم بـأيديا

"لميس بأستسلام بتحط ايديها جمبها"

"مروان بيلمس ايد لميس بهدوء "

 "لميس جسمها بيرتعش وقلبها انتفض من لمسته لايديها "

"مروان ملاحظ كسوفها ورعشة ايدها اللى واضحه جدا"

"مروان" انا بحبك اوى يا لميس ومش عاوز احس انك ممكن تبعدى عنى لحظه واحده

"لميس"و انا بحبك اوى يا مروان بجد مش متخيله انك هاتبقى بعيد عنى كل الفتره دى

"مروان" معلش يا حبيبتى مش هاتأخر عليكى سنه واحده وننزل نتجوز على طول وقرب ايديها من شفافيه بحركه فجائيه

"لميس انتفضت من مكانها انت بتعمل ايه"

"مروان" هاتقعى يا مجنونه

"لميس" طيب متعملش كدا تانى

"مروان" طيب طيب اقعدى

"مروان ولميس بيرجعوا بالمركب "

"مروان بيمسك ايديها ينزلها ومشلش ايده من ايدها وهما ماشيين "

"لميس" هانروح تانى فين

"مروان" هاوديكى مكان مش هاتصدقيه بس انتى واثقه فيا صح

"لميس" طبعا

"مروان" طيب يلا بينا

...........................................

...........................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق