9‏/4‏/2013

المجهول .. الحلقه الثانيه

ريهام لرانيا بأبتسامه نستينى يا رانيا ونسيتى ووقفنا سوا فى الطرقه لما كنا بنطرد من الحصه من كتر الكلام

"رانيا" بأبتسامه بتحاول تفتكر بس ردت بسرعه علشان متحرجش ريهام لاء طبعا فكراكى اذيك يا حبيبتى

الحمد لله يا رانيا بخير والله ما مصدقه ان شوفتك

"رانيا بتحاول تفتكر اسمها الشكل مش غريب اوى بس الاسم مش قادره توصله ربنا يخليكى

"ريهام" بنفس الابتسامه انتى صاحبة البوتيك دا

اه

"ريهام" عرفتى ان ريهام صاحبتك متكدبش

"رانيا بفرحه انها قالت اسمها ريهام اه اذيك والله وحشتينى انا افتكرتك خالص"

الحمد لله .. بس فاكره لما كنت بشوف الرسومات بتاعتك واقولك انا متاكده انك هاتبقى اشهر مصممه

ايوه فعلا وقربت رانيا من ريهام تبوسها حبيبتى يا ريهام تعالى نقعد والله وحشتينى وفكرتينى بأحلى ايام

ربنا يخليكى والله  انا لما شوفتك فرحت جدا

...................................................................................................................

"شريف" متوتر قاعد ورايح جاى فى المكتب بيقعد على المكتب وايديه على التليفون

بيرفع السماعه وبتفكير انا عملت ايه فيه يعنى انا معملتش حاجه فى كمال شغلى والمفروض ميدخلش فيه

بس انا زودتها اوى بصراحه بس دا كمال مش هاقدر يفضل زعلان منى كتير كدا

خلاص بقى وبيرفع السماعه الو ايوه يا كمال ممكن لو فاضى عاوز دقايق بس .. ماشى مستنيك

"كمال " بيدخل الاوضه عند شريف ايوه يا سيادة الرائد فى حاجه

"شريف برخامه" سيادة رائد ايه يا عم هو حد معانا علشان تقولى بالقاب

"كمال" معلش اصل تزعل وانا مش عاوز اتجاوز حدودى

لاء دا انت زعلان بجد

مكنتش اتخيل اننا علشان نختلف على وجهات نظر ترفع صوتك عليه

معلش يا كيمو انت الصغير بس قلبك كبير عديهالى والله متوتر قلقان من القضيه دى

انت اللى ماسكها من زاويه واحده يا شريف

خلاص يا كمال ها شوفها من جميع الزوايا بس بردوا مش هاخرج الاب

طيب عندى اقتراح

ها

انت تخرج الاب من الحبس لعدم كفاية الادله واديله الامان انك مش شاكك خلاص فيه

ها

وبعدين نحطه تحت مراقبه مشدده 24 ساعه ونشوف لو فعلا ليه ايد ها نوصل عن طريقه لمكان الجثه حية ام ميته

ماشى يا كمال هامشى وراك علشان بس تعرف انت ايه عندى وانت عارف ان فى الشغل مبعرفش ابويا

ها تقولى عارف اوى

ماشى يا كمال هابعت اجيبه واعمل اللى اتفقنا عليه بس لو طلعت صح تبقى تثق فى احساسى

اتفقنا

..............................................................................................................

 ريهام ورانيا واقفين

"رانيا " كدا يا ريهام مستعجله مش عاوزه تقعدى معايا خالص

"ريهام" لاء والله بس انا فعلا متأخره كمان مقولتش لشريف ان هاعمل كل دا عملاه مفاجئه

"رانيا" ماشى ربنا يسعدك بس انتى جوزك بيشتغل ايه

"ريهام" ظابط بوليس

"رانيا" بابتسامه اه اهلا وسهلا زمانه صعب ااوى فى البيت

"ريهام" هوا عصبى بس لحمد لله طيب وبيحبنى

"رانيا" طيب انا عندى ديفليه بعد بكره ها تشرفينى ان شاء الله

"ريهام" مش عارفه يا رانيا شريف مالوش فى جو الحفلات الصاخبه وكدا

"رانيا" طيب قوليله بس شوفى هايقولك ايه

"ريهام" حاضر معلش يا رانيا مضطره امشى

"رانيا للبنت "هاتى الفستان اللى المدام قاسته

"ريهام" اه نسيت تمنه كام

"رانيا " دا هديه منى يا ريهام مش عيب  تسألى

"ريهام بأحراج" مستحيل هاخده والله غير لما ادفع فى فلوس والله مش هاخده

"رانيا" ياااه لسه متغيرتيش خلاص تمنه 800

"ريهام" لاء شكله اغلى من كدا انا بنزل وسأله وعارفه الاسعار وكمان شكله جديد مش موجود زيه فى السوق 

"رانيا" عيب كدا يا ريهام المحل بتاعك وانا هازعل منك كدا والله

"ريهام" ماشى يا رانيا اتفضلى  ومتشكره جدا واديتها الفلوس

"رانيا" بتفتح الدرج وبطلع كارت شيك دا كارت الديفيليه فى العنوان هاستناكى

"ريهام" بابتسامه خلاص حاضر ان شاء الله

"رانيا" هاتى رقمك علشان نتكلم اكتر انا معرفتش حاجه لسه عن حياتك وولادك

"ريهام" باستعجال كتبت الرقم على ورقه على المكتب واخدت من رانيا الكارت وسلمت عليها وطارت

..................................................................................................

شريف بيدخل البيت بيشعر بهدوء سايد على جو البيت

بيدخل بهدوء ولسه هايقول ريهام

بتخرج ريهام من اوضة النوم بشويش حبيبى

شريف عينه على ريهام وملاحظ جمالها واناقتها بيقرب منها ايه الجمال دا

علشانك حبيبى

ربنا يخليكى ليا طيب فين جودى

نايمه

ماشى فى اكل ولا لاء

ريهام بحزن مش ملحوظ اه الاكل اتفضل على الترابيزه

شريف بيقعد وبيخلص اكله وريهام قاعده اقدامه على الترابيزه مستنيه يقولها اى حاجه

انا هاغسل ايدى

ماشى حبيبى الف هنا

الله يخيكى

ريهام بتشيل الاكل من على الترابيزه وشريف بيقرب منها بأبتسامه وبيقدملها علبه قطيفه كل سنه وانتى طيبه

ريهام بفرحه انه مش ناسى وانت طيب يا حبيبى

فى جو هادى حبيبى وانا بشترى الفستان النهارده شوفت واحده صاحبتى ما شاء الله هيا صاحبة الاتيليه

والله طيب كويس

اه وعزمانى ديفيليه هيا عملاه وبجد نفسى نحضره سوا

انتى عارفه يا ريهام اما ماليش تقل على الحاجات اللى من النوع دا

علشان خاطرى يا شريف نفسى احضره اوى بجد

طيب هوا امتى

بعد بكره

خلاص ان شاء الله ربنا يسهل لما يجى يومها

ربنا يخليك ليا يا حبيبى والله مش مصدقه انك هاتودينى

شريف بيكتفى بأبتسامه

............................................................

ريهام وشريف بيقفوا بالعربيه

"ريهام" هنا يا شريف دا المكان اللى فى الكارت

"شريف بيدور بعينيه شاف يافطه مكتوب عليها "

"Fashion Show Rania"

اه اهو وفى ناس بتدخل يلا انزلى هاركن بس

ماشى

ريهام واقفه ولابسه فستان بسيط ورقيق وشريف بيقرب منها

ريهام أيديها فى ايد شريف شكرا اوى يا شريف

المهم تكونى مبسوطه

انا مبسوطه طول ما انت جنبى يا حبيبى

بيدخلوا وبيقعدوا فى صفوف المشاهدين

...............................................

بعد انتهاء العرض بيخرج شريف وواضح عليه الملل

ريهام بتقف ومعاها شريف استنى يا شريف اسلم على رانيا واعرفها اننا جينا

ماشى

"ريهام" رانيا الف مبروك كان العرض تحفه

"رانيا بأبتسامه " جيتى يا ريهام اتبسط اوى والله وعينيها على شريف

"ريهام بتلاحظها " تعالى يا شريف دا شريف جوزى ودى رانيا صديقتى اللى حكتلك عليها

"رانيا" بأبتسامه اذيك يا استاذ شريف

الحمد لله اهلا بحضرتك

"سامح" بيقرب منهم الف مبروك يا رانيا العرض كان تحفه

"رانيا بتقدم سامح" سامح جوزى

سامح بيسلم على شريف وريهام اهلا بيكوا

"ريهام" اهلا بحضرتك

"رانيا" يلا يا جماعه تعالو معانا احنا هانطلع نتعشى سوا

"ريهام" معلش يا رانيا مره تانيه علشان جودى مع ماما وزمانها مزهقه ماما

"رانيا "  لاء والله لازم نتعشى سوا

"شريف" معلش يا مدام ان شاء الله مره تانيه

"رانيا" خلاص نتغدى سوا بكره هاتصل بيكى يا ريهام اوصفلك البيت

" ريهام" ان شاء الله

................................................................................

"سامح فى العربيه وجمبه رانيا" مين دول

واحده  صاحبتى من ايام المدرسه

اول مره اسمع عنها يعنى واشوفها

انا اصلا مشوفتهاش من ايام المدرسه غير امبارح وصدفه بحته

انا استغربت  انك مسكتى فيها جاامد كدا

"ريهام طول عمرها طيبه وانا بحبها "

اه ماشى وجوزها دا بيشتغل ايه

"مش هاتصدق "

ليه

ظابط

"سامح بأبتسامه لرانيا" ظاابط

"ايه رأيك " لاء لازم يتغدى معانا فعلا هاتصل انا بيه بكره ان شاء الله

                                     """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

"شريف" طول الطريق ساكت ريهام طلعت جابت جودى ونزلت وهيا ملاحظه صمته دا

شريف

ها

شكلك متضايق انا عملت حاجه ضيقتك

لاء متقلقيش

طيب شكلك اتغير ليه

بفكر فى حاجه بس

طيب وموضوع عزومة بكره هانروح

ايوه هانروح مترفوضيش

غريبه

ليه

علشان انت مش بتحب الاختلاط دا

لاء علشان خاطرك انتى

ربنا يخليك ليا وتفضل حنين كدا على طول يارب

..............................................................................................

رانيا بتدخل بيتها وبتدخل اوضة زياد شافته بيعيط

مالك يا حبيبى

نانا

مالها

......................
......................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق