9‏/4‏/2013

المجهول .. الحلقه السادسه

شريف " بيسوق بأقصى سرعه

"كمال" فى ايه يا شريف اهدى شويه قالولك ايه بس

"شريف" بيسوق ولاد الكلب

"كمال" ما تفهمنى فى ايه بس

"شريف" بيفرمل بأقصى سرعه انزل يا كمال

"كمال" بتقول ايه

"شريف" بقولك انزل

"كمال" ليه بس

"شريف" لازم اعمل المشوار دا لوحدى وحالا

"كمال" طيب فاهمنى بس قالولك ايه

"شريف" يلا يا كمال انزل متتعبنيش بقى

"كمال" بس ابقى طمنى عليك بس

"شريف" ان شاء الله يلا بقى انزل

"كمال" بينزل وشريف بيطلع بالعربيه بسرعه جدا
..................................................................

"شريف بيطلع بيت .... وبيقف اوقدام الباب وبيخبط الباب بيتفتح معاه "

بيبص على كل حاجه حواليه وبصوت هادى دنيا

مافيش اجابه بس واضح ان كان فى اثار عنف كراسى مكسره

بيمشى جوه الشقه اكتر سمع صوت بكاء

دنيا وبيدخل اوضه النوم شافها قاعده على السرير منكمشه فى بعضها

بيجرى عليها عملوا فيكى ايه  

دنيا بدموع اقوى انا انا خلاص ضعت يا شريف ضعت

ولاد الكلب والله لاوريهم اسود ايام شفوها فى حياتهم بس ايديا تطولهم بس 

"دنيا بدموع منفجره" انا ليه يا شريف ليه يحصل كدا حرام والله

"شريف" انا المقصود يا دنيا انا اسف انا اسف قومى لما اوديكى مستشفى

"دنيا" بصراخ لاء انا عاوزه اموووت يارب اموت كل احلامى ضاعت

"شريف بيحضنها " هانتقملك والله لانتقملك

بس ممكن تعرفينى دا حصل ازاى وماما فين

"دنيا" بدموع  هاحكيلك

"فلاش بالك"

"الام" دنيا التليفون بيرن وانا فى المطبخ مش هاعرف اسيب اللى فى ايدى

"دنيا بتجرى على التليفون" خلاص يا ماما هارد اهو

"دنيا" الو مين

"احنا مستشفى ..... لو سمحتى دا بيت الظابط شريف"

"دنيا" اه اخويا ماله

"الام" بتيجى مسرعه فى ايه ماله ابنى وبتخطف السماعه من ايد دنيا

"الام" اه يا بنى... يعنى هوا كويس ..يا حبيبى يا بنى ..ماشى هاجى على طول مسافه السكه

"دنيا" بعد ما الام قفلت السماعه فى ايه يا ماما

"اخوكى مضروب رصاصه فى كتفه يا حبيبى يا بنى انا هانزله

" دنيا" طيب استنى يا ماما اجى معاكى انتى تعبانه يا ماما مش هاتقدرى تمشى لوحدك

"الام" دخلت الاوضه وبتلبس بسرعه لا خليكى هنا ربنا معايا ويطمنى على اخوكى يارب

"دنيا" حاضر يا ماما بس افتكرى الموبايل علشان اطمن عليكى انتى دايما بتنسيه

"الام" خلصت واخدت شنطتها اهو افتكرته يلا يا بنتى سلام

"دنيا " بتدخل تتوضى علشان تصلى ركعتين لله وتدعى ربنا يشفى اخوها

"جرس الباب" بتحط طرحه على شعرها وبتخرج تفتح

شاب لو سمحتى قراءة الغاز

اتفضل وسابت الباب مفتوح

الشاب دخل عند العداد واخد القرايه وعينيه على الباب

"دنيا" خلاص حضرتك

"الشاب" ها اه يا فندم وبيمشى ورانيا وراه وبيقرب من الباب وبيقفله

"دنيا" انت بتعمل ايه

الشاب" بأيده على بؤها وبشيلها ..دنيا بتحاول تصرخ مش عارفه هوا اقوى من كل محاولات انها تخلص منه برجليها بتوقع كل الكراسى "

الواقع وبعدين حصل اللى حصل حسبى الله ونعمه الوكيل

"شريف" زعلان على اخته وقلبه بيتقطع عليها

"دنيا" بطلطم على وشها انا عملت ايه علشان يحصل فيا كدا هاقول لنادر ايه ها قوله خطيبتك ضاعت احلامنا سوا اتدمرت

"شريف" اهدى يا دنيا

"دنيا" يا ريتك ما بقيت ظابط منك لله يا شريف شغلك ضايعنى

"الام" بتدخل يا لهوووى حرامى

"شريف" بيخرج لمامته ماما انتى كويسه

"الام" اه يا رجلى مش قادره شريف يا بنى انت اللى كويس انا روحتلك فى المستشفى قالولى انك مش موجود

"شريف" بقوه ادخلى يا ماما لدنيا هاتحكيلك كل حاجه انا ماشى

"الام" هوا ايه اللى بهدل البيت كدا كنتوا بتتخانقوا

"شريف" انا نازل ادعيلى يا ماما

"الام" دعيالك يا بنى بس مش فهما فى ايه

...................................................

"شريف" راكب العربيه اعمل ايه بس اعمل ايه انت طلعت ضعيف اوى يا شريف ومقدرتش تحمى اقرب الناس ليك

لا اخت ولا زوجه ويا ترى الدور على مين كنت فاكر نفسك قوى عرفوك قمتك بس لاء الاقوى اللى ها ينتصر

"تليفون بيرن " شريف بيرد الو

"ايوه يا سيادة الظابط اننا مش بنهزر"

"شريف" عرفت انكوا ولاد كلب

"على فكره مراتك فى ايدينا ومش عاوزين نخليك تتحسر على كل احبابك كدا "

"شريف" ابقوا المسوها بس وشوفى هاعمل فيكوا ايه

"هاهاهاهاها زى ما عملت لاختك صح بص من غير كلام كتير البضاعه تخرج مراتك هاتجيلك صاغ سليم عاندت هاتشوف احنا ممكن نعمل ايه "

"شريف" طيب طيب البضاعه دى نوعها ايه وامتى استلامها

"ايوه كدا.. انا هاتصل بيك تانى واقولك امتى ويوم ايه وساعه كام بالظبط يلا سلام"

"شريف" استنى بس

.....................................................................

"ريهام " الليل بيدخل عليها وهاتموت وتنام بس خايفه

"النوم غلبها "

"شريف"حبيبتى يا ريهام وحشتينى اوى

"ريهام" بجد يا شريف وحشتك

"شريف" ايوه يا حبيبتى اوى والله انا اسف لو كنت مش بعبرلك عن مشاعرى دايما بس انتى اكيد عارفه انا بحبك اد ايه

"ريهام" لاء مش عارفه انا دايما اللى بقول حبيبى وابحبك وانت دايما ردودك بسيطه وساكت

"شريف" لان الحب افعال وانتى عارفه اكيد انا بحبك اد ايه من خوفى عليكى

"ريهام" لاء انا هاعرف بتحبنى اد ايه لما تختارنى متختارش شغلك

"شريف" وانتى عندك شك فى كدا

"ريهام" اه

"نفس الشاب " قومى يا حلوه الاكل

"ريهام بتقوم مفزوعه ايه فى ايه"

"متخافيش الاكل "

"ريهام" مش عاوزه حاجه منكوا انا عاوزه امشى من هنا

"الشاب" والله كله متوقف على جوزك

........................................................................
"شريف " فى بيت اخته دعاء وقاعدين فى الانتريه

"ماجد" انت بتقول ايه بس يا شريف اهرب بضاعه

"شريف"  عندك حل تانى بعد كل اللى حكتهولك

"دعاء" انا هاقوم البس واروح لدنيا يا حبيبتى ذنبها ايه يحصلها كدا ويضيع مستقبلها

"شريف" انتى كمان يا دعاء بتلومينى

"ماجد" بنظرة لوم

"دعاء" بحزن لاء يا شريف مش بلومك والله انا بس صعبان عليه دنيا واللى حصلها يا حبيبى وانت بأيدك ايه

"شريف" انا عارف ان السبب بس غصب عنى والله لو بأيدى اروح اقبض على كل اللى شاكك فيهم بس مراتى فى ايديهم

"دعاء" بتقرب منه وبطبطب عليه يا حبيبى معلش ان شاء الله ريهام ترجع بالسلامه

"تليفون شريف بيرن " دا كمال هارد عليه زمانه قلقان

"ماجد" ماشى يا شريف هانخرج ونيجى على ما تخلص كلام معاه

.....................

"دعاء" هاتساعد شريف يا ماجد مش كدا

"ماجد" انا مش ممكن اشتر فى حاجه ذى كدا

"دعاء" يعنى هاتسيبهم يموتوا ريهام مش كفايه اللى حصل لدنيا يا حبيبتى يا دنيا والله ما مصدقه حاسه انى فى كابوس 

..........................

"سامح"ها الرجاله ردوا عليكى

"رانيا " اه خلاص هاينفذ كل اللى احنا عاوزينه

"سامح" بجد

"رانيا" ايوه طبعا ميقدرش يكلم خلاص اخد الدرس اللى هوا... لما اروح اشوف زياد الولد دا بقى منطوى اوى

"سامح" فعلا علشان مش بنقعد معاه ممكن

"رانيا" هاروح اشوفه

......................

رانيا بتدخل اوضة زياد حبيبى بتعمل ايه

زياد نايم فى السرير وبيبكى

حبيبى مالك

......................
......................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق