7‏/12‏/2012

غموض الارواح 1.... الحلقة الاولى

غموض الارواح 1



فى مطعم شيك كل سنة وانت طيبه يا حبيبتى (اول عيد زواج) وعقبال مليون سنه وانتى معايا 

وانت طيب يا حبيبى
 

ساره نفسى عيد ميلاد جوازنا الجاى يكون معانا يوسف

ساره بتشيل ايديها من ايد ادم ....ادم دا وقت كلام فى الموضوع دا دلوقتى

يا ساره نفسى اكون اب ..انتى ليه مصممه ان ميحصلش دلوقتى

علشان عاوزه اعيش معاك حياه حلوه ونخرج ونتفسح سوا ونعيش براحتنا قبل ما يجى ولاد يخدونا من بعض

ماشى يا ساره بس انا نفسى فى بنوته زى القمر كدا زيك افضل العب وادلع فيها
 

ان شاء الله يا حبيبى وانا كمان اكيد نفسى فى ولد زيك يكون حياتى وانت تغير منه

لا لو كدا خلاص مش عاوز ولاد...وضحكوا سوا وقضوا ليله جميله
 
............................................

ساره قومى يلا انا عاوز افطر علشان انزل المحل ارتب البضاعه الجديده
 

ماشى يا حبيبى هاقوم وراك حالا

ساره واقفه فى المطبخ وبتخفق البيض وبتحط عليه الجبنه سمعت صوت حد بيتكلم
 

ادم انت هنا
 

الصوت بيضحك
 

ادم بلاش هزارك دا بجد انا مش عاوزه هزار
 

الصوت بيقوى والخطوات بتزيد ساره بتقرب من الصوت شافت خيال
 

بصووووت عالى اااااااااااادم انت فين
 

ادم بيخرج من الحمام وبيقفل الروب انا كنت باخد شور فى ايه
 

ساره وهيا بترتعش كان فى حد هنا وبيضحك وكل ما انده عليك الضحكه تقوى
 

اهدى بس مافيش حاجه انتى بس بيتهيألك
 

والله يا ادم مش بيتهيألى انا فعلا شوفت الخيال

طيب يلا يلا نفطر
 

ساره بتحاول تقنع نفسها انها بتحلم واللى بيحصل دا مش حقيقى ادم بيأكلها خدى دى منى حبيبتى
 

ربنا يخليك ليا ...الله انا اللى عملاها بس من ايدك طعمها مختلف

ادم بيقرب من ساره وباسها
 

ساره بتبعد ايه هوا احنا مش هاننزل نشوف اللى ورانا ولا ايه

حبيبتى اعمل ايه بس انا بحبك اوى
 

وانا كمان والله بحبك اوى ربنا يخليك ليا

جرس الباب بيرن
 

ادم بيجرى يفتح الباب.....ايوه

استاذ ادم ناس واقفين اقدام المحل وكانوا عاوزين يمشوا بس انا قولتلهم ان حضرتك هاتنزلهم
 

كويس يا مراد انك قولتلهم كدا انا نازل حالا

ادم بيدخل لساره ... يلا انا نازل وخطف منها بوسه ونزل

ساره نضفت طربيزه المطبخ وغسلت الاطباق ودخلت تاخد شور علشان تنزل

ساره وهيا فى البانيو حاسه حد بيشوفها
 

كل شويه تدور وشها تشوف مين بس مافيش حد
 

غمضت عينيها ونامت
 

سمعت صوت لازم تجيبى حقى انا لازم اعيش مقدرش اموت
 

بتفتح عينيها بهدوء وجسمها كله بينتفض وبرعشه واضحه فى صوتها ميــ ـــ ـــ ن ..هنا

الضحكه بتعلى
 

قامت من البانيو وهيا مش قادره تمشى على رجليها من الخوف
 

بتقرب من صوت الضحكه شافت واحده شكلها طالع من البحر وغرقانه جلدها الميه اكلته وبتبصلها اوى بس مافيش اى حركه عينيها خارجه لبره وكلها بياض من غير النن اللى جوا الاسود.. الميه اكلت عينيها

وقفه متجمده مكانها مش قادره تتحرك ولا الشبح اللى اقدامها بيتحرك

ساره بتحاول تتحرك وهيا بترتعش
 

الشبح صورته بتروح وتيجى فضلت فتره وبعدين ثبتت وقربت من ساره اكتر وفضلت تشاور عاوزه تقولها حاجه
 

ساره خايفه موت بس حست بمياه كتير تحت رجلها بتبص للارض شافت الارض زى البحر
 

رجعت بعينيها للشبح اختفى ورجعت بصت للارض جافه كأن مافيش حاجه وكأنها كانت فى حلم يقظه ...لاء كابوس
دخلت اوضتها وهيا بترتجفت لبست ونزلت تجرى لادم المحل 

ادم واقف مع زباين بيشوفوا اللبس اللى يعجبهم ولانه شاطر اوى بيحاول يوريهم كل البضاعه ويخليهم يشتروا على اد ما يقدر

ساره بتقرب من ادم وهيا مرعوبه ادم انا عاوزاك

فى ايه يا ساره مش فاضى
 

بقولك عاوزاك
 

ادم بيبص لساره اول مره صوتها يعلى عليه لقى وشها اصفر اوى ..وخايفه قرب منها مالك فى ايه

فى شبح واحده عندنا فوق
 

يا ساره بلاش كلامك دا اقعدى بس وانا هاجبلك مايه
 

والله يا ادم مش بتخيل والله شفت واحده عينيها بيضه خالص وجسمها الميه اكلته وشعرها مبهدل وواقفه بتشاورلى وانا مفهمتش عاوزه منى ايه

طيب طيب خلاص اهدى بس

انت مش مصدقنى صح
 

ادم بيحاول يهديها لا مصدقك بس اهدى وراح جبلها مايه خدى اشربى
 

ساره بتحاول تهدى نفسها وتدريجيا بدأت تنسى
 

دخلت المخزن تجيب بضاعه وهيا لوحدها المخزن ضيق اوى اخدت اللى عاوزاه وبتخرج الباب اتقفل عليها
 

فضلت تصرخ ادم يا ادم بس للاسف صوتها مش وصله ساره بدأت تهدى نفسها وبتحاول تفتح الباب تانى
 

النور قطع اترعبت وحست بأيد بتمسكها صوتها مش قادر يطلع صوتها اتخنق جواها
 

النور جه فجأه وفضلت تدور حواليها مش لاقيه حد بس هيا متأكده ان فى ايد مسكتها
 

بتجرى على الباب بتحاول تفتح الباب اتفتح بسهوله

طلعت تجرى
 

ادم : الله يا ساره فين اللى جبتيه
 

ساره بتنهج وقررت متقولش لادم عارفه انه مش هايصدقها روح هاتها مش لاقيه البناطيل اللى بتقول عليها
 

ادم دخل لقى البناطيل اقدامه على طول ..بيخرج لساره اهم اقدامك على طول يا ساره
 

مش واخده بالها بيقول ايه راحت قعدت على المكتب وقررت تقوم تصلى علشان اللى بيحصل دا يبعد عنها
 

لبست اسدال عايناه فى درج المكتب وبدأت تصلى
 

ادم بيبص عليها ومستغرب تصرفاتها كلها استنى لما خلصت وقرب منها :ساره انتى بتصلى ايه دا مش وقت صلى
 

بصلى ركعتين لربنا يا ادم الصلاه مش لازم بوقت
 

انا عارف بس انا مستغربك النهارده اوى
 

انا عارفه بس انا مرهقه شويا يمكن لو نمت ارتاح

طيب اطلعى نامى وانا هاشتغل النهارده لوحدى
 

ساره بفزع:لالالالا انا معاك نطلع سوا
 

ادم وساره كملوا يومهم وطلعوا بيتهم
 

ساره قضت يومها عادى جدا والشبح مظهرش خالص بقيت اليوم بدأت تنسى وتعيش حياتها تانى عادى
 

ساره نايمه ودماغها على دراع ادم ...سمعت صوت حد بيعيط اعتقدت انها بتحلم
 

بس الصوت بيزيد وبيقرب ..بتفتح عينيها وبتخاف اكتر الصوت مطلعش حلم انا سامعاه بجد

ادم يا ادم قوم ..ادم بيحاول يفوق ..ايوه يا ساره فى ايه ..انت مش سامع
 

سامع ايه بس ..فى حد بيعيط يا ادم ..ساره انا مش سامع حاجه نامى ورانا شغل بدرى وطول اليوم مرهقين
 

بس انا سامعه والصوت بيزيد...ادم بيقعد لاء كدا الموضوع زاد عن حده
 

ساره بدموع والله كان فى صوت حد بيعيط بس لما انت عليت صوتك سكت
 

لاء بقى يا ساره انتى لازم تشوفيلك حل فى الموضوع دا

حل ازاى مش فهما
 

تكلمى حد تروحى لدكتور كدا غلط عليكى
 

ساره بدموع لاء مش هاروح لحد انا لسه متجننتش انا واثقه فى اللى بسمعه وبشوفه وبكره تصدقنى
 

طيب يا ساره يلا ننام ممكن
 

ساره بتبعد على طرف السرير وانت من اهله ..بعد فتره ..ادم نام.. ساره بدأت تسمع صوت ضحك قربت من ادم وحضنته وفضلت تسمع حد بيتكلم
 

ايوه انا مش ممكن اموت انت بس اللى تموت وابنى هاخده منك بالمحكمه ...انت مجنون
 

ساره بتجرأ وبتقوم تلبس الروب وبتقرب من الصوت شافت نفس المرأه... بتقرب منها
 

ساره بصوت خايف وبيرتعش انتى عاوزه منى ايه

عاوزه حقى
 

حـ قـ ك حقك من مين
 

من اللى موتنى
 

طيب مـــ يـ ن اللى موتك

الشبح بيختفى ويرجع يظهر وبيشاور على ادم
 

ساره بتبص بأتجاه ايديها مين ادم
 

الشبح صورته بدأت تروح وتيجى اسرع لحد ما اختفى ..بس فجأه سمعت الشبابيك بتقفل وتفتح بصوت عالى جدا
 

وازاز بيتكسر بتجرى مافيش حاجه بتحصل بس الصوت زى ما هوا وبتسمع صوت مركب وبحر وواحده بتصرخ

ساره بتقفل ودانها بأيديها ومرعوبه وبتعيط خلاص كفايه كفايه انا تعبت اظهرى قوليلى عاوزه منى ايه

مش سامعه صوت... بدأت تشيل ايديها تدريجيا من على ودانها مافيش صوت الصوت كله راح

رجعت تانى لادم بس وهيا عينيها عليه ومرعوبه مش فهما الروح دى عاوزه ايه وليه تطلعلها هيا بالذات و تقصد ايه بأنها بتشاور على ادم

قربت من كرسى موجود فى اوضة النوم واقعدت عليه وهيا ضامه رجليها لبعدها ودماغها على رجلها وعينيها على ادم
 

النور بدأ يطلع وهيا على نفس حالتها المنبه بيضرب اتفزعت ادم بيفوق وبيقفل المنبه
 

بيلمس بأيده مكان ساره مش لاقيها لسه بيقوم من السرير لقالها قاعده وعينيها عليه

الله انتى صحيتى بدرى ليه كدا
 

ساره بخوف انا منمتش
 

ليه بس

عادى يلا علشان تنزل وانا هاروح مشوار وارجع

هاتروحى فين ورانا شغل كتير

ساره بتحاول تدور على حاجه تقولها هانزل اروح الكوافير اغير قصة شعرى اعمل اى حاجه يمكن مزاجى يتحسن

ادم بحب ماشى حبيبتى المهم تكونى مبسوطه

ساره فطرت ادم ونزل المحل واتصلت بميرنا صاحبتها الو ايوه يا ميرنا انا عاوزاكى فى موضوع مهم


ساره لبست ونزلت قابلت ساره فى الكوافير فعلا وخلصوا شعرهم وطلعوا كافيه 

ميرنا:انا عاوزه افهم فى ايه كل ما اسألك فى الكوافير تقوليلى لما نخلص ادينا خلصنا فى ايه بقى
 

ساره بتوتر :انا بشوف شبح واحده ماتت

ميرنااا:ههههههههههههه والله انتى مسخره

ساره بعصبيه انتى كمان يا ميرنا هاتتريقى والله انا تعبت
 

ميرنا بتحاول تمسك نفسها وبجديه شويا طيب انا اسفه احكيلى ايه حصل
 

ساره بتحكى...................................ومن ساعت ما شورتلى على ادم وانا خايفه ومخى بيودى ويجيب

بجد حاجه غريبه اوى بس انتى متأكده فعلا يا ساره انك شوفتى شبح

برضه يا ميرنا
 

طيب قومى تعالى معايا
 

هانروح فين قومى بس يلا سابت ساره فلوس على الطربيزه ومشيوا

ميرنا بتركب مع ساره العربيه وهيا مش مقتنعه بكلام ساره بس مش عاوزه تزعلها وهيا شايفاها بالتوتر دا

اقفى هنا بس يا ساره

احنا هنا ليه يا ميرنا وبيت مين دا

يلا بس اقفلى العربيه وتعالى
 

ساره ركنت العربيه ونزلت مش عارفه ميرنا اخدتها على فين

دخلوا البيت...ودخلوا شقه عباره عن مكتب شكله غريب والاكتر غرابه فيه الصور اللى متعلقه كلها صور غريبه مش مفهومه ...ميرنا بتسأل على واحد اسمه ممدوح...ايوه اتفضلى هاقوله

ساره ماشيه ورا ميرنا ومش فهما اى حاجه وعينيها على الصور ومستغربه وبتقرب من ميرنا
 

ايه يا ميرنا المكان الغريب دا وتعرفيه منين
 

ميرنا لسه بتتكلم البنت بتقرب يلا يا جماعه اتفضلوا

هاحكيلك بعدين يلا...ميرنا وساره داخلين اوضه شكلها مريب ساره بتمسك فى ميرنا اوى سمعت صوت اتفضلوا
 

ساره وميرنا قاعدوا على المكتب والكرسى اللى اقدامهم بيلف قاعد عليه شاب فى اواخر ال 30 اهلا وسهلا ...وعينيه على ساره
 

ساره بتحاول تتماسك ..اهلا بيك
 



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق