9‏/12‏/2012

زمن لايعرف للحب عنوان ..... الحلقة الثانية



الحلقه الثانيه
.................

لو سمحتى انا ممكن اتكلم معاكى دقيقه

ندى محستش بنفسها غير وهيا بتقفل السماعه فى وشه

فضلت مرتبكه مش عارفه مبسوطه ولا قلقانه من اللى ممكن يحصل بعد كدا

بس كل اللى فضلت تقوله لنفسها

طيب كنت عرفت هوا عاوز ايه بس ,طيب مش يمكن كان عاوز

حاجه علشان نادر ها يقول عليه ايه دلوقت

ولسه بتفكر لقت التليفون بيرن تانى

..ايه دا بيتصل تانى ..لاء اكيد مش هوا

مش ممكن يتصل تانى

.... فغلبت تفكيرها وردت عليه الو

عند باسم اللى كان مش فاهم هيا قفلت فى وشه ليه وهوا حتى مقلش حاجه

طيب افرض قالت لنادر..دا باسم كان بيعاكسنى


لاء انا لازم افهمها ان مش قصدى حاجه

بس لاء انا قصدى

طيب انا

هاتكلم وخلاص واشوف لو ردت مش هاتقول حاجه مردتش يبقى انا هاخسر صداقه نادر

وفعلا مسك التليفون الو لو سمحتى متقفليش انا هاقولك كلمتين

................ندى

انا بس كنت حابب اقولك ان انا زى نادر بس على اكبر شويا..

وحابب انك تبقى كويسه وعاوزك تجيبى

مجموع كويس علشان تدخلى جامعه كويسه

ندى سكووووووووووووت

هوا انتى معايا

ايوه حضرتك عاوز حاجه تانيه

باسم لاء متشكر اوى ليكى واسف لازعاجك

ندى لا حضرتك مافيش حاجه

ودى كانت اول مره ندى فعلا تحس المشاعر المتداخله دى جواها ومش عارفه تفرح ولا تزعل

ياااه انا مبسوط اوى ان كلمتها وسمعت صوتها حتى لو كلمتنى 3 كلمات بس

صوتها حلو اوى ورقيق اوى وطفولى

ايه اللى قولته دا يعنى اول ما اكلمها اقولها دراستك

مش مهم انا قولت ايه المهم سمعت

صوتها اد ايه صوتها جميل ورقيق زيها فى انسانه كدا انا حبيتك بجد ولا ايه

وبالسرعه دى طيب اشمعنى انتى على الرغم من ان باسم

دخل جامعه وفعلا كان ليه علاقات بس

محبش حب حقيقى بجد وعدى كام يوم على مكالمة باسم لندى وبقى كل يوم يعرف هيا مواعيدها

ايه مدرسه ودروس ويعرف بتخرج امتى وبترجع امتى وكذا مره ندى تلاحظ انه واقف بعيد وهيا رايحه

المدرسه بدرى
وتستغرب هوا ايه موقفه فى الشارع بدرى كدا وبيبص عليه اوى كدا

كانه بيحفظ كل حاجه فيه

مينفعش يبصلى كدا انا بجداتضايقت منه

وفى يوم وهيا راجعه من المدرسه لقت باسم واقف تحت البيت عندها

قلبها ضرباته زادت عنيها اللى مكنتش بتترفع من الارض فضلت مركزه فى عنيه

الله عنيه جميله

اوى انا بجد تهت فيهم يا ترى انت عاوز منى ايه يا باسم

ياترى كل البنات اللى انت شوفتهم فى الجامعه

وفى حياتك مش حبيبت يا ترى نظراتك دى كلها ليه

وهيا مركزه معاه لقت نادر نازل حست بلخبطة باسم فا حاولت تطلع على طول

يااااه انا فرحان اوى علشان

اول مره احس انها منتبه ليه وانها ممكن تبادلنى على الاقل اعجابى بيها

نظراتها ليه شجعته انه يكلمها تانى بس المره دى

حاول ياخد نمرتها من موبايل نادر اد ايه كان مستحقر

نفسه بس مقدرش يقاوم احساسه بيها وعنيهم اللى اتكلمت عن اعجابهم ببعض

وفعلا اخد الرقم واول ما وصل باسم وبص عليها كعادته على بلكونتها

بس المره دى لقاها هيا كمان واقفه

زى ما تكون مستنياه هوا حس كدا ودا فعلا اللى كان جواها بدا يشدها ليه

ودا شجعه اكتر ان اللى عمله واخد رقمها مش غلط بالعكس انا فعلا مش هاتسلى بيها انا هاتجوزها دا اللى كان بيقوله لنفسه
وفعلا استنى ولما جه وقت درسها اللى هوا حافظ مواعيدهم مسك تليفونه واتصل بيها هيا لقت
رقم غريب مردتش

1
2
3
4
ونكمل الحلقه الجايه يا ترى يا ندى ها تردى ولا ها تعملى ايه معاه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق