17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ... الحلقه الثامنه عشر




الحلقه الثامنة عشره
.........................

باسم بيطلع الموبايل من جيبه اول ما شاف نمرة ندى رد بفرحه

الو ازيك يا ندى وحشتينى اوى اخيرا سمعت صوتك يا حبيبتى

معلش انا متلخبطه اوى

متلخبطه..متلخبطه ازاى يعنى..ومن ايه

من كل حاجه انا مش عارفه افكر

انا بقيت خايفه احبك اوى يا باسم

خايفه تحبينى!! ليه انتى مش بتحبينى يا ندى

لاء مقصدش كدا افهمنى..اقصد خايفه تكون كل حياتى

وتسبنى زى امير ما ساب منه وهيا روحها فيه

بس انا عمرى ما هاسيبك يا ندى ..مقدرشى اسيب روحى

الا الموت دا بأيد ربنا بس طول ما انا عايش مش هاقدر

ابعد عنك..ما انا خايفه الموت ياخدك منى

ندى حرااام تقولى كدا دى حاجات بتاعت ربنا

حرام نعترض يا حبيبتى انتى مؤمنه

استغفر الله العظيم

مش انا بقولك انا متلخبطه اوى

لا يا حبيبتى اقوى اكتر من كدا واكيد انا وانتى ها نتجوز

وها نجيب ولاد حلوين اوى زى مامتهم وهانجوزهم سوا ويجيبوا اولاد زى القمر برضه لجدتهم ههههه

ندى بس ياخدوا عنيك

اشمعنى عنيا انتى اصلا تعرفى لونها ايه ولا شوفتيهم عن قرب

ندى اتكسفت ومردتش

ها ردى عليا ..ندى انتى بجد وحشتينى ونفسى اشوفك اوى

مستحيل يا باسم مش هاقدر..انت عارف انا عمرى ما هاعمل كدا

بس انا خلاص هاخلص جيش

ايه دا بالسرعه دى مش المفروض 3 سنين انت مكملتش سنه

لاء اللى انتى متعرفيهوش بابا شافلى وسطه علشان اكون عسكرى مش ظابط

علشان مافيش وقت اضيعه فى الجيش ..اها يعنى خلاص

ايوه انشاء الله يا حبيبتى واجى اخطفك

ندى بحزن مش ها ينفع يا باسم مش هاقدر افرح ومنه حزينه كدا

يعنى ايه يا ندى مش عاوزه ترتبطى بيا

باسم انا ملاحظة ان انت دايما متسرع ومش عندك ثقه فيا

لا يا ندى والله انا بس نفسى ارتبط بيكى اوى

نفسى احس اننا هانكون دايما مع بعض

ان شاء الله لسه انت اقدامك فتره ..وان شاء الله منه تطلع من الحاله اللى هيا فيها دى بقى

ونفرح كلنا مع بعض..ان شاء الله يا حبيبتى...باسم معلش اصل ياسمين معايا

على الويتنج ...ماشى يا حبيبتى خلى بالك من نفسك ..بحبك اوى ..ندى بكسوف مع السلامه

.....................................................................................
ازيك يا ياسمين ..انا الحمد لله تمام..اه والله على طول نايمه

وبقوم من النوم كتير اسمعها بتعيط..وبتكلم امير ..ايوه ادعلها ربنا يصبرها يارب

وينسيها بقى ..انا كنت بحب امير اوى انا كمان ..ربنا يصبرنا كلنا ..مالك يا ياسمين صوتك

بيقول فى حاجه ..ظروف ايه عيب يا ياسمين انا اختك زى ما انا اخت منه..يلا بقى قولي ..بجد والله الف

مبروك..الله مش انتى بتقولى ها تشوفيه ...يعنى موافقه ..لاء طالما وافقتى تشوفيه يعنى فى

مجال...يلا ربنا يكملك بخير ..انتى مجنونه وماما وبابا ها يزعلوا ليه...ايه ياياسمين احنا

هانحرم الناس تعيش ..ماشى يا حبيبتى ربنا يتمملك على خير يارب

................................................................................................
باسم فى اوضته فاتح الكمبيوتر

خبط على الباب ...باسم هدى صوت الاغنيه...ميــــــــــــــــن

محمد انا يا بنى ايوه يا بابا اتفضل

لاء يا بنى انا عاوزك تعلالى الصالون .حاضر يابابا جاى ورا حضرتك

ايوه يابابا خير فى حاجه

ايوه يا حبيبى تعالى هنا جنبى

باسم قرب من باباه وقعد جنبه وهوا مستغرب حنيته دى

اتفضل يا بابا سمعك

بص يا حبيبى انا عارف انك عاوزتخطب ندى بنت الاستاذ وليد جارنا

ايوه يا بابا انا بجد معجب بيها وبأخلاقها ونفسى تكون شريكه حياتى

ايوه يا بنى انا ملاحظ اهتمامك بيهم ..بس انا عاوز اسألك احنا ينفع نتكلم معاهم فى ظروفهم دى

باسم بفرحه ..اكيد يا بابا وفاة امير فات عليها فتره وانا بجد خايف على ندى تضيع منى

ماشى يا بنى على بركه الله ...بجد يا بابا

طيب والشغل ..لاء ما انا خلاص حجزتلك شغلك فى شركة عبد الحميد صاحبى

بجد يا بابا ..ايوه

انت ها تخلص جيش من هنا وتستلم من هنا ان شاء الله

ربنا يخليك ليا يا احسن اب فى الدنيا وقام باس ايده

خلاص بقى بدل ما ارجع فى كلامى

لاء خلاص ..وجرى على اوضته وقفل عليه ومسك التليفون

ندى حبيبتى بابا خلاص موافق اننا نتخطب دلوقتى

بجد يا باسم ..ايه اللى غير رأيه

معرفش يا ندى والله بس انا مبسوط اوى اوى

وانا كمان ...ب بس منه

مالها يا ندى هيا اكيد بتحبك وتتمنالك السعاده

ماشى يا باسم وانتوا ها تيجوا امتى

مش عارف بابا يكلم باباكى ويحددوا
......................................................

منه دخلت على ندى البلكون ..كنتى بتكلمى مين يا ندى

لاء ما فيش حد ..بتكدبى ليه انا سمعاكى بتتكلمى

مالك يا منه ..اول مره تكلمينى بالطريقه دى وبالعصبيه دى

يعنى اكلمك ازاى وانتى بتكدبى

ندى سابتها ودخلت الاوضه بعد ما اتضايقت من طريقتها

انا مكنتش اقصد اكدب عليكى يا منه بس انتى اللى اسلوبك بقى وحش اوى

انا عزراكى والله ..بس مقدرتش استحمل طريقتك

منه دخلت ورا ندى ..انتى ها تقعدى على الكمبيوتر ..ايوه يامنه عاوزه حاجه

اه قومى اخرجى بره انا عاوزه ابقى لوحدى مش عاوزه اشوفك هنا

ندى بحزن حاضر يا منه ..هاخد حاجات وهاخرج

ماشى يلا خلصى ..ندى خرجت

منه قفلت عليها وجابت صوره امير وفضلت تبص ليها وتعيط

قامت جابت السى دى بتاع الفرح وشغلته

فضلت تبص لامير وهما بيرقصوا وهوا حضنها

وتفتكر وهما فى شهر العسل وتعيط بحرقه ..يارب اموت وارتاح بس عاوزه اكون مع امير

......................................................................................

ندى مع مامتها بقولك يا ماما هيا منه اتغيرت اوى ليه

ازاى يا بنتى

يعنى يا ماما كنت بقول حزينه على امير وحزنها ها يهدا بس يا ماما بصتها ليه

وحشه اوى ..انا ساعات بخاف منها ..ازاى يا ندى تقولى كدا على اختك

يا ماما والله منه صعبانه عليا بس مش المفروض نعرضها على دكتورمتخصص يعرف مالها

لاء منه كويسه هيا بس حزنها على امير مخليها عصبيه ..واحنا عارفين كانت روحها فيه ازاى

متفكريش ومتكلميش فى الموضوع دا تانى

حاضر يا ماما انا اسفه اللى تشوفيه

............................................................................

ياسمين داخله الصالون وهيا شايله صنيه العصير

بمنتهى الكسوف اتفضل يا عمو ..

شكرا يا بنتى

اتفضلى يا طنط

شكرا يا حبيبتى ماشاء الله زى القمر

..واول ما قربت من خالد

مقدرتش تقول اتفضل بصتله بس فى بالها (دا امور اوى )ايه دا اللى بقوله

اخد منها العصير وهوا مبتسم

ياسمين سابت الصنيه وخرجت

اتفقوا ان ياسمين وخالد لازم يقعدوا مع بعض على الاقل مره لوحدهم قبل اى اتفاق

بس من جهة الاهل موافقين ومبسوطين بنسبهم لبعض

..................................................................................................

تليفون البيت بيرن نادر بيقرب منه ورد

الو ..ايوه يا عمو ازى حضرتك لاء بابا مش موجود

ايوه بيرجع كمان ساعتين ..ماشى يا عمى ها قوله

منى :مين اللى بيتكلم يا نادر

.................دا
..........................................................
نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق