19‏/12‏/2012

الانتقام ... الحلقة الخامسة


الحلقه الخامسه
.......................

مها واقفه وهيا متضايقه وسرحانه ومستنيه شيماء ومحمد يخرجوا من الجامع

زياد بيقرب من مها :ازيك يا مها

مها بتلف ليه : ايوه

زياد استغرب انها ردت عليه

ازيك يا مها عامله ايه

مها بلا مبالاه انا كويسه ... انت اذيك

زياد مستغرب انها بتتجاوب معاه كدا انا كويس الحمد لله...انتى عامله ايه ..ولو محتاجه حاجه قوليلى انا تحت امرك

مها بأبتسامه اكيد لو احتاجت حاجه هاقولك

زياد بفرحه من ابتسامتها والله انا اتمنى اعملك اى حاجه وحتى لو من جامعتك انا ليا هنا اصدقاء كتير اجبلك اللى تحتاجيه

اكيد ..بس بعد اذنك دلوقتى علشان مش يحصل مشاكل تانى

ماشى يا مها وانا مبسوط اوى ان اتكلمت معاكى

مها بنظره عميقه وانا

زياد بيودعها وبيرجع لمهند وهوا هيمان

مهند:هوا اللى شفته دا بجد دى اتكلمت معاك

زياد بفرحه :ايوه يا مهند اتكلمت معايا انا مبسوط اوى

مهند:بس غريبه ايه غيرها كدا

زياد:الحمد لله انا بجد لحد دلوقتى مش مصدق

مهند:طيب يلا نمشى قبل ما محمد دا يخرج ويشوفنا وكمان نلحق نحضر حاجه

ايوه يلا انا نفسى مفتوحه اوى ..عاوز انجح واكون احسن واحد علشانها

كل دا علشان كلمتك بس

زياد بأحراج وقلب وشه يلا يلا خلينا نمشى من هنا..قبل ما اشوف زفت محمد ويقلبلى مزاجى وانا بصراحه مبسوط

محمد بيخرج من الجامع وبيقرب من مها اللى واقفه سرحانه

مها

مها سرحانه ماخدتش بالها انه بيكلمها

مها ..مها سرحانه فى ايه

مها بأنتباه ها..ولا حاجه يلا علشان نمشى فين شيماء

معرفش هيا لسه مخلصتش صلاه ؟

لاء لسه مجتش

طيب زمانها جايه ..مها انتى متغيره ليه وفين خفة دمك اللى كانت بتخلينا منبطلش ضحك

تعبانه شويه

طيب معلش الف سلامه بس فى حاجه بتوجعك يعنى

مها بعصبيه:لاء انا تعبانه وخلاص انت مبتحسش انك تعبان ومش عاوز تتكلم مع حد

خلاص يا مها انا اسف

خلاص يلا... شيماء جيت .... يلا عاوزه امشى

محمد بأستغراب من طريقتها :ماشى يا مها يلا

شيماء بتقرب وبتوجه كلامها لمها ما تيجى يا مها النهارده عندى ونعمل الرسم سوا

مها بعصبيه فوق العادى لاء مستحيل.. اجيلك ليه اصلا مش هاجيلك طبعا

شيماء بأحراج :ايه يا مها انا عملتلك ايه ليه العصبيه دى

مها بتنفخ وبتمشى بصو... انا ماشيه مش عاوزه وجع دماغ

محمد وشيماء واقفين مذهولين من رد فعل مها اللى عمرهم ما شافوه..ولا سمعوه منها قبل كدا

مها بتكمل طريقها ووقفت اول تاكسى وركبت فضلت جوا التاكسى عينيها على السواق وايديها على مقبض الباب

نزلت وهيا بتتلفت حواليها وطلعت على البيت بسرعه دخلت شافت مامتها بس تجاهلتها وكملت على اوضتها

الام :مها يا بنتى

مها بترجع خطواتها وهيا متضايقه ايوه يا ماما عاوزه حاجه

ايه يا مها ردك دا

عادى يا ماما راجعه تعبانه وعاوزه انام يلا سلام وسابتها ودخلت اوضتها من غير ما تسمع ردها

الام :بتضرب ايد على ايد لاحول ولا قوة الا بالله دى مها

.......................................................................................................
محمود بيدخل البيت وبيقرب من ولدته وبيبوس ايديها اذيك يا ست الكل

الام بحزن كويسه يابنى

مالك بس يا امى حد مزعلك

لاء الحمد لله

يعنى انا معرفكيش

والله مافيش زعلانه على مها احوالها مش عجبانى اليومين دول

ليه بس حصل حاجه منها

لاء بس قفله على نفسها على طول ومبتخرجش من اوضتها غير للاكل وساعات مبتخرجش خالص

يمكن بتذاكر يا ماما معلش انا هابقى اذخل اشوف مالها

الام بأمل:طيب ما تدخلها دلوقتى وتجبها وتيجوا نتعشى سوا

خلاص يا ماما حاضر بس انتى متزعليش كدا

ربنا يريح قلبك يابنى
................................................................................................
محمد بيلف بالعربيه وهوا مخنوق مش متخيل ايه غير مها كدا

معقول تكون بتحب حد

لالالا مش معقول مها مش بتاعت الكلام دا ولو حبت هاتخبى ولا هاتضايق ليه

اكيد فى حاجه مضيقاها وانا لازم اعرفها

طيب لو طلعت بتحب حد غيرى

يااااه داانا امووت يارب يا مها اكون انا بس حبيبك

انا مقدرش اعيش من غيرك

انا فتحت عينى على حبك عمرى ماشفت ولا هاشوف غيرك
................................................................................................
محمود بيخبط على مها

مها نايمه فى السرير وبتمسح دموعها ايوه مين

انا يا مها ممكن ادخل

مها بتقعد ايوه

محمود بيقرب منها وبيقعد على طرف السرير اذيك يا مها عامله ايه

انا كويسه

طيب فين الحمد لله يا مها

الحمد لله يا محمود انت جاى عاوز حاجه

محمود بيضايق من ردها ايه ردك دا

عادى يعنى عاوزه انام ممكن

لا لا اكيد فى حاجه ايه اللى مغيرك كدا

عادى يا محمود مافيش حاجه

بصى يا مها انا مش هاغصب عليكى لان كلنا بيجلنا فتره وحاجات كتير بتضيقنا بس ياريت لو فيكى حاجه تقوليلى مالك

مها بتفكر اقولك ايه اقولك اختك خلاص ضاعت واكسرك اقولك ايه بس :لاء يا محمود انا كويسه

طيب بصى يا مها ان شاء الله عندنا افتتاح مستشفى والد اروى يوم الخميس هاتيجى معايا

لاء يا محمود مش هاقدر

لاء يا مها هاتيجى ويلا قومى نتعشى سوا

مها بصعوبه بس مش عاوزاهم يلاحظوها اكتر من كدا حاضر

...........................................................................................................
مها يلا لبستى

مها بضيق ايوه يلا ماما وبابا هايجوا

لاء مش راضيين بيقولوا كفايه احنا وبعدين مش عاوزه تمشى معايا وانا قمر كدا

لاء يلا انا جاهزه

محمود مستغرب تقفيلها فى الكلام مش دى مها ونزل من غير ما يعلق عليها

محمود بيدخل ومها فى ايده شاف بنوته واقفه ذى القمر

اكيد دى اروى ...تعالى يلا نسلم عليها يا مها

مها بضيق يلا

محمود بيسلم على اروى وعينيه بتكلم عن الفرحه اللى حاسس بيها

مها بتسلم على اروى وفى حد جاى بيتكلم من وراها

بتدور بعصبيه


 ..............نكمل الحلقه القادمه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق