7‏/12‏/2012

غموض الارواح 2 ... الحلقة الاولى


مستنيه رأيكوا اى جزء احلى وياريت بلاش حد يقرأ

 ويقفل من غير حتى لايك والله بفرح بلايك جداا :) :) 
الجزء الثانى.. غموض الارواح

.............
ساره واقفه فى الحمام اقدام المرايه بتظبط الميك 


اب شافت واحده شكلها مخيف بتحاول تمسك 

رقبتها 

خرجت مفزوعه ومرعوبه وبتبكى
 

ساره بتجرى بسرعه على ادم وهوا بيكمل القهوه ..ادم انا مرعوبه

ادم يبيحط فنجان القهوه من ايده وبيمسك ايد
ساره مالك يا ساره حصل ايه وبترتعشى كدا ليه
 

وانا فى الحمام واحده شكلها بشع اوى بتحاول تطلعلى من المرايه كانت عاوزه تمسك رقبتى وتخنقنى
 

ادم وهوا واقف وايده فى ايد ساره وبيضغط على ايديها بقوه طيب بس اهدى متخافيش

مخافش ايه انا بجد مش عارفه ايه بيحصلى وليه الرعب اللى انا عايشه فيه دا

اهدى بس يا ساره انتى بترتعشى اوى تعالى نرجع البيت
 

ساره بترجع البيت وبتقول لادم يتصل بممدوح
 

الو ايوه يا استاذ ممدوح ممكن تيجى شويه البيت
 

ليه يا استاذ ادم حصل حاجه جديده

ايوه لما تيجى اقولك انا وساره مستنينك
 

ساره بتقعد هيا وادم وممدوح
 

ممدوح :خير فى ايه حاجه حصلت جديده

ساره بتوتر :ايوه انا عاوزه اسألك على سؤال مامة ادم كانت بتظهرلى علشان كانت عاوزه تورينى ماتت ازاى وايه سبب موتها لكن حد تانى يظهرلى ليه

ممدوح بفضول:ليه حد ظهرلك تانى
 

ايوه وانا النهارده فى تواليت السيدات واحده شكلها مخيف لالالا مرعب كانت بتحاول تخنقنى
 

ممدوح بنظره حاده يبقوا اختاروكى
 

ساره برعشه واضحه فى جسمها مين دول اللى اختارونى واختارونى لايه؟

قبل ما اقول اى حاجه ممكن تودينى مكان اللى شوفتيها فيه
 

ادم بتقائيه انا اوديك

ممدوح :بس لازم ساره تيجى معانا
 

ساره برعب :لالالا بلاش انا
 

ممدوح :لازم تيجى ومتخافيش انا معاكى
 

ساره بتدخل التواليت هيا وممدوح وادم بعد ما اتأكدوا ان مافيش حد موجود

ممدوح بيقرب من المرايه ..هوا دا المكان اللى ظهرتلك منه
 

ايوه ..يلا بقى مافيش حاجه ..يلانمشى
 

ممدوح مبيردش
 

ادم ماسك فى ايد ساره متخافيش يا ساره استنى
 

ساره بتقرب حست حد واقف وراها ..بتتلفت شافتها ساره برعب اهيه الحقونى اهيه
 

ادم وممدوح بيقربوا استنى بس يا ساره متخافيش كدا
 

لالالالا ابعدوها انتى عاوزه منى ايه سيبينى ..حرام عليكى
 

ادم وممدوح بيحاولو يهدوا ساره وهيا بتحرك ايديها وبترتعش وخايفه كأن حد بيحاول يمسكها
 

ادم بياخد ساره فى حضنه فى ايه مالك ومين دى وعاوزه ايه

ساره بتحاول تستخبى جواه معرفش هيا عاوزه تخنقنى وبس انا تعبت شكلها مخيف اوى اوى كأنها اتحرقت
 

ممدوح وادم بيخدوا ساره وبيخرجوا
 

خلاص يا ساره اهدى مافيش حاجه حصلت اهدى بقى
 

ساره بدموع يلا يا ادم يلا نمشى من هنا انا تعبت واعصابى تعبت اوى
 

ممدوح اخد عربيته ومشى ووعد ساره انه هايعرف ايه سر الروح دى وعاوزه ايه وهايكلمها
 

ساره وادم ركبوا عربيتهم وماشيين ساره سانده بدماغها على الكرسى ودموع صامته وخايفه
 

ادم بيمسك ايد ساره وحاسس بتوترها ..ساره حبيبتى ايدك بترتعش اوى
 

يعنى يا ادم مش حرام اللى بيحصل معايا دا
 

فجأه وهما بيتكلموا العربيه ازازها فى خيال نار وواحده بتحاول تقاوم بس النار كانت اكلت كل هدومها
 

ساره برعب ودموع: ادم يا ادم الحق
 

ادم وهوا سايق فى ايه يا ساره
 

ساره بخوف فى نااااار يا ادم على الازاز وواحده بتتحرق وبتحاول تقاوم مش قادره فى حاجه منعاها

ساااره ارحمينى مافيش حاجه العربيه تمام وزى الفل

ساره برعب انت برضه مش مصدقنى تانى يا ادم

لاء والله صدقت من يوم ما شوفتى امى بس امى كانت عاوزه توصلنا علشان انا ابنها دى حد منعرفوش ها تظهرلك ليه

برضه يا ادم والله حرام عليك..وبعدين ممكن نكون حد نعرفه لان انا مش عارفه احدد لها ملامح لان وشها كله محروق
 

طيب يا ساره اهدى بس كدا وان شاء الله ممدوح يعرف هيا مين وعاوزه ايه

ساره بدموع بس انا تعبت اوى
 

ادم بيركن بالعربيه على جنب وبياخدها فى حضنه معلش يا ساره انا معاكى مش عاوزك تكونى ضعيفه كدا

ضعيفه ضعيفه ايه كل يوم يظهرلى شبح مخيف وتقولى ضعيفه انا اول مره اعرف ان قويه كدا
 

انا اسف يا ساره بس انا مش فاهم ايه بيحصلك
 

ساره بدموع يعنى انا فاهمه حاجه ..والله تعبت
 

ساره وادم بيدخلوا البيت ادم تعالى ندخل ننام شويه بجد اعصابى تعبانه جدا بس والنبى متسبنيش
 

ماشى يا حبيبتى وانا هاجى معاكى ..ادم اطمن ان ساره خلاص راحت فى النوم وقام ينزل يشوف المحل
 

ساره نايمه بتحلم..انتى.. انا عاوزه اعرف انتى مين وعاوزه منى ايه..وحست انها بتتخنق قامت من النوم
 

ايه الدخان دا ..ادم ..يا ادم انت فين
 

سمعت صوت حاجه بتتكسر بتقرب بخوف من الصاله شاف خيال بتقرب وهيا بترتجف ..مين
 

الخيال بيدور وشه انا تعبانه لازم .... لازم يعرف ان بريئه

ساره بخوف مين دا اللى لازم يعرف ويعرف ايه
 

الروح بتبرق الكل ان انا مظلومه هوا اللى غلط مش انا..وفجأه تتأوه اه ..النار ..الحقى النار ..انقذونى
 

نار ايه اساعدك ازاى مش قادره افهمك
 

الروح بصراخ اه اه الحقى افتحى...لاء ..لاء اخرجى بره هاتتحرقى ابعدى
 

ساره برعب شديد ودموع اساعدك ازاى بس والله ما قادره افهم ايه حصلك وليه بتظهريلى وعاوزانى اعملك ايه

الروح بتمسك ايديها شوفى
 

ساره فى قارب فى البحر واقفه بعيد واقدامها عائلتين يجلسون ويمرحون معا
 

شاب بيغمز بعينيه لواحده من الموجودين وبيقوم
 

وبعد فتره البنت بتنزل وراه ويوجد سيده تبلغ الثلاثين من العمر تنظر اليهم
 

بعد اذنكوا يا جماعه انا نازله وجايه
 

ايه يا زيزى فى ايه حصل حاجه
 

لاء يا استاذ حسين انا بس هانزل اشوف منير اتأخر ليه
 

ماشى
 

زيزى بتنزل على طراطيف صوابعها وتتسمع الهمز والضحك بين زوجها منير والبنت اللى لحقته

البنت:لاء يا منير انا خلاص مش قادره استحمل كلامكو سوا وضحككوا مع بعض وكأنى مش موجوده

اعمل ايه يا حبيبتى والله غصب عنى لازم اعمل كدا علشان محدش يعرف اللى بينا
 

ولحد امتى هانفضل كدا مع بعض فى السر
 

لحد ما تحصل معجزه

وانا لسه هاستنى لحد ما تحصل المعجزه دى
 

وسمعوا صوت حاجه وقعت ...منير بيخرج بسرعه بيدور بعينيه شمال ويمين ولفوق مش شايف حد
 

البنت:ها مين
 

مافيش حد هاتلاقى حاجه وقعت منهم فوق
 

طيب كفايه يلا نطلع علشان محدش يحس بينا
 

وفجأه ساره بتشوف صور مشوشه واحده بتتحرق ومقفول عليها اوضه واب واخوات احنا مش هاناخد عزاها تستحق الرجم ...وصور دموع اطفال على امهم
 

ساره مقدرتش تستحمل بدموووع ارحمينى انا مش فهما حاجه فى ايه قوليلى والله ما قادره افهم عاوزه منى ايه

الروح بنظره مرعبه انتى لازم تساعدينى
 

ساره اتجمدت وانكمشت مكانها حاضر
 

الروح بتختفى
 

ساره بتنزل على ركبها يارب انا تعبت ليه كل دا بيحصل ومعايا انا بالذات انا تعبت
 

ادم بيفتح الباب ..بيشوف ساره بيجرى عليها ساره حبيبتى مالك وايه صحاكى
 

ساره بدموع سيبتنى ونزلت ليه يا ادم
 

انا ..انا والله قولت اسيبك تنامى شويا وانزل اشوف المحل
 


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق