7‏/12‏/2012

اسرار الحياة ... الحلقة الاولى

قضوا مع بعض احلى ايامهم .. مع بعض ابتدائى واعدادى وثانوى يتخانقوا ..ويتصالحوا يقربوا.. ويبعدوا ..رغم تدخل الظروف
لهم بسبب تنسيق الجامعه وحب كل منهم لجامعه مختلفه بالرغم من كدا لم يفترقوا ابدا وظلوا مع بعض يتقابلوا على الاقل مره اسبوعيا

كريم قوم يلا يا حبيبى ها تتأخر

ايوه يا ماما حاضر هاقوم اهو

كريم يعمل محاسب فى بنك

يلا يا بنى تليفونك مبطلش رن من الصبح

معلش يا ماما تعبان

علشان كنت سهران طول الليل حرام عليك نفسك

ياماما خلاص حاضر والنبى متبدأيش

قومت اهو

ازيك يا كريم اتأخرت ليه؟!

معلش يا استاذه سمر جيت اهو

سمر بحزن ماشى يا استاذ كريم

كريم قعد على مكتبه

سمر كل شويا تخطف نظرات لكريم ( امتى هاتحس بيا بقى )
وترجع تشوف العملاء اللى اقدامها

كريم: حضرتك لازم تطلع المكتب فوق لاستاذ فاروق يمضيها وتيجى انا اخلصها

الو ....ايوه يا نيره لا انا مش فاضى..ايوه انا فى البنك عاوزه حاجه 



طيب لما ارجع اكلمك

سلام

فى مطعم على النيل

ازيك يا نيره يا حبيبتى وحشتينى اوى

يا سلام لو كنت وحشتك يا كريم مكنتش رديت عليا كدا الصبح

والله يا حبيبتى كان اقدامى عملاء مكنش ينفع اتكلم

بس ترد عليه كدا

خلاص متزعليش منى بقى

لاء مخصماك

طيب غمضى عنيكى

اهو

افتحى

سلسله جميله على شكل قلب

واو تحفه مرسى يا حبيبى انا اصلا مش بقدر ازعل منك

ربنا يخليكى ليا يا حبيبتى يلا تعالى نتغدى

ماشى يلا
...................................................................
انا مسافر دلوقتى

بجد... بس انت لحقت

معلش يا ماما والله يادوب الحق القطر 

((اسلام ضابط حربيه شاب وسيم يتمتع بحسن الخلق

ماشى يا حبيبى خلى بالك من نفسك وترجعلى بالف سلامه

ربنا يخليكى يا ماما

يلا سلام

فى الاسكندريه

انا مخنوق اوى والله من البلد دى

ليه بس مالك يا اسلام البلد دى احسن من غيرها

انت عارف ان انا مقدرش اسيبها انا بفضفض نفسى تتعدل بقى

معلش بكره كل حاجه تحلى

امتى بس انا اتخنقت

طيب يلا علشان طلبونا

ماشى يلا

..................................................................................
يلا يا ماما فين الفطار

تامر معيد فى كليه صحافه واعلام

معلش يا حبيبى هاعمله اهو اصل اتأخرت فى النوم

بس انا كدا ها تأخر وانا ورايا محاضره بدرى

معلش يا بنى كنت سهرانه اعملك اى سندوتش

تامر بحزن خلاص يا ماما مش مشكله ها ابقى افطر اى حاجه
فى الجامعه

دكتور تامر حضرتك انا مش فهما دى معناها ايه

يعنى ايه مش فهما ..انا كنت بشرح للكل جوا اشمعنى انتى اللى مفهمتيش

البنت بأحراج ماشى يا دكتور انا اسفه

ايوه ابقى ركزى شويا

البنت سابته ومشيت وهيا متضايقه انا سمعت انك مغرور بس مكنتش اعرف انك كمان قليل الذوق

تامر طالع المكتب ايه يا احمد بتعمل ايه

هاكون بعمل ايه قاعد

ليه مش وراك محاضرات
لاء ورايا بس انا مش بقلق زيك كدا يا سيدى

ايوه انت كل تفكيرك فى البنات بس

ايوه يا عم انا بتاع بنات احسن ما اكون قفل

انا قفل يا احمد

متزعلش بس فكها شويا يا تامر كدا مينفعش

يعنى انا لازم اقف مع شويه بنات مدلعين مهببين وشهم .. علشان ابقى متحرر

خلاص يا تامر انا غلطان ان اتكلمت معاك
................................................................................
يا رواااااااااان ايه كل دا

امير بيدير شركه باباه استيراد وتصدير وهو و روان متجوزين
 عن قصة حب

معلش يا حبيبى بس مريم بتعيط من الصبح مش عارفه فيها ايه

بس انا كدا ها تأخر

دا بدل ما تقولى هاتيها مالها

والنبى يا روان بلاش اسطوانة كل يوم دى احنا لسه على الصبح

اسطوانه يا امير ماشى ربنا يسامحك ودموعها نزلت

لاء انا هانزل احسن انا مش عاوز نكد على الصبح

امير بعصبيه

لاء ازاى الشغل كله واقف كدا

معلش يا استاذ امير والله التقصير مش مننا

اومال من مين انا عاوز اعرف

من الجمارك والله

ماشى اتصلولى بالمسئول لما اشوف

السكرتيره بخوف حاضر

ايوه يا استاذ محمد الشغل متعطل ليه...لاء ما دا مش كلام مينفعش كدا ..ماشى انا مستنى

انا متعصب اوى وكمان عاملت روان وحش

مسك التليفون الو

ازيك يا رونى ..انا اسف يا حبيبتى ..والله اعصابى كانت تعبانه ..انتى عارفه انا بحبك اد ايه ...والله غصب عنى كنت متوتر علشان الشغل ..مريم عامله ايه دلوقت ..طيب يا حبيبتى جهزى نفسك بليل ها
نتعشى بره سوا ..ويخليكى يا حبيبتى ..بحبك سلام




حبيبتى جاهزه

ايوه يا حبيبى ثوانى جايه اهو

روان بتخرج من الاوضه

لالالالالالالالالالا ايه الجمال دا والله ما انا خارج

يا امير بلاش دلع يلا بقى انا مصدقت

بس انا بحبك اوى

وانا كمان يا حبيبى يلا علشان خاطرى انا ما صدقت ها نخرج سوا

ماشى يا حبيبتى والله لو مش خايف تزعلى مش كنا خرجنا من البيت النهارده

ربنا يخليك ليا وتفضل تحبنى كدا على طول

يا حبيبتى انا مقدرش غير احبك ربنا يخليكى ليا

ويخليك ليا يارب بحبك اوى وانت حنين

انا والله بحبك بس الشغل هو اللى بيوترنى

خلاص يا حبيبى مش عاوزه اتكلم فى اى حاجه غير اليوم الجميل دا

ماشى يا حبيبتى يلا

..........................................................................................
صباح الخير

عمرو محامى يعمل فى مكتب محاماه

استاذ عمرو المدير عاوزك

حاضر جاى وراكى اهو يا انسه سها 
عمرو بيخبط على الباب

اتفضل ادخل يا عمرو

صباح الخير يا فندم

صباح النور

حضرتك كنت عاوزنى

ايوه معلش يا عمرو انا مضطر اسافر اعمل عمليه

عميلة ايه يا فندم سلامتك

لاء مش انا دى بنتى هدى محتاجه عمليه ضرورى

لا الف سلامه عليها ...طيب حضرتك محتاج منى ايه اعمله

انا محتاج انك تخلى بالك من المكتب لحد ما نرجع انت عارف
 انا مبثقش غير فيك

ربنا يخليك يا فندم ويارب اكون اد الثقه دى وان شاء الله ترجع بالسلامه وانتوا مطمنين عليها

ان شاء الله يارب
استاذ عمرو احنا اتأخرنا اوى حضرتك مش نازل

لاء هانزل بس شويا ورايا شوية حاجات هاجهزها علشان المحكمه
بكره وانزل

طيب يا استاذ عمرو انا هاستنى علشان لو احتاجتنى

لاء اتفضلى يا سها متأخريش نفسك

ماشى بعد اذنك

عمرو بيبص فى الساعه 


بأسى هانزل لمين

خلص واضطريقفل وبيفكر ها يقضى بقيت اليوم ازاى

لما اكلم الشباب اشوفهم ها يسهروا ولا ايه نظامهم

الو ازيك يا امير..هاا.. هاشوفك النهاره ..تمام ....ماشى....اشوفك
 ..سلام

ازيك يا تامر..عامل ايه يا دكتور ..ها شوفك النهارده..ماشى ..تمام ..اه كلمت امير وجاى بس بيتعشى هوا وروان وهايوصلها ويجى .. ماشى هاشوف الباقيين بقى....ماشى سلام

ازيك يا كرووووم حبيبى عامل ايه ..انا تمام يا برنس..ايه نظامك ها
شوفك النهارده ولاايه ..ايوه وانا كلمت تامر وامير جايين ...ماشى
..خلاص ...مستنيك وحشنى والله..يا سيدى يومين يومين وحشتنى برضه...ماشى سلام

اكيد اسلام مسافر هاسأل عليه

الو ازيك يا حبيبى ..عامل ايه ...انت هنا ولا فين ..والله فى اسكندريه
 ليه سافرت امتى ..والله وجاى امتى..ماشى يا حبيبى تيجى بالسلامه..مع السلامه وخلى بالك من نفسك ...سلام

...........................................................................................
رونى حبيبتى ممكن اقولك حاجه ومتزعليش

روان بقلق ايه يا امير

معلش يا حبيبتى هاوصلك واروح للجماعه

والله ماشى يا حبيبى وانبسط معاهم

مش بقولك ها تزعلى

وانا ازعل ليه..اللى يشوفك بس واحنا نازلين مش يشوفك دلوقتى
 وانت بتضيع اليوم الحلو دا بسببهم

ايه ياروان بتكلمى ليه كدا واحنا هانروح من بعض فين

ماشى يا امير براحتك انا طالعه

ونزلت ورزعت باب العربيه جامد اوى

امير نزل وراها بعصبيه


نكمل الحلقه الجايه ............................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق