19‏/12‏/2012

الانتقام .... الحلقة التاسعة




الحلقه التاسعه
.................
مها قاعده على اقرب كرسى فى شقة ماجد وبتكمل كلامها

ماجد بخوف عاوزه ايه اتكلمى وعرفتى توصلتيلى ازاى

بمها بثبات وبتكلم وهيا حاسه بخوفه عاوزه اعرف اذتونى ليه وبالشكل دا

ماجد مبيردش

مها بتقف وبتتمشى وهيا بتتكلم وبتقرب من الباب

ها قول اذتونى ليه وقفلت الباب

ماجد بعينيه بيدور على اى حاجه حواليه يخوفها انا معمتلش حاجه واذناكى ازاى

لاء انت متكدبش

انتى اقصدك ايه بأذناكى انا كل اللى اعرفه ان اسمك مها واخت دكتور محمود

مها: ها ها ها تصدق طلعت كمان حمار طيب ليه اترعبت لما شوفتنى هوا انت متخيل ان انا ممكن انسى صوتك

ماجد بيحاول يصدق اللى بيقوله عادى مترعبتش ولا حاجه خالص ...هاترعب ليه يعنى

ماشى طيب عموما وبطلع السكينه من شنطتها وقربت منه بسرعه انا لازم اعرف مين التانى اللى كان معاك

انتى بتعملى ايه ............تانى مين انتى مجنونه انا مش عارف انتى بتكلمى عن ايه

مها بتغرز السكينه اكتر فى جنب ماجد هاتقول ولا اموتك

انا مش فاهم انتى بتكلمى عن مين

مها بعصبيه شريكك فى الجريمه منكوا لله ضيعتونى بس والله ما هاسيب حقى

ماجد بيلف وبياخد منها السكينه

بصى يا شاطره متبقيش تلعبى بحاجه انتى مش ادها

مها بنظرة تحدى

يلا اقتلنى ..يلا ريحنى اصل يا انا هاقتلك يا انت تقتلنى والاكيد انا ..خلاص مافيش حاجه ابكى عليها

ماجد بيحرق دمها اكتر :طيب متقولولى اللى اذوكى دول عملوا فيكى ايه

مها بكسره انت حيوان ربنا ينتقم منك

طيب بصى اطلعى بره واشوفش وشك تانى انتى فاهمه

مها بتقف اقرب منه مش هامشى بقولك يا هاتموتنى يا اموتك

ماجد ايده بترتعش بقولك ايه اطلعى بره احسن مش هايحصل كويس

انت جبان ولا تقدر تعمل حاجه

انا جبان ..والله انتى عاوزه تموتى النهارده

بقولك ايه ما تموتنى وبتقرب اكتر بقولك موتنى انا عاوزه اموت يلااااااااااا

ماجد ايده بترتعش اكتر والسكينه بتوقع من ايده

مها بتاخدها من على الارض وفى بطنه

دى عارفه انها مش هاتموتك بس حاجه بسيطه علشان اعرفك ان قلبى مات ومش هاسيب حقى وبردوا هاوصل لشريكك يا حيوانااااااااات

ماجد بينزل على الارض عملتى ايه يا مجنونه

انا فعلا اتجننت والبركه فيكوا ..لاء وضعت وبردوا البركه فيكوا

ماجد بيبص للدم اللى نازل منه ومرعوب كأنه اول مره يشوف دم رغم انه دكتور

مها بتجرى على الباب وبتقفل وتنزل

............................................................................................................ ماجد بيقرب من التليفون الو تعالى بسرعه عاوزك

لاء البيت ايوه انا مجروح ومحتاجك ضرورى

لا مش هاعرف اتصل بالمستشفى هات دكتور وتعالى بسرعه دمى ها يتصفى

ماجد بيسيب الموبايل وبيغمى عليه
.......................................................................................................
مها بتقرب من البيت وبتطلع

مها..مها اتخضت بتتدور تشوف مين وهيا خايفه

بأطمئنان محمد

محمد بيقرب كنتى فين يا مها

مها بخوف ليه

ليه ايه بسألك كنتى فين

كنت...كنت ...ايوه كنت بشترى حاجات

حاجات ايه وعينيه على ايديها وهما فاضيين مش شايف حاجه يعنى معاكى

مها بعصبيه هوا تحقيق يا محمد ولا ايه وبعدين ايه جابك هنا

محمد بضيق جيت اشوفك وانتى راجعه بس افتكرتك هاترجعى مع اهلك

ليه يعنى فى حاجه مهمه

ايوه فى ان بحبك وبحبك من زمان انا تعبت ومبقتش قادر اسكت اكتر من كدا

مها بذهول ..انت بتقول ايه

محمد بعصبيه بقولك ان بحبك فتحت عينى على حبك عارف ان اتأخرت فى اعترافى دا بس انا حاسس انك بتضيعى منى ..انا مكنتش متخيل ان ممكن اعترفلك بحبى دا ابدا بس مش قادر اكتر من كدا

مها بعصبيه مينفعش يا محمد انا مينفعش حد يحبنى

محمد بأستغراب بتقولى ليه كدا

مها بتكمل دموعها وبتطلع على بيتها من غير ما ترد عليه

محمد واقف يبص عليها مش متخيل ولا كان يتوقع ان ممكن دا يكون ردها وقت ما يعترفلها بحبه

رجع عربيته ركبها ومشى وقلبه مكسور

..........................................................................................................
مها بتدخل اوضتها ودموعها فى عينيها مش بتنزل

ليه بس كدا يارب يوم ما محمد يعترف بحبه اكون ...لاء يا مها متضعفيش انتى قررتى الانتقام والانتقام مينفعش مع عواطف

بس مكنتش اتخيل ان محمد بيحبنى

وحتى لو كان خلاص انتى متنفعيهوش ولا تنفعى اى انسان ولازم تاخدى حقك من كل انسان ضيعك واذاكى كدا

مها بتحضن مخدتها ودموعها نشفت فى عينيها حل محلها الغضب والعنف

.........................................................................................................
محمود وباباه ومامته بيدخولوا

الام:انا هادخل لمها افرحها عقبال ما افرح بيها

الاب :يارب

محمود : استنى يا ماما ادخلها انا

ماشى يا بنى ربنا يخليكوا لبعض

مها ممكن ادخل

اتفضل

محمود بيفتح الباب وبيدخل باركيلى

الف مبروك ربنا يتمم بخير

طيب ليه حاسك مش مبسوطه ..مش عاجبك اروى

لاء ليه بتقول كدا والله بحبها ربنا يسعدكوا دايما

يارب ..عقبال ما افرح بيكى وانا اللى اوصلك لايد عريسك

مها بعصبيه لاء انا مش بفكر فى الكلام دا ومش هافكر ابدا

انتى بتقولى كدا دلوقتى بس لما تلاقى اللى يخطفك اكيد ها تتمنى تكونى معاه النهارده قبل بكره

اه ..صح ..انا عموما مش بفكر ..وبصعوبه اهم حاجه الجامعه

ان شاء تكونى احسن واحده فى الاتنين

ايوه

طيب يلا قومى نصلى العشا

صليت

صليتى امتى دا مأذنه واحنا بنفتح الباب

كنت متوضيه وصليت على طول

محمود بعدم تصديق مها اهم حاجه فى حياتنا الصلاه هيا اللى ها تخلينا نوصل لكل حاجه عاوزينها وربنا يكون راضى علينا

ايوه يا محمود عارفه كل دا انا عملت حاجه

اصل انا ملاحظ انك مش بتصلى زى الاول ولا بتصحى الفجر تصلى

مها بكذب :انا بصلى يا محمود بس اكيد انت مش موجود دايما علشان تشوفنى

يا مها انا مش بتهمك انا بفكرك بس

ماشى

............................................................................................................
مها بتقرب من شيماء فى الجامعه اذيك يا شيماء عامله ايه

الحمد لله

مالك انتى زعلانه منى

بصراحه ايوه يا مها

ليه بقى

شوفى ردك بردوا ازاى

يعنى ارد اقول ايه

لاء يا مها انتى اتبدلتى 180 درجه ايه اللى غيرك كدا انا مش صاحبتك احكيلى مالك

مها بتفكر تحكى لشيماء ولسه

زياد بيقرب اذيك يا مها

اهلا واخدت شيماء ومشيت

زياد واقف مذهول ايه اللى حصل دا

هوا انا عملت فيها حاجه

مهند بيقرب ايه يا زياد سبتك ومشيت ليه

والله ما انا عارف ..انا معملتش حاجه

محمد بيقرب من بعيد مها شافته جاى استأذنت من شيماء وجريت على المدرج

محمد بيقرب من شيماء وعينيه على مها اذيك يا شيماء

انا كويسه الحمد لله وانت عامل ايه

الحمد لله هيا مها مشيت ليه

مش عارفه

محمد باصص لمها وهيا ماشيه وحزنه باين عليه

..........................................................................................................
ماجد نايم على السرير وبطنه عليها شاش وبلستر وبيبدأ يفوق

اه اه

ايه مالك

مش قادر

يا بنى ايه اللى حصل

مها ..مها كانت هنا وضربتنى بالسكينه

انت بتقول ايه..ووصلتلك ازاى

معرفش ...كل اللى قالته ان الجرح دا مجرد تحذير منها انها قلبها مات وها تنتقم وعاوزه تعرفك

تعرفنى طيب وانت عملت ايه

مقولتش طبعا

طيب سيبها بقى انا هاتصرف

هاتعمل ايه

قولتلك هاتصرف..ونظرته لماجد كلها لؤم وشر

ماجد بيتوجع طيب انت عملت ايه مع الدكتور

ها...متخفش دا حبيبى

ماجد بأطمئنان طيب

بس لازم الاول اهلها يعرفوا اللى حصلها لازم يتكسروا

انت بتقول ايه ...ها ولا حاجه هاقوم اعملك حاجه انت من امبارح مأكلتش حاجه

هوا الجرح غويط

لاء سطحى متخافش يعنى تاكل عادى

طيب ..................نكمل الحلقه القادمه


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق