17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ... الحلقة الثالثه عشر


الحلقه الثالثة عشر
......................

عارفه مين اللى كان بيكلمنى

وانا هاعرف منين قولى انت يا وليد يلا

مش ها تصدقى العيال كبرونا يا منى

فى ايه قلقتنى ..لاء مش حاجه تقلق ..دى حاجه حلوه

طيب قول بقى ..دا احمد اخو ياسمين ...وعاوز يجى علشان...

علشان يخطب ندى صح

وعرفتى ازاى ..كنت ملاحظه نظراته ليها طول فرح منه

اه والله يا منى دا يبقى يوم المنى ..محترم ومؤدب وابن ناس طيبين

بس ندى كليتها صعبه يا وليد حرام لما نلبخها بخطوبه من دلوقتى

منه كانت كليتها سهله ...لكن ندى حراام

بس بصراحه احمد ميترفضش والف واحده تتمناه ..كفايه فى سنه دا وبقى ليه اسمه

والله عندك حق ..طيب هوا قالك جاى امتى

يوم الخميس انشاء الله

خلاص نشوف ندى وربنا يسهل بقى يا ابو نادر

...............................................................................

ازيك يا سمسما عامله ايه

كويسه الحمد لله انتى عامله ايه

مالك ياسمسم زعلانه منى

لا خايفه عليكى وعلى مستقبلك

خلاص يا ياسمين انا قولتله مش هاكلمه تانى غيرلما يكلم بابا

انتى كلمتيه تانى يا ندى برضه

لاء يا ياسمين هوا اللى اتصل بيا وبعتلى رساله شوفى

ياسمين بنظرة اسى والحزن اللى بتحاول تداريه

علشان شايفه سعاده ندى ربنا يسعدك يا ندى يارب ويكون انسان كويس

يارب يا ياسمين ايوه كدا رجعتى سمسم حبيبتى

طيب يلا نشوف هاناخد اول محاضره فين

يلا يا حبيبتى
.......................................................................
ياااه كلام الدكتوردا معقد كدا ومفهمتش منه اى حاجه

معلش يا ندى لما الكتب تنزل هانفهم ان شاء الله

انتى ها تعملى ايه ..ولا حاجه لسه مش عارفه

طيب ما تيجى معايا البيت نراجع المحاضره سوا

لاء معلش انا احتمال اعدى على احمد وانا راجعه نرجع سوا

ماشى يا ياسمين..خلى بالك من نفسك

ماشى وانتى كمان

وودعوا بعض

..............................................................................
لوسمحت دكتور احمد موجود

ايوه موجود مين حضرتك

انا اخته لوسمحت الاقيه فين..هاتلقيه فى عنبر 6

ماشى شكرا

احمد هوا ودكتورخالد زميله

دخلت عليهم ياسمين ...السلام عليكم

احمد ..وعليكم السلام ايه المفاجأه الحلوه دى

دكتور خالد بأبتسامه..وعليكم السلام

انا كنت راجعه من الجامعه

قولت اعدى عليك نروح سوا

طيب اعرفك يا خالد ياسمين اختى

خالد بفرحه..اهلا وسهلا بحضرتك

طيب يا ياسمين تعالى اقعدى فى المكتب لما اخلص ونمشى

ماشى لو لسه اقدامك كتير امشى انا

لاء تعالى بس... ومشيوا وخالد عينه على ياسمين

..........................................................................
ماما انا جيت

ازيك يا حبيبتى عملتى ايه

والله ياماما كانت محاضره معقده مفهمناش حاجه

لاء ياحبيبتى علشان فى الاول لكن انا بنتى شاطره

ربنا يخليكى ياماما

هوا نادر فين وحشنى مشفتوش من امبارح

لسه كان قاعد معايا ..ودخل يذاكر

ماشى يا ماما هادخل اشوفه

ندى بتخبط على الباب

مين ..انا ندى يا نادر

ادخلى يا نوده

لسه فكرانى ..ليه بتقول كدا انا اقدرانساك يا حبيبى

ماشى اضحكى عليا ..عامله ايه فى جامعتك

تمام الحمد لله كل حاجه تمام اتشطر انت بقى عاوزه اخويا يكون مهندس اد الدنيا

ان شاء الله انا بعمل اللى عليا

ربنا معاك ياحبيبى يلا اسيبك علشان مش اعطلك عن مذاكرتك

..................................................................
ياسمين جنب احمد وهوا سايق العربيه

على فكره يا ياسمين انا كلمت بابا ندى

ليه يا احمد استعجلت اوى كدا ليه

مش انا قلت ان هاعمل كدا

ماشى يا احمد بس مش بالسرعه دى

وانا استنى ليه ..انا عاوز اعرف ايه موقفى واخلص

وبعدين انا حسيت من صوت باباها انه مرحب بالموضوع دا شجعنى اكتر

وهاتروح امتى ان شاءالله

يوم الخميس ..ياسمين فى بالها ..ربنا يستر عليك يا احمد

.............................................................
جه يوم الخميس

احمد مستنى هوا ومامته فى الصالون

وياسمين مع ندى فى اوضتها..

ياسمين انا مبسوطه اوى انكوا هنا

*
ياترى لوعرفتى سبب وجودنا هاتكونى مبسوطه كدا

مالك يا سمسم سرحانه فى ايه

ولا حاجه عادى مافيش حاجه

..........................................................
وليد دخل الصالون ...احمد وهوا بيقف

يا دى النور يا احمد..دا نورحضرتك يا عمو

ازيك يا ام احمد عامله ايه

الحمد لله مافيش حد اسعد منى النهارده

منى ولا مننا والله يا ام احمد

احمد بارتياح من كلامهم

طيب يا عمى انا جاى النهارده اطلب ايد ندى ..وعارف انها صغيره..ولسه اقدامها جامعه

بس انا مش هاعطلها والله انا هاساعدها دايما تكون للاحسن

انا عارف يا بنى ..والله انا مش معترض ..بس انا لسه مقولتش لندى حاجه

هيا حتى متعرفش انتوا جايين هنا ليه

خلاص يا عمى انا يكفينى ان حضرتك مش معترض وان شاء الله انا فى انتظار رد ندى

ماشى يا حبيبى وانا بحبك والله يا احمد من غير اى حاجه حصل نصيب اومحصلش

احمد فى سره يارب يحصل يارب

...........................................................
احمد فى العربيه هوا ومامته وياسمين

على فكره انا اتضايقت منهم اوى

ليه بس ياماما الناس كانوا فى منتهى الظرف معانا

ايوه بس هما كانوا عارفين اننا راحين ..

كانوا المفروض يبقوا مكلمين بنتهم

وعارفين رأيها وكنا على الاقل اتفقنا وقرينا فاتحه

انتى مستعجله على ايه ياماما

بس يا ياسمين انتى متفهميش فى الحاجات دى

احمد كلام مامته وتره وقلقه بعد ما كان مبسوط من الترحيب اللى شافه

هما فعلا يا ماما ممكن يكونوا بيرفضونى بالذوق

لاء يا احمد متقلقش انا كنت مع ندى فى الاوضه وهيا فعلا متعرفش حاجه

احمد اطمن شويا ...بس معدش فرحان زى مكان
.........................................................................................

منى بتفتح الباب على ندى ...ندى يا حبيبتى تعالى كلمى بابا عاوزك

خير يا ماما فى حاجه

يلا بس تعالى وانتى هاتعرفى

ندى ومنى دخلوا لوليد الصالون وقعدوا اقدامه على الكنبه

وليد وموجهه كلامه لندى ..ندى كبرتى يا حبيبتى وبقيتى عروسه زى القمر

ندى بكسوف ربنا يخليك يا بابا

طيب انتى جالك عريس

ندى بفرحه توقعت انه باسم سكتت ومرضتش

ايه رأيك ... فى ايه يا بابا الرأى رأيك... بس انتى مسألتيش مين العريس

ندى................


عموما هو احمد اخو ياسمين

ندى بفزع مين يا بابا

مالك يا ندى عملتى كدا ليه

مافيش يا بابا بس انا لسه صغيره على الجواز والكلام دا

وجريت على اوضتها وهيا بتعيط مش فهما حاجه من اللى بتحصل

.......................نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق