9‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ....الحلقة الرابعة


الحلقه الرابعه

ندى: لاء لازم تنسيهم علشان مزاكرتك وعلشان مستقبلك واكيد لو ليكى نصيب وهوا فعلا انسان كويس اكيد ها يتقدملك من الباب مش

ها يفكر فيكى تسليه وبعدين انتى مش دايما تقولى مفيش حاجه اسمها حب زى ما ماما بتقول

الولاد دلوقت يا ندى بيحبوا يمشوا مع البنات ويتسلوا بيهم وبعدين يسبوهم وممكن يحصل حاجات

كتير البنت ترجع تندم عليها, اللى الشاب بيحبه فى البنت ,ادبها, واخلاقها ,ولو شاف منها كدا

بيتقدملها من الباب زى ما حصل مع منه لاء انا اقوم اصلى لربنا ينسينى ان انا شوفته اصلا

بابا وليد :انسان خلوق طيب اوى وبيحبها اوى اوى اكتر من اخواتها كلهم

ودا من وقت للتانى بيزعل اختها الاكبر منه عندها 19 ومخطوبه من فتره صغيره وبتحب خطيبها جدا وهوا

كمان وليد من الشخصيات اللى لو البنت جالها نصيبها وانسان محترم بيوافق بارتباط وده من

خوفه انهم يعملوا حاجه من وراه وكمان بيقول جواز البنت ستره ومش بيهمه سنها ايه

خطيبها امير عنده 23 معيد عندها فى الجامعه اول لما شاف منه سرقت قلبه حس ان هيا دى اللى

بيدور عليها وهيا كما حست ان دا الانسان اللى كانت مستنيه تديله كل مشاعرها اللى كانت

محافظه عليها ومستنيه اللى يجى يقدرها

مامتها منى ست طيبه اوى وهيا رفضت انها تشتغل علشان تكون جنب ولادها ترعاهم وتكون

جنبهم ونفسها انهم يبقوا حاجه كويسه

ودايما سر بناتها كله معاهم متفاهمه اوى مع وليد

نادر انسان طيوب اوى وفى نفس الوقت عصبى جدا بس تفكيره وشخصيته سابقه سنه جدا

كل اللى بيتعامل معاه بيحبه اوى

بيحب اخواته اوى ومتعلق بيهم جدا ودايما بيخاف عليهم من اى حاجه

نادر فى 1 ثانوى يعنى هوا وندى فى نفس مرحلة الثانوى

هما الاتنين دايما بيذكروا مع بعض ودايما عندهم الاحساس انهم يبقوا احسن حاجه ودا طبعا من

توجيهات وليد ويارب احساسهم يكون صح

وفعلا حياه ندى وباسم بقت للمذاكره وبس واكيد لا تخلو من بصه من باسم على البلكونه يعمل

نفسه رايح مشوار ويعدى من عند درسها وندى كمان لما تعرف انه مع اخوها تفضل واقفه فى

البلكون على ما يجوا سوا علشان بس تشوف باسم وتطمن انه كويس ومجرد ما تبصله تنسى

بتنسى منى قالتلها ايه ولا وجهتها بايه كل اللى بتفكر فيه انا فعلا معجبه بيك واوى ,

نادر وندى قاعدين على المكتب فى اوضة ندى ومنه اللى واقفه فى البلكونه,

منه والله زى ما بقولك انت ليه مش
مصدق بابا وافق وها يخلينى اطلع معاك الرحله ايوه قالى لو مش واثق فيه وهوا معاكى يوم سفر ها ثق فيه وامنه عليكى العمر اللى ها تعيشوه مع بعض ازاى اه والله يا امير بابا طيب اوى
وحنين اوى يارب يرزق كل البنات بأب زيه اه يا حبيبى وهوا كمان بيحبك اوى لاء سهرانه معاك شويه اصل ندى ونادر بيذكروا فى اوضتى انا وندى ,لاء ما انا لو عاوزه انام هانام فى الاوضه التانيه بس انا عاوزه اسهر معاك لو انت عاوز تقفل اقفل يا حبيبى وارتاح شويا بكره عندك محضرات كتير بحبك اوى وانت واقف بتدرسلى وكل شويه تبصلى والبنات بيحسدونى على القمر اللى معايا لا يا حبيبى انت اللى قمر(

كل شويا نادر يذاكر شويا وقلقان شويتين

يبص فى الموبايل ويقلب فيه ويشوف الصور والرسايل ويرميه تانى على المكتب ويبصله بحزن

نادر:بقولك ايه يا ندى ما تيجى نطلع نذاكر فوق على السطح انا زهقان وحران اوى

ومش عاوز اقعد فى التكييف ودلوقت احنا لسه بدرى واكيد هوووا فوق ها يبقى حلو

ندى لاحظت ان نادر متضايق بس مرضيتش تساله ماله اكيد لو في حاجه هوا هايحكى من نفسه بلاش ابقى فضوليه علشان كدا وفقت تطلع معاه

ندى: ماشى يا نادر بس انت اللى هاتشيل الكراسى وانا الكتب

يا سلام انتى بتعملى كدا علشان انا اللى عاوز اطلع على

العموم ماشى يا ستى ماليش بركه الا انتى وطلعوا وحطوا الكراسى وبدأوا مذاكره

بقولك ايه يا نودى ما تنزلى تعمللنا كوبيتين

شاى كدا حلوين على سندوتشين انا جعان بصراحه

ايه يا نادر انت كدا مش ها تذاكر كل شويا

ليك طلب النهارده زى ما تكون بتهرب من المذاكره

لا ابدا والله انا فعلا لما طلعت هنا جوعت بس ,خلاص لو مش عاوزه تنزلى خلاص

لاء هانزل انا ليا كام نادوره حبيبى

يا ستى يلا انزلى

نادر موبايله ادا مسج فتح الموبايل (حبيبى انا اسفه اوى والله مش عرفه ابعد عنك ولا عارفه انا عملت كدا ازاى ابدا بس علشان خاطرى متبعدش عنى وتسبنى انا مقدرش اعيش من غيرك(

نادر قفل موبايله خالص وفضل مش حابب يعمل اى حاجه كل ما يفتح الكتاب يقفله تانى سرح فى اللى حصل
...................................................................

ندى طالعه بالسندوتشات والشاى انا جيت جابو كرسى صغير حطوا عليه الاكل وقعدوا حواليه

وبدأو ياكلو وبعد ما خلصوا وشربوا الشاى شكرا يا نودى

لا يا نادوره لو عاوز كمان انزل اعملك

لاء يا ندى شكرا يلا علشان نذاكر مش وجعتى دماغى عاوزه اذاكر

طيب هانزل الحاجات دى واجى

لاء سبيهم واحنا نازلين ناخدهم معانا

مالك يا نادر ايه مزعلك انت زعلان مع منار صح , بصلها وسكت ورجع شغل موبايله

يا نادر انا حاسه ان فى حاجه وبعدين من امتى انت مش بتحكيلى

لاء يا ندى مافيش ولو فى حاجه فعلا تتحكى اكيد انا ها قولك

يا نادر لو انت خايف انك لو حكتلى حاجه عن منار مزعلاك انا هاهاجمها علشان مش

برتحلها اكيد مش هاعمل كدا على الاقل علشانك علشان عارفه اد ايه بتحبها

وعلشان انت بتحبها انا كمان ها حبها

بتقولى كدا دلوقتى يا ندى دا انا كان نفسى اسمع الكلام دا منك اوى من زمان بس طلعتى )

(عندك حق كلكوا كنتوا فاهمنها وانا بس المغفل

طيب يا نادر براحتك لما تحب تحكيلى انا هنا خلينا نركز فى المزاكره انا ثانويه يا نادوره انت مش واخد بالك ولا ايه

نادر: يعنى انا اللى فى اعدادى ما انا فى اولى ثانوى برضه

ندى :طيب رد على نفسك انت بقى انا ولا انت اهم

ولسه المناقشه بتقوى وفعلا نادر بدا ينسى منار شويه واللى عملته لقى ..........

يا ترى مييييييييين نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق