17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ... الحلقة الثانية والثلاثون


الحلقه الثانيه والثلاثون
......................

خبط على الباب احمد لو سمحت انا عاوزه اتكلم معاك
احمد بصوت مجهد من كتر العياط والفرحه اللى مكملتش معلش يا ندى نتكلم الصبح

يا احمد انت فاهمنى غلط

خلاص يا ندى الصبح نتكلم والله

............................................................................................
يلا يا وليد ها نتأخر

انا جاهز اهو يا منى بس فين نادر ومنه

منه ونادر سبقونا واخدوا الحاجات على تحت

ماشى يلا بينا

يا نادر شيل ايدك من على الجرس عيب كدا

يا ماما ما هما اتأخروا

ندى بهدوء احمد يا احمد افتح

احمد بيفتح وعنيه حمرا ايوه يا ندى فى ايه

احمد(شكلك معيط انا اسفه والله مش قصدى )ماما وبابا واخواتى على الباب

طيب مفتحتيش ليه

علشان مينفعش يشوفوك نايم هنا

ايوه صح طيب انا هاقفل الاوضه دى واروح الاوضه التانيه

ماشى انا هافتح لهم

اهلا ازيك يا ماما اهلا يا بابا اتفضلوا

ازيك يا نودا ازيك يا منه ...نادر ازيك

الحمد لله انتى اللى عامله ايه

البيت وحش من غيرك خالص يا ندى

مافيش فيه غير منه دى وانتى عارفه منه

يعنى ايه يا استاذ نادر مالها منه

ولا حاجه هوا حد قال حاجه دلوقتى

ايه يا ندى يا بنتى فين احمد

هادخل اصحيه حاضر يا بابا

ماشى لو تعبان سبيه

لاء ثوانى بس

تعالى يا منه ندخل الحاجات دى المطبخ يلا ياماما

ندى بكسوف احمد بابا بيسأل عليك

ماشى انا خارج اهو

لاء مش هاينفع تخرج كدا

كدا ازاى يعنى

عينك تعبانه

احمد احرج منها وعرف انها عرفت انه كان بيعيط

انا عنيا ملتهبه عادى عنيا حساسه كدا على طول

طيب معلش حط قطره او اى حاجه علشان بس هايلاحظوا

يلاحظوا ايه يا ندى

ندى اسفه يا احمد والله انا مش عارفه انت فهمت كدا ليه

ندى مش وقت الكلام دا احنا اتفقنا وانا مش هارجع فى كلامى

بص يا احمد انا كمان معملتش حاجه علشان تتعامل كدا وانا مش هاترجاك تكون كويس معايا

عاوز تسبنى براحتك

ندى قالت جملتها من غير ما تبص ليه وسابته ومشيت

السلام عليكم

اهلا يا عريسنا ايه الحلاوه دى

ربنا يخليك يا عمى

ايه دا يا احمد عينك حمرا كدا ليه

معرفش يا نادر والله انا عنيا حساسه اى حاجه تخليها تحمر وتلتهب على طول

ندى بتسمع الكلام ومكسوفه اوى من نفسها (بس انا عمرى ما هاكسر نفسى ليه ولا لحد انا معملتلوش حاجه)

منى ومنه جايين من المطبخ

حبيبى الف مبروك

الله يبارك فيكى يا طنط

ايه ندى كويسه ولا مزعلاك

احمد بيبص لندى وهيا انتبهت لكلامه

ندى احلى حاجه حصلتلى يا طنط

ندى بتبصله ومش متوقعه رده ايه دا

ربنا يخليكوا لبعض يا حبيبى

ربنا يخليكى يا طنط

طيب يلا احنا يا وليد علشان نسيب العرسان براحتهم

ماشى يلا

لا والله تتعشوا معانا قولى حاجه يا ندى

ندى باستغراب ان احمد بيتعامل كدا ايوه يا ماما والنبى اقعدوا معانا

الايام جايه كتير ان شاء الله

وسلموا كلهم على بعض ومنى فضلت توصى فى ندى كتير قبل ما تنزل

ندى بنظرة خجل احمد احضرلك الغداء احنا مأكلناش حاجه من امبارح

لاء شكرا مش جعان

ليه مش ها تاكل حاجه

لاء مش عاوز حاجه

طيب وانا كمان مش هاكل

ندى دخلت اوضتها ايه دا هوا كان بيتعامل كدا اقدامهم وبينا وحش اوى اول مره اشوف احمد قاسى كدا

انتى اللى عملتى فيه كدا يا ندى

ما انا بحاول اتكلم معاه وهوا رافض

احمد فضل لحد المغرب زهقان يشوف التليفزيون شويا ويدخل اوضته شويا

هيا مخرجتش كل دا ليه وانت مالك مش انت بتقول خلاص ها تطلقوا ايوه علشان عاوزها تكون مبسوطه

بس تاكل حاجه حرام وانا كمان جعان ..بس انت قلتلها لاء

طيب ممكن يكون اغمى عليها تانى ..اعمل ايه بس ..هاخبط عليها وخلاص

ندى

ندى بانتباه نعم

ممكن تخرجى عاوز اتكلم معاكى

حاضر ثوانى

ايوه فى حاجه

لاء مافيش انا جعت وانتى

عادى

طيب خلاص كأنك مسمعتيش حاجه

لاء خلاص هاجيب الاكل

ماشى

بدأت ندى فى تجهيز السفره ايوه كدا جاهزه

احمد يلا

واو ايه دا شكل الاكل يفتح النفس

ماما اللى عاملاه

اه ما انا عارف وسكتوا

وبداؤا ياكلوا من غير ما يتكلموا

الحمد لله انا شبعت ايه دا انتى مكلتيش حاجه

لاء الحمد لله

ماشى براحتك

احمد احنا لازم نتكلم.. خلاص يا ندى اللى كان المفروض يتقال قلناه ..لاء يا احمد انت لازم تعرف ايه جوايا وبعدين تتكلم

لاء يا ندى انا مش عاوز (اتجرح اكتر من كدا ) براحتك

وسابته وقامت لما تخلص اندهلى اجى اشيل الاكل

ومشيت من قبل ما تسمع رده

ندى بتعيط فى اوضتها احمد بيقرب من الاوضه سمع صوتها وهيا بتعيط صعبت عليه بس منع نفسه انه يخبط على باباها

............................................................................................
ايوه يا مازن انا كويسه الحمد لله

الحمد لله يا حبيبتى يارب دايما

ربنا يخليك

انا هاجى النهارده البيت استأذن عمى علشان نخرج

ماشى يا مازن بس ما نقعد هنا احسن

علشان خاطرى يا منه انا عاوز اخرج معاكى عاوز اخد رأيك فى حاجه

ايه هيا

هاتعرفى لما نخرج ماشى

منه غمضى عنيكى اغمض عينى ازاى يعنى يا مازن واحنا فى كمان زى دا

علشان خاطرى

منه بعدم اقتناع حاضر

تورته الجرسون جايبها والاغنيه اشتغلت هابى بيرث داى تو يو

منه بتفتح عنيها كل سنه وانتى طيبه يا حبيبتى

واقدملها علبه قطيفه

كل سنه وانتى طيبه يا حبيبتى وكل سنه تبقى معايا

منه بكسوف شكرا

طيب ممكن تلبسى الخاتم دا هنا

هنا فين يا مازن ودبلة امير

مازن بحزن عليها يا منه

لاء انا هالبسه فى الايد دى احسن

ماشى يا منه اللى يريحك

وفضلت تشكره ان افتكر عيد ميلادها وعلى المفاجأه الحلوه دى

ومازن فضل يبصلها ومبسوط اوى ان قدر يفرحها كدا

.......................................................................................

نادر ازيك عامل ايه

اهلا ازيك انت يا باسم

خلاص يا نادر مش ها نشوف بعض غير صدفه

لاء يا باسم انا بس مشغول فى المذاكره

اه ربنا معاك

طيب يا باسم مش عاوز حاجه انا طالع

انا عاوز ....ماشى يا نادر سلامتك

نادر سابه وطلع

كان نفسى اسأل عليكى يا ندى يا ترى عامله ايه ...اكيد مبسوطه

وانا بس اللى بفكر فيكى

....................................................................................

اهلا وسهلا يا طنط ازيك يا سمسا اهلا بيك يا دكتور خالد

اهلا وسهلا بيكى يا ندى

ندى حبيبتى انا هاخد خالد وداخلين البلكونه

ندى استغربت اوى من ندى حبيبتى وابتسمت بس مردتش هزة دماغها بالايجاب

ياسمين ها قررتوا ها تتجوزوا امتى

ايوه ما هوا خالد اخد احمد علشان يتفقوا مع بعض على معاد الفرح لاننا خلصنا كل حاجه الحمد لله

الحمد لله يا حبيبتى ربنا يتمملك بخير

ربنا يخليكى يا نودا

احمد بيتفرج على التليفزيون ندى متردده تكلمه احمد ممكن اسألك سؤال
......................... احمد انتبه نعم

..........................
نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق