17‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ... الحلقه السادسة عشر



الحلقه السادسه عشره
.......................

ايه دا مبتردش ليه انت كمان يا نادر

هوا فى ايه

عدى اليوم وباسم واقف فى البلكون مستنى حد منهم يظهر

عربية وليد بتركن باسم واقف بيدور بعنيه مين ها ينزل منها

لقى نادر وندى ...اللى بينزلوا منها

نزل يجرى على نادر

لحقه وهوا بيقفل الباب وندى كانت سبقت على فوق ...ايه يا نادر ازيك انا اتصلت بيك بس

مردتش...معلش يا باسم...مالك يا نادر شكلك معيط ..حصل حاجه...اه ..........................................................................................................وانا وندى جينا ناخد حاجات وراجعين تانى

لا حول ولا قوه الا بالله

طيب انا هاطلع البس واجى معاكوا ...لاء يا باسم مالوش لازمه

لاء انا هاجى وراكو...اسم المستشفى ايه

اسمها .............

خلاص يلا اطلع هاتوا حاجتكوا على ما اطلع اجهز نفسى ونزل واجمد كدا مينفعش

ماشى يا باسم سلام

...........................................................................................

اتأخرت تحت ليه يا نادر

لاء اصل باسم كان بيتصل بيا طول اليوم وانا مكنتش عارف ارد عليه

علشان كنت فى الدفنه وكدا

ندى بعياط جامد اه الدفنه خلاص يا نادر امير مااات وفضلت تعيط جامد

نادر عيط على عياطها وكلامها اللى أثر فيه ..وشدها اخده فى حضنه يهديها

وفضلوا يعيطوا سوا وهما بيحضنوا بعض

...........................................................................................

انا هاخد العربيه يا بابا

ليه هاتروح فين

اصل امير جوز منه مات ومنه فى المستشفى


امير مين ومنه مين يابنى

بنت عمو وليد جارنا يابابا..ايه دا اللى لسه متجوزه

حصل ازاى الموضوع دا ..وحكاله باسم عن اللى حصل

لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يصبرهم

انا نازل يا بابا..ماشى وانا هابقى اتصل اطمن

...................................................................................

باسم واقف بيبص على ندى اللى نازله والحزن مليها وباين اوى عليها

صعبت عليه ياااه يا حبيبتى نفسى اخدك فى حضنى انسيكى اى حزن

ندى بصت لباسم اللى عينه ها تطلع عليها وبصت فى الارض ودمعت تانى

ركبت العربيه هيا ونادر وباسم طلع وراهم بعربيته

وصلوا المستشفى ..ماما انا جيت وجبت اللى انتى قولتى عليه ..ماشى يا بنتى

باسم قرب منهم البقاء لله ياعمى وربنا يطمنك على منه

ربنا يخليك يا بنى تعبت نفسك ليه

لاء يا عمى ما فيش تعب انا زى نادر برضه ...طبعا يا بنى ربنا يحميك

احمد بيقرب عمى انا حجزتلكوا اوضه ترتاحو فيها

ليه يابنى تعبت نفسك كدا ..مافيش تعب ولا حاجه انا تحت امركوا

اتفضلوا اوديكوا الاوضه ...باسم بيبص بعصبيه على احمد اللى بيتكلم وعنيه موجهه لندى

باسم:هوا البنى ادم دا ورايا ورايا..يعنى خلاص مافيش مستشفى غير اللى هوا فيها دى

وبيبصلك كدا ليه يا ندى انا مش مرتاح له

...............................................................

ندى قامت راحت ناحية العنايه احمد متابعها بعنيه

وباسم عينه على احمد..ندى بتعيط اوى احمد راح ليها

اهدى يا انسه ندى مش كدا..انا مش متخليه ان امير مااات

يا ترى لما منه ها تعرف اللى حصل ممكن يجرالها ايه ..مش ها تقدر تعيش بعده ..انا

عمرى ما شفت اتنين كانوا بيحبوا بعض زيهم ..معلش يا ندى نصبهم وعمره كدا ..ربنا

يصبرها ان شاء الله ..يارب

باسم نفسه يقرب من ندى علشان يبعدها عنه وحاسس ان هوا بس اللى ليه الحق

انه يواسيها ويتكلم معاها مش حد تانى

نظره باسم لاحمد كلها شر

الممرضه:دكتور احمد عاوزينك فى اوضه 12

ماشى جاى اهو استأذن من ندى

وراح لوليد بعد اذنك ياعمى هاجى تانى

اتفضل يا بنى وشوف شغلك متشغلش نفسك بينا اوى كدا

لاء يا عمى متقولش كدا انا راجع على طول

ماشى يا بنى ربنا يصلح حالك

............................................................

باسم واقف متضايق ويبص لندى بعصبيه

ازاى تسمحله يتكلم معاها..هيا مش فى وعيها الحزن مليها ..حتى لو كان المفروض تراعى

وجودى ...انا نفسى اروح اخدها من ايديها وافهمها متكلمش معاه تانى ...

بعد اذنوا يا جماعه هانزل اجيب حاجه من تحت

الكل اتفضل

نادر:اجى معاك يا باسم

باسم مضطر :ماشى يا نادر يلا

نزلوا اشتروا اكل وباسم نفسه يتصل بندى بس مش عارف من نادر

وهما طالعين نادر خد الاكل انت وانا هاجيب حااجه وهاجى وراك

ماشى يا باسم ..باسم بيتصل بندى ..ندى كنسلت عليه ..واتضايقت من تصرفه

انه عارف انها مش هاتعرف ترد وهيا فى وسط اهلها

.............................................................

بتكنسلى عليه يا ندى ماااشى

ومسك التليفون وكتب رساله وبعتها



 ........................نكمل  الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق