9‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنوان ..... الحلقة التاسعة



الحلقه التاسعه
....................

كان نفسه يجرى عليها ويقولها انا بحبك اوى وغيران عليكى اوى حد يشوف جمالك دا

ندى مكنتش قادره تنزل عنيها من عليه

ندى يا ندى ايه بتبصى على ايه

ندى ولا هيا هنا

ياسمين بتبص شافته دا فعلا وسيم وعنيه حلوه اوى زى ما قلتى يا ندى

لاء انا ايه اللى بقوله دا مينفعش كدا دا ندى معجبه بيه

وانا قلت ايه يعنى انا بقول حلو بس شكلك...اعجبتى بيه

لاء انا مش بتاعت الكلام دا انا اعجب بجوزى ان شاء الله

بس دا ......طيب وندى صديقة عمرك

هوا انا يعنى خلاص حبيته انا بقول انه قمووور

والله انتى وهيا مالكوش لازمه اصلا... سرحانين فى ايه وسايبنى

الاتنين بصوا لبعض ...احنا اسفين يا احلى عروسه فى الدنيا ..................................................................

مالك يا احمد يا حبيبى ساكت ليه

لاء مافيش يا ماما بس محروج علشان مش عارف حد هنا

لاء يا حبيبى متتكسفش اقوم اتعرف كدا على الناس

لاء يا ماما انا معاكى اهو

وبعدين كفايه انى شايفها اقدامى * انا مش مصدق

..............................................
يلا يا باسم انت ويوسف علشان نعمل جو شويا

وباسم ما صدق هايقف قريب اوى من ندى لاول مره فى حياته

طلعوا على المسرح وجابوا امير وبداؤ يرقصوا
.........................................................
ياسمين وندى يلا يا منه

يلا يا بنات

منه واقفه فى النص وندى وياسمين واصحابها حواليها

منه رقصها رقيق اوى زيها

ندى كل شويا تلمح نظرات باسم ....تردله نفس النظره وتحط وشها فى الارض

باسم مبسوط اوى من القرب اللى بينه هوا وندى

ياسمين كل شويا تبص على باسم وترجع تخطف نظره لندى وتضايق

ندى لو سمحتى انا حاسه ان احمد اخويا محروج

ما تخلى نادر يروح يتعرف بيه ويطلعه على المسرح معانا

حاضر يا سمسما
..............

ندى بتقرب ...باسم قلبه هايقف

نادر يا نادر

باسم: يا نادر ند...اختك بتنادى ليك

اه مش سامع من صوت الموسيقى

راحلها ...باسم عينه عليهم وهما بيتكلموا وندى بتشاورله على تربيزه احمد ومامته

نادر راح اتعرف على احمد وطلعه معاه على المسرح

باسم متضايق...مين دا ...وياترى تعرفيه....ازاى يا ندى...وليه مهتمه بيه كدا

احمد بيرقص وطبعا قمر...وعينه على ندى ومبسوط بالقرب دا من عيلتها

باسم :هوا بيبصلها كدا ليه

ندى بتخطف نظره لباسم حست بضيقته ....اول ما عنيهم اتقابلت بعد عينه عنها

ياترى ايه اللى حصل يا باسم ...انا عملت حاجه

ياسمين حست بالتوتر ...ايه اللى انا عملته دا

انا كنت اقصد...يااه دا انا طلعت وحشه اوى

اتضايقت ياسمين من نفسها واستأذنت من ندى معلش انا هاروح اقعد مع ماما شويا

خليكى معايا يا ياسمين ..ما انا هارجع تانى بس علشان ماما

ماشى يا حبيبتى

ندى مستغربه موقف باسم مش فاهمه ايه حصل
....................................................
الفرح خلص بوداع منه ...لوليد ومنى وندى ونادر وهيا بتعيط

ومنى ماسكه نفسها بالعافيه...وندى زعلانه على فراق منه ...بس بيدعوا ربنا يسعدها

..........................................................
احمد سايق ومامته جنبه ...احمد بتوتر بقولك يا ماما

ايه رأيك فى ندى ...مامته بفرحه ماشاء الله يابنى زى القمر وناس محترمين ومستواهم حلو

ياسمين باستغراب رغم احساسها بمشاعره:بتسأل ليه يااحمد؟

اصل انا بفكراتقدملها

الام:يوم المنى يا بنى ربنا يتمملك بخير

ياسمين :متستعجلش يا احمد فى قرارك ندى لسه صغيره ومعتقدش تجوزصغيره كدا

الام:باباها شكله مبيدققش بدليل اختها اتجوزت وهيا فى الجامعه

وانت بتقولى انه خاطبها من اولى ...ايوه يا ماما بس بتختلف

احمد بشك هوا انتى عارفه حاجه ياياسمين تحبى تقوليها

حاجه...حاجه زى ايه...لاء مافيش حاجه

خلاص يبقى سبيها لله
.........................................................................
اسماء :ايه يا بنى انت راكب طياره على مهلك شويه مينفعش كدا

باسم بضيق...حاضر وهدى شويه

يوسف:هو انت اتضايقت على اخر الفرح ليه يا باسم

لاء مافيش حاجه

الام:ندى بقت عروسه زى القمر انا بفكر اخطبهالك يا باسم ودول ناس نعرفهم مش ها

نلاقى احسن منهم

باسم بعدم انتباه ان شاء الله يا ماما

.........................................

الو ازيك يا ياسمين ..ها هاتعدى عليه امتى..متتاخريش مش عاوزين نتأخر من اول يوم كدا

يلا هاستناكى تحت..لاء ياختى مش علشان حاجه..ماشى يلا سلام

نزلت ندى ونفسها تلاقى باسم واقف

مستنتش كتير ولقيته نزل وقف اقدام البيت

انتى هنا على الصبح كدا انا فرحان اوى ان شايفك

هيا بتبصله ومبتسمه وبعدين بعدت بعنيها لعربيه وقفت اقدامها

يلا اركبى يا ندى

ياسمين بصت لنادر وقالت لاء..انزلى يا ياسمين عاوزاكى

احمد استغرب موقف ندى ..بس محاولش يسأل اويتسرع (احمد رزين اوى على فكره) نزلت ياسمين

فى ايه يا ندى كدا تحرجى احمد

ندى عنيها على باسم وباين عليه الضيق

ماانا مينفعش اركب

ياسمين وهيا بتبص فى اتجاه عنين ندى

شافت باسم اصرت ان ندى تركب معاهم وانها مش هاتكررها تانى بس عيب لما تحرج اخوها

ندى باستسلام وعنيها على باسم ركبت ..انااسف ياانسه ندى لوكنت ازعجتك

لاء والله مافيش حاجه يا دكتور احمد ..انا بس متوقعتش حضرتك توصلنا

احمد بابتسامه ياريت بلاش دكتور كفايه احمد وهما معدين من جنب باسم

باسم سمع الكلمه اتجنن ...ووقف مبلم مش متخيل ...هوا ايه بيحصل انا لازم اتكلم معاها

اعرف دا مين...ولو كانت مرتبطه بيه يبقى نظراتها ليه ايه

نكمل الحلقه الجايه

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق