9‏/12‏/2012

زمن لا يعرف للحب عنزان ... الحلقة السابعة



الحلقه السابعه
............

منار من بعيد شافت نادر

سرعت خطواتها لييييييه

ياناااادر

نادر بيبص ورا لقى منار

بصلها وسابها ومشى

منار لحقته للدرجه دى يا نادر مش عاوز تشوفنى

نادر :ساكت مبيردش عليها

منار:وحياتى يا نادر رد عليه

نادر:ارد عليكى اقولك ايه انتى جريئه اوى على فكره دى صفه برضه اكتشفتها فيكى

بصى انا برضه بتعامل على اساس انك بنت عرفتها فى يوم من الايام ياريت متخلنيش اقولك كلام يجرحك

منار:على العموم شكرا بس

اسمعنى والله يا نادر اللى شوفته دا مش حقيقى

نادر بانفعال وعصبيه :والله طيب ايه اللى حقيقى انى اشوفك مع اعز صديق ليا ماسكين ايد بعض وبيعديكى الشارع انتى مبسوطه اوى

والله يا نادر :كريم كان خايف عليه من العربيات مسك ايدى يعدينى وانت عارف كريم طيب ازاى

لاء انا مكنتش عارف بس دلوقت عرفتك وعرفته بس انتى عارفه والله انا مش زعلان

اصل انا استعجلت اوى وحبيت طفله متعرفش تحافظ على مشاعر انسان

والله يا نادر لو انا كنت طفله فا انت اكيد طفل

ومين قالك ان انا مقولتش لنفسى كدا ما انا لو مكنتش طفل مكنتش استعجلت واتعلقت بيكى

زى اللى بيتعلق بلعبه ممكن شكلها يكون جميل اوى من بره وهيا من جواها هشه سهلة الكسر

انا يا نادر بتشبهنى بلعبه

ايوه ومتزعليش اوى كدا ادينا حبينا حب المراهقه اللى بنسمع عنه دا اذا كان فعلا قلبك بيدق ولا بتعرفى تحبى وبكره انا الاقى انسانه جميله

محترمه مخلصه تقدر الانسان اللى معاها

وانتى يا ريت مشوفكيش تانى حتى لو صدفه واشبعى بقى بكريم

منار:مش قادره ترد عليــــــه

نادر سابها ومشى وعلى وشه ابتسامة انه قدر ياخد شويا من حقه ولانها مقدرتش تضحك عليه قدر يدوقها شويه من اللى بتعمله

وهيا واقفه تبص عليه مش متخيله نادر الرقيق دا يطلع منه كل الكلام دا

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

المتصل ايوه يا ندى انا معجب بيكى اوى وعاوز اتعرف عليكى شخصيتك جذبانى جدا
ندى قعدت اول ما ردت ...........

انت ازاى تسمح لنفسك تكلمنى وتقولى كلام ذى دا

يا ندى نظراتك كل حاجه فيكى بتقول انك بتبدلينى نفس الاحساس

لاء للاسف احساسك خانك لا انا ليا فى مشاعر ولا كلام من دا

انا لسه صغيره اوى على الكلام دا

طيب لما تفكرى فى ارتباط ممكن اكون انا الشخص دا

ندى :مردتش ..............

المتصل فهم ان دا ردها بالرفض على اتصاله

منى :ندى ,يا ندى , انتى يا بنتى قومى بقى ايه دا مالك نومك تقيل ليه كدا النهارده

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

يوسف بيخبط على الباب محدش بيفتح

اضطر يدخل
باسم يا باسم انت نمت تانى

مين .ايه .يوسف لاء انا

............
وهوا باصص ليوسف (معقول يكون دا حلم ايه الحلم الغريب دا لاء انا واثق فعلا انها

بتبادلنى نفس مشاعرى دا الشيطان وبعدين مين دا اللى سابتنى وراحت معاه مش

معقول عنيها بتقولك انا معجبه بيك يا باسم

يوسف يا باااااااااااااااااااسم سرحت فى ايه

يا باسم قوم رد عليه

باسم ايوه يا يوسف فى ايه كنت عاوز ايه

يوسف معلش يا باسم اصل محتاج الجهاز بتاعك شويا علشان وانا بتكلم على الجهاز بتاعى

فصل منى وانا عاوز اتكلم من عندك لو سمحت ممكن

انت عبيط طبعا ينفع الاوضه كلها تحت امرك انا هاسيبك تتكلم براحتك واطلع احاول اذاكر اى حاجه

يوسف:ربنا يخليك ليا يا باسم

وعلشان خاطرى مش عاوزك تزعل من بابا والله بابا حنين وبيحبك بس هوا نفسه

تخلص جامعه

باسم :لاء يا حبيبى مش زعلان ويلا عيش انت وانا طالع

وطلع باسم على السطح كان مخنوق وفضل باصص لبلكونه ندى ويقول ايه الحلم الغريب دا

ومين يا ندى اللى سيبتينى ورحت معاه

لاء ندى ..........دا حلم غبى انا مش عاوزافتكره تانى

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ندى بدهشه :مامااااااا انا فين

منى :هههههههههههه فى سريرك يا حبيبتى

ندى ايه دا معقول ايه الحلم دا يعنى حتى يوم ما احلم بيك مش عارفه احلم حلم رومانسى كدا

منى :يلا يا ندى قومى علشان تتغدى انا جهزت الاكل

ندى بسرحان حاضر ياماما جايه اهو بس فين منه

منه قامت وومستنياكى على السفره

ندى :خلاص ياماما هادخل الحمام اغسل وشى واحصلك

ندى وهيا بتغسل وشها بتبص لنفسها فى المرايه وبتكلم نفسها ايه الحلم الغريب دا

معقول تحلمى بيه كدا كانه حقيقه بس انتى حتى فى الحلم رخمه

خلصت وراحت قعدت اقدام منه على السفره ومامتهم جنبهم

نادر بيفتح الباب ودخل السلام عليكم

الكل وعليكم السلام

منى :يلا يا حبيبى اقعد كل مع اخواتك

نادر انا اقدر ياماما ما انتى لسه مأكلانى قبل ما انزل

منى:وهيا راحه عليه تبوسه كل تانى ياحبيبى كل واتهنى علشان تكبر بسرعه ما انت

راجل البيت وبابا مش موجود

نادر : ربنا يخليكى يا ماما ويخلى بابا

منه وندى بصوا لبعض وغمذوا

يا سيدى ياسيدى على الدلع واحنا ملناش شويا يا ست ماما

منى :ايه يا بنات يعنى مش مكفيكوا كل اللى بعملوا علشانكوا

نادر:يا ساتر انتوا قلبكوا وحش اوى

ندى:حست ان نادر بقى احسن كتير عن الصبح

ندى :هوا انت كنت فين يا نادر ولسه منمتش من ساعة ما كنا سوا

نادر :اه والله يا ندى لسه, اصل كنت فى الدرس ما انتى عارفه

ندى : اه نسيت طيب يلا ادخل نام بقى انا نمت وقمت وهاسهر اذاكر انشاء الله

نادر:ليه انتى مش وراكى درس

ندى: اه كمان شويا

نادر:خلاص انا هادخل انام ولما تيجى صحينى نذاكر سوا

ندى:لاء انا هاصحيك على 11 كدا تكون اخدت راحتك فى النوم شويا ماشى

نادر:ربنا يسهل

منه بخفة دم ربنا يخليك ليا يا امير يا حبيبى مريحينى من وجع القلب دا وكل محضراتى بتجيلى لحد عندى

ندى ونادر:اه ربنا ميوعدناش بحد يظبطنا كدا ويدينا 100%ولا مذاكره ولا وجع قلب

منه:ياساااااااتر نضفوا قلبكوا دا شويا مش كفايا 3 سنين ثانوى مكنتش بشوف النوم

نادر :هههههههههههه خلاص يا منه بنهظر معاكى

منه بهدوء وابتسامه :اصل انتوا مش فاهمين انا عاوزه اخ مهندس لان عارفه ان دا حلمك وانتى يا ندى هاسمحلك بدكتوره

ندى بانفعال مصطنع:ومين قااااااال لحضرتك ان انا عاوزه ابقى دكتوره

منه :طب بلاش دكتوره ينفع رقاصه

وكلهم ضحكوا فى نفس وااااااااااحد

ندى :اول مره اعرف ان دمك خفيف كدا يا منه

يا بنتى من يومى بس انا مش بحب اطلع كل مواهبى

منى عيب يا منه تقولى على اختك كدا حتى لو بهزار وهيا برضه بتضحك

الباب اتفتح :بابا حبيبى انت جيت اتاخرت ليييييييه

معلش يا نوده اصل كنت بشترى لماما الحاجات اللى هيا عاوزاهها

منه ونادر ازيك يا بابا

ازيكوا يا حبايبى عاملين ايه فى مذاكرتكوا

تماااااااااااااااااااام الحمد لله

ايوه كدا مش عاوز حاجه تعطلكوا

نادر :ليه يا بابا مسبتش الحاجات فى العربيه وانا انزل اجيبهم

وليد:معرفش يا نادر انك هنا ويلا الحمد لله طول ما فيا صحه هاشيل واجبلكوا كل حاجه حلوه

ندى :راحت عليه بسته ربنا يخليك لينا يا بابا

نادر ومنه وهما قاعدين مكانهم متشكرين يابابا ربنا يخليك

وليد ويخليكوا ليا يا حابيبى

طيب انا داخل اغير هدومى يا منى واريح شويا

منى ايه يا وليد مش هاحضرلك الاكل

وليد والله شبعان طول النهار شاى وقهوه ونسكافيه لما معدتى تعبت

وراحت منى وراه يغير هدومه وهما لسه بيكملوا كلامهم
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

نادر:طيب يا بنات انا داخل انام عاوزين حاجه

منه وندى :لاء تصبح على خير

ودخل نادر على اوضته وناااام

نرجع لمنه وندى اللى لسه قاعدين على السفره

وهما قصاد بعض

ندى :بقولك ايه يا منه هوا انا ممكن اسألك سؤال

منه:اكيد اتفضلى

ونكمل الحلقه الجايه .............................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق