19‏/12‏/2012

الانتقام .... الحلقه السابعه


الحلقه السابعه
................

مها بتكمل كلامها هيا وزياد

بس انا عاوز افهم ليه يا مها عاوزه تعرفى كل دا عن ماجد دا

مها بضيق خلاص يا زياد انا مش عاوزه منك حاجه متشكره جدا

يامها استنى بس هنا بيقرب محمد

مها شافت محمد بيقرب استأذنت من زياد ومشيت متجهه ليه منعا للمشاكل

محمد بعصبيه انتى كنتى واقفه مع البتاع دا بتعملى ايه

مها بلامبالاه محمد يلا هانتأخر على المحاضره وسابته ومشيت

محمد واقف وعينيه على مها مذهول مش متخيل انها هيا

.......................................................................................................
مها بتدخل من البيت تعالى يا مها

ايوه يا ماما فى حاجه

ايوه عقبال ماافرح بيكى هانروح نخطب لمحمود اخوكى بكره

مها بكسره :والله الف مبروك اروى بردوا

ايوه ايه رأيك

كويسه وهوا بيحبها

عقبال مافرح بيكى مها الكلمه فكرتها باللى بتحاول تنساه استأذنت وجريت على اوضتها وفضلت تبكى لحد ما تعبت

وقامت غسلت وشها وفضلت تفكر كتير وقررت تخرج من اوضتها تشوف محمود

.............................................................................................................
شيماء قاعده فى البلكونه هيا وخطيبها وليد

ها يا شيماء ايه الجديد عندك

مافيش جديد انا كويسه

الحمد لله طيب ما تيجى نخرج شويه

لاء والله معلش ماليش مزاج وبعدين ورايا مذاكره كتير

وليد بأبتسامه مأحرجوش ردها طيب فكرتى فى اللى طلبته منك

اللى هوا ايه

موضوع نتجوز السنه دى بعد الامتحانات

لاء مينفعش قولتلك مافيش جواز غير لما اخلص جامعه

بس انا عاوز اكون معاكى يا شيماء فى بيت واحد اوى نفسى احس انك بقيتى ملكى

شيماء بعصبيه ملكك :انا مش عروسه والله ولا ديكور ا تملكه

وليد بأحراج مقصدش والله اللى جه فى بالك اقصد انك معايا دايما وبقينا لبعض

اه ..طيب ربنا يسهل يا وليد بس انا قولتلك ان مافيش جواز قبل ما اخلص جامعه ودا كان شرطى

ايوه ومنستوش يا شيماء انا بس

محسن بيدخل يقطع حوارهم ..ها اذيك يا وليد ..اذيك يا شيماء

شيماء برعب انا كويسه بعد اذنكوا خليكوا مع بعض شويه وانا هاروح اعمل حاجه واجى

محسن بيقعد مع وليد هاا يا وليد شيماء عامله معاك ايه

كويسه مافيش جديد يعنى

انت عامل ايه دلوقتى يارب تكون بقيت اهدى

عمرى ما هاهدا يا وليد عمرى

ياعم سيبك بقى فكر فى اللى جاى ..وهايكون احلى ان شاء الله

محسن ......

شيماء بتدخل عليهم تانى

وليد بيبتسم ليها وهيا بتتجاهله

.............................................................................................................
مها بتخرج لمامتها الصاله ماما فين محمود

الام بفرحه انها خرجت من اوضتها وبتسأل على اخوها نام يا حبيبتى الساعه بتاعت كل يوم علشان ينزل العياده

اه صحيح بس انا كنت عاوزه حاجه مهمه من اوضته

حاجه ايه

شويه ورق هادخل اخدهم براحه واجى

ماشى بس متعمليش دوشه هوا يا حبيبى غلبان وشقيان خليه ينام الساعه دى كويس

مها بتتسحب وقفت عند المكتب وعينيها على محمود والموبايل اللى جنبه على الكوميدينو

بتقرب وهيا بترتعش اول مره تعمل حاجه كدا

محمود بيتقلب على جنبه التانى ومها فى ايديها الموبايل اتجمدت مكانها

محمود كمل واداها ضهره

مها اخدت التليفون وكتبت حرف M

وطلعت رقم ماجد بسرعه واخدته ومشيت

دخلت اوضتها وهيا بتبص للرقم وخايفه مش يكون هوا بس مكنش فى ماجد تانى

انا هاسمع الصوت هوا ..... مش هوا يبقى مخسرتش حاجه

مها بتاخد الموبايل وبتسيف الرقم عندها

اتصل ..لا لا مش هاينفع هنا حد يسمعنى
.........................................................................................................

زياد واقف بيدور على مها انت عاوزها ليه يا زياد

موضوع كانت طلباه منى وعملتهولها

موضوع ايه يعنى

مها بتدخل ..زياد شافها وبيكلم مهند مش وقته مش وقته هيا جيت اهيه

طيب استنى

لاء هاروح اكلمها على طول واجى

زياد بيقرب من مها ..اذيك يا مها

مها بلهفه كويسه ها عرفت حاجه

اه ..دى كل المعلومات اللى طلبتيها بس انا عاوز افهم يا مها

مها بتدور على كذبه ..مافيش حاجه يا زياد دا واحد متقدم لواحده صاحبتى وهيا مبتحبوش فعاوزه تعرف اى حاجه وحشه عنه علشان تعرفها لاهلها

بس اللى انا عرفته كله مافيش فى حاجه وحشه

اه اه مش مهم انا كده عملت اللى عليه معاها وهيا حره بقى

ماشى يا مها المهم انتى عاوزه حاجه تانيه منى

لاء شكرا وتعبتك

لاء لاء انا مبسوط ان بعملك اى حاجه تحبيها وانا تحت امرك فى اى وقت

مها مش عاوزه تتكلم معاه اكتر شكرا يا زياد معلش انا لازم امشى زمان شيماء بتدور عليه وعينيها على الورقه اللى فى ايديها

زياد عينيه على مها وهيا سايباه وماشيه من غير ما تستنى تسمع رده

مها بتقرب من مكان هادى وبتبعد عن اتنين طلبه واقفين وبطلع الموبايل واتصال بماجد

ماجد فى اوضة المستشفى بيكشف على طفل صغير

الممرضه :دكتور دكتور ارد على تليفون حضرتك اتصل كتير شكله حد عاوزك ضرورى

ماجد بيرفع السماعه من على صدر المريض طيب هاتى التليفون

ماجد بيرد ..الو

مها بتسمع الصوت ايديها ارتعشت وعينيها دمعت

ماجد:الو ..الو ..مين معايا

مها قفلت الخط مقدرتش تسمعه اكتر من كدا

مها دموعها نازله على وشها وواقفه مش حاسه بالدنيا كل حزن ووجع وقهر كانت حاسه بيه رجع واقوى من الاول

محمد بيقرب من مها مها مش سامعه ولا حسه بوجوده

مها مالك وليه دموعك دى حد زعلك او ضايقك قوليلى وانا ابهدله

مها بتنتبه لمحمد ها لاء يا محمد انا بس تعبانه اوى وعاوزه ارجع البيت

مالك يا مها سلامتك

طيب تعالى اوصلك

مها بنظره عميقه :لاء

محمد احرج ماشى يا مها طيب تعالى اركبك تاكسى

لاء يا محمد متتعبش نفسك انا هامشى وسابته ومشيت

محمد واقف بيبص على مها ومستغربها جدا نفسه يجرى عليها يقولها مالك ايه غيرك اوى للدرجه دى بس العلاقه بينهم متسمحلوش انه يتصرف كدا وخصوصا ان مها اتغيرت جدااا

مها بتركب تاكسى وبتقول للسواق على اسم المستشفى اللى عاوزه تروحله

بتنزل اقدام المستشفى وبتقف فى جنب بعيد وبتفتح الورقه اللى فيها رقم نمرة عربية ماجد

بتدور بعينيها شافت العربيه قربت ووقفت عندها كسرت المساحات

وفضلت تشد فى مرايات العربيه تكسر فيها بس برضه دا مهدهاش ومهماش ان فى ناس شافوها

مها قررت ترجع البيت وتفكر بهدوء هاتتصرف معاه ازاى ولازم تعرف مين الشخص التانى

بتدخل على اوضتها على طول لدرجه ولدتها محستش بيها

نزلت تحت الغطا وفضلت تعيط كتير حاسه قلبها مخنوق نفسها تصرخ تعيط تكسر بس للاسف مش هاتقدر

محمود بيدخل من الباب وعلى المطبخ اذيك يا ست الكل

اذيك انت يا حبيبى عامل ايه

انا كويس مها هنا يا ماما

لاء يا بنى لسه مجتش

ماشى قولتلها على معاد اننا نروح البيت عند اروى

ايوه وفرحتلك اوى

والله طيب كويس اصل مها اتغيرت اوى نفسى اعرف ايه غيرها اوى كدا

معلش يا محمود ربنا يهديها اكيد فتره وترجع تانى لطبيعتها...فاكر ما انت جالك فتره اتغيرت فيها كدا

ايوه يا ماما بس انا كنت تعبان اوى وقتها وحاجات كتير تعبانى لكن مها مافيش حاجه فى حياتها تخليها تتغير جامعتها وبتحبها ..زميلها ومحترمين جدا ..احنا وروحنا فى بعض ..وبعدين دى الضحكه فارقت وشها خالص

والله ما عارفه ارد عليك يا بنى انا حتى حاولت اتكلم معاها بس هيا رفضت وكل مره تعبانه لاء المذاكره خلاص والله ما عارفه اعمل ايه

خلاص يا ماما متتضايقيش انا جاى عامل حسابى اتكلم معاها بس للاسف مش موجوده ان شاء اكلمها قبل ما انزل

ان شاء الله يا حبيبى طيب يلا ادخل انت ارتاح على ما اخلص الاكل

ماشى يا ماما بعد اذنك

محمود بيدخل اوضته سمع صوت حد بيعيط بشويش بيسمع اكتر الصوت جاى من اوضة مها

محمود بيفتح الباب وبيدخل شاف مها نايمه فى السرير ونازله تحت الغطا

بيقرب يشيل الغطا مها مالك بتعيطى اوى كدا ليه

مها بتقوم 


......................نكمل الحلقه الجايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق